Listing 1 - 8 of 8 |
Sort by
|
Choose an application
Public administration --- lokale besturen --- cultureel erfgoed --- cultuurbeleid --- Sociology of culture --- cultuur --- #PBIB:+115.11 --- Cultuur : Beleid --- Culturele samenwerking ; gemeenten ; Vlaanderen --- lokaal beleid
Choose an application
sociaal-cultureel werk --- Sociology of cultural policy --- amateurkunsten --- cultuurbeleid --- gemeentebeleid --- Art --- volksontwikkeling --- volwasseneneducatie --- kunst --- sociaal-cultureel werkers --- cultuurbeleid, gemeentelijk --- kunsteducatie voor volwassenen --- #PBIB:+115.11 --- #VCV monografie 2003 --- 7 --- 374 --- 008.1 --- 374.7 --- Cultuur : Beleid --- Sociale agogiek --- vrijetijds-, toerisme- en cultuuragologie --- vrijetijds-, toerisme- en cultuuragologie. --- lokaal beleid
Choose an application
cultuurbeleid --- Sociology of cultural policy --- Netherlands --- Flanders --- Nederland --- Vlaanderen --- Cultuur 008 --- Nederland (492) --- Vlaanderen (493=393) --- #SBIB:316.7C312 --- #SBIB:316.7C313 --- #SBIB:35H436 --- Cultuurbeleid --- Cultuurtheorie: algemeen (cultuurfilosofie, intellectuelen) --- Kunstzinnige vorming (kunsteducatie, kunstzinnige opvoeding) --- cultuur, beleid --- cultuur, politiek --- cultuur, sponsoring --- S2006290.JPG --- Cultuurbeleid: nationaal --- Cultuurbeleid: regionaal --- Beleidssectoren: welzijn, volksgezondheid en cultuur --- 492 --- 493.8 --- 008.1 --- Flanders (Belgium) --- Cultural policy
Choose an application
Sociale agogiek --- permanente vorming en volwasseneneducatie. --- volksontwikkeling --- volwasseneneducatie --- Sociology of cultural policy --- Adult education. Lifelong learning --- vormingswerk --- Flanders --- Sociaal-cultureel werk ; Vlaanderen --- volwassenenvorming --- volwassenenvorming, organisatie --- volwassenenvorming, verenigingen --- Vlaanderen --- #SBIB:316.7C316 --- #SBIB:316.8H23 --- #PBIB:+115.11 --- cultuur --- verenigingen --- 374.7 --- 301.54 --- 374.73 --- 493.8 --- Vormingswerk --- Welzijnsorganisatie: samenlevingsopbouw, opbouwwerk --- Cultuur : Beleid --- Volwasseneneducatie. Permanente vorming --- Sociologie van het georganiseerde cultuurleven --- Volksontwikkeling --- Sociaal-cultureel werk --- Multiculturele vorming --- Permanente vorming en volwasseneneducatie.
Choose an application
Op basis van het kwantitatieve luik van dit onderzoeksproject werden een aantal knelpunten geïdentificeerd met betrekking tot de schoolloopbanen van holebi-jongeren. In het bijzonder bleek dat biseksuele jongeren en lesbische meisjes zich van respectievelijk homo/lesbische jongeren en van homojongens onderscheiden op vlak van (mentale) kwetsbaarheid en schoolprestaties. Omdat er een verband is tussen een negatief mentaal welbevinden en het behoren tot een gestigmatiseerde groep willen we in dit kwalitatief luik nagaan in welke mate er daadwerkelijk verbanden zijn tussen het ervaren van minderheidsstress, stigma-, discriminatie- en zichtbaarheidmanagement (als vormen van 'coping') en een negatief welbevinden. Aan de hand van minimum 20 tot maximum 32 diepte-interviews (afhankelijk van het saturatiepunt) gaan we na hoe de schoolomgeving door holebi-jongeren wordt ervaren, op welke manier zij met hun seksuele identiteit (op school)omgaan en hoe zij conflicten of problemen hanteren die te maken hebben met hun seksualiteit (verschillen in copinggedrag). Bijzondere aandacht wordt besteed aan genderrelevante dynamieken en seksuele identiteitsprocessen die een rol kunnen spelen bij de hantering van een seksuele identiteit en stigmamanagement
Sociologie van het gezin. Sociologie van de seksualiteit --- Sociologie van het onderwijs --- schoolcultuur --- sociaal-wetenschappelijk onderzoek --- schoolprestaties --- holebi's --- onderwijssociologie --- heteroseksualiteit --- Vlaanderen --- Academic collection --- #KVHB:Arbeids- en organisatiepsychologie --- #KVHB:Genderverschillen --- Cultuur 008 --- Diversiteit --- Ministerie van de Vlaamse Gemeenschap 353.11 --- Overheid 354 --- Vrouwenproblematiek 396 --- 315.2 --- 329 --- gender --- Vlaamse Gemeenschap / Gewest --- arbeid, vrouwen --- bestuur, gemeenschappen --- cultuur, beleid --- emancipatie --- gelijke kansenbeleid --- 316.344 --- 331.102 --- Gelijke kansenbeleid . Vlaanderen --- Genderverhoudingen : sectoren --- Gelijke kansen --- S20090021.JPG --- cultuur --- Vrouwenemancipatie; Belgie --- Sociaal Beleid --- 301.17 --- 008 --- 159.91 --- GENDERVERHOUDINGEN -- 361 --- E-books --- Gender --- Cultuurbeleid --- Kansenongelijkheid --- Holebi's --- Onderwijs --- Schoolloopbaan --- Vergelijking --- Jeugd --- Holebi --- Vergelijking (wiskunde) --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- Vergelijking (onderscheid) --- Jongere
Choose an application
Tussen februari 2009 en november 2009 werd een representatieve steekproef van 3144 Vlamingen tussen 14 tot 85 jaar oud uitgebreid en gedetailleerd bevraagd over hun participatiegedrag. De Participatiesurvey 2009 wil antwoorden geven op vragen als: Hoe staat het met de participatie aan kunst en cultuur, het verenigingsleven en sport? Wie participeert en wie niet? Waarom participeren bepaalde groepen meer of minder dan andere? Wat zijn de belangrijkste drempels voor verhoogde participatie ? Hoe staat het met de participatie aan lokale voorzieningen? Welke rol spelen nieuwe communicatiemiddelen? Welke economische aspecten zijn verbonden aan participatie? Hoe is de participatie in de voorbije vijf jaren geëvolueerd?Dit deel bevat de eerste analyses van de Participatiesurvey 2009. Voor kunsten en erfgoed, het lokale cultuuraanbod, het verenigingsleven en sport worden algemene participatiecijfers geschetst, evoluties over een periode van vijf jaar nagegaan en wordt uitgebreid ingegaan op het begrijpen van verschillen in participatiegedrag. De analyses leveren een fijnmazig inzicht in hoe het staat met participatie, hoe verschillen kunnen begrepen worden en een zicht op de mogelijke hefbomen voor een verhoogde participatie. Daarnaast wordt in afzonderlijke hoofdstukken ingegaan op de drempels voor cultuurdeelname en de perceptie van culturele activiteiten, virtuele cultuurconsumptie, participatie in de levensloop, consumentenuitgaven aan sport en cultuur en een economische analyse rond de niet-gebruikswaarde van sport en cultuur. Het werk richt zich tot beleidsmakers, onderzoekers, actoren in het brede veld van cultuur, sociaalcultureel werk en sport, en anderen die inzicht willen verwerven in tendensen, evoluties en het begrijpen van verschillen in participatiegedrag
316.7:796 --- #SBIB:303H34 --- #SBIB:316.7C318 --- Academic collection --- C6 --- cultuur --- participatie --- sociologie (x) --- 600 Cultuur --- 680 Sport --- 497 --- België --- Vlaanderen --- cultuurbeleid --- kunst --- participatiebeleid --- sport --- vrijetijdsbesteding --- 491 --- Cultuurparticipatie --- Participatie, maatschappelijke --- cultuur, beleid --- publieksonderzoek --- S20110110.jpg --- participatie, maatschappelijke --- 316.7:796 Sociologie van de sport --- Sociologie van de sport --- Kwalitatieve methoden: grondige gevallenstudie, casework, social work --- Culturele participatie --- Opvoeding, onderwijs, wetenschap --- cultuurbeleid, culturele raden, cultuurpact --- Cultuurbeleid --- Vrijetijdsbesteding --- 301.17 --- Arts surveys --- Arts --- Associations, institutions, etc. --- Recreation --- Social participation --- Citizen participation. --- Cultuur. --- Kunst. --- Participatie. --- Vlaanderen (België). --- Associations, institutions, etc --- Sociale agogiek --- Citizen participation --- Vlaanderen. --- Vrijetijds-, toerisme- en cultuuragologie. --- Sociology of culture --- sportsociologie --- Sociology of sport --- sociaal-cultureel werk --- cultuurparticipatie --- cultuursociologie --- Flanders --- sportbeleid --- Political sociology --- verenigingsleven --- Sociology of cultural policy --- sociale participatie --- cultuurconsumptie --- jeugd --- S20110109.jpg --- Culture --- Flanders (Belgium) --- Cultuur --- Kunsten --- Sport --- Verenigingsleven --- Participatie --- Onderzoek --- Internet --- Kunst --- Recreatie --- Toerisme --- Ontwikkeling --- Leerlijn --- Technologie --- Voeding --- Maatschappij --- Emigratie --- Drank --- Gezondheid --- Onderzoek (wetenschap)
Choose an application
-209-4919-5
Vlaanderen --- museology --- Museology --- Iconography --- cultuurbeleid --- muziekesthetica --- Music --- Sociology of cultural policy --- Flanders --- cultuur --- 351.85 <493-17> --- 316.7 <493-17> --- Academic collection --- #SBIB:316.7C313 --- #SBIB:35H436 --- #SBIB:323H66 --- 316.7 --- #A0206A --- 601 Cultuurbeleid --- 850 --- Vlaamse Gemeenschap / Gewest --- bestuur, gemeenschappen --- cultuur, beleid --- overheidsbestuur --- sociaal-cultureel werk --- sociologie, cultuur --- 316.7 <493-17> Cultuursociologie --(algemeen)--Vlaanderen. Vlaams Gewest. Nederlandstalige Gemeenschap in België --- Cultuursociologie --(algemeen)--Vlaanderen. Vlaams Gewest. Nederlandstalige Gemeenschap in België --- 351.85 <493-17> Overheidstaken i.v.m. wetenschappen, kunst, kultuur--Vlaanderen. Vlaams Gewest. Nederlandstalige Gemeenschap in België --- Overheidstaken i.v.m. wetenschappen, kunst, kultuur--Vlaanderen. Vlaams Gewest. Nederlandstalige Gemeenschap in België --- Cultuurbeleid: regionaal --- Beleidssectoren: welzijn, volksgezondheid en cultuur --- België: cultuurbeleid --- Muziekesthetiek --- 493.8 --- 008 --- 008.1 --- Cultuur --- Cultuurbeleid --- 581 --- Muziek en maatschappij --- Toerisme --- Emigratie --- publiekswerking
Choose an application
'Publiek belicht' reikt een beproefd instrument aan voor publieksonderzoek in culturele instellingen. Het is een must voor instellingen die podiumkunsten programmeren, musea en bibliotheken die inzicht willen krijgen in de samenstelling van hun publiek, hun bezoekmotivatie, hun evaluatie van het aanbod enz. Dit boek biedt de lezer: een stapsgewijze methode voor wetenschappelijk verantwoord publieksonderzoek, talrijke praktische tips en suggesties en een lijst met meer dan vijftig standaardvragen, aangepast aan de wensen en behoeften van elke culturele instelling
Culturele instellingen --- Gebruikersonderzoek. --- Applied marketing --- cultuurparticipatie --- Sociology of culture --- cultuursociologie --- cultuurconsumptie --- evenementen marketing --- Marktonderzoek ; culturele instellingen --- #SBIB:316.7C318 --- #SBIB:303H32 --- 311.21 --- #VCV monografie 2004 --- marktonderzoek --- culturele instellingen --- sociale marketing --- 369.1 --- cultuur, beleid --- enquêtetechnieken --- publieksonderzoek --- steekproeftechnieken --- vrijetijdsbesteding --- Onderzoeksmethoden --- Toegepaste marketing --- cultuur --- sociaal onderzoek --- 001.891 --- 001.891 Wetenschappelijk onderzoek. Research. Onderzoekmethoden --- Wetenschappelijk onderzoek. Research. Onderzoekmethoden --- 311.21 Statistische gegevens verzamelen --- Statistische gegevens verzamelen --- Culturele participatie --- Waarneming en participerende waarneming, gecontroleerde observatie, groepsdiscussie (vragenlijsten, interviews, experimenten) --- social marketing --- marketing, marktonderzoek, marktanalyse --- 008 --- 303 --- 301.08 --- Methodologie --- Gebruikersonderzoeken --- Cultuur --- Instellingen --- Non-profitsector --- Culturele centra (cultureel centrum, cultuurcentra) --- Cultuurparticipatie --- Cultuursociologie --- Culturele centra --- Vlaanderen --- Onderzoek --- Publiek --- Gebruikersonderzoek --- Overheidsinstelling --- Toerisme --- Cultureel centrum --- Ontwikkeling --- Leerlijn --- Emigratie --- Culturele veld --- Onderzoek (wetenschap)
Listing 1 - 8 of 8 |
Sort by
|