Listing 1 - 2 of 2 |
Sort by
|
Choose an application
Als professional merk je dat de relatie met je cliënten, patiënten of studenten niet altijd even soepel verloopt. Wanneer je regelmatig tegen dezelfde problemen aanloopt, heb je een goede reden om je eigen werkwijze onder de loep te nemen. Gerrie Reijersen helpt je je eigen benadering te onderzoeken vanuit contextuele blik. De basis hiervan is gelegd door Ivan Boszormenyi-Nagy. Je wordt uitgenodigd om in jouw relationele context te kijken naar je benadering en grondhouding vanuit de contextuele theorie over o.a. geven, ontvangen, recht en onrecht.Door je mee te nemen in de verweving van relationele ethiek en haar eigen ontwikkelingsproces als hulpverlener, daagt Gerrie je uit om zelf ook het proces van verbinding aan te gaan binnen je relaties. Zodat je van hieruit jouw eigen werkwijze kunt optimaliseren. Kortom: een boek vol aha- momenten. Ben jij er klaar voor om jezelf tegen te komen?De vraag: 'Welk deel van mij reageert primair op mijn cliënt' geeft onmisbare informatie over je grondhouding als professional. Als je daar zicht op hebt, kun je een bewuste grondhouding vanuit evenwichtige en volledige eigenheid gaan ontwikkelen, waarmee je jezelf recht doet en daarna ook de ander.?https://www.standaardboekhandel.be/p/verbinden-met-je-client-9789492398420
cliëntrelatie --- relationele ethiek --- Hulpverleningsrelatie --- Verbindend werken --- Hulpverlening --- Relatie cliënt --- Intergenerationeel werken --- Boszormenyi-Nagy, Ivan --- Contextuele hulpverlening --- Professionele houding --- Social welfare methods --- Sociology of social care --- contextuele hulpverlening --- professionaliteit --- cliënt-hulpverlener relatie
Choose an application
978-90-6858-723-4
relationele vorming --- Sexology --- Ethics of family. Ethics of sexuality --- C3 --- handleiding --- lager onderwijs (x) --- relatievorming --- schoolleven --- 478.9 --- basisonderwijs --- didactiek --- klasklimaat --- relationele opvoeding --- sociaal-emotionele opvoeding --- sociale vaardigheden --- 471.44 --- Klassfeer --- Kleuteronderwijs --- Lager onderwijs --- Leerlijnen(Groeilijnen) --- Leeromgeving --- Relationele opvoeding --- Sociaal-emotionele opvoeding --- Sociale ontwikkeling --- Sociale opvoeding --- Sociale vaardigheden --- Relationele opvoeding ; basisonderwijs --- Relationele opvoeding; ba.o. --- snoezelen --- ontspannen --- gevoelens --- emoties --- waardenvorming --- seksuele opvoeding --- pesten --- plagen --- hoogsensitieve kinderen --- intergenerationeel werken --- Axenroos --- klankschalen --- coöperatief --- leren --- CLIM --- Kunst en cultuur --- didactiek basisonderwijs - overige vormingsgebieden --- Sociale en emotionele opvoeding --- Overige vormingsgebieden --- Basisonderwijs --- Relationele opvoeding; ba.o
Listing 1 - 2 of 2 |
Sort by
|