Listing 1 - 10 of 21 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
-5
Choose an application
Choose an application
Belezenis geeft een overzicht van wat vandaag de dag over lezen bekend is. Auteur Jef Pepermans schetst een theoretisch kader waarin recente inzichten over lezen werden bijeengebracht in een samenhangend en toegankelijk geheel. Het boek richt zich tot iedereen die beroepshalve met leesonderwijs bezig is. De achterliggende gedachte daarbij is dat goed leesonderwijs moet steunen op een degelijk onderbouwde visie. Volgende onderwerpen komen ter sprake: - overvloedig tekstaanbod in onze samenleving; - basisinzichten rond taal en betekenis, taal als ordeningssysteem; - lezen en decoderen, voorspellend lezen, leesstrategieën; - begrijpen en lezen.
Didactics of Dutch --- Psycholinguistics --- Nederlands --- geletterdheid --- didactiek --- lezen --- basiseducatie
Choose an application
Uit een recent internationaal onderzoek naar geletterdheid van volwassenen bleek dat ongeveer een op de tien volwassenen in Nederland en een op zeven in Vlaanderen functioneert op een laag niveau van geletterdheid. Daarbij gaat het om volwassenen die grote moeite hebben met alledaagse schriftelijke taken. In dit rapport wordt onder meer beschreven welke eisen de samenleving aan geletterdheid stelt, en dat die de laatste decennia sterk zijn gestegen. Bij laaggeletterdheid gaat het voor een deel om volwassenen die te weinig onderwijs hebben gehad om op een voldoende hoog niveau geletterd te worden (veel allochtonen) en voor een deel om volwassenen die problemen hebben gehouden met lezen en schrijven (allochtonen en autochtonen). Ook wordt in enkele portretten geschetst wat volwassenen in verschillende contexten tegenkomen aan geschreven taal. In het rapport wordt geconstateerd dat veel van die volwassenen niet bereikt worden in de volwasseneneducatie, dat er meer impulsen nodig zijn, dat de volwasseneneducatie alleen het probleem van laaggeletterdheid niet kan oplossen en dat er meer samenwerking nodig is tussen verschillende actoren in de samenleving.
Sociology of education --- Adult education. Lifelong learning --- basiseducatie --- laaggeschoolden
Choose an application
Adult education. Lifelong learning --- Flanders --- Education permanente --- Permanente vorming --- Périodiques --- Tijdschriften --- #A9711A --- 711 Basiseducatie --- basiseducatie --- Periodicals --- educatie
Choose an application
Dit boek brengt een strategische leesdidactiek naar voren, die gekenmerkt wordt door een betekenisgerichte aanpak. Volwassenen leren lezen kun je succesvol aanpakken door de cursisten te laten merken dat ze van teksten al heel wat weten en dat die kennis relevant is voor het begrip van die tekst.
Didactics of languages --- Adult education. Lifelong learning --- Psycholinguistics --- geletterdheid --- didactiek --- volwasseneneducatie --- lezen --- basiseducatie --- Leesstoornissen --- Logopedie --- Leesstoornis
Choose an application
Social problems --- Sociology of social care --- Adult education. Lifelong learning --- kansarmoede --- basiseducatie --- alfabetisering --- Flanders
Choose an application
Primary education --- Sahel --- Education --- Éducation --- Education. --- Basiseducatie. --- EDUCACION FUNDAMENTAL --- Educacion --- EDUCACION NO FORMAL --- Pädagogik. --- METODOS EXPERIMENTALES. --- Africa --- Sahel.
Choose an application
56 p.
volwasseneneducatie --- Adult education. Lifelong learning --- Netherlands --- volwassenenvorming --- volwassenenonderwijs --- leerpsychologie --- andragologie --- 374.7 --- 375 --- 159.95 --- 37.013 --- Volwasseneneducatie --- Sociaal-cultureel werk --- Basiseducatie
Choose an application
Listing 1 - 10 of 21 | << page >> |
Sort by
|