Listing 1 - 10 of 31 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
International law --- Treaties --- International obligations --- Traités --- Obligations internationales --- Termination --- Extinction --- Traites --- Violation. --- Traités --- Traites - Violation.
Choose an application
Les États ne prennent pas volontiers le risque de s'engager sans limite à respecter des règles, conventionnelles ou autres, destinées à régir durablement les relations qu'ils entretiennent dans un certain domaine. D'engagements de cette sorte, valant sans limitation de durée ou même pour une durée déterminée mais telle que leur portée ne puisse être évaluée à l'avance avec un minimum de prévisibilité, peuvent résulter des charges jugées excessives par un État, qui justifieraient qu'il soit libéré, définitivement ou seulement pour faire face à des circonstances momentanées, d'obligations dont l'exécution imposerait à l'État, durablement ou non, une charge qu'il jugerait excessive. Parmi ces techniques, deux types retiennent spécialement l'intérêt, l'extinction et le retrait d'une part, la suspension de l'application de l'autre. Si le premier type fait l'objet d'une attention soutenue de la doctrine, elle s'est peu attachée au second, et le droit international général, tel que le recense la convention de Vienne sur le droit des traités dans sa V' partie, les soumet à des règles très largement communes, alors qu'ils poursuivent des fins et remplissent des fonctions différentes ; ils font d'ailleurs l'objet de dispositions beaucoup plus différenciées dans la pratique des clauses qui déterminent dès la conclusion de l'engagement le genre de circonstances, prévisibles celles-là, qui pourraient justifier le recours aux unes ou à l'autre. Une étude de la suspension peut prendre appui sur le recensement et l'analyse de cette pratique. La thèse de Nathalie Clarenc constitue la première tentative de systématisation de la suspension, considérée comme un mécanisme autonome, offrant un moyen de concilier, dans l'intérêt de l'État en cause comme dans celui de ses partenaires, le maintien du lien conventionnel et la libération, durant une période limitée, du poids que représente la soumission aux obligations qui en résultent pour l'État lorsqu'il rencontre des difficultés momentanées. Présentée comme une « désactivation » provisoire du lien conventionnel, la suspension réduit la portée de l'engagement initial de l'État, dont seuls certains aspects, liés à la qualité de partie, lui restent opposables, tandis que les obligations substantielles qu'il comporte, ou certaines d'entre elles, cessent de l'être durant la suspension ; en évitant que le lien résultant de l'engagement ne soit rompu, la technique de la suspension lui permet de reprendre sa pleine efficacité une fois disparues les circonstances qui ont conduit à y recourir.
Obligations internationales --- Actes unilatéraux (droit international) --- Traités --- Droit --- International obligations --- Unilateral acts (International law) --- Treaties --- Actes unilatéraux (Droit international) --- Actes unilatéraux (Droit international) --- Traités --- International obligations. --- Obligations internationales. --- Treaties. --- Traités. --- Droit.
Choose an application
IDENTIFICATION DES OBLIGATIONS DE DILIGENCE Table ronde LES OBLIGATIONS DE DILIGENCE DANS LA PRATIQUE II. CONSTITUTION DE LA NÉGLIGENCE ILLICITE III. CONSÉQUENCES DE LA NÉGLIGENCE ILLICITE -- éditeur.
International obligations --- Obligations internationales --- Liability (Law) --- Responsabilité (Droit) --- État --- Responsabilité (droit international) --- État --- Responsabilité (droit international)
Choose an application
Law of treaties --- Consensual contracts --- Consensual contracts. --- Rh7.f --- Gentlemen's agreements --- International obligations --- 341.7 --- International agreements --- International law --- Treaties --- Contracts --- Obligations internationales --- Soft law --- International obligations.
Choose an application
International obligations --- Debts, Public --- Debts, External --- International finance --- International law --- Law and legislation --- Economic aspects --- International obligations. --- Contracts. --- Debt --- Obligations internationales --- Finances internationales --- Droit international --- Law and legislation. --- Economic aspects. --- Droit --- Aspect économique --- Obligations internationales. --- Droit. --- Aspect économique. --- Debts, Public - Law and legislation --- Debts, External - Law and legislation --- International finance - Law and legislation --- International law - Economic aspects
Choose an application
When is the EU responsible under international law? Is the EU a 'special case' international organisation? The UN General Assembly's adoption of the ILC articles on the International Responsibility of International Organisations was only the catalyst for debate on this topic. In this book, the author examines the legal personality of the EU, how - if at all - its responsibility under international agreements is shared between Member States, and how the international responsibility of the EU relates to its internal responsibilities under EU law. By exploring how in practice such legal regimes as the ILC, UNCLOS, and the WTO have held the EU responsible, this book provides an innovative analysis of a fundamental aspect of the relationship between the EU and international law.
International obligations --- International law --- International obligations. --- Obligations internationales --- Droit international --- Union européenne. --- Organisations internationales --- État --- Responsabilité --- Responsabilité (droit international) --- Union européenne --- Relations extérieures --- European Union. --- International agreements --- Treaties --- Law of nations --- Nations, Law of --- Public international law --- Law --- E.U. --- Obligations internationales. --- Responsabilité. --- Relations extérieures. --- International law - European Union countries --- État --- Responsabilité. --- Responsabilité (droit international) --- Union européenne --- Relations extérieures.
Choose an application
Treaties --- Law --- International obligations --- Traités --- Droit --- Obligations internationales --- European Union countries --- Pays de l'Union européenne --- Foreign relations --- Relations extérieures --- Traités --- Pays de l'Union européenne --- Relations extérieures --- TRAITES --- CONSEIL DE L'EUROPE
Choose an application
Annexed to GA Resolution 56/83 of 2001, the International Law Commission's Articles on Responsibility for Internationally Wrongful Acts put the international law of responsibility on a sound footing. As Special Rapporteur for the second reading, James Crawford helped steer it to a successful conclusion. With this book, he provides a detailed analysis of the general law of international responsibility and the place of state responsibility in particular within that framework. It serves as a companion to The International Law Commission's Articles on State Responsibility: Introduction, Text and Commentaries (Cambridge University Press, 2002) and is essential reading for scholars and practitioners concerned with issues of international responsibility, whether they arise in interstate relations, in the context of arbitration or litigation, or in bringing international claims.
International obligations --- Government liability (International law) --- International obligations. --- International claims --- International law --- Sovereignty --- Claims --- International agreements --- Treaties --- Government liability (International law). --- Obligations internationales --- Etat --- Responsabilité (Droit international) --- Responsabilité (Droit international) --- Law --- General and Others
Choose an application
Due diligence is a prominent concept in international law. Still, for long, its role seemed to be that of a familiar stranger. Frequent referrals to the concept in arbitral awards, court decisions, and in scholarly discussions mostly on state responsibility hide the fact that the specific normative content and systemic relation of due diligence to rules and principles of international law has largely remained unexplored. The present book provides the first comprehensive analysis of the content, scope, and function of due diligence across various areas of international law, including international environmental law, international peace and security law, and international economic law. Sector by sector, contributors explore the diverse interactions between due diligence and area-specific substantive and procedural rules as well as general principles of international law. The book exposes the promises and limits of due diligence for enhancing accountability and compliance and identifies the rise of due diligence as a signal for change in the international legal order towards risk management and proceduralisation.
International obligations. --- Government liability (International law) --- Reasonable care (Law) --- Obligations internationales --- Etat --- Personne raisonnable (Droit) --- Responsabilité (Droit international) --- International law --- Jurisprudence --- Natural law --- Adequate care (Law) --- Carelessness (Law) --- Due care (Law) --- Duty of care (Law) --- Diligence --- Negligence --- Torts --- Philosophy
Choose an application
La Commission du droit international, après avoir longuement hésité, a inscrit l’état de nécessité dans sa codification de la responsabilité des États en tant que circonstance excluant l’illicéité. L’objet de cette étude est de démontrer qu’il s’agit d’un mécanisme beaucoup plus diffus et fondamental du droit international, intimement lié à ses caractéristiques propres. Il a comme fonction la limitation des obligations substantielles des États lors de la survenance d’un fait-condition – la situation de nécessité – afin d’éviter que l’application du droit ne génère un coût social excessif. Sa réalisation requiert toujours une pondération des intérêts en conflit. Seulement lorsqu’un coût social excessif ne peut être évité, l’état de nécessité intervient dans le cadre des obligations secondaires de la responsabilité internationale, en tant que circonstance atténuante. After much hesitation, the International Law Commission codified the state of necessity as a circumstance precluding wrongfulness in the field of State responsibility. This study aims to demonstrate that it is a much wider mechanism, essential to international law and strictly connected to its own characteristics. It performs the function of limiting the substantial obligations of States in case of the realization of a fact condition – a situation of necessity – in order to avert an excessive social cost, born out of law implementation. It always works through a balance of conflicting interests. Only when a social cost cannot be avoided, the state of necessity, under the features of a mitigating circumstance, enters the field of secondary obligations relating to international responsibility.
Necessity (Law) --- State of necessity --- Assistance in emergencies --- Criminal liability --- Duress (Law) --- Justification (Law) --- Liability (Law) --- Self-defense (Law) --- Self-help (Law) --- Nécessité (droit international) --- Dérogation (droit) --- Obligations internationales --- État --- Responsabilité (droit international)
Listing 1 - 10 of 31 | << page >> |
Sort by
|