Listing 1 - 10 of 32 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Media philosophy can only be found and revealed in media themselves. The essays collected in this volume thus approach television as a medium both of thought and of action in its own right. Through its specific forms and practices, television implements and reflects on aspects of time, such as synchronicity and succession, seriality and event, history and memory. Additionally, television stages new forms of thinking causality and agency, subject-object relations, tactility, choice, and other founding concepts of everyday experience as well as of outstanding philosophical relevance. In the course of media evolution, television organizes the transition from the analogue to the digital. Last not least, by conceiving of itself, television offers a source of finally thinking through television.
Television --- Philosophy. --- Television, philosophy, media,. --- Télévision --- Philosophie. --- Télévision
Choose an application
Dans toutes les démocraties occidentales, la télévision est devenue le moyen d'information principal -- celui qui rejoint le plus large auditoire et auquel les gens accordent le plus de crédibilité. Présent dans pratiquement tous les foyers, le petit écran ouvre sur l'espace public fondamental de notre temps et sous-tend les liens les plus essentiels qui unissent les citoyens à leurs représentants politiques. Pourtant, en dehors des campagnes électorales, peu d'analystes politiques se sont intéressés aux informations télévisées. Denis Monière cherche ici à combler cette lacune. Il analyse systématiquement les journaux télévisés de quatre chaînes publiques francophones (Radio-Canada, France 2, la Radio-télévision belge et la Télévision suisse romande) pour la période qui va de décembre 1996 à mars 1997. En tenant compte des différences du cadre juridique et des situations politiques, il mène une étude empirique et comparative du contenu et de la forme des informations. À partir d'un sujet aussi précisément délimité, Denis Monière élargit sans cesse la perspective pour s'intéresser au rôle des médias dans le processus démocratique. Il montre qu'à l'ère du « village global », l'information continue néanmoins à s'accompagner d'un traitement différencié culturellement selon le public auquel on la destine.
Choose an application
Living Without the Screen provides an in-depth study of those American families and individuals who opt not to watch television, exploring the reasons behind their choices, discussing their beliefs about television, and examining the current role of television in the American family. Author Marina Krcmar answers several questions in the volume: What is television? Who are those people who reject it? What are their reasons for doing so? How do they believe their lives are different because of this choice? What impact does this choice have on media research? This volume provides a cu
Choose an application
No detailed description available for "Media communication in everyday life".
Mass media and children --- Television and children --- Mass media and youth --- Television and youth --- Médias et enfants --- Télévision et enfants --- Médias et jeunesse --- Télévision et jeunesse --- Médias et enfants --- Télévision et enfants --- Médias et jeunesse --- Télévision et jeunesse --- Children and television --- Children --- Children and mass media
Choose an application
« Bonne nuit les petits », « ici Léon Zitrone »… Entre allocutions présidentielles, premiers feuilletons, et « Cinq colonnes à la une », c’est la France des débuts de la ve Républiques qui se raconte à travers l’aventure de l’ORTF. La télévision crée alors un nouveau langage, invente de nouvelles formes de prise de parole, transforme, en se les appropriant, les spectacles, les rituels. C’est à un voyage dans le passé récent que nous invitent Évelyne Cohen et Marie-Françoise Lévy. Comment se construit le JT ? Que font les hommes politiques de ce nouveau média ? Quel pays dévoilent les retransmissions du Tour de France ? Comment le rock entre-t-il au foyer ? Quel imaginaire façonne les grandes séries ? En bref, comment la télévision s’installe-t-elle, alors, dans la vie des Français ? Une histoire culturelle exemplaire pour tous les enfants de la télé que nous sommes. Une analyse forte, érudite. Une séquence « nostalgie ».
Television broadcasting --- Television and politics --- Television programs --- Télévision --- Télédiffusion --- Télévision et politique --- Emissions télévisées --- Social aspects --- Aspect social --- History --- French Television --- Cultural History --- 20th Century --- History. --- Télévision --- Télédiffusion --- Télévision et politique --- Emissions télévisées --- Telecasting --- Television --- Television industry --- Broadcasting --- Mass media --- Television broadcasting - France - History --- France --- 1945-1990 --- Congrès
Choose an application
The book traces the history of a famous non-specialized commercial radio station, through from its beginnings in trans-frontier broadcasting in the 1930's to its enviable position at the heart of a Europe-wide multi-media empire. Indeed, part of the book relates to rivalry with the BBC and other European broadcasters before and after the Second World War. The station played a pivotal role in the events of May 1968, and the evolving attitudes to homosexuality and other subjects, affecting even the use of language. Echoing the instability of the media world and the commercial and political tensi
Radio broadcasting -- France -- History. --- Radio broadcasting -- Luxembourg -- History. --- Radio-Te ́le ́-Luxembourg -- History. --- Radio broadcasting --- Journalism & Communications --- Radio & TV Broadcasting --- Radio --- Radio industry and trade --- Broadcasting --- Mass media --- History --- Radio-Télé-Luxembourg --- History. --- Radio télévision Luxembourg --- RTL --- R.T.L. --- Radio et Télé-Luxembourg --- Radio Luxembourg --- RTL-Télévision
Choose an application
Quelle place tient la télévision dans la vie des adolescents ? Comment se constituent leurs relations à l'écran ? Quels liens établissent-ils avec les personnages imaginaires des séries qu'ils regardent ? Telles sont quelques unes des questions auxquelles Dominique Pasquier répond dans ce livre. Pendant quatre années, elle a dépouillé des milliers de lettres adressées par des petites fans à l'héroïne de la série à succès Hélène et les garçons. Elle a, de plus, enquêté dans des familles, discuté de leurs personnages préférés avec des collégiens et lycéens, observé des jeux collectifs dans les cours de récréation. Car, et c'est l'un des premiers apports de cette recherche, l'expérience des médias n'est jamais une expérience solitaire : la sociabilité enfantine se constitue en intègrant ces héros familiers. Pièce par pièce, l'auteur nous entraîne ici dans une enquête minutieuse, subtile et émouvante au cours de laquelle on découvre la place jouée par la fiction dans l'apprentissage de la vie sentimentale, son rôle d'accompagnement des premières expériences amoureuses et la position stratégique qu'elle occupe dans la nouvelle définition des identités sexuées. Ni dupes, ni dupés, ni passifs, ni manipulés, les enfants et les adolescents utilisent la fiction comme une expérience du monde et ses personnages comme des modèles de vie : il faut leur ressembler pour arriver à être soi. Mais ces héros au pouvoir normatif sont l'objet d'une identification fugitive qui cesse dès qu'en est épuisé le potentiel. Par delà l'originalité de la démarche et la finesse des analyses, ce travail pionnier n'a pas seulement le mérite d'éliminer certains stéréotypes liés à l'utilisation de la télévision par les jeunes : il ouvre la voie à une véritable anthropologie des publics.
Television and youth --- Télévision et jeunesse --- Television and teenagers --- France --- France. --- Télévision et jeunesse --- Television and teenagers - France --- Social Welfare & Social Work --- Social Sciences --- Child & Youth Development --- adolescence --- vie sentimentale --- télévision
Choose an application
La télévision est le média le plus populaire avec la radio. Elle n'est pas remise en cause par Internet. Ce livre met en lumière les évolutions des dispositifs télévisuels, depuis les années 1990 jusqu'à la convergence numérique actuelle. Il souligne ainsi combien la télévision demeure un média autonome grâce à son public, diversifié et massif, pour lequel elle constitue un lien social précieux. Plus que jamais, comprendre la télévision est essentiel car les nouvelles pratiques de communication ne suppriment pas les anciennes. Elles cohabitent.
Communication --- Television --- Television broadcasting --- Télévision --- Technologies de l'information et de la communication --- Audio-visual aids --- Social aspects --- Influence --- Technological innovations --- Aides audiovisuelles --- Aspect social --- Télévision --- Télévision française --- France --- 1990-.... --- médias --- communication --- télévision
Choose an application
Set in the turbulent years after Caesar's assassination in 44 BC, Season Two of the HBO-BBC series Rome lays bare a city shaken by the violent power struggle between Octavian, Caesar's adopted son and heir, and Mark Antony, his most trusted general, bound in the seductive spell of Cleopatra. This is the first academic volume to explore this critically acclaimed and commercially successful drama. Focusing on the series' historical framework, visual and narrative style, thematic overtones, and influence on modern popular culture, this book also engages with the authenticity of the production and considers its place in the tradition of epic films and television series set in ancient Rome. With a foreword by the producer and historical consultant on the series, this volume is both scholarly and entertaining. It will be an invaluable resource for students and scholars in Classics and Ancient History as well as Film and Media Studies.
Rome (Television program) --- History and criticism. --- Rome --- On television --- A la télévision --- Rim --- Roman Empire --- Roman Republic (510-30 B.C.) --- Romi (Empire) --- Byzantine Empire --- Rome (Italy) --- On television. --- Rome--On television. --- HISTORY / Ancient / General.
Choose an application
Drawing on cultural theory and interviews with fans, cast members, and producers, this book places the reality TV trend within a broader social context, tracing its relationship to the development of a digitally enhanced, surveillance-based interactive economy and to a savvy mistrust of mediated reality in general. Surveying several successful reality-TV formats, the book links the rehabilitation of 'Big Brother' to the increasingly important economic role played by the work of being watched. The author enlists critical social theory to examine how the appeal of 'the real' is deployed as a per
Reality television programs. --- Television broadcasting --- Télévision-vérité --- Télévision --- Social aspects. --- Aspect social --- Reality television programs --- Social aspects --- -#SBIB:034.AANKOOP --- #SBIB:309H525 --- #SBIB:309H520 --- #SBIB:309H1521 --- Telecasting --- Television --- Television industry --- Broadcasting --- Mass media --- Reality-based television programs --- Reality shows (Television programs) --- Nonfiction television programs --- Sociologie van de audiovisuele boodschap --- Audiovisuele communicatie: algemene werken --- Radio- en/of televisieprogramma’s met een amusementsfunctie en/of esthetische functie --- Télévision-vérité --- Télévision --- #SBIB:034.AANKOOP --- Television broadcasting - Social aspects
Listing 1 - 10 of 32 | << page >> |
Sort by
|