Listing 1 - 10 of 312 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
In dit boek worden theoretische begrippen vertaald naar de dagelijkse omgang tussen ouders en kinderen. Veel praktische voorbeelden zijn ontleend aan de pedagogische adviespraktijk en aan direchte ervaringen van ouders met hun kinderen.
Choose an application
This book draws on the findings of a two-year European research project, this book combines elements of critical theory, psychosocial criminology and applied existential philosophy to present a new model for responding meaningfully and effectively the 'problem' of how to respond to violence involving young people that continues to challenge youth workers and policy makers.
Agressie ; jeugd --- jeugdzorg --- 362.7
Choose an application
agressie --- Social problems --- Social psychology --- geweld --- genetica --- #GSDBP --- #KVHB:Agressie --- #KVHB:Sociale psychologie --- 301.15 --- 61
Choose an application
Dit educatieve boek legt uit waar agressie vandaan komt en hoe je er professioneel mee om kunt gaan. Tevens biedt het hulp bij verwerking als je slachtoffer bent geworden van een ingrijpende gebeurtenis. De stijl is populair, geïllustreerd met duidelijke voorbeelden. Na ieder hoofdstuk worden er opdrachten gegeven, die de lezer de mogelijkheid bieden de stof te verwerken. Het schrijversduo brengt deskundigheid (docent Koninklijke Marechaussee) en ervaring (traumatische gebeurtenis) samen in een boek dat ondanks de problematiek prettig leest. De doelstellingen zijn: leren hoe je professioneel kunt omgaan met geweld, uitleg over het verwerkingsproces en de rol die de omgeving kan spelen na een ingrijpende gebeurtenis. Het boek bevat enkele zwart-witfoto's, tekeningen, tekstkaders en tussenkopjes en een synopsis, waarin naar enkele websites wordt verwezen.
Agressiviteit ; hulpverlening --- 607.48 --- agressie --- geweld --- verpleegkunde --- Agressiviteit --- Hulpverlening --- Agressie --- Conflicten --- Slechtnieuwsgesprekken --- Preventie --- Conflicthantering --- Conflict --- Slechtnieuwsgesprek
Choose an application
#GSDBP --- 159.942*1 --- 343.9 --- Agressie. Woede. --- Criminologie --(algemeen) --- 343.9 Criminologie --(algemeen) --- 159.942*1 Agressie. Woede. --- Developmental psychology --- Depth psychology --- geweld --- 301.15 --- Agressie. Woede
Choose an application
Onze wereld kan best wat meer veerkracht gebruiken. Daarvoor zijn creativiteit, keuzevrijheid, coping én vuistkracht nodig. Leer die facetten kennen en ontdek zo de tangodansende bokser, poëzieminnende voetballer, origamiplooiende bouwvakker, stoere naaister of macho yogaleraar in jezelf en anderen. Agressie fascineert. Tegelijk vinden we agressief gedrag verwerpelijk. Maar bestraffing werpt weinig vruchten af. Positief agressief biedt een inspirerend alternatief. Het vertrekt vanuit de idee dat agressie een kracht is, die alleen schadelijk wordt bij een gebrek aan keuzes. Wie zijn of haar waaier aan keuzes uitbreidt, kan agressie tot een positieve kracht ombuigen.Bron : www.lannoo.be
gevangenen --- agressie --- re-integratie --- socio-emotionele opvoeding --- Psychology --- Agressiviteit --- Psychotherapie --- psychotherapie --- Agressie - agressiviteit. --- Woede --- Oplossingsgericht denken. --- 364.27 --- Agressie - agressiviteit --- Oplossingsgericht denken --- Veerkracht --- Agressie --- Oplossingsgericht werken --- Veerkracht (fysica) --- Veerkracht (weerbaarheid)
Choose an application
In Omgaan met agressie kun je leren beschrijft auteur Ton Westerveld aan de hand van praktijkvoorbeelden wat agressie is, waar het vandaan komt, wat het met mensen doet en hoe we erop kunnen reageren. Hij gebruikt casussen die werkelijk gebeurd zijn, het zijn zowel zijn eigen ervaringen als ervaringen van professionals die dagelijks in posities verkeren waarin zij blootstaan aan agressie. Door beschrijvingen van die situaties te koppelen aan diverse theorieën geeft hij de lezer inzicht in de processen die er spelen en hoe daarmee om te gaan. Dit boek geeft organisaties en hun medewerkers handvatten om met agressieve mensen om te gaan en een goed beleid te ontwikkelen voor de preventie en bestrijding van agressie.
E-books --- PXL-Central Office 2014 --- agressie --- preventie --- hulpverlening
Choose an application
Terwijl veel boeken beschrijven wat er moet gebeuren in een behandeling, vertelt dit boek hoe je het moet doen. Het is een aanrader voor alle hulpverleners die te maken krijgen met mensen met psychische problemen, in het bijzonder hulpverleners in de ggz.De directieve hulpverleningsaanpak richt zich op het overbruggen van de kloof tussen patiënten, hun sleutelfiguren en hun hulpverleners. Het uiteindelijke doel is het bieden van een ‘hulpmaatkostuum’. Om dat te bereiken worden verschillende hulpverleningsmethodieken geïntegreerd, zoals motiveringsstrategieën, omgaan met agressie, cognitieve gedrags- en gezinstherapie, crisisinterventie en opnamevoorkomende strategieën.
Psychiatry --- motivatie --- psychotherapie --- agressie --- zelfdoding --- directieve therapie --- psychiatrie --- 616
Choose an application
Geweld hoort bij ons bestaan, maar wat is het eigenlijk? Het bewust toebrengen van schade, of meer?0Mensen sterven dagelijks aan zaken die voorkomen kunnen worden zoals armoede, honger en gebrek aan medicijnen: is dat ook geweld? Maar wie is dan de dader?0Jolle Demmers en Luuk Slooter onderzoeken oorzaken en vormen van geweld. Ze laten zien dat het een paradoxaal fenomeen is: zichtbaar en onzichtbaar. Geweld verwoest en vernietigt, maar het creëert en verandert ook - en kan daarin constructief zijn. Geweld hoort bij ons bestaan, maar wat is het eigenlijk? Het bewust toebrengen van schade, of meer?Mensen sterven dagelijks aan zaken die voorkomen kunnen worden zoals armoede, honger en gebrek aan medicijnen: is dat ook geweld? Maar wie is dan de dader?Jolle Demmers en Luuk Slooter onderzoeken oorzaken en vormen van geweld. Ze laten zien dat het een paradoxaal fenomeen is: zichtbaar en onzichtbaar. Geweld verwoest en vernietigt, maar het creëert en verandert ook – en kan daarin constructief zijn.
Social problems --- Polemology --- sociale psychologie --- geweld --- agressie --- groepsontwikkeling --- groepspsychologie
Choose an application
Dit boek gaat over het handelingsvermogen van leerlingen, professionals en organisatie in het met elkaar creëren van een veilige school. Vertrekpunt is de manier waarop de verschillende geledingen omgaan met agressie, waarbij de nadruk ligt op het vmbo. In het boek wordt consequent en systematisch vanuit de eigen handelingslogica van leerlingen, professionals en de school als organisatie gezocht naar een adequaat antwoord op het veiligheidsvraagstuk. De gegevens uit een driejarig onderzoek naar zelfregulatie van agressie worden in verband gebracht met competenties uit de contextuele benadering van zelfregulering. Dit alles heeft geleid tot een andere manier van kijken naar agressie dan gebruikelijk: niet van bovenaf, maar van binnenuit, niet lineair, maar circulair, niet beschuldigend, maar positief aansprekend op verantwoordelijkheid, niet zuiver verklarend, maar competentiegericht, niet geïndividualiseerd, maar contextueel, en niet vanuit een beperkte agressielogica, maar vanuit een brede oplossingsruimte. Agressie is geen apart, losstaand thema in de school. Agressiesituaties hangen direct samen met de kwaliteit van het gehele schoolfunctioneren, bijvoorbeeld met de bindingdie leerlingen, ouders en medewerkers met de school ervaren. Daarom vraagt het creëren van een veilige school om een breed samenhangend pakket van maatregelen. (Bron: covertekst)
Veiligheid --- Agressie --- Onderwijs --- 102101.jpg --- Agressie ; jeugd --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- Thuis --- Ecoles --- Violence en milieu scolaire --- Sécurité --- Prévention
Listing 1 - 10 of 312 | << page >> |
Sort by
|