Listing 1 - 5 of 5 |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
Dit boek gaat over het gebruik van nieuwe media - internet, games en mobiele telefonie - bij kinderen in de basisschoolleeftijd. Bij kinderen draaien nieuwe media in eerste instantie om contact. Ze spelen samen met vrienden games, op spelcomputers, op spelletjeswebsites en in virtuele werelden als Stardoll.nl en Habbo. Ze bekijken filmpjes op YouTube en soms maken ze die zelf om ze vervolgens met anderen te delen. Ze hebben contact met elkaar via de mobiele telefoon en MSN. Ze 'krabbelen' elkaar op Hyves en presenteren zichzelf daar aan elkaar. Vriendschap, liefde, ruzie en pesten; alles uit het echte leven heeft ook een plaats in hun digitale leefwereld. Op steeds jongere leeftijd zijn kinderen actief met nieuwe media. Sommige ouders en leerkrachten worstelen met het mediagebruik van (jonge) kinderen. Ze vragen zich af hoe de nieuwe mogelijkheden het best benut kunnen worden en hoe gevaren vermeden kunnen worden. Wat moeten kinderen leren om veilig en efficiënt met nieuwe media om te gaan? Welke vaardigheden zijn er nodig om mediawijze burgers van hen te maken? En wat zijn hierbij taken van opvoeders? (Bron: covertekst)
Massacommunicatie --- Reclame. Public relations --- games --- reclamepsychologie --- kinderen --- nieuwe media --- media-educatie --- informatievaardigheden --- mediakunde --- mobiele communicatie --- 433.5 --- Reclame --- Informatievaardigheden --- mediaopvoeding --- basisonderwijs --- communicatie --- internet --- reclame --- 379.828 --- Communicatie --- Games --- Internet --- 101535.jpg --- Kinderen en media --- Audiovisuele opvoeding --- Pedagogiek en onderwijskunde --- onderwijstechnologie. --- Kinderen --- Media --- Computerspelen --- Gsm's --- Lager onderwijs --- Kleuteronderwijs --- Mediaopvoeding --- Sociale netwerken --- Hyves --- Kinderen en jeugd --- Mobilofonie --- Sociologie --- Cultuursociologie --- Provincie West-Vlaanderen --- Kind --- Computerspel --- Gsm --- Sociaal netwerk --- Jeugd --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Erfelijkheidsleer --- Stadssamenleving --- Verpleegkunde --- Mobiele telefoon --- Jongere
Choose an application
Informatiemaatschappij --- Internet --- Kinderen en jeugd --- Samenleving --- Gebruikersonderzoeken --- Sociologie --- Cultuur --- Communicatie --- Cultuursociologie --- Communicatiesociologie --- #SBIB:309H103 --- ICT --- S2006401.JPG --- Mediatechnologie / ICT / digitale media: sociale en culturele aspecten --- 67 --- Kind --- Gebruikersonderzoek --- Toerisme --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Erfelijkheidsleer --- Stadssamenleving --- Verpleegkunde --- Jongere
Choose an application
Veel van de huidige jongeren zijn opgegroeid te midden van de nieuwe media. Inmiddels zijn ze ook vrijwel allemaal online. Internet maakt onderdeel uit van het dagelijks leven van tieners en wordt onder andere gebruikt om informatie op te zoeken, te chatten met vrienden en om een Hyves-pagina te onderhouden. Dit rapport gaat over het gebruik van internet door tieners voor culturele doeleinden: in welke mate gebruiken jongeren het internet om culturele informatie op te zoeken? Communiceren jongeren via internet over cultuur en hoeveel? En in welke mate plaatsen ze zelf tekst, beeld of geluidinformatie over culturele activiteiten op het internet? Ook wordt nagegaan in hoeverre verschillen in online cultuurparticipatie zijn toe te schrijven aan digitale vaardigheden van tieners, hun culturele belangstelling en die van hun ouders en vrienden, en de aandacht voor cultuur en ICT op school
Information user --- adolescenten --- internet --- mediagebruik --- Tieners --- Digitalisering --- Internet --- Cultuur --- Cultuurparticipatie --- Jeugd --- WEB_362.8 SCH.jpg --- Jeugd en cultuur --- Jeugd en internet --- Efree KHLSH --- jeugd --- 362.8 --- E-books --- Jongere --- Toerisme
Choose an application
Jos de Haan gaat in de negende Tiele-lezing in op de integratie van nieuwe media in het dagelijks leven van Nederlanders. Vrijwel iedere Nederlander heeft tegenwoordig een mobiele telefoon en surft op het web. We bellen, mailen en twitteren wat af, we zijn bezig met e-shoppen, online games, muziek en films. Meer en meer kan informatie via het web worden verspreid, geconsumeerd én geproduceerd. Het schrijven op papier en het lezen van gedrukte kranten en boeken loopt terug, maar zal het verdwijnen? De nieuwe media mogen snel zijn, brede acceptatie ervan lijkt met enige traagheid te komen. De ve
Information technology --- Internet --- Digital divide --- Social aspects --- Social aspects
Listing 1 - 5 of 5 |
Sort by
|