Narrow your search

Library

UAntwerpen (876)

KU Leuven (537)

UCLL (429)

UGent (395)

AP (363)

KBR (344)

Hogeschool Gent (331)

Odisee (324)

KDG (315)

VIVES (308)

More...

Resource type

book (774)

digital (61)

periodical (55)

object (7)

audio (6)

More...

Language

Dutch (595)

English (231)

French (26)

German (11)

Undetermined (11)

More...

Year
From To Submit

2023 (4)

2022 (6)

2021 (20)

2020 (14)

2019 (11)

More...
Listing 1 - 10 of 876 << page
of 88
>>
Sort by

Book
Accreditatie in het hoger onderwijs : achtergrond en praktijk in Nederland en Vlaanderen.
Authors: --- ---
ISBN: 9012099978 Year: 9999 Publisher: 's-Gravenhage SDU

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Inhoudsopgave : 1. Accreditatie:concept en context 2. Bespiegelingen over beleid 3. Bespiegelingen over het recht 4. De NVAO en de VBI's 5. Werking van het stelsel: gevolgen voor de instellingen 6. Risico's en dilemma's


Book
Kwaliteitszorg : waarborg voor kwaliteit in het hoger onderwijs.
Author:
ISBN: 9090032673 Year: 1991 Publisher: Groningen COWOG

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Physics for scientists & engineers
Author:
ISBN: 0030059321 Year: 1996 Publisher: Philadelphia Saunders College Publishing

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Digital
Reform of higher education in Europe
Authors: --- ---
ISBN: 9789460915550 9789460915536 9789460915543 Year: 2011 Publisher: Rotterdam Sense Publishers

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Digital
Transforming higher education through Universal Design for Learning : an international perspective
Authors: ---
ISBN: 9781351132053 9781351132077 9781351132046 9781351132060 Year: 2019 Publisher: London Routledge, Taylor and Francis Group

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

"Providing insight into the background, theory and practical applications of Universal Design for Learning (UDL) in the Higher Education sector; this book examines and shares best practice in UDL implementation worldwide to provide institutions with strategies to increase accessibility and engagement. Every chapter provides a different perspective of how UDL has helped meet the needs of all students to ensure that education is accessible, culturally responsive, and socially just. Educational leaders and researchers across the globe assist in making this publication a crucial read for those who want to make a positive difference in Higher Education provision and outcomes"--


Book
Studeer actief
Author:
ISBN: 9055740357 Year: 1994 Publisher: Nijkerk Intro

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Tijd voor studietijd : onderwijskundige, methodologische en beleidsmatige aspecten van studietijdmeting in het hoger onderwijs
Authors: ---
ISBN: 9033442906 Year: 1999 Volume: jg 1, 1


Book
Het leerkrediet in het Vlaams hoger onderwijs : studiepunten als signaal : leidraad voor leerlingen, studenten, leerkrachten, ouders, begeleiders en andere geïnteresseerden
Authors: --- --- ---
ISBN: 9789057181856 Year: 2012 Publisher: Brussel UPA (University Press Antwerp)

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Het hoger onderwijs in Vlaanderen is in permanente evolutie. Begrippen als BaMa, flexibilisering en diplomacontract raken stilaan ingeburgerd. Sinds 2008-2009 heeft de overheid het leerkrediet ingevoerd, in het kader van de nieuwe financiering van het hoger onderwijs. Het leerkrediet wil de student aansporen tot een doordachte, gemotiveerde studiekeuze én tot meer inzet en verantwoordelijkheid tijdens de opleiding. Een inschrijving in het hoger onderwijs is niet meer evident als de student een tekort heeft aan leerkrediet. Studiepunten zijn hierin het centrale gegeven en beïnvloeden het sociaal statuut van de student. Studenten, leerkrachten, begeleiders, ouders en docenten blijken nog onvoldoende geïnformeerd over dit nieuw gegeven. De Dienst voor Studieadvies en Studentenbegeleiding van de Universiteit Antwerpen nam daarom het initiatief voor deze publicatie. In het eerste deel, de praktische gids, wordt uitgelegd hoe het leerkrediet werkt, met concrete voorbeelden doorheen de studieloopbaan van de student. Het tweede deel behandelt de nieuwe context van het hoger onderwijs in Vlaanderen en Europa en verklaart waarom het leerkrediet werd ingevoerd. Het derde deel beschrijft de toenemende nood aan begeleiding van de student in deze nieuwe context en maakt een voorlopige balans van het leerkrediet vanuit het standpunt van de studentenbegeleiders met enkele vragen voor het beleid en verder onderzoek! In het nawoord geeft cultuursocioloog prof. Walter Weyns zijn visie over flexibel studeren in gedesoriënteerde tijden als stof voor verdere reflectie. Het leerkrediet in het Vlaams hoger onderwijs is een absolute must voor beginnende en gevorderde studenten, ouders, begeleiders, leerkrachten en docenten. (Bron: covertekst)


Book
Nederlandse hoger onderwijs termen in het engels.
Author:
ISBN: 905464012X Year: 1994 Publisher: 's-Gravenhage NUFFIC


Book
Curriculuminnovatie als project
Authors: ---
ISBN: 9001300103 Year: 2006 Publisher: Groningen Wolters-Noordhoff

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Dit boek is geschreven voor wie staat voor een grote curriculuminnovatie in het hoger onderwijs. Het is een praktische handleiding, gericht op een onderwijsomgeving, waarin onderwijsprogramma's door samenwerking van veel docenten en vakgebieden tot stand moeten komen. Hoewel het boek niet specifiek is gericht op medisch onderwijs zal de lezer af en toe voorbeelden hieruit tegenkomen. Het zijn voorbeelden waar de auteurs persoonlijk ervaring mee hebben en gebruiken om de materie voor een breed lezerspubliek inzichtelijk te maken Het hele proces van curriculumvernieuwing wordt doorlopen: van de eerste globale ideeën tot en met de kwaliteitszorg en bijstelling van het nieuw ontwikkelde curriculum. Het opzetten en plannen van een ontwikkeltraject, het helder krijgen van randvoorwaarden en consequenties, zicht op de kosten van een onderwijsvernieuwing, draagvlak, implementatie en kwaliteitszorg zijn zaken die van belang zijn los van de inhoud van de vernieuwing. Door de voorbeelden, checklists, modellen en schema's is het daarnaast tevens een naslagwerk, geschikt om regelmatig op terug te grijpen tijdens een proces van curriculumvernieuwing. Deze uitgave is een handreiking aan professionals die vanuit verschillende invalshoeken en rollen betrokken zijn bij grootscheepse curriculumvernieuwing. Dat kunnen docenten zijn, maar ook bestuurders, opleidingsdirecteuren, voorzitters van curriculumcommissies, projectleiders, leden van opleidingscommissies en onderwijskundig adviseurs.

Listing 1 - 10 of 876 << page
of 88
>>
Sort by