Listing 1 - 10 of 51 << page
of 6
>>
Sort by

Book
Faire classe en FLE : une approche actionelle et pragmatique
Authors: --- ---
ISBN: 9782011557391 2011557399 Year: 2013 Publisher: Paris Hachette

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

À l'heure du CECR, faire la classe en FLE implique d'organiser et de gérer un quotidien actionnel. L'objectif du présent ouvrage est de fournir à l'enseignant, dans cette optique, des approches pragmatiques directement applicables en classe.Comment organiser un cours ? Que faut-il entendre par projets d'apprentissage, projet d'enseignement et projets pédagogiques ? Comment gérer les tâches et les activités ? Autant de questions auxquelles cet ouvrage répond en proposant de nombreuses illustrations articulant étroitement théories didactiques actuelles et pratiques de classe.


Book
Lezen en begrijpen : de psychologie van het leesproces.
Authors: ---
ISBN: 9026511256 9789026511257 Year: 1991 Publisher: Lisse Swets en Zeitlinger

Cultural awareness
Authors: ---
ISBN: 0194371948 9780194371940 Year: 1993 Publisher: Oxford [etc.] : Oxford University Press,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Cultureel bewustzijn wordt in dit boek gebruikt in de betekenis van gevoeligheid voor de invloed van cultureel bepaald gedrag op taalgebruik en communicatie. Dit boek wil het wederzijdse begrip tussen leerlingen uit verschillende culturen bevorderen door hen bewust te maken van hun eigen cultureel bepaalde gedrag, door hen bewust te maken van het cultureel bepaalde gedrag van anderen, en door hen te leren hun eigen culturele visie te verwoorden. Het boek bevat meer dan 70 activiteiten die de leraar in de klas kan gebruiken om deze doelstellingen te realiseren. De activiteiten zijn in de eerste plaats bedoeld voor toepassing in lessen (Engels-) tweede taal.


Book
Honderd jaar Levende talen (1911 - 2011) : verleden en toekomst van het taalonderwijs.
Authors: --- --- --- ---
ISBN: 9789081028806 9081028804 Year: 2011 Publisher: Amsterdam VLLT


Book
Instrumentaal : fundamenten en modellen voor moedertaalonderwijs.
Authors: ---
ISBN: 9033409003 9033409011 903340902X 9789033409004 Year: 1984 Volume: HP 129.1-2 Publisher: Leuven Acco

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Het boek bevat naast een synthese van de bestaande opvattingen omtrent moedertaaldidactiek, vooral ook een aantal nieuwe inzichten in de grondslagen van de discipline. Deel 2 bestaat integraal uit modellen.

Zeggenschap : grondslagen en een uitwerking van een didactiek van het Nederlands in het voortgezet onderwijs
Author:
ISBN: 900134805X 9789001348052 Year: 1975 Publisher: Groningen : Wolters-Noordhoff,


Book
L'évaluation en langues : nouveaux enjeux et perspectives
Authors: ---
ISBN: 9782278064007 2278064002 Year: 2011 Publisher: Paris : Didier,


Book
Woordenschat aanleren in een vreemde taal : hoe doe je dat?
Author:
ISBN: 9789463441865 9463441867 Year: 2017 Publisher: Leuven Acco

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Woordenschat aanleren in een vreemde taal biedt leraren en docenten vreemde talen een theoretische achtergrond bij het proces van woordenschatverwerving en een praktijkgerichte benadering in de (taal)lessen. In dit boek maken ze kennis met recente onderzoeksinzichten over hoe je woordenschat kunt aanleren en toetsen. Aan de hand van concrete voorbeelden laat de auteur zien hoe je die inzichten in de lespraktijk kunt omzetten. Dit boek behandelt onder meer:• het verloop van het woordleerproces• technieken om tijdens leesactiviteiten de leerwinst op het vlak van woordenschat te verhogen• technieken om het lexicale profiel van teksten in kaart te brengen• het belang van frasen en collocaties• valkuilen bij oefeningen op collocaties• de woordenschateisen voor lees- en luisteractiviteiten• tests om de woordenschatomvang van leerlingen en studenten te meten• methodes om audiovisueel materiaal optimaal in te zetten


Book
Taal centraal : taalbeleid in het Nederlandse en Vlaamse onderwijs
Authors: --- ---
ISBN: 9789081028844 9081028847 Year: 2009 Publisher: Bussum Vereniging van Leraren in Levende Talen

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Deze speciale uitgave bestrijkt de volledige leerlijn taal en biedt u een staalkaart van ervaringen met taalbeleid in het Vlaamse en Nederlandse onderwijs, van basisschool tot universiteit. Daarnaast geven enkele deskundigen en beleidsmakers in korte bijdragen hun visie op taalbeleid.

Communication in the modern languages classroom
Author:
ISBN: 9287115524 9789287115522 Year: 1993 Publisher: Strasbourg Council of Europe

Listing 1 - 10 of 51 << page
of 6
>>
Sort by