Narrow your search

Library

UCLL (18)

Odisee (14)

Hogeschool Gent (9)

Arteveldehogeschool (8)

Thomas More Mechelen (7)

VIVES (6)

AP (5)

KDG (5)

Thomas More Kempen (5)

KU Leuven (4)

More...

Resource type

book (18)


Language

Dutch (18)


Year
From To Submit

2015 (1)

2010 (1)

2009 (1)

2007 (1)

2005 (1)

More...
Listing 1 - 10 of 18 << page
of 2
>>
Sort by

Book
Zingeving en ethiek in de jeugdzorg : omgaan met levensvragen, ethische vragen en cultuurverschillen
Author:
ISBN: 9035223705 Year: 2001 Publisher: Maarssen Elsevier Bedrijfsinformatie

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Verdraait goed : video-interactietraining voor hulpverleners
Authors: ---
ISBN: 9031329355 9031337099 Year: 1999 Publisher: Houten/Diegem Bohn Stafleu Van Loghum

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Opvoedingsondersteuning : studentenhandleiding /.
Authors: --- ---
ISBN: 9062833233 Year: 2003 Publisher: Bussum Coutinho

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Muziek werkt : als agogisch instrument.
Author:
ISBN: 9024416434 Year: 2005 Publisher: Soest Nelissen


Book
Methodische casusbehandeling : werkboek voor de hulpverlening.
Author:
ISBN: 9053504451 Year: 1995 Publisher: Leuven Garant


Book
Psychodiagnostiek in de zorg voor verstandelijk gehandicapte mensen : classificatie, test- en schaalgebruik
Authors: ---
ISBN: 9026514948 Year: 1998 Publisher: Lisse Swets en Zeitlinger

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

1. Uitgangspunten, begrippen en praktische aanwijzingen 2. Classificatie met de DSM-IV (en de ICD-10) 3.Intelligentie 4. Sociale redzaamheid 5. Afzonderlijke domeinen of vaardigheden 6. Persoons- en persoonlijkheidskenmerken 7. Nabeschouwing en aanbevelingen


Book
Observeren en rapporteren in de zorg- en hulpverlening.
Author:
ISBN: 907346062X Year: 1999 Publisher: Twello Van Tricht

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

1. Vooraf noodzakelijk 2. Oriëntering in het gebied 3. Observeren is waarnemen 4. Observeren is opzettelijk waarnemen 5. Observeren is systematisch waarnemen 7. Interpreteren 7. Interpreteren in het licht van de hulpvraag 8. En dan rapporteren! 9. De stappen van onservatie en rapportage


Book
Ontwikkelingsstoornissen bij kinderen : medisch-pedagogische begeleiding en behandeling
Authors: --- ---
ISBN: 902324012X Year: 2004 Publisher: Assen Koninklijke Van Gorcum

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In deze geheel herziene en uitgebreide uitgave van Ontwikkelingsstoornissen bij kinderen worden ontwikkelingsproblemen vanuit een geïntegreerde medische, orthopedagogische en psychologische hoek benaderd. De auteurs, zeven orthopedagogen/psychologen en zes artsen, zijn afkomstig uit de praktijk van een door de antroposofische menskunde geïnspireerde zorg aan kinderen. De inhoud is gebaseerd op een spirituele menskunde die een belangrijke waarde kan toevoegen aan de verstandelijkgehandicaptenzorg en de kinder- en jeugdpsychiatrie. In deze uitgave zijn zeven nieuwe hoofdstukken opgenomen, de overige zijn aangepast en herschreven. Na een beschrijving van de kinderlijke ontwikkeling en van drempels waar eigenlijk ieder kind over heen moet stappen, volgen methodische aspecten van de diagnostiek en van de begeleiding en behandeling. In het derde en meest omvangrijke deel komen specifieke ontwikkelingsproblemen en -stoornissen aan de orde. (Bron: covertekst)


Book
Helpen met beelden : video in de hulpverlening aan gezinnen
Author:
ISBN: 903133717X Year: 2001 Publisher: Houten Bohn Stafleu Van Loghum


Book
Voet in de jungle : muzisch-agogische activiteiten met ernstig verstandelijk gehandicapten
Authors: ---
ISBN: 9055741345 Year: 1999 Publisher: Baarn Intro

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Dit boek beschrijft muzisch-agogische activiteiten met ernstig verstandelijk gehandicapten. Er worden manieren aangereikt om deze moeilijk te door gronden mensen te begrijpen en met ze te werken. Voor ernstig verstandelijk gehandicapten zijn dagactiviteiten van wezenlijk belang. Dit boek biedt repertoire dat direct bruikbaar en toepasbaar is De auteurs beschrijven activiteiten die nauw aansluiten bij de belevingswereld van ernstig verstandelijk gehandicapten en die helpen de deuren naar hun belevingswereld te openen. In de eerste hoofdstukken van het boek bespreken de auteurs de relevant( theorie. Daarna beschrijven zij de projecten, die aansprekende onderwerpen hebben als 'Blote voeten begroeten', 'De rommelzolder', 'Toveren' en 'De jungle'. Elk project bestaat uit een groot aantal muzisch-agogische activiteiten. Ze zijn gerangschikt in de vorm van een naslagwerk, zodat de lezer snel en eenvoudig een bruikbare activiteit kan opzoeken. Spel, muziek, drama en handvaardigheid komen uitgebreid aan de orde maar ook het hoe en waarom van de keuze voor deze middelen. 'Voet in de jungle' is een zeer praktisch boek met een nieuwe, verfrissend aanpak.

Listing 1 - 10 of 18 << page
of 2
>>
Sort by