Listing 1 - 10 of 42 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Zelf theater maken, vertrekkend van het witte blad, de lege scène, het nog niet verwoorde idee. Onbegonnen werk? Een huzarenstuk? Dit boek bewijst het tegendeel en reikt de handvatten aan waarmee je snel en efficiënt de creativiteit in goede banen kunt leiden. Bij deze manier van werken hoort geen regisseur, wel een coach, maar je kunt het ook helemaal zelf doen. Ook geen ellenlange theatergeschiedenis, geen overzicht van allerlei soorten spots voor de belichting, geen nauwkeurige stappenplannen die al het initiatief uit handen nemen. Via een aantal creativiteitstimulerende hulpmiddelen realiseer je alles zelf: Elke deelnemer heeft een creativiteitsschijf die aangeeft in welke fase van het creatief proces hij zit. Het overlegbord geeft een overzicht wat er allemaal te gebeuren staat en wordt bij elke sessie opengevouwen. Een pion in de vorm van een voetje vertelt waar ieder op dat moment aan werkt. In een tekstenmap staat elk item uitgelegd dat op het bord voorkomt.Deze methodiek haalt het beste naar boven in iedereen die zelf theater wil maken.
departement Gezondheidszorg 10 --- creativiteitstherapie --- Theater --- Amateurtoneel --- Dramatische vorming --- Media --- Kleuter --- Didactic strategies --- Didactics --- Secondary education
Choose an application
Teams in gezondheidszorg en welzijn staan centraal in dit boek. Bestaande begeleidingsmodellen over groepsontwikkeling en teamcoaching worden gebruikt om naar de samenwerking van teams in deze sector te kijken. Teambegeleiding gaat over het vergroten van zelfsturing of het verbeteren van de samenwerking. Een aantal werkvormen worden beschreven en bieden praktische handvaten (Bron: covertekst).
Social welfare methods --- teamwork --- gezondheidszorg --- methoden van het sociaal werk --- groepsontwikkeling --- departement Gezondheidszorg 10 --- teamwerking --- teambegeleiding --- welzijn --- begeleidingsmodellen --- S20080654.JPG --- coaching --- 658.31 --- 371.35
Choose an application
Er zijn meer groepen dan individuen in de samenleving. Een groot deel van de tijd breng je dan ook door in groepsverband. Omdat de maatschappij steeds ingewikkelder wordt zijn we wel gedwongen steeds meer met anderen samen te werken. Niet iedereen heeft de vaardigheden om goed in een groep te kunnen functioneren. Daarvoor is het nodig dat je begrijpt hoe mensen zich in groepsverband gedragen. Het boek biedt praktische en herkenbare kennis van groepen. In elk hoofdstuk staat een overzicht van de sociaal-psychologische kennis over een belangrijk aspect van groepen, vooral van taakgroepen. Verder is er achter elk hoofdstuk een experiment of opdracht en een oefening opgenomen. Deze helpt het geleerde zelf te ervaren en geeft diverse aanbevelingen om het beste uit een practicum te halen
groepswerk --- teamwork --- onderhandelen --- leidinggeven --- Primary groups --- Social welfare methods --- Groupes Groepen --- Conflits (gestion) Conflicthantering --- Négociation Onderhandeling --- S20110180.jpg --- groepsdynamica --- 361.13 --- departement Gezondheidszorg 10 --- sociale psychologie --- samenwerking --- groepsgedrag --- groepsgebonden vaardigheden --- Groepsdynamiek --- Groepswerk --- Teamwerk --- Vaardigheden --- Groepswerk (maatschappelijk werk)
Choose an application
Human anatomy --- anatomie --- fysiologie --- Human physiology --- departement Gezondheidszorg 10 --- fysiologie van de mens --- 600.51 --- 600.52 --- menselijk lichaam --- 599.6 --- anatomie (ontleedkunde) --- fysiologie (levensverrichtingen) --- Anatomie - Cel- en weefselleer --- Fysiologie --- (zie ook: histologie) --- (zie ook: biologie) --- Biologie --- Biotechnologie --- Biomechanica
Choose an application
Een autismespectrumstoornis (ASS) opent blijvende behoeften doorheen de gehele levensloop op gebied van zorg maar ook op het vlak van onderwijs en werk. Tijdens het leven zijn er verschillende transitiemomenten zoals de stap naar het basisonderwijs of het middelbaar, het veranderen van studierichting, het aanvatten van hogere studies of de intrede in de arbeidsmarkt. Transities verlopen voor mensen met ASS dikwijls erg gecompliceerd. Perspectief-denken en vroegtijdig actie ondernemen zijn daarom van groot belang in de begeleiding van personen met ASS.Het Avanti-project ontwikkelde een levensloopmodel vanuit een proactieve en integrale ondersteuningsvisie. Het model veronderstelt dat transities voldoende voorbereid moeten worden, omdat het al dan niet slagen van een onderwijs- of arbeidstraject hiervan afhangt.
Autisme. --- autisme --- Psychiatry --- levensloop --- Orthopedagogics --- orthopedagogiek --- Social policy and particular groups --- Autism --- departement Gezondheidszorg 10 --- onderwijs --- werk --- Autisme --- Levensfasen --- Onderwijs --- Werk --- 462.4 --- 376.44 --- Levensloop --- Levensloopbegeleiding --- autistische kinderen --- 616.2 --- autismespectrumstoornis (ASS) --- Levensfase --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport
Choose an application
Clinical nursing --- Medische hulpverlening --- Nurses and nursing --- Nursing --- Nursing process --- Soins infirmiers --- Verpleegkunde --- Verpleging --- 613.1 --- Uitvindingen --- geschiedenis verpleegkunde --- verpleegkunde --- geschiedenis - Verpleegkundigen --- Medicine --- History --- Inventions --- departement Gezondheidszorg 10 --- geschiedenis --- uitvindingen
Choose an application
Als ouder van een kind met een autisme spectrumstoornis loop je tegen allerlei problemen op: in en rond het huis, op school, onderweg, bij de dokter et cetera. Met behulp van de AUTISME-WEGWIJZER hoef je in die situaties niet zelf meer het wiel uit te vinden, maar kun je terugvallen op de adviezen en tips van twintig jaar ouder-ervaring die in dit boek is verzameld.Telkens wordt een probleemsituatie geschetst waarbij ouders aangeven waar ze precies tegenaan lopen, maar ze spreken ook hun angst en onzekerheid uit. Er wordt vervolgens helder en bondig uitgelegd wat dit specifiek met autisme te maken heeft, waarna er mogelijke oplossingen worden gegeven om het kind zich in zo'n situatie beter te laten voelen of om dit probleem in het vervolg te voorkomen. De lezer leert op deze manier tevens probleemsituaties te herkennen, te analyseren en deze met de hulpmiddelen in het boek in de toekomst zelf op te lossen. De hulpmiddelen die aan bod komen zijn: gedragsplannen; keuzeborden; directe instructie; eerst-dan-uitspraken; hoofd- en deelroutines; rollenspel; scripts; systemen van symbolen; taakanalyse; wachtdozen.De tips en adviezen in AUTISME-WEGWIJZER zijn geschikt voor kinderen met ASS (PDD-NOS, Aspergersyndroom en MCDD).
Orthopedagogics --- autisme --- opvoedingstips --- kinderen --- Aspergersyndroom --- 113365.jpg --- Autisme --- 462.4 --- Autismespectrumstoornissen --- Gezin (Ouders) --- autismespectrumstoornissen --- 376.44 --- Dagelijks leven --- Gedragsproblemen --- Autistische kinderen --- departement Gezondheidszorg 10 --- autismespectrumstoornis (ASS) --- Educational sciences --- Autismespectrumstoornis
Choose an application
Onder de zorgleerlingen valt ook het zogenaamde onhandige kind. Het kind dat zich minder vanzelfsprekend kan bewegen en daardoor wordt belemmerd in het spelen, leren of zichzelf verzorgen. Het kind dat veel extra moeite en energie moet opbrengen voor vaardigheden die zijn of haar klasgenoten automatisch lijken te ontwikkelen. Het gaat hier over de leerlingen met DCD, Development Coördination Disorder, een stoornis in de motorische coördinatie.
DCD --- leerproblemen --- motorische problemen --- ontwikkelingdyspraxie --- 463.5 --- 464 --- Dyspraxie(DCD, Ontwikkelingsdyspraxie) --- Motorisch gehandicapten --- Dyspraxie (DCD) --- 093151.jpg --- Ontwikkelingsdyspraxie --- Lichamelijk gehandicapten --- Kinderen met leerproblemen --- departement Gezondheidszorg 10 --- DCD : developmental coördination disorder --- motorische vaardigheden --- Developmental Coordination Disorder --- Zorgverbreding --- Leerlingbegeleiding
Choose an application
01712174
professionaliteit --- Personnel management --- competenties --- Social psychology --- reflectie (psychologie) --- hulpverlening --- Higher education --- 321.3 --- leerstijlen --- Methodiek --- departement Gezondheidszorg 10 --- communicatie --- sociale vaardigheden --- reflecteren --- Reflectie --- Zelfevaluatie --- Professionele ontwikkeling --- Denken --- Professionalisering --- Management --- Reflectie (onderdeel leerproces) --- Onderwijs
Choose an application
Stephen K. Levine's book explores the nature of traumatic experience and the therapeutic role of the arts and arts therapies in responding to it. It suggests that by re-imagining painful and tragic experiences through art-making, we may release their fixity and negative hold on our lives and resist the temptation to assume the role of the victim.
departement Gezondheidszorg 10 --- creatieve therapie --- Arts --- Psychic trauma. --- Suffering. --- Affliction --- Masochism --- Pain --- Emotional trauma --- Injuries, Psychic --- Psychic injuries --- Trauma, Emotional --- Trauma, Psychic --- Psychology, Pathological --- Arts therapy --- Creative arts therapy --- Expressive arts therapy --- Therapeutic use.
Listing 1 - 10 of 42 | << page >> |
Sort by
|