Listing 1 - 10 of 32 << page
of 4
>>
Sort by

Book
Thinking through television
Authors: --- ---
ISBN: 9048525624 9789048525621 9789089647719 9089647716 9048561515 Year: 2019 Publisher: Amsterdam : Amsterdam University Press,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Media philosophy can only be found and revealed in media themselves. The essays collected in this volume thus approach television as a medium both of thought and of action in its own right. Through its specific forms and practices, television implements and reflects on aspects of time, such as synchronicity and succession, seriality and event, history and memory. Additionally, television stages new forms of thinking causality and agency, subject-object relations, tactility, choice, and other founding concepts of everyday experience as well as of outstanding philosophical relevance. In the course of media evolution, television organizes the transition from the analogue to the digital. Last not least, by conceiving of itself, television offers a source of finally thinking through television.


Book
Démocratie médiatique et représentation politique : Analyse comparative de quatre journaux télévisés : Radio-Canada, France 2, RTBF (Belgique) et TSR (Suisse)
Author:
Year: 1999 Publisher: Québec : Presses de l'Université de Montréal,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Dans toutes les démocraties occidentales, la télévision est devenue le moyen d'information principal -- celui qui rejoint le plus large auditoire et auquel les gens accordent le plus de crédibilité. Présent dans pratiquement tous les foyers, le petit écran ouvre sur l'espace public fondamental de notre temps et sous-tend les liens les plus essentiels qui unissent les citoyens à leurs représentants politiques. Pourtant, en dehors des campagnes électorales, peu d'analystes politiques se sont intéressés aux informations télévisées. Denis Monière cherche ici à combler cette lacune. Il analyse systématiquement les journaux télévisés de quatre chaînes publiques francophones (Radio-Canada, France 2, la Radio-télévision belge et la Télévision suisse romande) pour la période qui va de décembre 1996 à mars 1997. En tenant compte des différences du cadre juridique et des situations politiques, il mène une étude empirique et comparative du contenu et de la forme des informations. À partir d'un sujet aussi précisément délimité, Denis Monière élargit sans cesse la perspective pour s'intéresser au rôle des médias dans le processus démocratique. Il montre qu'à l'ère du « village global », l'information continue néanmoins à s'accompagner d'un traitement différencié culturellement selon le public auquel on la destine.


Book
Living without the screen : causes and consequences of life without television
Author:
ISBN: 9780805863291 9780805863284 080586329X 0805863281 1410617815 9781410617811 113559208X 9786612064807 1282064800 0203877217 9780203877210 9781135592035 1135592039 9781135592073 1135592071 9781135592080 9781282064805 6612064803 Year: 2009 Publisher: New York : Routledge,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Living Without the Screen provides an in-depth study of those American families and individuals who opt not to watch television, exploring the reasons behind their choices, discussing their beliefs about television, and examining the current role of television in the American family. Author Marina Krcmar answers several questions in the volume: What is television? Who are those people who reject it? What are their reasons for doing so? How do they believe their lives are different because of this choice? What impact does this choice have on media research? This volume provides a cu


Book
Media communication in everyday life : interpretative studies on children's and young people's media actions
Authors: ---
ISBN: 3598202083 3111416348 9783111416342 Year: 1990 Volume: 9 Publisher: München ; New York : K.G. Saur,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

No detailed description available for "Media communication in everyday life".

La télévision des Trente Glorieuses : culture et politique
Authors: --- --- --- ---
ISBN: 9782271065216 2271065216 2271078067 Year: 2007 Publisher: Paris : CNRS,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

« Bonne nuit les petits », « ici Léon Zitrone »… Entre allocutions présidentielles, premiers feuilletons, et « Cinq colonnes à la une », c’est la France des débuts de la ve Républiques qui se raconte à travers l’aventure de l’ORTF. La télévision crée alors un nouveau langage, invente de nouvelles formes de prise de parole, transforme, en se les appropriant, les spectacles, les rituels. C’est à un voyage dans le passé récent que nous invitent Évelyne Cohen et Marie-Françoise Lévy. Comment se construit le JT ? Que font les hommes politiques de ce nouveau média ? Quel pays dévoilent les retransmissions du Tour de France ? Comment le rock entre-t-il au foyer ? Quel imaginaire façonne les grandes séries ? En bref, comment la télévision s’installe-t-elle, alors, dans la vie des Français ? Une histoire culturelle exemplaire pour tous les enfants de la télé que nous sommes. Une analyse forte, érudite. Une séquence « nostalgie ».


Book
The History of a Popular European Radio Station : From Radio Luxembourg to RTL.FR
Authors: ---
ISBN: 0773418253 9780773418257 9780773445383 0773445382 Year: 2012 Publisher: Lewiston : The Edwin Mellen Press,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

The book traces the history of a famous non-specialized commercial radio station, through from its beginnings in trans-frontier broadcasting in the 1930's to its enviable position at the heart of a Europe-wide multi-media empire. Indeed, part of the book relates to rivalry with the BBC and other European broadcasters before and after the Second World War. The station played a pivotal role in the events of May 1968, and the evolving attitudes to homosexuality and other subjects, affecting even the use of language. Echoing the instability of the media world and the commercial and political tensi

La Culture des Sentiments: L'expérience Télévisuelle des Adolescentes
Authors: ---
ISBN: 2735108430 273511807X 9782735108435 Year: 1999 Volume: 20 Publisher: Paris Éditions de la Maison des sciences de l’homme

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Quelle place tient la télévision dans la vie des adolescents ? Comment se constituent leurs relations à l'écran ? Quels liens établissent-ils avec les personnages imaginaires des séries qu'ils regardent ? Telles sont quelques unes des questions auxquelles Dominique Pasquier répond dans ce livre. Pendant quatre années, elle a dépouillé des milliers de lettres adressées par des petites fans à l'héroïne de la série à succès Hélène et les garçons. Elle a, de plus, enquêté dans des familles, discuté de leurs personnages préférés avec des collégiens et lycéens, observé des jeux collectifs dans les cours de récréation. Car, et c'est l'un des premiers apports de cette recherche, l'expérience des médias n'est jamais une expérience solitaire : la sociabilité enfantine se constitue en intègrant ces héros familiers. Pièce par pièce, l'auteur nous entraîne ici dans une enquête minutieuse, subtile et émouvante au cours de laquelle on découvre la place jouée par la fiction dans l'apprentissage de la vie sentimentale, son rôle d'accompagnement des premières expériences amoureuses et la position stratégique qu'elle occupe dans la nouvelle définition des identités sexuées. Ni dupes, ni dupés, ni passifs, ni manipulés, les enfants et les adolescents utilisent la fiction comme une expérience du monde et ses personnages comme des modèles de vie : il faut leur ressembler pour arriver à être soi. Mais ces héros au pouvoir normatif sont l'objet d'une identification fugitive qui cesse dès qu'en est épuisé le potentiel. Par delà l'originalité de la démarche et la finesse des analyses, ce travail pionnier n'a pas seulement le mérite d'éliminer certains stéréotypes liés à l'utilisation de la télévision par les jeunes : il ouvre la voie à une véritable anthropologie des publics.


Book
La télévision
Authors: --- --- --- --- --- et al.
ISBN: 9782271068507 2271068509 2271121787 Year: 2019 Publisher: Paris : CNRS Éditions,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

La télévision est le média le plus populaire avec la radio. Elle n'est pas remise en cause par Internet. Ce livre met en lumière les évolutions des dispositifs télévisuels, depuis les années 1990 jusqu'à la convergence numérique actuelle. Il souligne ainsi combien la télévision demeure un média autonome grâce à son public, diversifié et massif, pour lequel elle constitue un lien social précieux. Plus que jamais, comprendre la télévision est essentiel car les nouvelles pratiques de communication ne suppriment pas les anciennes. Elles cohabitent.


Book
Rome, season two : trial and triumph
Author:
ISBN: 9781474400275 9781474400282 9781474404457 1474400280 1474404456 1474400272 1474412149 Year: 2015 Publisher: Edinburgh : Edinburgh University Press,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Set in the turbulent years after Caesar's assassination in 44 BC, Season Two of the HBO-BBC series Rome lays bare a city shaken by the violent power struggle between Octavian, Caesar's adopted son and heir, and Mark Antony, his most trusted general, bound in the seductive spell of Cleopatra. This is the first academic volume to explore this critically acclaimed and commercially successful drama. Focusing on the series' historical framework, visual and narrative style, thematic overtones, and influence on modern popular culture, this book also engages with the authenticity of the production and considers its place in the tradition of epic films and television series set in ancient Rome. With a foreword by the producer and historical consultant on the series, this volume is both scholarly and entertaining. It will be an invaluable resource for students and scholars in Classics and Ancient History as well as Film and Media Studies.

Reality TV : the work of being watched
Author:
ISBN: 0742527476 0742527484 058548290X 9780585482903 9780742527478 9780742527485 Year: 2004 Publisher: Lanham, Md. : Rowman & Littlefield Publishers,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Drawing on cultural theory and interviews with fans, cast members, and producers, this book places the reality TV trend within a broader social context, tracing its relationship to the development of a digitally enhanced, surveillance-based interactive economy and to a savvy mistrust of mediated reality in general. Surveying several successful reality-TV formats, the book links the rehabilitation of 'Big Brother' to the increasingly important economic role played by the work of being watched. The author enlists critical social theory to examine how the appeal of 'the real' is deployed as a per

Listing 1 - 10 of 32 << page
of 4
>>
Sort by