Listing 1 - 10 of 18 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
323 --- 460.5 --- ethiek --- hulpverlening --- jeugdzorg --- orthopedagogiek --- sociale wetenschappen --- zingeving --- Sociale problemen van en zorg voor jeugdigen --- didactiek (orthopedagogiek)
Choose an application
#KVHB:Hulpverlening --- #KVHB:Video-interactie --- 460.5 --- hulpverlening --- methodisch werken --- thuisbegeleiding --- videohometraining --- didactiek (orthopedagogiek) --- Hulpverlening --- Gezinsbegeleiding --- Groepsleider --- Video --- Technieken
Choose an application
Opvoedingsondersteuning --- Psychosociale hulpverlening --- 433.9 --- 460.5 --- hulpverlening --- methodiek --- opvoedingsondersteuning --- toolkits --- 433 --- 364.044 --- Brochure --- Competenties --- Opvoeding --- didactiek (orthopedagogiek) --- 37.018
Choose an application
Didactics of the arts --- muziek beluisteren --- agogiek --- muziekgeschiedenis --- 460.5 --- Methodiek --- Muziek --- Kunstzinnige vorming (kunsteducatie, kunstzinnige opvoeding) --- Muziektherapie --- 364.044 --- Muzisch-agogisch handelen --- didactiek (orthopedagogiek)
Choose an application
Hulpverlening --- Klinische psychologie --- Methodiek. --- Psychologische begeleiding. --- hulpverlening --- Social welfare methods --- #KVHB:Hulpverlening --- 321.3 --- 460.5 --- casestudies --- Methodieken in de hulpverlening --- 364.044 --- Organisatie --- Relaties --- Werkvelden --- Methodiek --- didactiek (orthopedagogiek) --- Casework --- Relatie cliënt --- Gesprekken --- Registratie --- Rapporteren --- Gesprek
Choose an application
1. Uitgangspunten, begrippen en praktische aanwijzingen 2. Classificatie met de DSM-IV (en de ICD-10) 3.Intelligentie 4. Sociale redzaamheid 5. Afzonderlijke domeinen of vaardigheden 6. Persoons- en persoonlijkheidskenmerken 7. Nabeschouwing en aanbevelingen
#KVHB:Classificatiesysteem --- #KVHB:Mentaal gehandicapten --- #KVHB:Psychodiagnostiek --- 460.5 --- DSM IV --- classificatie probleemgedrag --- diagnose --- intelligentie --- mentaal gehandicapten --- persoonlijkheid --- psychodiagnostiek --- didactiek (orthopedagogiek) --- Kinderen --- Mentaal gehandicapten --- Psychodiagnostiek --- Psychodiagnostiek. --- psychodiagnostiek. --- sociale problemen van en zorg voor verstandelijk gehandicapten
Choose an application
1. Vooraf noodzakelijk 2. Oriëntering in het gebied 3. Observeren is waarnemen 4. Observeren is opzettelijk waarnemen 5. Observeren is systematisch waarnemen 7. Interpreteren 7. Interpreteren in het licht van de hulpvraag 8. En dan rapporteren! 9. De stappen van onservatie en rapportage
Observatietechnieken --- Rapporteren --- hulpverlening --- 460.5 --- methodiek --- observeren --- rapporteren --- didactiek (orthopedagogiek) --- hulpverlening. --- Hulpverlening. --- observatietechnieken --- methoden van het sociaal werk --- Social welfare methods --- zorgverstrekking --- maatschappelijk werk --- zorgverlening --- 364.044 --- Communicatie --- Interpretatie --- Waarneming
Choose an application
In deze geheel herziene en uitgebreide uitgave van Ontwikkelingsstoornissen bij kinderen worden ontwikkelingsproblemen vanuit een geïntegreerde medische, orthopedagogische en psychologische hoek benaderd. De auteurs, zeven orthopedagogen/psychologen en zes artsen, zijn afkomstig uit de praktijk van een door de antroposofische menskunde geïnspireerde zorg aan kinderen. De inhoud is gebaseerd op een spirituele menskunde die een belangrijke waarde kan toevoegen aan de verstandelijkgehandicaptenzorg en de kinder- en jeugdpsychiatrie. In deze uitgave zijn zeven nieuwe hoofdstukken opgenomen, de overige zijn aangepast en herschreven. Na een beschrijving van de kinderlijke ontwikkeling en van drempels waar eigenlijk ieder kind over heen moet stappen, volgen methodische aspecten van de diagnostiek en van de begeleiding en behandeling. In het derde en meest omvangrijke deel komen specifieke ontwikkelingsproblemen en -stoornissen aan de orde. (Bron: covertekst)
Ontwikkelingspsychologie. --- Ontwikkelingsstoornissen --- Kinderen. --- #KVHB:Ontwikkelingsstoornissen --- #KVHB:Orthopedagogie --- 416.1 --- 460.5 --- kinderen --- ontwikkelingsstoornissen --- Algemene kinder- en jeugdpsychologie --- didactiek (orthopedagogiek) --- Orthodidactiek --- Kinderpsychologie --- Ontwikkelingspsychologie --- Ontwikkelingsproblemen --- Autisme --- ADHD --- Kindermishandeling --- Orthopedagogiek --- 376 --- Diagnostiek --- Hechting --- Leerstoornissen --- Methodiek --- Ontwikkeling --- 091506.jpg --- Ontwikkelingsstoornissen ; kinderen --- Jeugdpsychologie --- Ontwikkelingsprobleem --- Autismespectrumstoornis
Choose an application
#PBIB:2003.4 --- 460.5 --- didactiek --- gezinsbegeleiding --- gezinstherapie --- hulpverlening --- opvoedingsondersteuning --- videohometraining --- 364.044 --- Analyse --- Diagnostiek --- Hulpverlening --- Video's --- Videohometraining --- didactiek (orthopedagogiek) --- Social welfare methods --- Sociology of social care --- gezinszorg --- methoden van het sociaal werk --- videotraining
Choose an application
Dit boek beschrijft muzisch-agogische activiteiten met ernstig verstandelijk gehandicapten. Er worden manieren aangereikt om deze moeilijk te door gronden mensen te begrijpen en met ze te werken. Voor ernstig verstandelijk gehandicapten zijn dagactiviteiten van wezenlijk belang. Dit boek biedt repertoire dat direct bruikbaar en toepasbaar is De auteurs beschrijven activiteiten die nauw aansluiten bij de belevingswereld van ernstig verstandelijk gehandicapten en die helpen de deuren naar hun belevingswereld te openen. In de eerste hoofdstukken van het boek bespreken de auteurs de relevant( theorie. Daarna beschrijven zij de projecten, die aansprekende onderwerpen hebben als 'Blote voeten begroeten', 'De rommelzolder', 'Toveren' en 'De jungle'. Elk project bestaat uit een groot aantal muzisch-agogische activiteiten. Ze zijn gerangschikt in de vorm van een naslagwerk, zodat de lezer snel en eenvoudig een bruikbare activiteit kan opzoeken. Spel, muziek, drama en handvaardigheid komen uitgebreid aan de orde maar ook het hoe en waarom van de keuze voor deze middelen. 'Voet in de jungle' is een zeer praktisch boek met een nieuwe, verfrissend aanpak.
ergotherapie --- mensen met een mentale beperking --- 460.5 --- agogisch handelen --- hulpverlening --- mentaal gehandicapten --- methodiek --- muziek --- muzische opvoeding --- 379.828 --- Activiteiten --- Agogiek --- Dagbesteding --- Muziek --- Personen met een mentale handicap --- Zintuigen --- 376.4 --- Agogisch handelen --- Mentaal gehandicapten : vorming --- Muzisch-agogische methodiek --- bijzonder onderwijs --- gehandicapten: muzisch opvoeding --- didactiek (orthopedagogiek) --- Activiteitenbegeleiding --- Handicap --- Persoon met een verstandelijke handicap --- Agogie
Listing 1 - 10 of 18 | << page >> |
Sort by
|