Listing 1 - 10 of 17 << page
of 2
>>
Sort by

Book
Enka dossier : handboek voor bezetters
Authors: --- ---
ISBN: 9022972135 9789022972137 Year: 1972 Publisher: Utrecht Bruna


Book
Je kind kan het zelf : een vlotte en plezierige methode voor het aanleren van zelfredzaamheid
Authors: --- ---
ISBN: 9060914031 Year: 1997 Publisher: Antwerpen Standaard


Book
De wondere broek van zebra.
Authors: ---
ISBN: 9789031726721 Year: 2009 Volume: *24 Publisher: Averbode : Altiora,


Book
Perte totale : de sluiting van Renault Vilvoorde
Authors: ---
ISBN: 9052404712 Year: 1998 Publisher: Antwerpen Baarn Hadewijch


Image
Tov : kleuters : 3 jaar : kijkplaten : aanvulling.
Authors: --- --- --- ---
ISBN: 9789028934627 9028934626 9789028937178 902893717X Year: 2004 Publisher: Kapellen : Pelckmans,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Inhoudsopgave : Hé, ga je mee naar de speeltuin? (13 prenten) - Met opa en oma samen: leuk! (10 prenten) - Daar zit muziek in (2 prenten) - Touwen (8 prenten) - De dieren in de ark van Noach (5 prenten)


Book
Taal-Materiaal : talig omgaan met materialen in de kleuterklas
Author:
ISBN: 9030106158 Year: 1994 Publisher: Deurne Plantyn

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords

Taal --- Kleuters. --- tweede taal --- kleuters --- Didactics of Kindergarten --- jeugdrecht --- Didactics of Dutch --- kleuterdidactiek --- Voorbereidend lees- en taalonderwijs --- Ontwikkelingsmaterialen ; kleuteronderwijs --- #PBIB:+111.13 --- Nederlands --- #KVHB:Taalontwikkeling --- #KVHB:Taaltest --- kleuteronderwijs --- materialen --- taal --- taalontwikkeling --- 471.41 --- Nederlands als tweede taal --- didactiek --- taalopvoeding --- Ballonnen --- Bouwen --- Dozen --- Geluid --- Hoeden --- Klei --- Kleuteronderwijs --- Licht --- Magneten --- Papier --- Schoenen --- Spiegels --- Taalontwikkeling --- Taalvaardigheid --- Telefonie --- Water --- Zand --- Boeken maken --- Dagbladen (Kranten) --- Fruit --- Geluiden --- Handboek/cursus --- Hoofddeksels (Hoeden) --- Huizen --- Kaartlezen --- Kijken --- Kleding --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- Licht en donker --- Magnetisme --- Meten --- Portretten --- Sluitingen --- Speeldeeg --- Stempelen (handenarbeid) --- Stoelen --- Taalopvoeding --- Telefoon --- Tijd --- Touwen --- Vormen --- Wegen --- 471.41 ) Taal en verbale expressie --- 475.21 --- Documentatiemap --- basisschool : didactiek : taal (ler) --- Nederlands voor anderstaligen ; kleuteronderwijs --- Nederlands voor anderstaligen --- Taalopvoeding ; kleuteronderwijs --- 472.1 --- anderstaligen --- kleuterschool: taal --- Vakdidactiek : Nederlands : Kleuteronderwijs --- didactiek kleuteronderwijs - taal en verbale expressie --- NT2 --- Taal en verbale expressie --- (zie ook: Boetseren) --- Didactiek van het Nederlands --- Didactiek van het kleuteronderwijs --- PXL-Education 2014 --- taalonderwijs --- taalverwerving


Book
Schooltijd vieren : handboek voor vieren op de basisschool
Author:
ISBN: 9055731323 Publisher: Damon

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Vieringen en gedenkdagen zijn bouwstenen voor het menselijk leven en brengen er structuur en samenhang in. Veel cruciale ervaringen worden juist in schooltijd opgedaan en moeten dus daar ook gevierd kunnen worden : een cultuur van vertellen en vieren hoort wezenlijk bij het pedagogisch klimaat van een basisschool. Dit boek wil geen handleiding zijn voo rhet samenstellen van allerlei pretpaketten. Hier gaat het meer over vieringen die belangrijke levenservaringen van kinderen willen verdiepen, ervaringen die mensen kunnen maken of breken. Suggesties voor het vieren van een verjaardag bijvoorbeeld, gaan niet over het maken van orignele feestmutsen en verantwoorde versnaperingen, maar staan stil bij leeftijd. Dit boek is bedoeld voor alle basisscholen, welke hun geaardheid ook is. Het vieren is nl. niet noodzakelijk aan godsdienst gebonden. Daarom sluiten de hier uitgewerkte vieringen aan bij zowel belangrijke ervaringen uit het leven van alledag, alsook bij feest- en gedenkdagen van verschillende levensbeschouwelijke tradities. Her vieren is dus afgestemd op de multiculturele en multilevensbeschouwelijke samenstelling van de hedendaagse schoolpopulatie.

Keywords

feesten --- Didactics of religion --- kerkelijke feesten --- Didactics of Kindergarten --- Christian pastoral theology --- kindervieringen --- Didactics of primary education --- #GGSB: Liturgie --- basisonderwijs --- didactiek --- godsdienst --- kinderviering --- liturgisch jaar --- 247 --- katholicisme --- liturgie --- schoolvieringen --- 247.9 --- 478.6 --- Basisschool --- Didactiek (Vakdidactiek) --- Godsdienst --- Vieringen --- 471.43 --- 474.9 --- 476.1 --- 912.1 --- Advent --- Basisonderwijs --- Basisschool-vieringen --- Bomen --- Carnaval --- Dierendag --- Dood --- Feesten --- Feestvieren --- Handboek/cursus --- Ik en de anderen --- Intercultureel onderwijs --- Islam --- Jeugdboekenweek --- Jodendom --- Kerstmis --- Kinderen --- Kindervieringen --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- Noach --- Pesten op school --- Pinksteren --- Ramadan --- Schooljaar --- Sinterklaas --- Tijd --- Vasten --- Verjaardagen (Jarig zijn) --- Vrede --- Weekopeningen en -sluitingen --- 478.6 ) Godsdienstonderwijs --- basisonderwijs : vieringen (ler) --- vieringen --- Godsdienst ; basisonderwijs --- Vieringen ; basisonderwijs --- 478.9 --- feest vieren --- vieren: didactiek lagere school --- katholicisme - liturgie --- Liturgische gebeden en gezangen --- Godsdienstonderwijs - Levensbeschouwelijk vormingsonderwijs --- Wereldoriëntatie --- Overige onderwerpen --- Wereldoriëntatie; algemeen --- Kalenderfeesten - Volksfeesten --- (zie ook: Kalenderfeesten) --- (zie ook: Anders zijn) --- (zie ook: Mondiale vorming) --- Didactics of social education --- Kleuteronderwijs --- Lager onderwijs --- Godsdienstige opvoeding --- Viering --- Geloofsopvoeding --- Liturgie

Listing 1 - 10 of 17 << page
of 2
>>
Sort by