Listing 1 - 10 of 477 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
471.4 --- Betrokkenheid --- Ervaringsgericht kleuteronderwijs(EGKO) --- Welbevinden --- Didactiek; algemeen
Choose an application
Choose an application
Elke leerkracht wil zoveel mogelijke positieve invloed hebben op de leerprestaties van zijn leerlingen. Dankzij grootschalig onderzoek naar effectieve factoren en strategieën, beschikt het onderwijs over steeds meer gereedschappen om ervoor te zorgen dat er écht geleerd wordt. Onderzoekers als John Hattie, Robert Marzano en diverse breinwetenschappers hebben die gereedschappen in kaart gebracht. Hun indrukwekkende onderzoeksresultaten zijn echter vaak abstract geformuleerd, zorgen voor verschillende beelden en invullingen en roepen allerlei vragen op: wat kan de leerkracht doen om de verwachtingen van de leerling zichtbaar te maken? Hoe ziet dat eruit in de lespraktijk van alledag? Op welke manier kan de leerkracht de mindmap inzetten? En is het noodzakelijk dat alle leerlingen deze vorm van schematiseren onder de knie krijgen? Waarom is differentiëren zo belangrijk en hoe doet de leerkracht dat zonder de grip op het leerproces te verliezen? Effectieve didactiek geeft antwoord op deze en andere vragen door samenhang aan te brengen in de uitkomsten van grootschalig onderzoek en onderzoeksuitkomsten te vertalen naar de lespraktijk. Daarbij benadert dit boek het lesgeven vanuit de fasen van het leerproces en maakt het inzichtelijk hoe deze fasen verlopen. Effectieve didactiek stelt de leerkracht in staat de fasen of beheersingsniveaus als uitgangspunt te gebruiken voor het didactisch handelen. Met behulp van dit wetenschappelijk bewezen uitgangspunt kunnen scholen en leerkrachten antwoorden vinden op vraagstukken op het gebied van motivatie, differentiatie, reflectie, lagere en hogere orde-denken, toetsen, het uitbannen van de zesjescultuur, de relatie tussen theorie en praktijk, het beklijven van kennis en het verstandig omgaan met ICT-middelen. Effectieve didactiek is geschreven voor studenten aan de pabo en lerarenopleidingen.
Didactic strategies --- didactiek --- leren --- 454 --- Differentiatie --- Onderwijs --- Praktijk --- Reflecteren --- Didactiek; algemeen --- Didactiek. --- didactiek. --- Didactiek
Choose an application
À l'heure du CECR, faire la classe en FLE implique d'organiser et de gérer un quotidien actionnel. L'objectif du présent ouvrage est de fournir à l'enseignant, dans cette optique, des approches pragmatiques directement applicables en classe.Comment organiser un cours ? Que faut-il entendre par projets d'apprentissage, projet d'enseignement et projets pédagogiques ? Comment gérer les tâches et les activités ? Autant de questions auxquelles cet ouvrage répond en proposant de nombreuses illustrations articulant étroitement théories didactiques actuelles et pratiques de classe.
Didactiek - algemeen --- Franse taal --- Schoolbooks - Didactic material --- Frans --- Didactiek --- Français langue étrangère
Choose an application
In een wereld die razendsnel verandert, moet ook het onderwijs zich voortdurend en steeds sneller aanpassen. In veel situaties moet er echter eerst voor een goede voedingsbodem gezorgd worden, moet er ruimte geschapen worden voor innovatie, vooraleer leerkrachten/docenten, directies, bestuurders... effectief op zoek kunnen gaan naar vernieuwende invalshoeken. Dit boek wil rake vragen stellen, nieuwe impulsen geven, de geest uitdagen om nieuwe paden te betreden.
Didactiek ; algemeen --- innovatie --- Onderwijsmanagement --- onderwijsmethoden --- Onderwijsstrategieën --- communicatiebeleid --- innovatiebeleid --- kwaliteitszorg --- onderwijsstrategieën --- personeelsbeleid --- School management --- onderwijsmanagement --- onderwijsvernieuwing
Choose an application
456.2 --- Engels --- didactiek --- CLIL --- didactiek algemeen - taal en letterkunde overige talen --- content and language integrated learning --- didactiek algemeen - taal- en letterkunde, overige talen --- Contains audio-visual material --- lager onderwijs --- Didactics of English --- secundair onderwijs 1ste graad
Choose an application
471.42 --- Dagindeling --- Tijd --- Tijdsbesef --- 471.4 --- 471.43 --- Dagen --- Didactiek --- Tijdsbeleving --- Cognitieve opvoeding --- Didactiek; algemeen --- Wereldoriëntatie --- Schoolbooks - Didactic material
Choose an application
didactiek --- geschiedenis --- vooroordelen --- 456.6 --- didactiek algemeen - geschiedenis, maatschappijleer --- Lerarenopleiding --- (vak)didactiek menswetenschappen --- Geschiedenis --- (vak)didactiek menswetenschappen.
Choose an application
Een leerkracht is eigenlijk nooit klaar met werken. Want hij kan altijd méér doen: leukere lessen maken, betere toetsen ontwikkelen of meer aandacht besteden aan leerlingen. Waar ligt de grens? Marleen Holtkamp, werkefficiencytrainer en -coach, werkt veel met leerkrachten die kampen met een **hoge werkdruk**. In dit boek laat ze zien hoe leerkrachten lucht in hun rooster (en daarmee in hun hoofd) kunnen creëren. Door slimmer te plannen, **efficiënt** te e-mailen en prioriteiten te stellen, valt veel **tijd winnen**. In korte hoofdstukken biedt dit boek direct toepasbare tips. Onder meer over perfectionisme beteugelen, omgaan met nakijkpieken en afrekenen met uitstelgedrag. De praktijkvoorbeelden zijn herkenbaar voor iedere leerkracht. Wie aan de slag gaat met deze inzichten, zal zeker tijdwinst boeken!
tijdmanagement --- lesgeven --- Didactics --- #PBIB:+110.10 --- timemanagement --- 458.1 --- Onderwijs : Didactiek : Algemeen --- Leraren hoger onderwijs --- Tijdsbesteding --- Leraar hoger onderwijs
Choose an application
Drs. Marianne van den HeuvelVeelal wordt bij muziekonderwijs het resultaat centraal gesteld. Mogelijk is dat een oorzaak van het afhaken van veel leerlingen, terwijl ze wel van muziek houden. Door de leerling en het proces centraal te stellen haal je meer uit de leerling en levert het je als docent meer energie op dan het je kost. Als een docent de groepslessen niet als een vorm van bezuiniging beschouwt, maar als een kans om leerlingen van elkaar te laten leren, levert dit nieuwe resultaten op. De muziekdidactiek moet nodig op de schop: van sturende meester, naar ondersteunende coach. Op een heldere manier, met praktische voorbeelden, ondersteund door vakliteratuur en jarenlange ervaring, levert deze visie van musicus, muziekdocente en onderwijskundige Suzan Lutke een uitdagend boekje op voor muziekdocenten, conservatoriumstudenten, leerkrachten in het basisonderwijs, muziekschooldirecteuren en beleidsambtenaren. De meerwaarde van deze didactische aanpak ligt in de leerlinggerichte aanpak en het ontdekken van de eigen muzikale persoonlijkheid. Met index en bronnenvermelding.© NBD Biblion
Didactics of the arts --- muzikale vorming --- Muzikale opvoeding --- Muziekpedagogiek --- Didactiek --- Muziekonderwijs --- 611 --- Naslagwerken muziekpedagogiek en didactiek - algemeen onderzoek
Listing 1 - 10 of 477 | << page >> |
Sort by
|