Listing 1 - 10 of 17 << page
of 2
>>
Sort by

Book
De Hogeschool-regelgeving : coördinatie & annotatie. Addendum 2008/1.
Authors: ---
ISBN: 9789058504029 Year: 2008 Publisher: Nijmegen Wolf legal publishers


Book
Sprakeloos
Author:
ISBN: 9789044611076 9789044615494 9789044638103 9044615491 Year: 2009 Publisher: Amsterdam Prometheus

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Na een beroerte raakt een amateur-actrice en schrijversmoeder haar spraakvermogen kwijt. Langzaam en onherroepelijk takelt ze af, steeds minder in staat om te communiceren met wie haar lief is.Daarover schrijvend maakt Tom Lanoye een meervoudige balans op. Van zijn kleurrijke jeugd in een volkswijk, van zijn worsteling met de liefde, van zijn rol als schrijver, van zijn conflicten met de kleine moederdiva, van de strijd die zij manmoedig voert en waarin ze reddeloos en redeloos ten onder gaat – en van de blijvende woede en pijn die dat oplevert.


Book
Zo maak je een kwaliteitsplan
Authors: ---
ISBN: 9789001766702 Year: 2008 Publisher: Groningen/Houten Noordhoff Uitgevers

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Het werk biedt de student een praktisch, gedegen en samenhangend stappenplan om te komen tot een kwaliteitsplan. Het boek biedt per stap eerst de noodzakelijke informatie over kwaliteitsmanagement en zet de student vervolgens aan het werk. Het stappenplan begint met het organiseren van het project (intakegesprek met de opdrachtgever, het maken van een planning en het samenstellen van een projectteam). Vervolgens inventariseert en analyseert de student de huidige situatie. Daarna bepaalt de student het kwaliteitsbeleid, waarna projecten en maatregelen worden gedefinieerd. Tenslotte wordt het kwaliteitsplan geschreven en uitgevoerd


Book
Personeelsevaluatie als positief gegeven
Authors: ---
ISBN: 9789030192541 Year: 2008 Volume: *3 Publisher: Mechelen Plantyn

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

1 Integraal personeelsbeleid1.1 Selectie1.2 Opvang van nieuwe leraren1.3 Taakverdeling1.4 Prestatiebeoordeling1.5 Nascholing: Het functioneringsgesprek als leerkans met leerwinst1.6 Promotie- en compensatiebeleid1.7 Ontslag1.8 Communicatie1.9 Onderwijsinnovatie2 Een valide en betrouwbaar beoordelingssysteem ontwikkelen2.1 Het pedagogisch project en de functiebeschrijving in de schijnwerpers2.2 De evaluatieprocedure, focus op vijf stappen2.3 Zelf een evaluatie-instrument ontwerpen 3 Hebben evaluatoren supporters?3.1 Met de eigen gesprekstechnieken voor de spiegel3.2 Evaluaties van leerkrachten: een schrikwekkend vooruitzicht of met gejuich onthaald? De directeur maakt het verschil3.3 Personeelsleden van scholen evalueren dagelijks leerlingen.3.4 Functioneringsgesprekken: kwaliteitszorg voor de directeur ᆳ kwaliteitszorgen van de directeur 3.5 Integraal personeelsbeleid in school en scholengemeenschap op de weegschaal3.6 Functiebeschrijvingen en evaluaties in het onderwijs3.7 Personeelsevaluatie: een volgende stap in de juridisering?4 Surplus, support en andere toemaatjes4.1 Gesprekstechnieken om het bereik en het effect van communicatie te verhogen4.2 Strategie en instrumenten van het Markland College (2002-2007) om leraren `gericht voorbereid' te laten deelnemen aan een functioneringsgesprek4.3 Evaluatie van de leraar door de leerling4.4 Prestatiebeoordeling en ontwikkelingsdoelen in een bedrijf en in het onderwijs, een wereld van verschil?4.5 Terugtredende overheid en marktwerking in de non-profitsector in Nederland


Book
Basisprincipes praktijkonderzoek.
Authors: ---
ISBN: 9789044124279 Year: 2009 Volume: 6 Publisher: Antwerpen Garant

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Over het boek: 'Onderzoeken' hoort van oudsher bij universiteiten en gespecialiseerde onderzoeksinstituten. Sinds de invoering van het bachelor/masterstelsel is dat echter veranderd. Ook hogescholen dienen voortaan onderzoek te verrichten en hun studenten onderzoeksvaardigheden bij te brengen. Hoe het onderzoeken op de hogeschool er zal uitzien, is nog onzeker. Het zal om een ander soort onderzoek gaan dan op de universiteiten gebruikelijk is; er worden termen genoemd als toegepast onderzoek, actieonderzoek en praktijkonderzoek. Dit boek wil een visie aanreiken voor het onderzoek op de hogescholen; 'praktijkonderzoek' zoals het hier genoemd wordt. Want hoewel er al talrijke studieboeken over onderzoek bestaan, zijn de meeste daarvan in het bijzonder bestemd voor het universitair onderwijs en vallen hogescholen uit de boot. Dit boek wil in die lacune voorzien. Het boek is primair bestemd voor studenten en hun begeleiders, ofwel een studieboek. De auteur heeft jarenlang onderzoek verricht In het regulier en speciaal basisonderwijs. Ook heeft hij onderwijs verzorgd bij opleidingen Orthopedagogiek en Speciale Onderwijs-zorg. Het werkveld 'onderwijs' vormt dan ook de belangrijkste insteek van dit boek. Maar ook lezers uit andere werkvelden, zoals de jeugdzorg, de gehandicaptenzorg en uiteen-lopende welzijnssectoren vinden er profijt in Inhoudsopgave : Onderzoeken: wat is dat? (Onderzoeken als leraar, waarom zou je? - Methodische aanpak - Alledaags kennen en onderzoekend kennen - Twee hoofdvormen van onderzoek - Grondhouding van de onderzoeker) - Hoe komen we tot een onderzoeksvraag? (Doelstelling van het onderzoek - Doelstelling in het onderzoek - Onderzoeksvragen - Deelvragen - Verlegenheidsituatie, praktijkvraag en onderzoeksvraag - Kwaliteitseisen aan onderzoeksvragen en deelvragen) - Onderzoeksvragen en het theoretisch kader (Rol van theorie - Wat is een theorie? - Werken met theorie: rol van eigen praktijk-ervaring - Theorie en onderzoeksvragen: voorbeeld - Hoe kom je aan Een onderwerp?) - Methodische aanpak (Belangrijke onderzoeksmethoden - Verkrijgen van gegevens - Kwaliteit van het instrument, betrouwbaarheid en validiteit - Onderzoeksgroep - Hoe vaak gegevens verzamelen en in welke situatie?) - Verzameling van gegevens: instrumentontwerp (Methoden van gegevensverzameling; algemene punten - Vragenlijst - Interview - Observeren - Toetsen en tests - Checklist - Aandachtspunten voor instrumenten) - Verwerken van de onderzoeksgegevens (Verschil tussen kwalitatieve en kwantitatieve gegevens - Verwerking van kwantitatieve gegevens - Verwerking van kwalitatieve gegevens - Reflectie op de uitkomsten van het onderzoek) - Praktijkonderzoek: onderzoeken n handelen (Planmatig handelen: basis voor praktijkonderzoek - Aanzet tot een basismodel voor praktijkonderzoek - Stroomdiagram praktijkonderzoek - Meerdere petten op - Voorbeelden van praktijkonderzoek) - Communicatie en rapportage (Rol van communicatie - Communicatie als voorwaardenscheppend - Rapportage en verslaglegging - Onderzoeksrapport - Bijdrage aan het vakgebied: stap naar kennisconstructie) - Bijlagen (Mijn onderwerp bestaat niet in het Engels: I always get my sin - Onderzoeksplan op basis van nieuwsgierigheid - Planformulieren - Vragenlijst - Leerkrachtvragenlijst Dyslexieovergang - Antwoorden op een open enqutevraag - Uitwerking opdracht 'waarom de bergen in?' - Onderzoek in basis- en voortgezet onderwijs: voorbeelden - Actieve verwerking van literatuur - APA-regels literatuurlijst en literatuurverwijzing)


Book
Smart Kids in wonderland : een eigentijdse kijk op leren
Authors: --- ---
ISBN: 9789030196716 9789030198918 Year: 2009 Publisher: Mechelen Wolters Plantyn

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

De huidige generaties jongeren groeien op in een leefwereld waarin multimedia, het internet en games een alsmaar prominentere plaats innemen. Op tal van manieren worden ze er uitgedaagd tot consumeren en leren, tot het onafgebroken verzinnen van antwoorden en oplossingen op reële en virtuele probleemsituaties die in een razendsnel tempo naar hen toe worden geventileerd.Twitterend en gsm-end slaan deze jongeren aan het netwerken, blijven ze anyplace, anywhere en anyhow in contact, helpen elkaar bij het à la carte te voorschijn toveren van kwinkslagen die hen moeten redden uit de talloze patstellingen waarmee onze eigentijdse, aan informationoverload lijdende samenleving hen alsmaar blijft overrompelen. Een hyperactieve samenleving dus, die hen onophoudelijk kansen biedt tot verkennen, ontdekken, experimenteren... maar ook oogt als een hyperrealistische jungle waaruit zij zich keer om keer hands-on moeten zien te 'redden'


Book
Schrijf beter Engels : 'tips en trucs' voor Nederlandstaligen
Authors: ---
ISBN: 9789038214856 Year: 2009 Publisher: Gent Academia Press

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In toenemende mate dienen wetenschappers, zakenlui, technici, enz. teksten te schrijven en presentaties te geven in het Engels, als ze willen meedraaien in het moderne professionele leven en de wereldeconomie. Ook Nederlandstaligen staan voor dezelfde uitdaging. Dit beknopte handboek wil hen daarbij assisteren. Het bevat een bloemlezing van typische moeilijkheden waarmee Nederlandstaligen worstelen bij het schrijven in het Engels. Zo worden problemen behandeld met het correct gebruik van werkwoorden en tijden, met zinsbouw, spelling en woordenschat, steeds uitvoerig geïllustreerd met praktische voorbeelden die zowel gelijkenissen als verschillen tussen het Nederlands en het Engels aanduiden. Daarnaast zijn er hoofdstukken met praktische tips voor het schrijven van brieven, CV's en technische rapporten evenals voor het geven van presentaties. Dit boek is bedoeld als naslagwerk voor studenten, wetenschappers, zakenlui en technici die het Nederlands als moedertaal hebben maar regelmatig in het Engels (moeten) schrijven


Book
Digitale didactiek : praktische stappenplannen voor het gebruik van ICT in het hoger onderwijs
Authors: --- --- ---
ISBN: 9789059312937 Year: 2009 Publisher: Den Haag Lemma

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Inleiding. - 1. Principes voor effectief onderwijs met ICT. -2. Gebruik van ICT bij het uitvoeren van werkvormen. - 3. Selectie en gebruik van online leermateriaal. - 4. Gebruik van ICT bij het begeleiden van studenten. - 5. Gebruik van ICT bij het toetsen van studenten. - Literatuur/referenties.


Multi
Goed gestemd! : de weg naar een gezonde stem, een mooie uitspraak en een vlotte presentatie
Author:
ISBN: 9789020983524 Year: 2009 Publisher: Tielt Z.p. Lannoo Lacroix, Christel

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Dat ik een fijn televisieprogramma mag presenteren, heb ik te danken aan Christel Lacroix. In pure My Fair Lady-stijl veranderde ze mijn plat Antwerps Eliza Doolittle-gemompel in iets verstaanbaars. In een mum van tijd leerde ze me praten én presenteren.' - Erik Van Looy. 'Ik dacht dat ik kon lezen. Tot ik tijdens het journalistenexamen voor de micro een nieuwsbericht moest voorlezen. 'Voor verbetering vatbaar', was het oordeel van de terecht strenge jury. En zo geschiedde, met de hulp en het geduld van Christel Lacroix. Geen mens gelooft me nog als ik dat verhaal van de jury vertel.' - Phara de Aguirre. Logopediste en stemcoach Christel Lacroix traint al meer dan twintig jaar bekende radio- en televisiestemmen. Daarnaast begeleidt ze in haar drukke praktijk volwassenen en kinderen met stemproblemen. Ze is een veelgevraagde coach voor leerkrachten, bedrijven en callcenters en geef les in verschillende hogescholen. Haar basisboek Goed gestemd zette al vele duizenden lezers op weg naar een gezonde stem, een mooie uitspraak en een vlotte presentatie. In deze herziene en uitgebreide nieuwe editie vind je, naast vele extra oefeningen, nu ook informatie over nasaliteit en de roepstem. Met de bijbehorende oefencd, ingelezen door vertrouwde radio- en televisiestemmen, kun je meteen aan de slag. Zo behoren heesheid, een slechte uitspraak of saai klinkende speeches voorgoed tot het verleden!

Listing 1 - 10 of 17 << page
of 2
>>
Sort by