Listing 1 - 10 of 86 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Comics are a natural for second language development. Their unique mix of abundant, comprehension-building visuals and authentic text readily engages learners, contextualizes language, and offers a window into the culture. Yet despite their obvious advantages, comics remain unfairly branded as inappropriate classroom reading material, misunderstood and woefully underutilized. No more. In Going Graphic teachers will find a comprehensive guide to embracing comics and effectively using them in any multilingual classroom. Building on the latest brain-based research, second language acquisition theory, and progressive literacy principles, Stephen Cary offers twenty-five proven activities for comics-based instruction in all classrooms, especially TESL/TEFL settings, and for all grade and English-proficiency levels. These activities help nonnative and native learners alike meet a broad range of content and English-language development standards.
English language --- Second language acquisition --- Comic books, strips, etc., in education --- Study and teaching --- Foreign speakers --- Audio-visual aids --- English language - Study and teaching - Foreign speakers - Audio-visual aids --- Second language acquisition - Audio-visual aids
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Audio-visual education --- Audio-Visual Aids --- Teaching Materials --- standards --- Audio-Visual Aids - standards --- ENSEIGNEMENT --- PEDAGOGIE DE LA COMMUNICATION ET DES LOISIRS --- METHODES AUDIOVISUELLES
Choose an application
Les diverses formes de téléprésence en éducation, en formation à distance, dans l’accompagnement des étudiants, dans l’usage d’environnements d’apprentissage ou encore au sein de dispositifs de robots de téléprésence se développent dans les universités et les écoles supérieures de formation professionnelle. Elles constituent l’opportunité de reformuler des questionnements et soulèvent des problématiques vives. On peut ainsi se demander comment penser l’articulation entre présence et absence dans ces dispositifs et rendre possible la présence des absents, ou encore s’interroger sur la façon dont se transforme le travail collaboratif. Les éventuels effets sur les processus de médiation et sur les perceptions du corps et les identités doivent également être examinés. La téléprésence en formation rassemble des textes qui tentent de travailler ces questions à partir de recherches et de pratiques d’accompagnement d’étudiants du supérieur, de formation des enseignants et de dispositifs de téléprésence en France, en Belgique, en Suisse et au Québec.
Enseignement à distance --- Médias en éducation --- Apprentissage mixte --- Distance education --- Blended learning --- Education, Higher --- Audio-visual aids --- Education, Higher - Audio-visual aids --- Enseignement à distance.
Listing 1 - 10 of 86 | << page >> |
Sort by
|