Listing 1 - 10 of 204 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
International Review of Research in Mental Retardation is an ongoing scholarly look at research into the causes, effects, classification systems, syndromes, etc. of mental retardation. Contributors come from wide-ranging perspectives, including genetics, psychology, education, and other health and behavioral sciences. Volume 38 of the series offers chapters on autism intervention research, health, development and intellectual disabilities, perceptual-motor deficits in Down syndrome, and psychopathology in individuals with intellectual disabilities. *Provides the most r
Choose an application
"This highly practical book is an accessible and grounded handbook for addressing challenging behaviour in children and adults with intellectual or developmental disabilities (IDD), including autism. It recognises that challenging behaviour does not appear out of nowhere and is meaningful for the person exhibiting it. Behaviour can be communicative and an important signifier of underlying sensory or environmental issues. Focusing on a person-centred approach throughout, the book has advice and strategies for working with the client's families, support staff and professionals. It also presents best practice for analysing and addressing challenging behaviour in various settings such as schools, hospitals and the home, all while stressing the need to keep the human story at the heart of any assessment and intervention. Each chapter features questions for discussion or reflection and exercises for the reader to complete. Informal, frank and free of jargon, this is indispensable for professionals, parents, and anyone working with people with intellectual disability or autism."--Publisher.
Choose an application
Intellectual disability. --- Intellectual Disability. --- Déficience intellectuelle
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Intellectual disability. --- Mental illness. --- Learning. --- Memory.
Choose an application
Vols. 1-12 include section "Reviews and criticism."
Child development --- Intellectual disability --- Child psychology --- Child Development.
Choose an application
Slecht nieuws krijgen is niet leuk, slecht nieuws vertellen ook niet. Maar dat mag geen excuus zijn om mensen met een verstandelijke beperking informatie te onthouden over belangrijke gebeurtenissen in hun leven. Het kan gaan om familieleden die overlijden, begeleiders die ergens anders gaan werken, ziekte in het eigen lichaam of gewoon een vakantie die niet doorgaat. De vraag is: hoe vertel je dit aan mensen die een ander begripsvermogen hebben en vaak een minder ontwikkeld tijdsbesef? En wie moet het eigenlijk vertellen? Irene Tuffrey-Wijne ontwikkelde een leidraad die ze onder andere baseerde op de ervaringen van ruim honderd mensen met en zonder verstandelijke beperking die deelnamen aan haar onderzoek. Ze laat zien hoe je belangrijke informatie begrijpelijk kunt maken door haar op te delen in kleine stukjes, waarbij je bewust kunt kiezen wanneer je wat vertelt. Ze vindt het belangrijk dat alle mensen die een rol spelen in het leven van iemand met een verstandelijke beperking betrokken worden bij de situatie. En ze wijst erop dat er onder hen mensen kunnen zijn die zelf ook getroffen worden door het slechte nieuws, bijvoorbeeld als een gezamenlijke ouder overlijdt. De ondersteuning zou zich daarom ook op hen moeten richten. Tuffrey-Wijne is een Engelse onderzoeker die in Nederland opgroeide en haar loopbaan begon als verpleegkundige. Deze Nederlandse editie van haar boek is niet alleen een vertaling van de oorspronkelijke Engelstalige, maar ook aangepast aan de Nederlandse situatie. Het boek is bedoeld voor zowel professionals als voor familieleden en andere betrokkenen bij het wel en wee van mensen met een verstandelijke beperking. Johan de Koning, redacteur Markant, maandblad voor de gehandicaptensector.
Choose an application
This open access book critically engages with the social, political and ethical implications of support for people with disability to be fully included in society. The authors examine contemporary issues of quality and safeguarding in disability services, translating research and practice wisdom into foundational knowledge. Written by leading researchers, the book provides a comprehensive overview of knowledge and practice necessary to prepare readers to deliver enabling support.
Intellectual disability --- Social work --- Disability studies --- Social inclusion
Listing 1 - 10 of 204 | << page >> |
Sort by
|