Listing 1 - 10 of 60 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Kinderen maken al op prille leeftijd kennis met literatuur. Zij gaan er in diverse situaties mee om, ieder op een geheel eigen, persoonlijke manier. In die activiteiten ontwikkelen zich kennis en verwachtingen, motivatie en vaardigheden. De wijze waarop mensen in hun kinderjaren met literatuurleren omgaan is van fundamenteel belang voor het functioneren van de (volwassen) literatuur. Inzicht in de ontwikkelingsprocessen die zich in de kindertijd afspelen, kan ons inzicht in culturele verschijnselen verdiepen. Dit boek is daartoe een aanzet en tracht te voorzien in de behoefte aan beschrijvende studies over dit onderwerp. 'Welke rolspeelt literatuur in de ontwikkeling van een kind? Hoe kun je kinderen leren dat lezen leuk is? Hoe kun je het lezen bevorderen?' Deze en nog veel andere relevante vragen vormen de rode draad van deze uitgave, bestemd voor iedereen die zich professioneel bezig houdt met kinderen en literatuur. (tekst: achterflap)
Lerarenopleiding --- (vak)didactiek talen. --- 82-93 --- #GBIB:IDGP --- 82-93 Kinderliteratuur. Jeugdliteratuur --- Kinderliteratuur. Jeugdliteratuur
Choose an application
Nienke is dertien. Oud genoeg om haar moeder de post voor te lezen dus. Of een artikel dat in de krant staat. Of een formulier dat haar zusje uit school meebrengt. Maar natuurlijk is mam heel vaak in haar eentje als ze iets moet lezen of schrijven. Als ze naar het gemeentehuis gaat bijvoorbeeld. Of als een buurman langs komt met een petitie. Dan doet mam eigenaardige dingen. Ze zegt dat haar bril kapot is, of ze gaat naar het gemeentehuis met een hand in het verband. Er mankeert niets aan die hand. Mam doet alsof. Omdat iedereen begrijpt dat je met een gebroken hand niet kunt schrijven ... Waarom doet mam dat? Het heeft lang geduurd voordat Nienke het begreep.
Dutch literature --- Analfabetisme --- Jeugdboeken 10-12 jaar --- 82-93 --- Analfabetisme ; verhalen --- Jeugdliteratuur ; verhalend --- Jeugdliteratuur --- 920550.jpg --- 82-93 Kinderliteratuur. Jeugdliteratuur --- Kinderliteratuur. Jeugdliteratuur
Choose an application
Dutch literature --- 82-93 --- 82-93 Kinderliteratuur. Jeugdliteratuur --- Kinderliteratuur. Jeugdliteratuur --- C3 --- jeugdliteratuur --- verhaal --- Avonturen --- Fiction --- Humor --- Jeugdboeken --- Kunst en cultuur --- Kinderen vanaf 9 jaar
Choose an application
Choose an application
Folklore --- sprookjes --- Grimm [Brothers] --- 82-93 --- Grimm, Jacob --- Grimm, Wilhelm --- Sprookjes --- Symboliek --- 829.73 --- Grimm --- 930714.jpg --- Gebroeders Grimm --- 82-93 Kinderliteratuur. Jeugdliteratuur --- Kinderliteratuur. Jeugdliteratuur
Choose an application
Hoe gaat het met 'het jeugdboek' hier? Aanzienlijke hoeveelheid titels van boeken uit 2002 die het ontdekken waard zijn. Vier artikels door specialisten die speuren naar tendenzen in de enorme jeugdboekenstapel van 2002, een overzicht van bekroonde boeken, een lijst van tien onmisbare sites en nog veel meer. (Bron: covertekst)
Choose an application
Children's literature --- Library resources --- Library & Information Science --- Social Sciences --- Juvenile literature --- Literature --- Directories --- 026:82-93 --- 82-93 <058> --- 82-93 <058> Kinderliteratuur. Jeugdliteratuur--Adresboeken --- Kinderliteratuur. Jeugdliteratuur--Adresboeken --- 026:82-93 Speciale bibliotheken-:-Literatuur. Algemene literatuurwetenschap--?-93 --- Speciale bibliotheken-:-Literatuur. Algemene literatuurwetenschap--?-93 --- Library resources&delete&
Choose an application
Voorlezen is leuk en zeer belangrijk voor de sociaal-emotionele ontwikkeling en de taalontwikkeling van de allerkleinsten. Je kunt er niet vroeg genoeg mee beginnen. Toch wordt nog niet in alle kindercentra dagelijks voorgelezen. Pedagogisch medewerkers vragen zich af hoe ze het voorlezen het best kunnen aanpakken. Welke boeken zijn geschikt voor jonge kinderen? Hoe houd je hun aandacht vast? Hoe geef je het lezen een vaste plaats in de drukke dagindeling van het kindercentrum? Wat doe je met peuters die nog geen Nederlands spreken? (Bron: covertekst)
Educational sciences --- pedagogiek --- voorlezen --- kinderopvang --- leesopvoeding --- peuters --- 100857.jpg --- Voorlezen ; kinderopvang --- 82.93 --- Voorlezen --- Boeken
Choose an application
Dit boek is bedoeld als eerste kennismaking met de hedendaagse jeugdliteratuur, waarinnaast voor de hand liggende onderwerpen als het sprookje en gedichten, ook onder meer onderwerpen als strips, omgaan met boeken op school, boeken voor moeilijk lezende kinderen en schoolmediatheekdiensten besproken worden.
Book history --- Didactics of Dutch --- Children's literature. Juvenile literature --- Psychological study of literature --- didactiek --- leesbevordering --- 82-93 --- Jeugdliteratuur --- Kinderliteratuur. Jeugdliteratuur --- Didactiek van het Nederlands. --- Didactiek. --- Kinderliteratuur. Jeugdliteratuur. --- Leesbevordering. --- Psychologische literatuurstudie. --- 82-93 Kinderliteratuur. Jeugdliteratuur --- jeugdliteratuur
Choose an application
Sociology of minorities --- Dutch language --- Thematology --- Children's literature. Juvenile literature --- Dutch literature --- interculturaliteit --- jeugdliteratuur --- 82-93 --- 434.49 --- jeugdliteratuur : allochtonen (ler) --- Migranten in de jeugdliteratuur --- 82-93 Kinderliteratuur. Jeugdliteratuur --- Kinderliteratuur. Jeugdliteratuur
Listing 1 - 10 of 60 | << page >> |
Sort by
|