Listing 1 - 5 of 5
Sort by
Music entries at Stationers' Hall, 1710-1818 : from lists prepared for William Hawes, D.W. Krummel, and Alan Tyson and from other sources
Authors: --- --- ---
ISBN: 1317092058 131709204X 1281332739 9786611332730 0754692914 9780754692911 9780754634584 0754634582 0754634582 9781317092056 9781281332738 6611332731 9781315596761 9781317092032 9781317092049 1315596768 Year: 2004 Publisher: Aldershot, Hants, England ; Burlington, VT : Ashgate,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

The British Copyright Act of 1709 protected proprietors of books and music printed after 10 April 1710 who gave copies to the Company of Stationers in London. Upon receipt of a copy, usually within days of its first publication, the Stationers' Hall warehouse keeper entered details into a register. They included the date of registration, the name of the work's proprietor (its author or, if copyright had been transferred, its publisher), and the work's full title, which normally named the composer and the writer of any text and often named the work's performers and dedicatee.Although some publi

The science and art of Renaissance music
Authors: ---
ISBN: 0691028745 1306983932 0691608407 1400864712 9780691028743 9781400864713 9780691608402 Year: 1998 Publisher: Princeton, New Jersey

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

As a distinguished scholar of Renaissance music, James Haar has had an abiding influence on how musicology is undertaken, owing in great measure to a substantial body of articles published over the past three decades. Collected here for the first time are representative pieces from those years, covering diverse themes of continuing interest to him and his readers: music in Renaissance culture, problems of theory as well as the Italian madrigal in the sixteenth century, the figures of Antonfrancesco Doni and Giovanthomaso Cimello, and the nineteenth century's views of early music.In this collection, the same subject is seen from several angles, and thus gives a rich context for further exploration. Haar was one of the first to recognize the value of cultural study. His work also reminds us that the close study of the music itself is equally important. The articles contained in this book show the author's conviction that a good way to address large problems is to begin by focusing on small ones.Originally published in 1998.The Princeton Legacy Library uses the latest print-on-demand technology to again make available previously out-of-print books from the distinguished backlist of Princeton University Press. These editions preserve the original texts of these important books while presenting them in durable paperback and hardcover editions. The goal of the Princeton Legacy Library is to vastly increase access to the rich scholarly heritage found in the thousands of books published by Princeton University Press since its founding in 1905.

Thomas East and music publishing in Renaissance England
Author:
ISBN: 1280531053 0195350014 1423784839 9781423784838 9781280531057 9786610531059 6610531056 9780195139051 0195139054 0195139054 0197729452 Year: 2023 Publisher: Oxford ; Oxford University Press,


Book
D'une Antiquité à l'autre : la littérature antique classique dans les bibliothèques du XVe et XIXe siècle
Authors: --- --- ---
ISSN: 17757053 ISBN: 2847880925 9782847880922 9791036204463 Year: 2006 Volume: *1 Publisher: Lyon : ENS Editions : Institut d'histoire du livre,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

La littérature antique classique dans les bibliothèques : tel est l’intérêt partagé qui réunit dans cet ouvrage littéraires, historiens du livre et chercheurs d’horizons divers pour confronter leurs regards et leurs méthodes. Avec l’Antiquité classique, c’est une tradition qui est donnée à examiner une tradition fondatrice des études littéraires, mais surtout d’un système d’éducation et de pensée, qui à certains moments se confond avec la culture elle-même : l’intense renouvellement qu’elle permet, et son lent et progressif affaiblissement à la fin de l’Âge classique méritaient d’être pris dans le temps long, du xve au xixe siècle. À partir des bibliothèques et de leur histoire se dessine une histoire du « goût antique », celui des estampes comme celui d’une littérature dont les auteurs canoniques évoluent au fil du temps. On y entend les échos d’une histoire intellectuelle, celle des méthodes de classement et de stratification des savoirs, celle qui définit la place de l’Antiquité – et de la littérature – dans l’enseignement. On y lit également une histoire du dialogue qui s’est noué de tout temps, et plus particulièrement à la Renaissance, entre les anciens et les modernes. Histoire culturelle encore, qui renvoie à la formation de l’honnête homme comme à celle de l’homme de l’art, et illustre la force des canons bibliophiliques ou des modes et impératifs sociaux au moins autant que les goûts individuels.

Keywords

Classical literature --- Klassieke literatuur --- Littérature classique --- Libraries --- Bibliothèques --- Littérature ancienne --- History. --- History and criticism. --- Histoire --- Histoire et critique --- Private libraries --- Books and reading --- Book collecting --- History --- Appreciation --- 027.1 --- 094:78 --- 880 --- Particuliere bibliotheken. Familiebibliotheken. Personenbibliotheken --- Oude en merkwaardige drukken. Kostbare en zeldzame boeken. Preciosa en rariora-:-Muziek --- Literature Greek and Classical literatures --- 094:78 Oude en merkwaardige drukken. Kostbare en zeldzame boeken. Preciosa en rariora-:-Muziek --- 027.1 Particuliere bibliotheken. Familiebibliotheken. Personenbibliotheken --- Bibliothèques --- Littérature ancienne --- Home libraries --- Libraries, Private --- Book collectors --- Documentation --- Public institutions --- Librarians --- Literature, Classical --- Literature --- Literature, Ancient --- Greek literature --- Latin literature --- Appraisal of books --- Books --- Choice of books --- Evaluation of literature --- Reading, Choice of --- Reading and books --- Reading habits --- Reading public --- Reading --- Reading interests --- Reading promotion --- Bibliophily --- Book selection --- Collectors and collecting --- Antiquarian booksellers --- Bibliomania --- Appreciation&delete& --- Appraisal --- Evaluation --- Libraries - Europe, Western - History --- Private libraries - Europe, Western - History --- Books and reading - Europe, Western - History --- Book collecting - Europe, Western - History --- Classical literature - Appreciation - Europe, Western - History --- Information Science & Library Science --- histoire --- littérature antique --- manuscrit --- muséologie --- bibliothèque privée et familiale --- livre rare --- document imprimé rare


Book
La musique à Venise et l'imaginaire français des lumières : d'après les sources vénitiennes conservées à la bibliothèque national de France (XVIe-XVIIIe siècle)
Author:
ISBN: 2717719695 2717725903 9782717719697 Year: 1996 Publisher: Paris : Bibliothèque Nationale de France,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

La Bibliothèque nationale de France conserve plusieurs centaines de partitions vénitiennes, imprimées ou manuscrites, d’une très grande valeur musicale et culturelle, dont la simple présence dans notre pays constitue une énigme. Comment ces œuvres sont-elles arrivées en France, alors que depuis 1672 - date à laquelle Jean-Baptiste Lully prend la tête de l’Académie royale de musique - et jusqu’à la fin de l’Ancien Régime, aucun opera seria ultra montain n’est créé sur une scène française ? C’est grâce à son excellente connaissance des rouages de la vie théâtra le et religieuse de Venise que Sylvie Mamy répond à cette question. Sa plume alerte suit à la trace le voyageur français qui, au xviiie siècle, frappe à la porte des copistes de musique de la Cité des doges avec l’ardent espoir de rapporter dans sa malle une aria chantée au théâtre par Farinelli ou par Faustina, fragile évocation de l’émotion d’un instant, qu’au retour on rangera secrètement sur les rayons de sa bibliothèque. Laissant la partition raconter son histoire, l’auteur jette un éclairage tout à fait inattendu sur la diffusion et la réception de l’opéra italien en France et sur les relations entre Paris et Venise au siècle des Lumières, tout en enrichissant un pan entier de l’histoire musicale européenne. Elle nous fait partager son plaisir et son rêve d’une Venise aujourd’hui disparue.

Keywords

Music --- History and criticism --- Italy --- France --- Relations --- 094:78 --- 094.1 <45 VENEZIA> --- 78 <09> <44> "17" --- -Music --- -#BIBC:ruil --- Art music --- Art music, Western --- Classical music --- Musical compositions --- Musical works --- Serious music --- Western art music --- Western music (Western countries) --- Oude en merkwaardige drukken. Kostbare en zeldzame boeken. Preciosa en rariora-:-Muziek --- Oude drukken: bibliografie----Italië--VENEZIA --- Muziekgeschiedenis--Frankrijk--18e eeuw. Periode 1700-1799 --- -Relations --- -094:78 --- 78 <09> <44> "17" Muziekgeschiedenis--Frankrijk--18e eeuw. Periode 1700-1799 --- 094.1 <45 VENEZIA> Oude drukken: bibliografie----Italië--VENEZIA --- 094:78 Oude en merkwaardige drukken. Kostbare en zeldzame boeken. Preciosa en rariora-:-Muziek --- Repubblica italiana (1946- ) --- Italian Republic (1946- ) --- Włochy --- Regno d'Italia (1861-1946) --- Iṭalyah --- Italia --- Italie --- Italien --- Italii︠a︡ --- Kgl. Italienische Regierung --- Königliche Italienische Regierung --- إيطاليا --- Īṭāliyā --- جمهورية الإيطالية --- Jumhūrīyah al-Īṭālīyah --- Італія --- Італьянская Рэспубліка --- Italʹi︠a︡nskai︠a︡ Rėspublika --- Италия --- Италианска република --- Italianska republika --- Ιταλία --- Ιταλική Δημοκρατία --- Italikē Dēmokratia --- 이탈리아 --- It'allia --- 이탈리아 공화국 --- It'allia Konghwaguk --- איטליה --- רפובליקה האיטלקית --- Republiḳah ha-Iṭalḳit --- Lýðveldið Ítalía --- Itālija --- Itālijas Republika --- Italijos Respublika --- Olaszország --- Olasz Köztársaság --- イタリア --- Itaria --- イタリア共和国 --- Itaria Kyōwakoku --- Italiya Respublikasi --- Италия Республикаси --- Italii︠a︡ Respublikasi --- Итальянская Республика --- Італійська Республіка --- Italiĭsʹka Respublika --- İtalya --- İtalya Cumhuriyeti --- איטאליע --- Iṭalye --- 意大利 --- Yidali --- 意大利共和国 --- Yidali Gongheguo --- Laško --- Pʻŭrangsŭ --- Frankrig --- Francja --- Frant︠s︡ii︠a︡ --- Prantsusmaa --- Francia (Republic) --- Tsarfat --- Tsorfat --- Franḳraykh --- Frankreich --- Fa-kuo --- Faguo --- Франция --- French Republic --- République française --- Peurancih --- Frankryk --- Franse Republiek --- Francland --- Frencisc Cynewīse --- فرنسا --- Faransā --- Franza --- Republica Franzesa --- Gallia (Republic) --- Hyãsia --- Phransiya --- Fransa --- Fransa Respublikası --- Franse --- Францыя --- Frantsyi︠a︡ --- Французская Рэспубліка --- Frantsuzskai︠a︡ Rėspublika --- Parancis --- Pransya --- Franis --- Francuska --- Republika Francuska --- Bro-C'hall --- Френска република --- Frenska republika --- França --- República Francesa --- Pransiya --- Republikang Pranses --- Γαλλία --- Gallia --- Γαλλική Δημοκρατία --- Gallikē Dēmokratia --- فرانسه --- Farānsah --- צרפת --- רפובליקה הצרפתית --- Republiḳah ha-Tsarfatit --- פראנקרייך --- 法国 --- 法蘭西共和國 --- Falanxi Gongheguo --- フランス --- Furansu --- フランス共和国 --- Furansu Kyōwakoku --- Francija --- Ranska --- Frankrike --- Sardinia (Italy) --- France (Provisional government, 1944-1946) --- Італійська Республіка --- Fa-lan-hsi --- Falanxi --- Frankrijk --- Frant︠s︡ --- Frant︠s︡ Uls --- Франц --- Франц Улс --- 法蘭西 --- 프랑스 --- History and criticism. --- Music - Italy - Venice - History and criticism --- Music - France - History and criticism --- Italy - Relations - France --- France - Relations - Italy --- histoire de la musique --- Lumières --- édition musicale --- Venise --- Muziekgeschiedenis --- Bronnen --- Handschriften --- Uitgeverijen --- Italië --- Venetië --- 16e eeuw --- 18e eeuw --- 17e eeuw --- -History and criticism

Listing 1 - 5 of 5
Sort by