Listing 1 - 3 of 3 |
Sort by
|
Choose an application
Dit basiswerk wil het management van organisaties zo genuanceerd en gevarieerd mogelijk in beeld brengen. Het besteedt veel aandacht aan de bredere positionering van management binnen de veelheid aan kennisdomeinen en wetenschappelijke vakgebieden. Is management een onderdeel van economie? Wat is het verband tussen management en sociologie of psychologie? Waarom moeten managers beschikken over wiskundige inzichten? Heel wat managementhandboeken geven een vrij eenzijdig en weinig genuanceerd beeld van hoe organisaties gemanaged 'moeten' worden, en bieden enkel succesformules en instant recepturen. In feite bestaan er verschillende alternatieve benaderingswijzen die vaak afkomstig zijn uit verschillende vakgebieden waarop de managementwetenschap steunt. Dit boek wenst dan ook een genuanceerde of caleidoscopische blik aan te reiken op de managementwetenschap. In het eerste deel worden de begrippen organisatie, management en de positionering ten opzichte van andere vakgebieden geduid. Een tweede deel behandelt de kern van het managementgebeuren of de zogenaamde managementcyclus (i.e. plannen, organiseren, leiding geven en controleren). In een derde deel wordt er ten slotte stilgestaan bij de verschillende generalistische en specialistische deeldomeinen binnen management. (Bron: covertekst)
organisatiemanagement --- bedrijfskunde --- bedrijfsleer --- Organization theory --- Agilité dans l'entreprise --- Beheer --- Change [Organizational ] --- Changement dans l'organisation --- Changement organisationnel --- Développement organisationnel --- Flexibilité organisationnelle --- Gestion --- Innovation organisationnelle --- Management --- Ondernemen --- Organisatie --- Organisatie--Wijzigingen --- Organisation --- Organisation -- Changement --- Organization --- Organization development --- Organizational change --- Organizational development --- Organizational innovation --- E110410.jpg --- Organisatieleer --- Management. --- Handbooks, manuals, etc.
Choose an application
sociale economie --- 338.95 --- non-profitsector --- VZW (vereniging zonder winstoogmerk) --- Organization theory --- management --- Firms and enterprises --- social profit
Choose an application
Dit boek gaat uit van een typische open vraagstelling van Jaap Kruithof. Het wil een verandering in de levenshouding van de mens vandaag onder de aandacht brengen en ook bediscussiëren. Verscheidene auteurs in dit boek constateren dat de markt meer en meer de grenzen en de oriëntatie van levensperspectieven, waarden en wensen begint te bepalen. Zo wordt de mens vandaag een meer geïndividualiseerd, maar ook een meer gesegmenteerd wezen, een ‘stukjesmens’: de markt zal bepaalde behoeften en dromen aanbieden en – voor de vermogende – ook meteen invullen. Daarbij vallen uiteraard bepaalde groepen (armen, ouderen, maar ook groepen jongeren en migranten) in segmenten met minder mogelijkheden: de ongelijkheid groeit immers. Tegelijk vallen bepaalde vragen en waarden – zoals een integrerend totaalbeeld over het goede leven, duurzame of levensomspannende waarden – als vanzelf buitenboord, want de markt heeft daarvoor geen aanbod. De auteurs vragen zich af of dit een probleem is, hoe verschillende generaties daarop reageren en wat eventueel als voorzichtig alternatief te bespeuren valt.
sociale problemen --- 304 --- Economic order --- Social stratification --- Economic sociology --- Sociale stratificatie --- Sociologie van de economie --- Economische orde --- Markten --- Sociale problemen --- waarden --- collectief --- individu --- het zelf in de wereld --- eenheid --- politiek-economische alternatieven --- bewustzijn --- politiek van verbondenheid --- actief ingrijpen op de samenleving --- stukjesengagement --- ethiek --- utopie --- economische verscheidenheid --- sociale economie --- de mens als waarderend wezen
Listing 1 - 3 of 3 |
Sort by
|