Listing 1 - 10 of 876 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Inhoudsopgave : 1. Accreditatie:concept en context 2. Bespiegelingen over beleid 3. Bespiegelingen over het recht 4. De NVAO en de VBI's 5. Werking van het stelsel: gevolgen voor de instellingen 6. Risico's en dilemma's
#A0406A --- 780 Hoger onderwijs --- accreditatie --- Accreditatie --- hoger Onderwijs --- Hoger Onderwijs --- HO (hoger onderwijs) --- Higher education --- Netherlands --- Flanders --- Kwaliteitszorg --- Hoger onderwijs. --- Hoger onderwijs --- Nederland. --- Vlaanderen.
Choose an application
Kwaliteitszorg: hoger onderwijs --- hoger onderwijs --- kwaliteitszorg --- School management --- Higher education
Choose an application
Choose an application
Choose an application
"Providing insight into the background, theory and practical applications of Universal Design for Learning (UDL) in the Higher Education sector; this book examines and shares best practice in UDL implementation worldwide to provide institutions with strategies to increase accessibility and engagement. Every chapter provides a different perspective of how UDL has helped meet the needs of all students to ensure that education is accessible, culturally responsive, and socially just. Educational leaders and researchers across the globe assist in making this publication a crucial read for those who want to make a positive difference in Higher Education provision and outcomes"--
Choose an application
Study methods --- Studeren --- Studievaardigheden --- hoger onderwijs --- Studeren. --- hoger onderwijs. --- Hoger onderwijs.
Choose an application
Hoger onderwijs. --- Studiemeting. --- Tijdmanagement. --- Studeren --- Studietijdmeting --- hoger onderwijs. --- studietijd --- studeren --- HO (hoger onderwijs) --- studietijdmeting --- pedagogiek --- higher education --- didactiek --- Higher education --- Belgium --- Hoger onderwijs. Universitair onderwijs --- hoger onderwijs --- België --- Hoger onderwijs --- Professionalisering --- Leerprocessen --- Studiebegeleiding --- Kwaliteitszorg --- Leerproces
Choose an application
Het hoger onderwijs in Vlaanderen is in permanente evolutie. Begrippen als BaMa, flexibilisering en diplomacontract raken stilaan ingeburgerd. Sinds 2008-2009 heeft de overheid het leerkrediet ingevoerd, in het kader van de nieuwe financiering van het hoger onderwijs. Het leerkrediet wil de student aansporen tot een doordachte, gemotiveerde studiekeuze én tot meer inzet en verantwoordelijkheid tijdens de opleiding. Een inschrijving in het hoger onderwijs is niet meer evident als de student een tekort heeft aan leerkrediet. Studiepunten zijn hierin het centrale gegeven en beïnvloeden het sociaal statuut van de student. Studenten, leerkrachten, begeleiders, ouders en docenten blijken nog onvoldoende geïnformeerd over dit nieuw gegeven. De Dienst voor Studieadvies en Studentenbegeleiding van de Universiteit Antwerpen nam daarom het initiatief voor deze publicatie. In het eerste deel, de praktische gids, wordt uitgelegd hoe het leerkrediet werkt, met concrete voorbeelden doorheen de studieloopbaan van de student. Het tweede deel behandelt de nieuwe context van het hoger onderwijs in Vlaanderen en Europa en verklaart waarom het leerkrediet werd ingevoerd. Het derde deel beschrijft de toenemende nood aan begeleiding van de student in deze nieuwe context en maakt een voorlopige balans van het leerkrediet vanuit het standpunt van de studentenbegeleiders met enkele vragen voor het beleid en verder onderzoek! In het nawoord geeft cultuursocioloog prof. Walter Weyns zijn visie over flexibel studeren in gedesoriënteerde tijden als stof voor verdere reflectie. Het leerkrediet in het Vlaams hoger onderwijs is een absolute must voor beginnende en gevorderde studenten, ouders, begeleiders, leerkrachten en docenten. (Bron: covertekst)
Onderwijsbeleid --- Studiegidsen. --- Hoger onderwijs --- Vlaanderen. --- studiekosten --- Higher education --- HO (hoger onderwijs) --- 489.5 --- hoger onderwijs --- 489.12 --- Hoger onderwijs ; Vlaanderen --- Studie en studieresultaten (hoger onderwijs) --- België (studiegidsen-studievoorlichting, hoger onderwijs) --- 378 --- Studiekosten --- Studiefinanciering --- Studiekost
Choose an application
Linguistics --- Dutch language --- English language --- Higher education --- Hoger onderwijs --- #KVHA:Onderwijs. Woordenboeken. Nederlands; Engels --- 378 --- Engels --- Onderwijs --- 489 --- Hoger onderwijs ; algemeen --- Hoger onderwijs: Nederland: terminologie --- Hoger onderwijs. Universitair onderwijs --(algemeen) --- 378 Hoger onderwijs. Universitair onderwijs --(algemeen) --- HO (hoger onderwijs) --- Netherlands
Choose an application
Dit boek is geschreven voor wie staat voor een grote curriculuminnovatie in het hoger onderwijs. Het is een praktische handleiding, gericht op een onderwijsomgeving, waarin onderwijsprogramma's door samenwerking van veel docenten en vakgebieden tot stand moeten komen. Hoewel het boek niet specifiek is gericht op medisch onderwijs zal de lezer af en toe voorbeelden hieruit tegenkomen. Het zijn voorbeelden waar de auteurs persoonlijk ervaring mee hebben en gebruiken om de materie voor een breed lezerspubliek inzichtelijk te maken Het hele proces van curriculumvernieuwing wordt doorlopen: van de eerste globale ideeën tot en met de kwaliteitszorg en bijstelling van het nieuw ontwikkelde curriculum. Het opzetten en plannen van een ontwikkeltraject, het helder krijgen van randvoorwaarden en consequenties, zicht op de kosten van een onderwijsvernieuwing, draagvlak, implementatie en kwaliteitszorg zijn zaken die van belang zijn los van de inhoud van de vernieuwing. Door de voorbeelden, checklists, modellen en schema's is het daarnaast tevens een naslagwerk, geschikt om regelmatig op terug te grijpen tijdens een proces van curriculumvernieuwing. Deze uitgave is een handreiking aan professionals die vanuit verschillende invalshoeken en rollen betrokken zijn bij grootscheepse curriculumvernieuwing. Dat kunnen docenten zijn, maar ook bestuurders, opleidingsdirecteuren, voorzitters van curriculumcommissies, projectleiders, leden van opleidingscommissies en onderwijskundig adviseurs.
onderwijsvernieuwing --- Curriculum development --- curriculumontwikkeling --- Higher education --- HO (hoger onderwijs) --- Hoger onderwijs --- 489.4 --- Kwaliteitszorg --- Leerinhouden --- Onderwijsvernieuwing --- Didactiek --- Hoger onderwijs.
Listing 1 - 10 of 876 | << page >> |
Sort by
|