Listing 1 - 10 of 28 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Probleemgestuurd leren helpt studenten, tutoren en docenten om deze populaire onderwijsmethode beter te begrijpen en er meer rendement uit te halen. Probleemgestuurd leren besteedt aandacht aan de vaardigheden die de student nodig heeft om in onderwijsgroepen te functioneren. De volgende vragen worden beantwoord: • Hoe pak je een probleem aan? • Hoe werk je samen in een onderwijsgroep? • Hoe ga je om met culturele diversiteit? • Hoe geef je als gespreksleider leiding aan een onderwijsgroep? • Hoe organiseer je optimaal je zelfstudie? Deze zesde druk is waar nodig geactualiseerd. Er zijn enkele nieuwe figuren opgenomen en er wordt meer aandacht besteed aan het gebruik van computers, tablets en internet in probleemgestuurd onderwijs. Voorbeelden, tips en checklists zorgen ervoor dat de student snel kan vinden wat belangrijk is voor een succesvolle aanpak van een probleemgestuurde studie. Inclusief de website www.probleemgestuurdleren.noordhoff.nl met daarop: • Handige checklisten en formats (bijv. ‘Checklist Vaardigheden gespreksleider’, ‘Format agenda’) • Observatielijsten (bijv. ‘Formulier functioneren gespreksleider’)
#KVHB:Probleemgestuurd onderwijs --- #KVHB:Studiemethode --- probleemgestuurd onderwijs --- 489.4 --- Begeleid zelfstandig leren --- Coöperatief leren (Samenwerkend leren) --- Probleemgestuurd leren --- studieplanning --- Probleemgesdtuurd leren --- Didactiek --- HO (hoger onderwijs) --- probleemgestuurd leren --- studiemethoden --- Didactics of higher education --- Study methods --- Didactic strategies
Choose an application
Het studieboek Probleemgestuurd leren licht helder en overzichtelijk toe hoe de methode probleemgestuurd leren werkt en leert je welke vaardigheden nodig zijn om in onderwijsgroepen te functioneren.Waarom kiezen voor Probleemgestuurd leren?* Heldere introductie in de methode probleemgestuurd leren;* bevat veel voorbeelden en handige tips;* met uitgebreide online ondersteuning.Probleemgestuurd leren gaat in op vragen als: Hoe pak je een probleem aan? Hoe werk je samen in een onderwijsgroep? Hoe ga je om met culturele diversiteit? Hoe geef je als gespreksleider leiding aan een onderwijsgroep? Hoe organiseer je je studie optimaal? Ook is er aandacht voor het gebruik van computers, tablets en internet in combinatie met deze methode. Probleemgestuurd leren is inzetbaar voor de propedeuse van alle hbo-opleidingen.Er is ook een Engelstalige editie van dit boek: Introduction to Problem-based learning.Wat is nieuw in de zevende editie van Probleemgestuurd leren?In deze zevende editie is er meer aandacht voor de effectiviteit van de methode, de toepassing ervan in een digitale omgeving, de benodigde vaardigheden om de methode toe te kunnen passen en zelfstandig te kunnen leren.Online ondersteuningMet de code in je nieuwe studieboek heb je twee jaar lang gratis toegang tot het online materiaal bij het boek. Je vindt hier handige checklists, formats, observatielijsten, extra oefeningen en suggesties voor het werken in onderwijsgroepen. De toegangscode in het boek is persoonsgebonden en eenmalig te gebruiken.
Study methods --- Didactic strategies --- Didactics of higher education --- HO (hoger onderwijs) --- probleemgestuurd leren --- studiemethoden --- Leren. --- Probleemgeoriënteerd onderwijs. --- Studeren. --- onderwijskunde. --- probleemgestuurd onderwijs. --- studievaardigheden. --- zelfstandig leren. --- Probleemgestuurd onderwijs --- Onderwijsmethoden --- zelfstudie --- 370.02 --- Probleemgestuurd leren --- Studievaardigheden
Choose an application
ar bijhorende diskette aan balie 99/1007
projectorganisatie --- teamwork --- 454.21 --- projectonderwijs --- didactiek --- 65.014 --- didactische werkvormen, geprogrammeerde instructie, groepswerk, projectonderwijs --- Probleemgestuurd leren --- Teamverpleegkunde --- Sociale vaardigheden
Choose an application
454.2 --- Begeleid zelfstandig leren --- Coöperatief leren (Samenwerkend leren) --- Hoger onderwijs --- Probleemgestuurd onderwijs --- Onderwijsstrategieën --- Study methods --- HO (hoger onderwijs) --- didactiek --- probleemgestuurd leren
Choose an application
Taken vormen een centraal element in probleemgestuurd onderwijs; zij brengen het leren van studenten op gang. Deze spilfunctie stelt hoge eisen aan de kwaliteit van taken. Constructie van taken geeft de docent praktische aanbevelingen voor het plannen en construeren van taken.
Hoger onderwijs ; didactiek --- Probleemgestuurd onderwijs --- probleemgestuurd onderwijs --- didactische werkvormen --- 489.4 --- didactiek --- hoger onderwijs --- probleemgestuurd leren --- 489 --- onderwijs --- 489.4 )* Didactiek hoger onderwijs --- leermiddelen --- taken --- tutorinstructie --- 371.39 --- Hoger onderwijs: didactiek --- hoger onderwijs - didactiek, modulair onderwijs --- Hoger onderwijs; algemeen --- 378 --- 371.3 --- Probleemgestuurd leren --- Taken --- Hoger onderwijs --- 370.02 --- CURRICULUMOPBOUW -- 373.7 --- PROBLEEMGESTUURD ONDERWIJS -- 373.7 --- CURRICULA -- 373.7 --- Taak
Choose an application
Nu opleidingen op studentgecentreerd en probleemgestuurd onderwijs zijn overgestapt, moeten studenten in het hoger beroepsonderwijs actief participeren en initiatieven ontplooien. De auteur laat zien wat probleemgestuurd onderwijs is en welke gevolgen deze onderwijsvorm voor studenten heeft.
Study methods --- studiemethode-begeleiding --- probleemgestuurd leren --- 454.21 --- 489.4 --- didactisch proces --- hoger onderwijs --- onderwijs --- onderwijsvernieuwing --- probleemgestuurd onderwijs --- zelfstandig leren --- hoder onderwijs --- leermethoden --- leerproces --- studiemethoden --- Didactische werkvormen --- Didactiek (hoger onderwijs) --- 450.8 --- studentenbegeleiding (gez) --- zelfstandig werken --- Zelfstandig leren --- Probleemgestuurd leren --- Hoger onderwijs --- Studentgecentreerd onderwijs --- Studiemethoden --- Studenten --- Zelfstudie --- Studiemethode --- Student
Choose an application
In een tijdsgewricht waarin er op vragen als: Wat is goed onderwijs? Welke inhouden zijn belangrijk? Welke rol spelen de vragen van lerenden? Wat moet de relatie lerende - leraar zijn? geen eenduidige antwoorden lijken te bestaan, is het lectoraat op een zoektocht gegaan. Een van de uitkomsten van die zoektocht is de gedachte dat het er in het onderwijs om gaat de lerenden in staat te stellen steeds slimmere vragen te stellen. Die lerenden kunnen kinderen, hbo-studenten, beroepsbeoefenaren of beroepsopleiders zijn. Vraaggerichtheid is iets anders dan een u-vraagt-wij-draaien-benadering of een zoek-het-zelf-maar-uit-benadering. Vraaggerichtheid betekent niet dat de kennis verkwanseld moet worden, dat resultaten er niet toe doen en dat de leraar als joker wordt ingezet. Vraaggerichtheid is ook iets anders als ik-weet-wat-goed-voorje- is en ik-zal-je-leren-om-de-goede-vragen-te-stellen. Naast de neoliberale logica van het kiezen en de belerende logica van het onderrichten, staat de zorgzame logica van het vraaggericht leren. De logica van het vraaggericht leren vertrekt vanuit de gemeenschap. Ze neemt niet het individu als uitgangspunt, niet de lerende en niet de leraar. Ze grijpt niet aan in een leertheorie. Ze begint niet bij de inhoud of bij een didactisch stappenplan. Het interesseert de logica van het vraaggericht leren wel, maar het is niet haar beginpunt. De logica van het vraaggericht leren begint bij de vraag: Wat hebben we hier nodig? (Bron: covertekst)
didactische werkvormen --- Didactic strategies --- competenties --- Didactische werkvormen --- 489.4 --- Competentiegericht onderwijs --- Hoger onderwijs --- Lerarenopleiding --- Onderwijsvernieuwing --- Professionele ontwikkeling --- Vraaggericht leren --- onderwijsvernieuwing --- vraaggestuurd onderwijs --- 450.46 --- 104393.jpg --- Didactiek --- Didactiek (hoger onderwijs) --- Theoretische onderwijsvernieuwing --- Studiemethoden --- Probleemgestuurd leren --- Leren --- Studiemethode
Choose an application
489.4 --- Constructivisme --- Hoger onderwijs --- Leeromgeving --- Leerprocessen --- Onderwijskunde --- Onderwijsorganisatie --- 450.4 --- Didactiek --- Actief leren --- Evaluatie (Beoordeling) --- ICT --- Onderwijsontwikkeling --- Probleemgestuurd leren --- Projectonderwijs --- Vaardigheden --- (zie ook: Schoolrapporten) --- (zie ook: Pedagogiek) --- (zie ook: Kwaliteitszorg)
Choose an application
450.8 --- Actief leren --- Didactiek --- Leren --- Probleemgestuurd leren --- Projectmatig leren --- Secundair onderwijs --- Zelfstandig leren --- studiemethode --- zelfstandig leren --- Methodiek van het studeren --- "(zie ook: wiskunde (didactiek; s.o.))" --- (zie ook: interactief leren) --- Didactic strategies --- zelfstudie
Choose an application
Probleemgestuurd onderwijs vereist voor toetsing een andere dan de traditionele aanpak. Deze uitgave geeft inzicht in de wijze waarop toetsing in probleemgestuurd onderwijs kan worden aangepakt. Het bevat een overzicht van de huidige inzichten uit wetenschappelijk onderzoek en gaat in op de ontwikkelingen op het gebied van nieuwe toetsvormen. Ook geven de auteurs een aantal adviezen voor de opzet van een toetsprogramma. Toetsing in probleemgestuurd onderwijs biedt nuttige informatie voor een ieder die zich verder in de toetsproblematiek wil verdiepen. 1. PGO en toetsing; 2. Kenmerken van PGO; 3. Ontwikkeling in toetsvormen; 4. Voorbeelden van toetsvormen; 5. Toetsing als integraal programma; 6. Naar een ideaal toetsprogramma; 7. Vijf basisvragen
Evaluatietechnieken --- Probleemgestuurd leren. --- Onderwijs. --- evaluatie (onderwijs) --- examens --- HO (hoger onderwijs) --- Didactic evaluation --- Didactics of higher education --- PGO (probleemgestuurd onderwijs) --- Research on teaching --- Higher education --- Hoger onderwijs ; didactiek --- Probleemgestuurd onderwijs --- probleemgestuurd onderwijs --- toetsen --- 489 --- 489.4 --- 489.54 --- Evaluatie --- Hoger onderwijs --- Toetsing --- evaluatie --- hoger onderwijs --- 489.4 )* Didactiek hoger onderwijs --- toetsvormen --- 371.26 --- 371.39 --- Examens --- Hoger onderwijs: probleemgestuurd onderwijs --- Hoger onderwijs; algemeen --- Didactiek (hoger onderwijs) --- Examens (hoger onderwijs) --- 378 --- 371.3 --- 371.21 --- studietoetsing --- Probleemgestuurd leren --- Toetsen --- Toets
Listing 1 - 10 of 28 | << page >> |
Sort by
|