Listing 1 - 10 of 10 |
Sort by
|
Choose an application
Architectuur(Bouwkunst) --- Cacao --- Milieuverontreiniging (Milieuvervuiling) --- Rechten van de mens (Mensenrechten) --- Telefonie --- Biologische landbouw --- Dakloze jeugd --- Groenteteelt --- Kranten ba.o. --- Schooltuinen ba.o. --- Wereldproblemen --- Kranten: basisonderwijs --- Wereldoriëntatie algemeen --- 371.67 --- 373.3 --- 476.1 --- schoolboeken --- wereldoriëntatie --- Bouwen --- Communicatie --- Dagbladen (Kranten) --- Derde wereld --- Ecologie --- Gezondheid --- Groenten --- Lager onderwijs --- Landbouw --- Relaties --- Schoolboeken --- Seksuele opvoeding (Seksuele voorlichting) --- Telecommunicatie --- Tuinieren --- VN (Verenigde Naties) --- Verpakkingen --- Vluchtelingen --- Voeding --- Vooroordelen --- Wereld --- Wereldoriëntatie --- Wonen --- Handboek/cursus --- Kranten ; ba.o. --- Schooltuinen ; ba.o. --- Seksuele voorlichting --- 371.67 Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Lager en basisonderwijs --- didactiek basisonderwijs - wereldoriëntatie --- Wereldoriëntatie; algemeen --- Schoolbooks - Didactic material --- Kranten ; ba.o --- Schooltuinen ; ba.o --- #BSCH: vak: WO - wereldoriëntatie
Choose an application
Dit boek en de bijbehorende website bieden (toekomstige) leraren handvatten om:-kinderen de werkwijze te laten ervaren van natuurwetenschap en techniek en resultaten daarvan te leren kennen; -een onderzoekende en probleemoplossende houding te ontwikkelen;-leerlingen te leren pendelen tussen de werkelijkheid en hun denkbeelden, zodat inzicht in de natuurlijke en de door mensen gemaakte wereld zich verdiept;-aandacht en zorg voor natuur en milieu te ontwikkelen en bij te dragen aan duurzame ontwikkeling.De auteurs geven heldere antwoorden op vragen als: Hoe ontwerp je effectieve leerarrangementen bij Natuur & Techniek, zowel binnen als buiten de klas? Hoe stimuleer je daarbij de brede ontwikkeling van kinderen? En hoe kun je kinderen begeleiden bij onderzoekend/ontdekkend en ontwerpend leren? (Bron: uitgever)
Biologie --- Basisonderwijs. --- Didactiek. --- milieueducatie --- lager onderwijs --- natuureducatie --- Didactics of biology --- Didactics of social education --- kleuterdidactiek --- Didactics of primary education --- Natuuronderwijs ; basisonderwijs ; didactiek --- Natuur- en milieueducatie --- Basisonderwijs --- Kleuteronderwijs --- Wereldoriëntatie --- 476.5 --- Didactiek --- Jongen-meisje --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- Milieu- en natuureducatie --- Milieu-educatie --- Natuurkennis --- Natuuronderwijs-didactiek --- Schooltuinen --- Techniek --- Technologische opvoeding --- Tuin --- Waarneming --- Weer --- 476.5 ) Natuurkennis --- natuurbeleving --- natuuronderwijs --- ontdekdozen --- ontdekhoeken --- schooltuinen --- weer --- 476.55 --- Natuuronderwijs --- natuurkennis: didactiek --- (zie ook: Milieuzorg op school)
Choose an application
Zich goed voelen in de klas, in de andere ruimten die deel uitmaken van het schoolgebouw, maar ook in de onmiddellijke omgeving ervan, is een basisvoorwaarde voor het goed functioneren van kinderen op school. Dit boek is een pleidooi voor initiatieven die de school, de klas, de leefgroep een veilige geborgenheid geven voor kinderen, die er zovele jaren doorbrengen. Onze huiskamers kunnen hiervoor model staan. Maar anderzijds moet de klas ook in efficiënt ingerichte werkruimten voorzien. Voor dit alles reikt dit boek ideeën aan. Het laat zien hoe van klas- en andere 'lokalen' een aangename ruimte wordt gemaakt, waarin kinderen gedijen.
Schoolinrichting. --- decoration [process] --- School management --- Architecture --- schools [buildings] --- #PBIB:2002.1 --- scholen --- schoolgebouwen --- schoolinrichting --- 727.1 --- 458.2 --- Inrichting --- Klasinrichting --- Scholen --- 691 --- Schoolinrichting --- Schooltuinen --- Speelplaatsen --- schoolinrichting (ler) --- Schoolgebouwen --- schoolgebouwen, schoolarchitectuur --- inrichting van scholen, veiligheid en speelplaatsen --- Inrichting van scholen --- Pedagogie en didactiek --- Speelplaats --- Schooltuin
Choose an application
Huttenbouwers, broodjesbakkers, jagers, kunstenaars... zo veel kinderen, zo gevarieerd is hun buitenspel.Hoe zien succesvolle, uitdagende speelplekken er uit?Uit wat voor leerplekken met zinneprikkelende natuur zijn kinderen niet weg te slaan? Bestaan zulke plekken nog?Ja, ze zijn er, op onverwachte plaatsen, ook in de stad. En iedereen met creativiteit en doorzettingsvermogen kan zelf zo'n spannend landschap realiseren.Dit boek is een ontdekkingsreis naar allerlei fantastische voorbeelden in binnen- en buitenland, een kleurrijk palet van ideeën voor een geslaagde praktijk. Het geeft bovendien pedagogische argumenten, een stappenplan, tips en heel veel adressen en websites.Laat je inspireren door geslaagde voorbeelden bij scholen, op speelterreinen en onlandjes, in tuinen en speeldernissen, op recreatieterreinen en in de ruige natuur. Richt je eigen tuin natuur- en kindvriendelijk in. Haal het paradijs onder het schoolplein vandaan. Start een actie voor lokkend wild groen in je Vinexwijk. En je krijgt kwaliteitsuren in de frisse lucht en puur genieten.
Speeltuinen. --- Natuurbeleving --- Kinderen en milieu. --- Milieueducatie. --- Kinderen (0-12 jaar). --- WO (wereldoriëntatie) --- Didactics of biology --- lager onderwijs --- buitenspelen --- natuureducatie --- 458.2 --- 719.7 --- Milieueducatie --- Natuureducatie --- Speeltuinen --- Natuur- en milieueducatie --- Natuurparken --- Schoolomgeving --- Schooltuinen --- Speelplaatsen --- Vrij spelen --- 081771.jpg --- Inrichting van scholen --- Recreatiegebieden --- (zie ook: Milieuzorg op school) --- Spelen --- Wereldoriëntatie --- lager onderwijs (doelgroep) --- Speeltuin --- Spel
Choose an application
In dit boek vertelt Bert Ydema hoe je zelf met kinderen aan de salg kunt in je eigen tuin of op je balkon. Als smakelijke afsluiting krijg je een aantal kinderrecepten van eigen oogst voorgeschoteld. (Bron: covertekst)
tuinieren --- Educational sciences --- natuureducatie --- Pedagogiek --- koken (voeding) --- kruiden --- groenten --- kinderen --- wereldoriëntatie --- natuur --- 458.5 --- Basisonderwijs --- Natuur- en milieueducatie --- Schooltuinen --- Tuinen --- 476.54 --- Groententuin --- Groenteteelt --- Tuinieren --- (zie ook: Milieuzorg op school) --- Contains audio-visual material --- Kindertuinen --- Groentegerechten --- Tuingereedschap --- Biology --- children's gardens --- informatieve jeugdliteratuur --- 091784.jpg --- Tuinieren ; kinderen --- 100557.jpg --- Kinderen --- Tuin --- Groentegerecht --- Kind --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Didactics of biology
Choose an application
Het bos saai? Vergeet het maar! Seizoen in , seizoen uit valt er tussen de bomen heel wat te beleven. Zoeken naar dierensporen in de winter en bouw een insectenhotel in de lente. In de zomer gaat er niets boven een gezellige avondwandeling. In de herfst kan je lekkere dingen koken met noten.
Didactics of social education --- Environmental protection. Environmental technology --- Bos --- Natuur- en milieueducatie --- Knutselen --- Didactics of biology --- buitenspelen --- lager onderwijs 2de graad (doelgroep) --- natuureducatie --- WO (wereldoriëntatie) --- seizoenen --- 577.2 --- Buitenhuisspelen (Buitenspelen) --- Milieueducatie --- Natuurbeleving --- Natuureducatie --- Speelplaatsen --- Spelen(Kinderspelen) --- Bossen --- Zintuigen --- 458.5 --- recepten --- 476.14 --- C3 --- creatieve expressie --- natuur --- kinderen --- De levende natuur in woord en beeld --- Schooltuinen --- Kunst en cultuur --- Recreation. Games. Sports. Corp. expression
Choose an application
Hannelore RubieAlle zintuigen inzetten om de natuur rondom je te beleven! Dat is de insteek van dit studieboek voor (komende) professionals in de kinderopvang. Na een korte inleiding wordt de pedagogisch medewerker door vragen en doe-opdrachten 'gedwongen' om eerst na te denken over de eigen kijk op natuurbeleving (visieontwikkeling en deze koppelen aan beleid). Daarna start ieder hoofdstuk met een eenvoudig, kort, theoretisch stukje informatie over kinderen en hun ontwikkeling, gerelateerd aan het thema (onder andere buitenruimte, materialen, betrokkenheid en samenwerking met ouders, veiligheid). Daarna volgen veel tips, ideeën, kleurenfoto's, doe-opdrachten met kinderen en met collega's, ervaringen uit binnen- en buitenland: alle gericht op doen! Ieder hoofdstuk sluit af met een 'test je kennis'-blok dat weer opnieuw aan het denken zet. Het boek (gedrukt op stevig, glanzend papier) sluit af met bronvermeldingen, meer informatie (artikelen, websites), liedjes en versjes. Prachtig denk- en doeboek waarin pedagogisch medewerkers aan het denken worden gezet over natuurbeleving, om daarna de vertaling te kunnen maken naar de dagelijkse praktijk waardoor kinderen kunnen opgroeien met liefde, waardering en zorg voor de natuur rondom hen. Een duurzaam cadeau voor het (professionele) leven.© NBD Biblion
Didactics of biology --- kinderopvang --- Didactics of Kindergarten --- natuureducatie --- kleuteronderwijs (doelgroep) --- Natuurbeleving ; kinderen --- Natuuronderwijs ; basisonderwijs ; didactiek --- Kinderopvang --- 577.2 --- Buitenhuisspelen (Buitenspelen) --- Milieueducatie --- Natuurbeleving --- Natuureducatie --- Speelplaatsen --- Zintuigen --- 458.5 --- Buitenspelen --- Kleuteronderwijs --- Kleuters --- Lager onderwijs --- Natuur- en milieueducatie --- Peuters --- Schooltuinen --- 110384.jpg --- Natuurkunde ; basisonderwijs ; didactiek --- De levende natuur in woord en beeld --- (zie ook: Milieuzorg op school) --- buitenspelen --- Kinderen --- Natuuronderwijs --- Didactiek --- Wereldoriëntatie --- lager onderwijs (doelgroep) --- zintuiglijk spel --- Kind --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- WO (wereldoriëntatie) --- Didactics of social education --- Zintuiglijk spel --- Zintuig
Choose an application
In dit boek vindt u informatie over: het belang van buitenspel voor kleuters, de kleuter in ontwikkeling, de ruimte van de materialen, het onderlinge contact, de rol van de leerkracht, buitenspel en een aantal vakinhoudelijke reflecties, buitenspel in breder verband.
Buitenactiviteiten. --- Spelen. --- spelen --- Didactics of sports and games --- kleuters --- buitenspelen --- Didactics of Kindergarten --- ontwikkeling van het kind --- bewegingsopvoeding --- 471.47 --- 477.8 --- Basisonderwijs --- Beeldopvoeding --- Bewegingsopvoeding --- Bewegingsspelen --- Buitenspelen --- Handboek/cursus --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- Motoriek --- Natuur- en milieueducatie --- Ontwikkeling van kinderen --- Samenspelen --- Schooltuinen --- Speelplaatsen --- Taalontwikkeling --- Veiligheid --- Wiskundige initiatie --- Buitenspel ; kleuteronderwijs --- Spelen ; kleuteronderwijs --- Spelen ; kleuters --- Kleuters: buitenspelen: bewegingsopvoeding --- Spelen: buitenspelen --- (zie ook: Milieuzorg op school) --- Spelen --- Kleuteronderwijs --- Speeltuinen --- Spel --- Speelplaats --- Speeltuin
Choose an application
Dit boek en de bijbehorende website bieden (toekomstige) leraren handvatten om:-kinderen de werkwijze te laten ervaren van natuurwetenschap en techniek en resultaten daarvan te leren kennen; -een onderzoekende en probleemoplossende houding te ontwikkelen;-leerlingen te leren pendelen tussen de werkelijkheid en hun denkbeelden, zodat inzicht in de natuurlijke en de door mensen gemaakte wereld zich verdiept;-aandacht en zorg voor natuur en milieu te ontwikkelen en bij te dragen aan duurzame ontwikkeling.De auteurs geven heldere antwoorden op vragen als: Hoe ontwerp je effectieve leerarrangementen bij Natuur & Techniek, zowel binnen als buiten de klas? Hoe stimuleer je daarbij de brede ontwikkeling van kinderen? En hoe kun je kinderen begeleiden bij onderzoekend/ontdekkend en ontwerpend leren? (Bron: uitgever)
milieueducatie --- natuureducatie --- Didactics of biology --- Didactics of social education --- Didactics of Kindergarten --- kleuterdidactiek --- lager onderwijs --- Didactics of primary education --- 471.43 --- 476.1 --- 476.5 --- Competenties --- Didactiek (Vakdidactiek) --- Evaluatie --- Kleuteronderwijs --- Lager onderwijs --- Milieueducatie --- Natuurbeleving --- Natuureducatie --- Onderwijsstijlen --- Schooltuinen --- Technologische opvoeding --- Waarneming (activiteit) --- Zelfontdekkend leren --- Evaluatie ; basisonderwijs --- Natuurbeleving ; onderwijs --- Natuurkennis ; basisonderwijs --- Wereldoriëntatie ; basisonderwijs ; algemeen --- Wereldoriëntatie --- Wereldoriëntatie; algemeen --- Natuurkennis --- Natuuronderwijs --- Didactiek --- Techniek --- Basisonderwijs --- 476.55 --- D062169.jpg --- Natuurkunde ; basisonderwijs ; didactiek --- Natuur- en milieueducatie --- Waarneming --- Ontdekdozen --- Ontdekhoeken --- Weer --- Didactische werkvormen --- Ontdekdoos --- Ontdekhoek --- Schooltuin --- Didactische werkvorm --- Onderwijsstijl
Choose an application
Praktische didactiek voor natuuronderwijs omvat drie delen : deel A is een kennismaking met het vakgebied, deel B legt het accent op de dagelijkse praktijk in de klas, en deel C plaatst natuuronderwijs in een breder verband. Zo is er bijvoorbeeld een hoofdstuk over wisselwerking tussen Natuur & Techniek en taal.
Didactics of social education --- Natuur- en milieueducatie --- Natuurkunde ; basisonderwijs ; didactiek --- 476.5 --- Techniek --- Basisonderwijs --- Natuurkennis --- Didactiek (Vakdidactiek) --- Milieueducatie --- natuurkunde (ler) --- natuurkennis --- (zie ook: Milieuzorg op school) --- Werkvormen --- Onderzoekend leren --- Ontdekkend leren --- Probleemoplossend leren --- Duurzame ontwikkeling --- Evaluatie --- Schooltuinen --- 476.1 --- Didactics of biology --- Didactics of Kindergarten --- Didactics of primary education --- natuureducatie --- kleuterdidactiek --- milieueducatie --- lager onderwijs --- Pure sciences. Natural sciences (general) --- basisonderwijs --- milieu --- duurzame ontwikkeling --- techniek --- Natuuronderwijs. --- Didactics of sciences --- WO (wereldoriëntatie) --- Natuuronderwijs ; basisonderwijs ; didactiek
Listing 1 - 10 of 10 |
Sort by
|