Listing 1 - 10 of 18 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
In het secundair onderwijs heb je een prima opleiding gekregen.Toch gaat het er op een hogeschool of universiteit heel anders aan toe dan je tot nu toe gewend bent. Daar kom je achter tijdens de eerste lesweek: docenten vragen je dingen te doen waarin je nauwelijks geoefend bent. Ze veronderstellen dat je dingen weet waarvan je soms nog nooit hebt gehoord. Ze verlangen dat je een houding aanneemt waar niemand je voor heeft klaargestoomd.Kortom, bij het aanvatten van een hogere studie zijn je kennis, je vaardigheden en je attitude nog pril. Maar niet getreurd; dit boek kan voor jou het verschil maken. Via praktische tips en wijze raad zorgen de auteurs voor een vlotte overgang naar het volgende onderwijsniveau. Ze leggen uit hoe je jezelf kan veranderen van een leerling in een onderzoekende student. Met de juiste ingesteldheid en een paar praktische basisvaardigheden is iedereen in staat om hogere studies aan te vatten met een hoge kans op slagen. Dit boek wijst je de weg. De rest is aan jou.Bron : http://www.pelckmanspro.be
Hoger onderwijs ; studeren. --- Study methods --- studiebegeleiding --- studeren --- Higher education --- HO (hoger onderwijs) --- 371 --- Studeren --- Studievaardigheden --- overgang secundair onderwijs hoger onderwijs --- hoger onderwijs --- Overgang secundair onderwijs - hoger onderwijs --- 489.52 --- 489.51 --- 489.59 --- didactiek --- studiekeuze --- studievaardigheden --- 371 Onderwijs. Schoolwezen --- Onderwijs. Schoolwezen --- 378 --- Studiebegeleiding --- Overgangsproblematiek secundair onderwijs-hoger onderwijs --- hoger onderwijs - overige onderwerpen, stages --- Studiemethodiek --- Hoger onderwijs. Universitair onderwijs --- PXL-Central Office 2017 --- overgang secundair-hoger onderwijs --- informatievaardigheden --- Studiemethoden --- Hoger onderwijs --- Studiemethode
Choose an application
489.51 --- 513 --- Algebra --- Hoger onderwijs --- Leermiddelen --- Secundair onderwijs --- Wiskunde --- Overgangsproblematiek secundair onderwijs - hoger onderwijs --- Didactics of mathematics --- algebra --- onderwijs --- onderwijsvernieuwing --- voortgezet onderwijs --- Netherlands
Choose an application
Tussen het hoger onderwijs in de BaMa-structuur en het secundair onderwijs ontbreekt een schakel in de onderwijsstructuur, namelijk een onderwijsaanbod voor mensen die vanuit het secundair onderwijs niet of niet onmiddellijk kiezen voor hoger onderwijs in de BaMa-structuur. In dit grensgebied bestaat nu al een aanbod in het volwassenenonderwijs en in het secundair onderwijs. Maar de plaats van deze opleidingen is onvoldoende duidelijk en het aanbod zelf onvoldoende uitgebreid om van een samenhangend aanbod op dit niveau te kunnen spreken. Dit boek opent het debat. (Bron: www.maklu.be)
onderwijsbeleid --- School management --- onderwijsonderzoek --- onderwijsvernieuwing --- Flanders --- 713 Beroepsopleiding en beroepsomscholing --- 780 Hoger onderwijs --- Bouw 69 --- Hoger onderwijs 378 --- Onderwijs 37 --- Technisch onderwijs / beroepsonderwijs 378:662 --- hoger onderwijs --- overgang secundair-hoger onderwijs --- 489.32 --- 489.51 --- Deeltijds leren --- HBO --- Onderwijs voor sociale promotie --- Overgang secundair onderwijs - hoger onderwijs --- Tertiair onderwijs --- deeltijds onderwijs --- hoger onderwijs sociale promotie --- tertiair onderwijs --- volwassenenvorming --- Beroepsonderwijs --- Secundair onderwijs --- 489.1 --- hoger onderwijs (gez) --- 489.12 --- Hoger beroepsonderwijs --- 101156.jpg --- België (Politiek, wetgeving en organisatie, hoger onderwijs) --- Overgangsproblematiek secundair onderwijs-hoger onderwijs --- Overgangsproblematiek secundair onderwijs - hoger onderwijs --- Hoger onderwijs --- België --- Hoger beroepsonderwijs (Nederland) --- Hoger Onderwijs --- Lerarenopleiding --- Vlaanderen --- algemeen --- Vlaanderen. --- algemeen. --- Postsecondary education --- Belgium --- Flanders (Belgium) --- Adult education --- Hoger beroepsonderwijs 5 (Vlaanderen)
Choose an application
Secondary education --- School management --- Enseignement secondaire --- Middelbaar onderwijs --- Périodiques --- Tijdschriften --- C6 --- 720 Onderwijs --- 371.2 --- 373.5 --- Tijdschrift --- onderwijs --- secundair onderwijs --- Onderwijs --- Onderwijsvernieuwing --- 480 --- Onderwijs; Vlaanderen --- Opvoeding, onderwijs, wetenschap --- Onderwijsorganisatie --- Secundair onderwijs --- Secundair onderwijs - Hoger onderwijs --- Periodicals
Choose an application
In het project (GoLeWe - Goesting in Leren en Werken werkten 7 hogescholen, 2 universitaire onderzoekscentra en 5 middelbare scholen uit de grensbrede regio Vlaanderen-Nederland samen. Het beeld dat deze projectpartners voor ogen hebben, is dat jongeren er zin in hebben om naar school te gaan en te leren. En later als ze afgestudeerd zijn: zin hebben en voldoening vinden in hun werk.Het Vlaamse woord 'goesting' drukt uit dat je zin in iets hebt vanuit je hart (je gevoel gaat er naar uit), je handen (die al gaan kriebelen) en vanuit een buikgevoel (een verlangen). Het hoofd volgt dan ook: je bent dan ook mentaal ingesteld op de dingen waarvoor je goesting hebt. Als je goesting hebt in je leren en werken, dan ben je gemotiveerd en enthousiast en zit je in je flow. Jongeren moeten hun kwaliteiten kunnen uitbouwen tot competenties die nodig zijn in de maatschappij en in het werkveld. Jongafgestudeerden moeten werk vinden dat aansluit bij hun eigen mogelijkheden, motivatie en ambities. Het boek behandelt themas omtrent de overgang naar hoger onderwijs, leren in het hoger onderwijs en samenwerking tussen hoger onderwijs en werkveld. Het inspireert onderwijsverantwoordelijken, coördinatoren, begeleiders, leraren en docenten van middelbaar en hoger onderwijs en verantwoordelijken van bedrijven en organisaties die overtuigd zijn van het belang van een nauwere samenwerking tussen onderwijs en werkveld
Arbeidsmotivatie. --- Motivatie --- Onderwijs en arbeidsmarkt. --- Onderwijs. --- leren leren --- aansluiting onderwijs-arbeidsmarkt --- leerstijlen --- HO (hoger onderwijs) --- Teaching --- studiesysteem --- studiemethoden --- motiverend onderwijs --- schoolverlaters --- schoolloopbaan --- leermotivaties --- didactische werkvormen --- Higher education --- #KVHB:Hoger onderwijs --- #KVHB:Studiekeuze --- hoger onderwijs --- motivatie --- studiekeuze --- werkplekleren --- 489.5 --- samenwerking opleiding-werkveld --- studeren --- studie --- Communicatievaardigheden --- Levenslang leren --- Overgang secundair onderwijs - hoger onderwijs --- Werkplekleren --- 489 --- Hoger onderwijs --- levenslang leren --- communicatievaardigheden --- overgang secundair onderwijs naar hoger onderwijs --- Overgangsproblematiek secundair onderwijs-hoger onderwijs --- Arbeidsmotivatie --- Motivatie ; onderwijs --- Onderwijs en arbeidsmarkt --- hoger onderwijs - studie en studieresultaten --- Hoger onderwijs; algemeen --- PXL-Central Office 2018 --- competentiegericht onderwijs --- Aansluiting secundair onderwijs - hoger onderwijs --- Samenwerking opleiding - werkveld --- Secundair onderwijs --- Overgang --- Leren leren --- Studiemethoden --- Leerlingbegeleiding --- ICT-vaardigheden --- Didactiek --- Provincie West-Vlaanderen --- Relatie onderwijs - werkveld --- Studiemethode
Choose an application
Leren kiezen én leren leren worden als vakoverschrijdende eindtermen in opdracht gegeven aan het secundair onderwijs. In dit cahier voor didactiek wordt gepleit voor een geïntegreerde keuzebegeleiding van de leerlingen van de derde graad van het secundair onderwijs ddor samenwerking tussen leraars en medewerkers van centra voor leerlingenbegeleiding. Daarnaast is een optimale ondersteuning door professoren en diensten voor studieadvies van hogescholen en universiteit aangewezen. De aandacht gaat vooral naar het verwerven van een beter inzicht in mogelijkheden en beperkingen van de abituriënten én naar een optimale studeerstrategie. Dit zijn trouwens ook terecht verwachte begintermen voor verder studeren in het hoger onderwijs, zowel aan de hogescholen als aan de universiteiten. Een waaier van concrete werkmiddelen en instrumenten wordt aangereikt om bovengenoemde doelen te bereiken, rekening houdend met de psychologische attitudes van abituriënten.
Secondary education --- keuzebegeleiding --- HO (hoger onderwijs) --- Pupil counseling. Pupil guidance --- Higher education --- SO (secundair onderwijs) --- Flanders --- Enseignement supérieur et universitaire --- Hoger en universitair onderwijs --- #SBIB:37H0 --- Academic collection --- hoger onderwijs --- studiekeuze --- 489.51 --- Arbeidsmarkt --- Hoger onderwijs --- Secundair onderwijs --- Studiekeuze --- Studiemogelijkheden --- 37.048.4 --- Overgang secundair-hoger onderwijs --- Studie- en beroepsorientering (sbo) --- 489.3 )* Organisatie hoger onderwijs --- overgang s.o.-h.o. --- studiekeuze hoger onderwijs (ler) --- 489.1 --- Hoger onderwijs ; studievoorlichting --- Overgangsproblematiek secundair onderwijs-hoger onderwijs --- Studiekeuze ; hoger onderwijs --- studiebegeleiding --- Leerlingbegeleiding --- Studiekeuze ; leerlingbegeleiding --- Pedagogie --- Overgangsproblematiek secundair onderwijs - hoger onderwijs --- Studiegidsen --- leerlingbegeleiding --- Studiegidsen. --- leerlingbegeleiding. --- Leerlingbegeleiding. --- overgang s.o.-h.o
Choose an application
In Vlaanderen studeren jaarlijks onvoldoende jongeren af met diploma’s op gebied van exacte wetenschappen, toegepaste wetenschappen, ICT en techniek (STEM). De komende jaren zal deze problematiek zich nog scherper stellen door het toenemend aantal technici, ingenieurs en wetenschappers dat met pensioen gaat en zal moeten vervangen worden. Deze problematiek belemmert de economische groei en de verdere ontwikkeling van de kennismaatschappij in Vlaanderen. Het onderzoek omvatte verschillende onderdelen. Er werden gedetailleerde analyses gemaakt van de overgang tussen het secundair en het hoger onderwijs, en meer in het bijzonder hoe het aandeel van de scholieren en studenten in STEM-richtingen daarbij evolueert. Een tweede onderdeel bestond uit de analyse van de instroom van STEM-gediplomeerden in de arbeidsmarkt en de evolutie van het STEM-gehalte van hun job tijdens het begin van hun loopbaan. De onderzoekers bestudeerden ook de internationale studentenstromen. Deze analyses werden in een breder perspectief geplaatst door vergelijkingen met cijfers en evoluties in andere Europese landen. Dankzij contacten met buitenlandse experten en bezoeken ter plaatse identificeerden de onderzoekers interessante buitenlandse STEM-initiatieven, bedoeld om jongeren te sensibiliseren voor STEM-studierichtingen en -beroepen. Het onderzoek werd gecompleteerd met een internationale literatuurstudie over de factoren die het studiekeuzeproces bij jongeren beïnvloeden. In het kader van dit onderzoek werd ook een nieuwe STEM-classificatie ontwikkeld en toegepast voor de Vlaamse studierichtingen in het secundair en het hoger onderwijs.
Secondary education --- Labour market --- Higher education --- Flanders --- hoger onderwijs --- secundair onderwijs --- technisch onderwijs --- 480 --- technologie --- wetenschappen --- 37 --- STEM --- knelpuntberoepen --- techniek --- secundair onderwijs - hoger onderwijs --- onderwijs --- Contains audio-visual material --- 371.212.042 --- 377 --- motivatie van de leerlingen - studiekeuze --- beroepsonderwijs - technisch onderwijs --- PHL-Central Office 13 --- Vlaanderen --- wetenschappelijk onderwijs
Choose an application
Essentiële elementen van chemie bevat de essentiële elementen voor een grondige studie van de fundamentele principes van de hedendaagse chemie, met inbegrip van een beknopte inleiding tot de organische chemie. Het is een geschikte begeleider van elke cursus algemene chemie. De behandelde onderwerpen zijn zo fundamenteel dat ze noodzakelijkerwijze in elke degelijke cursus voorkomen. Omdat de tekst aan de belangrijkste kennisleerdoelen van het secundair onderwijs in de chemie beantwoordt, vormt hij een ideale brugcursus naar hoger onderwijs waarin de wetenschappen uitgebreid aan bod komen. Essentiële elementen van chemie bevat heldere formuleringen van de chemische principes, heeft een logische samenhang van de geïntroduceerde begrippen en biedt een overzichtelijke structuur met grafische voorstellingen. Het boek is een uniek hulpmiddel voor iedereen die zich met zelfstudie wil voorbereiden op specifieke examens zoals de toelatingsproef tot de artsenstudie aan een Vlaamse universiteit. Bij de samenstelling van dit boek gebruikten de auteurs de ervaringen die ze opdeden bij dergelijke examens.
chemie --- organic chemistry --- Organic chemistry --- thermochemie --- Chemistry --- organische chemie --- thermochemistry --- Algemene chemie --- 541 --- isotopen --- ionen --- Chemie --- atomen --- Elektronenconfiguratie --- Materie --- Atomen --- Chemische binding --- Thermochemie --- Chemische reacties --- Oxidatie --- Reductie --- Koolstofchemie --- Chemie (Scheikunde) --- Inleidingen - Hand- en leerboeken Chemie --- Aansluiting secundair onderwijs - hoger onderwijs --- Atoombouw --- Chemische bindingen --- Organische chemie --- Chemische Binding --- Chemische reactie --- Grafische sector --- 530 --- scheikunde --- chimie
Choose an application
Het maandblad Didaktief stelt zich ten doel actuele onderzoeksresultaten toegankelijk te maken voor een groot onderwijspubliek. Daarnaast wil het blad het debat voor het onderwijs stimuleren.
Educational sciences --- didactiek --- #PEDA:TSCAT --- onderwijs --- kleuteronderwijs --- lager onderwijs --- secundair onderwijs --- LO --- 450 --- 470 --- 480 --- Kleuteronderwijs --- Lager onderwijs --- Onderwijs --- Opvoeding --- Secundair onderwijs --- 450.2 --- Basisonderwijs --- Didactiek (didactische werkvormen) --- Didactiek --- Onderwijsbeleid --- Onderwijspolitiek (onderwijsbeleid) --- Leerlingenbegeleiding --- pedagogiek --- Onderwijs; algemeen --- Secundair onderwijs - Hoger onderwijs --- Politiek, wetgeving en organisatie --- Periodicals --- tijdschriften --- tijdschriften. --- Tijdschriften. --- Pedagogiek --- tijdschriften lerarenopleiding --- E-journals --- Netherlands --- tijdschriften lerarenopleiding onderwijs --- Onderwijs & Pedagogie --- Onderwijs & Pedagogie
Choose an application
vaardigheidsonderwijs --- basiscompetenties --- Didactics of mathematics --- Mathematics --- wiskunde --- Higher education --- Mathématiques Wiskunde --- algebra --- analyse --- goniometrie --- kanstheorie --- logica --- meetkunde --- reële functies --- statistiek --- 510.2 --- functies --- kansrekenen --- lineaire algebra --- oefeningen --- verzamelingen --- 510 --- Wiskunde --- Aansluiting secundair onderwijs - hoger onderwijs --- Universitair onderwijs --- Algebra --- Meetkunde --- Goniometrie --- Reële functies --- Analyse --- Logica --- Verzamelingenleer --- Statistiek --- Academisch onderwijs --- Reële functie --- Logica (redeneerkunst) --- Statistiek (theorie) --- Logica (wiskunde)
Listing 1 - 10 of 18 | << page >> |
Sort by
|