Listing 1 - 9 of 9 |
Sort by
|
Choose an application
De auteur liet zich voor een reportage voor een Vlaams periodiek enige tijd opsluiten in een Belgisch asielzoekerscentrum. Na deze reportage bleven zijn ervaringen hem bezighouden, wat resulteerde in deze verhalenbundel. De helft van deze verhalen is verzonnen, zo stelt Verhulst, maar geen enkel verhaal bevat een leugen. Het zijn schrijnende verhalen over mensonterende, hopeloos stemmende situaties. De grenzeloze verveling, het wachten en hopen op een verblijfsvergunning, de spanningen tussen bewoners, de hoop op ontsnapping (via containers): het krijgt hier allemaal gestalte. In de verhalen kruipt de schijver in de huid van Bipul Masli, in de eerste verhalen nog fotograaf van onmenselijke situaties verweg, later (met een fraaie spiegeling aan het einde) asielzoeker (Jos Radstake)
Vluchtelingen --- Opvangcentra --- Racisme --- Romans --- Asielzoekers (politieke vluchtelingen, vluchtelingen) --- Migranten / allochtonen (allochtonen, buitenlandse werknemers, etnische minderheden, gastarbeiders) --- (zie ook: rechten (vluchtelingen)) --- Dutch literature --- departement Lerarenopleiding 09 --- roman --- Vluchteling --- Opvangcentrum
Choose an application
Strip en wereldliteratuur vormen een gouden combinatie. Maar hoe zit het met strip en de Nederlandstalige klassieken? Nederlandse en Vlaamse stripmakers werden uitgedaagd tot een meesterproef: vat je favoriete klassieker samen in één strippagina. Bijna zestig toptekenaars, jonge honden en gelauwerde veteranen, namen de handschoen op. Het resultaat is een staalkaart in stripvorm van de Nederlandstalige literatuur.Aan bod komen romans en verhalen, toneelstukken en gedichten - van Vondels Lucifer en Hildebrands Camera Obscura tot Knielen op een bed violen van Jan Siebelink en Tirza van Arnon Grunberg. Ze zijn op alle mogelijke manieren verbeeld: in zwart-wit of kleur, digitaal of geschilderd, met krijt, pastel, inkt, kool en nog veel meer.Mooi is dat! is een oogstrelende weergave van de hoogtepunten uit onze literaire traditie én een visitekaartje van de begaafdste Nederlandse en Belgische stripmakers. Een cadeau voor liefhebbers van literatuur, strips en beeldende kunst.
illustratieve vormgeving --- Dutch literature --- beeldverhalen --- Nederlandse literatuur --- Netherlandish --- literature [writings] --- comics [documents] --- Graphics industry --- Caricatures and cartoons --- History --- departement Lerarenopleiding 11 --- Nederlands, literatuur --- stripverhaal --- Dutch literature - Caricatures and cartoons --- Dutch literature - History - Pictorial works --- Caricatures and cartoons - Netherlands --- literature [documents]
Choose an application
manuel scolaire --- --Histoire --- --1945-2001 --- --departement Lerarenopleiding 11 --- geschiedenis --- handboeken secundair onderwijs --- Academic collection --- C6 --- geschiedenisonderwijs (x) --- handboek --- leerboeken --- 20e eeuw --- 21e eeuw --- 485.6 --- schoolboeken --- 900.22 --- Geschiedenis --- Opvoeding, onderwijs, wetenschap --- didactiek secundair onderwijs - geschiedenis, maatschappijleer --- Geschiedenis - Maatschappijleer --- Schoolbooks - Didactic material --- --Academic collection --- 3e graad secundair onderwijs --- Dekolonisatie --- 1945 --- -Belgisch Kongo --- Koude Oorlog --- België --- Sociaal-economische geschiedenis --- departement Lerarenopleiding 11 --- --Geschiedenis --- 2e helft 20e eeuw --- Belgisch-Congo --- Geneeskunde --- Techniek (wetenschap) --- Atlas --- Museum --- -Belgisch-Congo --- History, Modern --- Histoire
Choose an application
Wereldtentoonstelling 1913. --- Exposition universelle et internationale --- 1918 - 1945 --- interbellum --- Tweede Wereldoorlog --- manuel scolaire --- --1918-1945 --- --Wereldtentoonstelling --- Wereldtentoonstelling --- Academic collection --- C6 --- geschiedenis --- geschiedenisonderwijs (x) --- handboek --- leerboeken --- secundair onderwijs --- 20e eeuw --- 485.6 --- schoolboeken --- 900.22 --- Geschiedenis --- Opvoeding, onderwijs, wetenschap --- didactiek secundair onderwijs - geschiedenis, maatschappijleer --- Geschiedenis-Maatschappijleer --- Schoolbooks - Didactic material --- departement Lerarenopleiding 11 --- handboeken secundair onderwijs --- 3e graad secundair onderwijs --- Interbellum --- Wereldoorlog II --- --1918-1945, --- Geneeskunde --- Techniek (wetenschap) --- Atlas --- Museum --- 1918 - 1945. --- interbellum. --- Tweede Wereldoorlog.
Choose an application
Meer dan 20 auteurs uit lokale besturen en andere organisaties brachten hun kennis en ervaring op het vlak van managementmodellen samen. Ze beschrijven in kort bestek 30 modellen die momenteel gebruikt worden en van belang zijn voor de lokale en bovenlokale overheden en voor social- en nonprofitorganisaties. De modellen hebben een ruim toepassingsgebied: strategie- en plancyclus, organisatiecultuur en veranderingsmanagement, financieel management, kwaliteitsmanagement en HR-management. Een aantal modellen die vooral gangbaar waren in de privésector kregen in deze pocket een vertaling naar de overheid. Ook wordt er stilgestaan bij de toegevoegde waarde en enkele kritische reflecties bij de toepassing van managementmodellen in algemene zin. Van elk model is er een beschrijving aan de hand van een figuur of schema; de meerwaarde wordt toegelicht, maar ook de valkuilen bij de toepassing van het model.Volgende modellen komen in de pocket aan bod:Activity Based Costing, Balanced Scorecard voor strategiebepaling en strategie-opvolging, Begeleiden van medewerkers via ontwikkelcirkels, Benchmarking, Brainstorming, CAF-model, Coso-model voor organisatie- en risico-beheersing, Deming cirkel, Extern visitatiemodel, Financiële ratio?s, FINRAPP: model voor financiële rapportering in steden en gemeenten, Gantt Chart en Activiteitenschema, Geïntegreerde beleids- en beheerscyclus, Investeringsanalyses, ISO 9001, Kosten-baten analyses, Leiderschapsstijl van Hersey en Blanchard: situationeel leiderschap, Leiderschapsrollen van Quinn: voorbij rationeel leiderschap, Netwerking, Organisatieklimaatindex, Prose-model, Risicobeheerssysteem: de ?roos?, Roos van Leary, Strategisch management, SWOT-analyse, Teamdoelmatigheidsmodel, Werkdrukmeting, 360? feedback, 7S-model, Focus one
Academic collection --- 19de eeuw (x) --- C6 --- geschiedenis --- leerboeken --- secundair onderwijs --- 19e eeuw --- 20e eeuw --- 485.6 --- schoolboeken --- 19de eeuw --- 900.22 --- 927.2 --- Geschiedenis --- Industriële revolutie --- Oorlog --- Revoluties --- Wereldoorlog I(Eerste Wereldoorlog) --- Geschiedenis ; secundair onderwijs --- 1815-1918 --- Geschiedenis ; secundair onderwijs ; leermiddelen --- Opvoeding, onderwijs, wetenschap --- didactiek secundair onderwijs - geschiedenis, maatschappijleer --- Geschiedenis-Maatschappijleer --- Schoolbooks - Didactic material --- XIXe s., --- manuel scolaire --- --Education --- History. --- Didactics of history --- anno 1800-1899 --- Education --- departement Lerarenopleiding 11 --- handboeken secundair onderwijs --- 3e graad secundair onderwijs --- Hedendaagse geschiedenis --- Secundair onderwijs --- --Geschiedenis --- Geneeskunde --- Techniek (wetenschap) --- Atlas --- Museum --- XIXe s., 1801-1900
Choose an application
In dit boek willen de auteurs aan leerkrachten en docenten van het secundair en hoger onderwijs (onder meer de lerarenopleidingen) aan de hand van korte essays met bijbehorende tips en opdrachten aantonen dat er veel meer in strips zit dan men op het eerste gezicht zou denken. (Bron: covertekst)
Didactics of social education --- Didactics of Dutch --- Didactics of secundary education --- Didactics of higher education --- leesbevordering --- beeldverhalen --- Stripverhalen --- Werken met jeugdboeken --- Secundair onderwijs --- Hoger onderwijs --- Lerarenopleiding --- Leesbevordering --- departement Lerarenopleiding 08 --- 82-931 --- 028 --- jeugdliteratuur --- strips --- stripverhalen --- werken met jeugdboeken --- 37.02 --- 741.5 --- didactiek --- onderwijs --- onderwijs-leeractiviteiten --- pedagogie --- 484.54 --- Lerarenopleidingen --- 028 Lezen. Lectuur --- Lezen. Lectuur --- 82-931 Stripverhaal --- Stripverhaal --- Het boek in het onderwijs --- 433.7 --- Lezen --- Nederlands --- Onderwijs --- Strips --- Leesopvoeding --- (zie ook: Leesvaardigheid) --- 484.54 ) Het boek in het onderwijs --- hoger onderwijs --- lerarenopleiding --- secundair onderwijs --- 073400.jpg --- Stripverhalen ; onderwijs --- Documentation and information --- Teaching --- Drawing --- Literature --- openbare bibliotheken --- PARALITTERATURE --- BANDES DESSINEES --- HISTOIRE ET CRITIQUE --- BELGIQUE --- CRITIQUE ET INTERPRETATION
Choose an application
History of Belgium and Luxembourg --- politiek --- geschiedenis --- Latemse Groep --- Wereldoorlog I --- Wereldoorlog II --- Rubenshuis (Antwerpen) --- Corbeels, Pieter --- Petit, Gabrielle --- België --- Belgique --- --Histoire --- --Lieu de mémoire --- --815 Geschiedenis --- 846 Identiteit --- BPB0812 --- Histoire de la Belgique Geschiedenis van België --- Belgique België --- 949.3 --- 930.85 <493> --- 904 <493> --- Academic collection --- Geschiedenis van België --- Cultuurgeschiedenis. Kultuurgeschiedenis--België --- Culturele overblijfselen uit historische tijden. Antiquitates--België --- 930.85 <493> Cultuurgeschiedenis. Kultuurgeschiedenis--België --- 949.3 Geschiedenis van België --- 815 Geschiedenis --- --België --- Civilization. --- Travel. --- Belgium --- Belgium. --- History. --- Description and travel. --- --History of Belgium and Luxembourg --- Historic sites --- Geschiedenis van België en Luxemburg --- departement Lerarenopleiding 09 --- 949.3 History of Belgium --- History of Belgium --- --Historic sites --- Histoire --- Lieu de mémoire --- politiek. --- geschiedenis. --- Latemse Groep. --- Wereldoorlog I. --- Wereldoorlog II. --- Rubenshuis (Antwerpen). --- Corbeels, Pieter. --- Petit, Gabrielle. --- België.
Choose an application
Taalmethodes bieden vaak kant-en-klare lessen waarmee docenten efficiënt en verantwoord aan de leerdoelen kunnen werken. Maar daarnaast blijven docenten behoefte hebben aan werkvormen die ze in kunnen zetten om te reageren op wat er in de klas gebeurt. Hoe laat je die woordenlijst nog een keer de revue passeren? Hoe kun je een ingeslapen klas voor het resterende halfuur weeroppeppen? Hoezet je je leerlingen of cursisten wat actiever aan het werk met die leesopdracht? Taalmethodes bieden vaak kant-en-klare lessen waarmee docenten efficiënt en verantwoord aan de leerdoelen kunnen werken. Toch blijven docenten behoefte hebben aan werkvormen die ze in kunnen zetten om te reageren op wat er in de klas gebeurt. Hoe kun je die woordenlijst nog een keer de revue laten passeren? Hoe kun je een ingeslapen klas voor het resterende half uur weer oppeppen? Hoe zet je je leerlingen of cursisten wat actiever aan het werk met die leesopdracht? In Actief met taal bieden de auteurs ruim zestig verschillende werkvormen aan die als inspiratiebron voor de (aspirant) taaldocent kunnen dienen. De werkvormen zijn gegroepeerd en voorzien van labels die de vaardigheid, het taalniveau waarop je de werkvorm kunt gebruiken, en de groeperingsvorm aanduiden, zodat een geschikte werkvorm gemakkelijk te vinden is. Ook worden variatiemogelijkheden en didactische tips gegeven. Met Actief met taal kan iedere taaldocent ' beginnend of ervaren en in welke moderne taal dan ook ' zijn vakmanschap een nieuwe impuls geven om het onderwijs leuker, dynamischer of efficiënter te maken.
Dutch language --- Study and teaching --- Didactische werkvormen. --- Taal en talen --- Taal --- Taalonderwijs. --- Didactiek. --- didactische werkvormen --- talenonderwijs --- Didactics of languages --- didactiek --- lezen --- schrijven --- spreken --- taal --- vreemdetalenonderwijs --- woordenschat --- 456.2 --- taalonderwijs --- talen --- 485.1 --- Didactische werkvormen --- Talenonderwijs --- 456.1/2 --- 475.2 --- Didactiek --- Lezen --- Schrijven --- Taalonderwijs --- Woordenschat --- luisteren --- Lezen; ba.o. --- Luisteren; ba.o. --- Nederlands voor anderstaligen --- Nederlands --- Schrijven; ba.o. --- taalcursus --- 101123.jpg --- Taalonderwijs ; didactiek --- didactiek algemeen - taal en letterkunde overige talen --- Nederlandse taal- en letterkunde --- Taal en letterkunde --- Taalonderwijs; Nederlandse taal --- Nederlande taal en letterkunde --- Didactiek van de talen --- departement Lerarenopleiding 11 --- taaldidactiek --- Lezen; ba.o --- Luisteren; ba.o --- Schrijven; ba.o --- Didactische werkvorm --- Interactief onderwijs --- Kleuter --- Geschiedenis --- Anderstalige --- Spraaktechnologie --- Therapie --- Dutch language - Study and teaching
Choose an application
Banken die failliet gaan, beurzen die recorddalingen te zien geven, paniek bij spaarders, overheden die financiële instellingen nationaliseren, bedrijven die nog moeilijk aan geld komen, het is zelden gezien. Toch is de crash van het financiële systeem maar één factor die de wereldeconomie door elkaar schudt. Volgens Geert Noels, hoofdeconoom van Petercam, treden er momenteel zes schokken gelijktijdig op. De eerste voorschokken voelden we al jaren geleden maar de echte schok zal nog decennialang voortrazen en zal het aanzicht van de wereld veranderen. De opkomst van het Oosten, het einde van de goedkope fossiele brandstoffen en de aardbeving in het financiële systeem veroorzaken drie megaschokken. Die komen bovenop drie andere schokken: de demografische evolutie, de ICT-revolutie en de opwarming van de aarde. Deze zes schokken zullen iedereen op deze wereld raken, zowel economisch, maatschappelijk als financieel. En er zullen slachtoffers vallen, bij zowel individuen, bedrijven als economische grootmachten. Zich niet aanpassen zal leiden tot welvaartverlies. Tegelijk zullen er uit het puin ook nieuwe bedrijven en economische winnaars opstaan.In zijn analyse doet de auteur een onconventionele, maar geslaagde poging om ook voor niet-economen uiteen te zetten hoe de wereldeconomie in elkaar zit. Uitgangspunt is het huidige zicht op de economische werkelijkheid.Het boek richt zich naar ondernemers, burgers, politici, beleggers, studenten... kortom, naar iedereen die wil weten hoe deze economische schokken zijn of haar leven zullen beïnvloeden. Maar ook naar iedereen die de talrijke kansen ervan wil leren ontdekken. Het geeft duidelijke antwoorden op de volgende actuele vragen: Waarom is de wereldeconomie vandaag zo sterk aan het veranderen? - Welke invloed zullen de economische schokken hebben op uw leven, uw geld, en het beleid van elke dag? - Hoe kunt u sneller inspelen op de veranderingen en er uw voordeel uit halen?
groene economie --- economische politiek --- Economic order --- demografie --- Economic policy and planning (general) --- globalisering --- economie --- crise economique --- crise financiere --- cycle economique --- economische crisis --- 338.974 --- 460 Economie --- 330.342 --- 338.2 --- AA / International- internationaal --- 331.01 --- 331.32 --- BPB0902 --- Analyse économique --- Croissance économique --- 330.191.6 --- 338.974.1 --- 338.93 --- 338.974.2 --- 330 --- Economie/algemeen --- Economische crisis --- Toekomstverwachtingen --- S20080741.JPG --- financiele crisis --- economische cyclus --- economische crisis - economische depressie - economische recessie --- Economische orde --- Economische politiek en planning (alg.) --- Evolutie van de economische cycli. --- Structuur van de economie. --- Economische analyse --- Economische groei --- wereldeconomie - internationale economie --- economische crisis, oorzaken --- ondernemingsproblematiek --- economische crisis, gevolgen --- 33 --- Internationale economie --- Economie --- Veranderingsproces --- filosofie --- Economie. --- Internationale economie. --- filosofie. --- Filosofie. --- Evolutie van de economische cycli --- Structuur van de economie --- departement Lerarenopleiding 09 --- wereldeconomie --- Wirtschaftswachstum --- ekonomisk tillväxt --- ūkio augimas --- gospodarska rast --- crescimento económico --- taloudellinen kasvu --- wzrost gospodarczy --- hospodářský růst --- majanduskasv --- tkabbir ekonomiku --- rritje ekonomike --- economische groei --- creștere economică --- crescita economica --- икономически растеж --- привредни раст --- fás eacnamaíoch --- economic growth --- hospodársky rast --- crecimiento económico --- ekonomski rast --- økonomisk vækst --- економски раст --- ekonomikas pieaugums --- οικονομική μεγέθυνση --- gazdasági növekedés --- vækstrate --- zero growth --- miera rastu --- expansiune economică --- prieaugis --- pieauguma temps --- creștere zero --- nulový rast --- boom economico --- нулти раст --- crecimiento cero --- espansione economica --- talouden laajentuminen --- növekedés üteme --- nullkasv --- nulvækst --- kasvuvauhti --- ekonomisk expansion --- οικονομική επέκταση --- nulgroei --- nollakasvu --- nulti rast --- Nullwachstum --- ritmo de crecimiento --- növekedés mértéke --- μηδενική μεγέθυνση --- hospodársky vzostup --- tillväxttakt --- ρυθμός οικονομικής μεγέθυνσης --- kasvumäär --- nulles pieaugums --- míra hospodářského růstu --- nolltillväxt --- taxa de crescimento --- ekonomický růst --- nulinis augimas --- growth rate --- crescita zero --- gospodarski rast --- економска експанзија --- expansão económica --- stopa rasta --- økonomisk ekspansion --- rată de creștere economică --- croissance zéro --- majanduse laienemine --- expansion économique --- tasa de crecimiento --- zgjerim ekonomik --- economische expansie --- ekonomická expanze --- rritje zero --- augimo norma --- taux de croissance --- economic expansion --- nulový růst --- crescimento zero --- Wachstumsrate --- οικονομική αύξηση --- Wirtschaftsexpansion --- tasso di crescita --- zéró növekedés --- стапка на раст --- ekonomska analiza --- economische analyse --- közgazdasági elemzés --- taloudellinen analyysi --- majandusanalüüs --- análise económica --- ekonomická analýza --- analiză economică --- analiżi ekonomika --- ekonomisk analys --- analiza ekonomiczna --- ekonomiskā analīze --- ekonominė analizė --- análisis económico --- Wirtschaftsanalyse --- οικονομική ανάλυση --- economic analysis --- analizë ekonomike --- økonomisk analyse --- економска анализа --- analisi economica --- икономически анализ --- majanduse hindamine --- analiza gospodarskih aktivnosti --- analyse van de economische activiteit --- istraživanje gospodarstva --- οικονομική εκτίμηση --- stima economica --- economic study --- οικονομική μελέτη --- ekonomisk utvärdering --- taloudellinen arviointi --- økonomisk vurdering --- gazdasági elemzés --- ekonomické hodnocení --- ekonomiskie pētījumi --- rozbor hospodářské činnosti --- ανάλυση δραστηριοτήτων --- vlerësim ekonomik --- analýza hospodárskych činností --- avaliação económica --- évaluation économique --- Wirtschaftsstudie --- ekonomiskās darbības analīze --- valutazione economica --- studio economico --- gospodarska analiza --- evaluación económica --- ekonomiskais novērtējums --- analyysi taloudellisesta toiminnasta --- estudo económico --- gospodarska studija --- majandustegevuse hindamine --- ekonomické hodnotenie --- analiza activității economice --- analys av ekonomisk aktivitet --- ekonomická studie --- a gazdasági tevékenység elemzése --- estudio económico --- economic evaluation --- majandustegevuse analüüs --- analisi delle attività --- gazdasági tanulmány --- анализа на економски активности --- Aktivitätsanalyse --- ekonominis įvertinimas --- taloudellinen tutkimus --- studim ekonomik --- ekonominiai tyrimai --- studiu economic --- ökonomische Analyse --- ekonomická štúdia --- étude économique --- analizë e veprimtarisë ekonomike --- análise de atividade --- wirtschaftliche Bewertung --- analysis of economic activity --- economische studie --- ekonomisk studie --- economische evaluatie --- evaluare economică --- valoración económica --- aktivitetsanalyse --- analyse d'activité --- ekonominės veiklos analizė --- gazdasági értékelés --- anailís eacnamaíoch --- Croissance économique --- Analyse économique
Listing 1 - 9 of 9 |
Sort by
|