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"Ein Kind stirbt eines plotzlichen Todes. Was lasst sich den Eltern, den Angehorigen angesichts dieses schrecklichen Ereignisses Trostendes sagen? Wahrend die Vorstellung eines herrlichen Gottes, der alles gut ausfuhrt, in der einen Situation Trost spenden kann, kann sie in einer anderen vor den Kopf stoen, verstoren, emporen. In der theologischen Lehre wird der Tod mitunter einseitig als abstrakt erscheinende Frage nach einem jenseitigen Schicksal behandelt. Dabei sind menschliche Lebensvollzuge geradezu konstituierend fur die theologische Lehrbildung. Fur den Tod beweisen das besonders die vielstimmigen Passionsgeschichten. Dieses Buch zeigt auf, wie in der Gegenwart Lebensvollzuge, in denen der Tod vor Augen steht, theologisch wieder ernst genommen werden konnen." --Provided by publisher
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Death --- Religious aspects --- Comparative studies. --- Death - Religious aspects - Comparative studies.
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Yama (Hindu deity) --- Death --- Religious aspects --- Hinduism. --- Hinduism --- Yama --- Death - Religious aspects - Hinduism. --- Death - Religious aspects - Hinduism
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Death - Religious aspects --- Death - Religious aspects - Hinduism --- Future life --- Death --- Future life. --- Religious aspects --- Hinduism. --- Religious aspects.
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Martyrdom --- Death --- 235.3*7 --- 235.3*7 Martelaren --- Martelaren --- Religious aspects --- Suffering --- Martyrs --- Martyrdom - Comparative studies. --- Death - Religious aspects - Comparative studies. --- Death - Religious aspects - Comparative studies
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Christian dogmatics --- Death --- Philosophy --- Religious aspects --- Christianity --- Death - Religious aspects - Christianity
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Death --- Christianity --- Religious aspects --- C1 --- geloofsverdieping --- dood --- Kerken en religie --- Death - Religious aspects - Christianity
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Entre le Christ souffrant et le sourire illuminé de Bouddha, entre le sentiment d'angoisse et l'invitation à la sérénité, les attitudes face à la mort diffèrent, divergent souvent entre les civilisations. Et particulièrement entre le monde chinois et la culture occidentale. Deux intellectuels, Tang Yi Jie et Xavier Le Pichon, ont accepté de confronter leurs vues sur ce thème essentiel de l'existence humaine. Pour le philosophe chinois, la mort est inscrite dès le début de la vie. A partir de son expérience personnelle, il tente de la réinscrire dans les sagesses traditionnelles comme le confucianisme et le taoïsme, à contre-courant du marxisme des dernières décennies. Géophysicien et professeur au Collège de France, Xavier Le Pichon choisit quant à lui de traiter du mystère de la mort dans une perspective chrétienne. A travers l'évocation sensible des derniers moments de ses parents, il partage son espérance dans la résurrection. Mais au-delà de ces deux approches, le souci est le même de rappeler que la mort est tout sauf simple destruction, de célébrer ce qu'elle porte de digne, et, en quelque sorte, de beau.
Death --- Religious aspects --- Buddhism. --- Christianity. --- S12/0242 --- China: Philosophy and Classics--Contemporary Chinese philosophy --- S12/0820 --- China: Philosophy and Classics--Comparative philosophy --- Death - Religious aspects - Buddhism. --- Death - Religious aspects - Christianity.
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Chacun connaît les pyramides égyptiennes, les temples grecs, le forum romain et convient que ces traces de civilisations mortes prouvent... que les civilisations meurent, donc qu'elles sont mortelles ! Notre civilisation judéo-chrétienne vieille de deux mille ans n'échappe pas à cette loi. Du concept de Jésus, annoncé dans l'Ancien Testament et progressivement nourri d'images par des siècles d'art chrétien, à Ben Laden qui déclare la guerre à mort à notre Occident épuisé, c'est la fresque épique de notre civilisation que je propose ici. On y trouve : des moines fous du désert, des empereurs chrétiens sanguinaires, des musulmans construisant leur "paradis à l'ombre des épées", de grands inquisiteurs, des sorcières chevauchant des balais, des procès d'animaux, des Indiens à plumes avec Montaigne dans les rues de Bordeaux, la résurrection de Lucrèce, un curé athée qui annonce la mort de Dieu, une révolution jacobine qui tue deux rois, des dictatures de gauche puis de droite, des camps de la mort bruns et rouges, un artiste qui vend ses excréments, un écrivain condamné à mort pour avoir écrit un roman, deux jeunes garçons qui se réclament de l'islam et égorgent un prêtre en plein office, sans parler de mille autres choses... Ce livre n'est ni optimiste ni pessimiste, mais tragique car, à cette heure, il ne s'agit plus de rire ou de pleurer, mais de comprendre. -- Book cover.
Life --- Death --- Christianity --- Judaism --- Religious aspects --- Philosophy --- Christianity. --- Judaism. --- Philosophy. --- Civilization, Western --- Regression (Civilization) --- History. --- Life - Religious aspects - Christianity --- Life - Religious aspects - Judaism --- Death - Religious aspects - Christianity --- Death - Religious aspects - Judaism --- Christianity - Philosophy --- Judaism - Philosophy
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The Tibetan Book of the Dead is the most famous Buddhist text in the West, having sold more than a million copies since it was first published in English in 1927. Carl Jung wrote a commentary on it, Timothy Leary redesigned it as a guidebook for an acid trip, and the Beatles "ed Leary's version in their song "Tomorrow Never Knows." More recently, the book has been adopted by the hospice movement, enshrined by Penguin Classics, and made into an audiobook read by Richard Gere. Yet, as acclaimed writer and scholar of Buddhism Donald Lopez writes, "The Tibetan Book of the Dead is not really Tibetan, it is not really a book, and it is not really about death." In this compelling introduction and short history, Lopez tells the strange story of how a relatively obscure and malleable collection of Buddhist texts of uncertain origin came to be so revered--and so misunderstood--in the West. The central character in this story is Walter Evans-Wentz (1878-1965), an eccentric scholar and spiritual seeker from Trenton, New Jersey, who, despite not knowing the Tibetan language and never visiting the country, crafted and named The Tibetan Book of the Dead. In fact, Lopez argues, Evans-Wentz's book is much more American than Tibetan, owing a greater debt to Theosophy and Madame Blavatsky than to the lamas of the Land of Snows. Indeed, Lopez suggests that the book's perennial appeal stems not only from its origins in magical and mysterious Tibet, but also from the way Evans-Wentz translated the text into the language of a very American spirituality.
Buddhism. --- Death - Religious aspects. --- Death --Religious aspects --Comparative studies. --- Future life. --- Future life --Comparative studies. --- Karma-glin-pa. --- Death --- Future life --- Religion --- Philosophy & Religion --- Buddhism --- Religious aspects --- Karma-gliṅ-pa, --- Karma-glin-pa, --- Death - Religious aspects - Comparative studies. --- Future life - Comparative studies. --- Karma-glin-pa, - active 14th century. - Bar do thos grol.
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