Narrow your search

Library

UCLL (477)

VIVES (401)

Odisee (353)

Thomas More Mechelen (322)

Thomas More Kempen (302)

Arteveldehogeschool (297)

Hogeschool Gent (269)

AP (241)

KDG (237)

KBR (206)

More...

Resource type

book (465)

object (45)

audio (11)

film (9)

periodical (7)

More...

Language

Dutch (453)

English (20)

French (3)

Undetermined (1)


Year
From To Submit

2023 (1)

2022 (3)

2021 (6)

2020 (12)

2019 (9)

More...
Listing 1 - 10 of 477 << page
of 48
>>
Sort by

Multi
Enhancing well-being and involvement in children : an introduction in the ten action points
Authors: ---
ISBN: 9789078765738 Year: 2008 Publisher: Leuven CEGO (Centrum voor ervaringsgericht onderwijs)

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Ontwikkelingsmaterialen : basisonderwijs, peuterspeelzalen/kinderdagverblijven : NICL-beschrijvingen
Authors: --- --- ---
ISBN: 903291264X 9789032912642 Year: 1996 Publisher: Enschede : SLO, specialisten in leerplanontwikkeling,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Effectieve didactiek
Author:
ISBN: 9789001877118 9789001877125 9001877125 9001877117 Year: 2016 Publisher: Groningen/Houten Noordhoff Uitgevers

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Elke leerkracht wil zoveel mogelijke positieve invloed hebben op de leerprestaties van zijn leerlingen. Dankzij grootschalig onderzoek naar effectieve factoren en strategieën, beschikt het onderwijs over steeds meer gereedschappen om ervoor te zorgen dat er écht geleerd wordt. Onderzoekers als John Hattie, Robert Marzano en diverse breinwetenschappers hebben die gereedschappen in kaart gebracht. Hun indrukwekkende onderzoeksresultaten zijn echter vaak abstract geformuleerd, zorgen voor verschillende beelden en invullingen en roepen allerlei vragen op: wat kan de leerkracht doen om de verwachtingen van de leerling zichtbaar te maken? Hoe ziet dat eruit in de lespraktijk van alledag? Op welke manier kan de leerkracht de mindmap inzetten? En is het noodzakelijk dat alle leerlingen deze vorm van schematiseren onder de knie krijgen? Waarom is differentiëren zo belangrijk en hoe doet de leerkracht dat zonder de grip op het leerproces te verliezen? Effectieve didactiek geeft antwoord op deze en andere vragen door samenhang aan te brengen in de uitkomsten van grootschalig onderzoek en onderzoeksuitkomsten te vertalen naar de lespraktijk. Daarbij benadert dit boek het lesgeven vanuit de fasen van het leerproces en maakt het inzichtelijk hoe deze fasen verlopen. Effectieve didactiek stelt de leerkracht in staat de fasen of beheersingsniveaus als uitgangspunt te gebruiken voor het didactisch handelen. Met behulp van dit wetenschappelijk bewezen uitgangspunt kunnen scholen en leerkrachten antwoorden vinden op vraagstukken op het gebied van motivatie, differentiatie, reflectie, lagere en hogere orde-denken, toetsen, het uitbannen van de zesjescultuur, de relatie tussen theorie en praktijk, het beklijven van kennis en het verstandig omgaan met ICT-middelen. Effectieve didactiek is geschreven voor studenten aan de pabo en lerarenopleidingen.


Book
Faire classe en FLE : une approche actionelle et pragmatique
Authors: --- ---
ISBN: 9782011557391 2011557399 Year: 2013 Publisher: Paris Hachette

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

À l'heure du CECR, faire la classe en FLE implique d'organiser et de gérer un quotidien actionnel. L'objectif du présent ouvrage est de fournir à l'enseignant, dans cette optique, des approches pragmatiques directement applicables en classe.Comment organiser un cours ? Que faut-il entendre par projets d'apprentissage, projet d'enseignement et projets pédagogiques ? Comment gérer les tâches et les activités ? Autant de questions auxquelles cet ouvrage répond en proposant de nombreuses illustrations articulant étroitement théories didactiques actuelles et pratiques de classe.


Book
Onderwijsmanagement : ruimte creëren voor innovatie : bruisend, prikkelend, inspirerend, vernieuwend
Author:
ISBN: 9789048624942 Year: 2017 Publisher: Brugge Die Keure

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In een wereld die razendsnel verandert, moet ook het onderwijs zich voortdurend en steeds sneller aanpassen. In veel situaties moet er echter eerst voor een goede voedingsbodem gezorgd worden, moet er ruimte geschapen worden voor innovatie, vooraleer leerkrachten/docenten, directies, bestuurders... effectief op zoek kunnen gaan naar vernieuwende invalshoeken. Dit boek wil rake vragen stellen, nieuwe impulsen geven, de geest uitdagen om nieuwe paden te betreden.


Book
The CLIL resource pack : photocopiable and interactive whiteboard activities for primary and lower secondary teachers.
Authors: ---
ISBN: 9781905085651 Year: 2012 Publisher: Peaslake Delta Publishing


Book
Schatkist (versie 2003). Dagritmekaarten.
Author:
ISBN: 9789048701216 Year: 2008 Publisher: Antwerpen Zwijsen.be

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Geschiedenis en vooroordeel
Authors: ---
ISBN: 9027529019 Year: 1979 Publisher: Zeist NIB

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Nooit meer nablijven : 39 timemanagementtips voor docenten
Author:
ISBN: 9789461181695 Year: 2013 Publisher: Rotterdam Bazalt

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Een leerkracht is eigenlijk nooit klaar met werken. Want hij kan altijd méér doen: leukere lessen maken, betere toetsen ontwikkelen of meer aandacht besteden aan leerlingen. Waar ligt de grens? &#13;&#13;Marleen Holtkamp, werkefficiencytrainer en -coach, werkt veel met leerkrachten die kampen met een **hoge werkdruk**. In dit boek laat ze zien hoe leerkrachten lucht in hun rooster (en daarmee in hun hoofd) kunnen creëren. Door slimmer te plannen, **efficiënt** te e-mailen en prioriteiten te stellen, valt veel **tijd winnen**. In korte hoofdstukken biedt dit boek direct toepasbare tips. Onder meer over perfectionisme beteugelen, omgaan met nakijkpieken en afrekenen met uitstelgedrag. De praktijkvoorbeelden zijn herkenbaar voor iedere leerkracht. Wie aan de slag gaat met deze inzichten, zal zeker tijdwinst boeken!&#13;&#13;


Book
Als de muziek er al is : een nieuw fundament voor muziekonderwijs
Author:
ISBN: 9789046907023 9789046969533 9046907023 Year: 2019 Publisher: Bussum Coutinho

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Drs. Marianne van den HeuvelVeelal wordt bij muziekonderwijs het resultaat centraal gesteld. Mogelijk is dat een oorzaak van het afhaken van veel leerlingen, terwijl ze wel van muziek houden. Door de leerling en het proces centraal te stellen haal je meer uit de leerling en levert het je als docent meer energie op dan het je kost. Als een docent de groepslessen niet als een vorm van bezuiniging beschouwt, maar als een kans om leerlingen van elkaar te laten leren, levert dit nieuwe resultaten op. De muziekdidactiek moet nodig op de schop: van sturende meester, naar ondersteunende coach. Op een heldere manier, met praktische voorbeelden, ondersteund door vakliteratuur en jarenlange ervaring, levert deze visie van musicus, muziekdocente en onderwijskundige Suzan Lutke een uitdagend boekje op voor muziekdocenten, conservatoriumstudenten, leerkrachten in het basisonderwijs, muziekschooldirecteuren en beleidsambtenaren. De meerwaarde van deze didactische aanpak ligt in de leerlinggerichte aanpak en het ontdekken van de eigen muzikale persoonlijkheid. Met index en bronnenvermelding.© NBD Biblion

Listing 1 - 10 of 477 << page
of 48
>>
Sort by