Listing 1 - 10 of 10 |
Sort by
|
Choose an application
Het doel van dit Basisboek sociaal onderzoek is dat de lezer vat krijgt op de belangrijkste keuzestappen in het sociaalwetenschappelijke onderzoek. Welke data moeten worden verzameld, welke strategie moet worden toegepast? Zijn er bruikbare theorieën? Wat zijn de valkuilen? En: wat is eigenlijk de reikwijdte van de conclusies?Het gaat daarbij niet alleen om het zelf leren uitvoeren van een eenvoudig praktijkgericht onderzoek, maar ook om het kritisch leren omgaan met allerlei publicaties en (kranten)berichten die gebaseerd zijn op sociaalwetenschappelijk onderzoek. Het boek is beknopt en overzichtelijk, en voorzien van opdrachten.
Sociaalwetenschappelijk onderzoek --- maatschappijwetenschappen, methoden --- softwarepakketten --- steekproeftechnieken --- 303 --- S20100306.JPG --- sociaal onderzoek --- 303 Methoden bij sociaalwetenschappelijk onderzoek --- Methoden bij sociaalwetenschappelijk onderzoek --- 301.08 --- Methodologie --- Sociologie --- Enquêtes --- Statistiek (theorie) --- Maatschappijwetenschappen, methoden --- Softwarepakketten --- Steekproeftechnieken --- Sociaal-wetenschappelijk onderzoek --- Enquête --- Erfelijkheidsleer --- Stadssamenleving --- Verpleegkunde
Choose an application
onderzoeksmethoden --- sociaal-wetenschappelijk onderzoek --- Methods in social research (general) --- #SBIB:303H30 --- Sociologisch onderzoek 303.1 --- Sociologie 30 --- lineaire programmering --- maatschappijwetenschappen, methoden --- regressie-analyse --- sociologie --- steekproeftechnieken --- wiskundige statistiek --- sociaal onderzoek --- statistiekwetenschap --- Kwalitatieve methoden: algemeen --- 301.08 --- 31
Choose an application
InhoudsopgaveDeel 1: Inleidende begrippen en methodologische overwegingen1 Marktonderzoek2 Goed marktonderzoek3 Onderzoeksplan4 De probleemstellingDeel 2: Gegevensverzameling5 Secundaire gegevens6 Steekproeftrekking7 Ondervragen van bevoorrechte getuigen - Kwalitatief onderzoek8 Basisvormen van gegevensverzameling: observatie en ondervraging9 Opstellen van vragenlijsten10 SchaalmetingDeel 3: Gegevensanalyse11 Univariate analysemethoden - Statistische toetsen12 Analyse van kruistabellen13 Variantie-analyse14 Correlatie- en regressie-analyse15 Logistische regressie16 Exploratieve factoranalyse17 Clusteranalyse18 Rapporteren en presenterenDeel 4: Toepassingen19 Marktsegmentatie20 Marktonderzoek voor nieuwe producten21 Marktonderzoek voor prijsbeslissingen22 Communicatie-onderzoek23 Databankgebaseerd onderzoek voor Customer Relationship Management24 Meten van klantentevredenheid
marktonderzoek --- Market research --- Social Sciences and Humanities. Marketing --- Marketing Research --- 658.8.012.1 --- #KVHA:Marketing --- #KVHB:Marketing --- 658.83 --- 658.8:005.52 --- enquêtetechnieken --- marketing --- Marktonderzoek --- sociaal onderzoek --- steekproefsystemen --- case studies --- dataverwerking --- informatie, zoekmethode --- kwantitatieve methoden --- marketing research --- marketingonderzoek --- steekproeftechnieken --- Marketing --- 658.8.012.1 Market research, surveys etc. --- Market research, surveys etc. --- 301.08 --- Marketing Research. --- Market research, surveys etc
Choose an application
Met de kennis van het 'Basisboek sociaal onderzoek' wordt de lezer geacht zelf een eenvoudig praktijkgericht onderzoek van a tot z te kunnen uitvoeren, en daarbij de reikwijdte van de conclusies te kunnen overzien. Een tweede doel is het beter leren begrijpen van onderzoekspublicaties en (kranten)berichten ontleend aan sociaal-wetenschappelijk onderzoek. Het boek is beknopt en overzichtelijk, en voorzien van opdrachten. (Bron: covertekst.)
303 --- Sociaalwetenschappelijk onderzoek --- Methoden bij sociaalwetenschappelijk onderzoek --- Sociaal-wetenschappelijk onderzoek --- Sociaal-wetenschappelijk onderzoek. --- 303 Methoden bij sociaalwetenschappelijk onderzoek --- #KVHB:Sociaal-wetenschappelijk onderzoek --- enquêtetechnieken --- S2006400.JPG --- onderzoeksmethoden --- Methods in social research (general) --- #KVHB:Methodologie --- #SBIB:303H10 --- #SBIB:303H12 --- maatschappijwetenschappen, methoden --- softwarepakketten --- steekproeftechnieken --- statistiekwetenschap --- sociaal onderzoek --- Methoden en technieken: algemene handboeken en reeksen --- Methoden en technieken: sociale wetenschappen --- 31 --- 301.08
Choose an application
Economische statistiek. --- Business economics --- Mathematical statistics --- Economics --- Statistical science --- bedrijfsstatistiek --- 311 --- 519.2:65 --- bedrijfskunde --- beschrijvende statistiek --- kansrekenen --- statistiek --- wiskunde --- statistiek en bedrijfskunde --- Bedrijfseconomie : statistiek --- Economie : statistiek --- 311.4 --- 33 --- 519.2 --- 658 --- Economische statistiek --- Statistiek --- Economie --- Bedrijfsbeheer --- Statistieken --- 366.5 --- Bedrijfskunde --- Bedrijfsstatistiek - Bedrijfsvergelijking --- wiskundige statistiek --- regressie-analyse --- tijdreeksanalyse --- kanstheorieën --- steekproeftechnieken --- Statistiek (theorie) --- Statistische gegevens
Choose an application
Methoden en technieken voor onderzoek is een uitgebreide handleiding voor het opzetten, uitvoeren en uitwerken van kwalitatief en kwantitatief onderzoek. De student wordt stap voor stap door het onderzoeksproces geleid. Vele uitgewerkte voorbeelden en praktijkcases brengen het uitvoeren van onderzoek tot leven. Elk hoofdstuk wordt afgesloten met vragen waarmee de student zijn kennis van de stof kan testen. Deze vijfde editie bevat nieuwe cases en voorbeelden, biedt meer informatie over op internet gebaseerde onderzoeks-technieken en consultancyprojecten. Daarnaast is het boek nu praktischer geworden, met een duidelijke indeling in 4 stappen en beknopter met 12 in plaats van 14 hoofdstukken. (Bron: www.pearsoneducation.nl)
wetenschappelijk onderzoek --- onderzoeksmethoden --- Science --- Methods in social research (general) --- !LEER- EN HANDBOEKEN -- 370.40 --- ONDERZOEKSMETHODEN -- 370.40 --- !LEER- EN HANDBOEKEN -- 371.1 --- ONDERZOEKSMETHODEN -- 371.1 --- ONDERZOEKSMETHODEN -- 343.9 --- 001 --- 301.08 --- 330.1 --- 37.041 --- 001.81 --- sociologisch onderzoek --- 300.6 --- 003 --- onderzoeksvaardigheden (ler) --- academisch rapporteren --- bedrijfsonderzoek --- communicatie, mondeling --- communicatie, schriftelijk --- dataverwerking --- enquêtetechnieken --- informatie, zoekmethode --- kwantitatieve methoden --- maatschappijwetenschappen, methoden --- marketing research --- marketingonderzoek --- steekproeftechnieken --- 001.891 --- Hoger onderwijs : wetenschappelijk onderzoek --- Wetenschappelijk onderzoek --- Wetenschap --- Sociologische onderzoeksmethoden (algemeen) --- Methodologie van de economie --- Studiemethodiek --- techniek van de wetenschappelijke arbeid --- Sociaal-wetenschappelijk onderzoek --- Onderzoeksmethoden --- Onderzoeksmethode --- Natuurwetenschappen --- Onderzoek (wetenschap)
Choose an application
'Publiek belicht' reikt een beproefd instrument aan voor publieksonderzoek in culturele instellingen. Het is een must voor instellingen die podiumkunsten programmeren, musea en bibliotheken die inzicht willen krijgen in de samenstelling van hun publiek, hun bezoekmotivatie, hun evaluatie van het aanbod enz. Dit boek biedt de lezer: een stapsgewijze methode voor wetenschappelijk verantwoord publieksonderzoek, talrijke praktische tips en suggesties en een lijst met meer dan vijftig standaardvragen, aangepast aan de wensen en behoeften van elke culturele instelling
Culturele instellingen --- Gebruikersonderzoek. --- Applied marketing --- cultuurparticipatie --- Sociology of culture --- cultuursociologie --- cultuurconsumptie --- evenementen marketing --- Marktonderzoek ; culturele instellingen --- #SBIB:316.7C318 --- #SBIB:303H32 --- 311.21 --- #VCV monografie 2004 --- marktonderzoek --- culturele instellingen --- sociale marketing --- 369.1 --- cultuur, beleid --- enquêtetechnieken --- publieksonderzoek --- steekproeftechnieken --- vrijetijdsbesteding --- Onderzoeksmethoden --- Toegepaste marketing --- cultuur --- sociaal onderzoek --- 001.891 --- 001.891 Wetenschappelijk onderzoek. Research. Onderzoekmethoden --- Wetenschappelijk onderzoek. Research. Onderzoekmethoden --- 311.21 Statistische gegevens verzamelen --- Statistische gegevens verzamelen --- Culturele participatie --- Waarneming en participerende waarneming, gecontroleerde observatie, groepsdiscussie (vragenlijsten, interviews, experimenten) --- social marketing --- marketing, marktonderzoek, marktanalyse --- 008 --- 303 --- 301.08 --- Methodologie --- Gebruikersonderzoeken --- Cultuur --- Instellingen --- Non-profitsector --- Culturele centra (cultureel centrum, cultuurcentra) --- Cultuurparticipatie --- Cultuursociologie --- Culturele centra --- Vlaanderen --- Onderzoek --- Publiek --- Gebruikersonderzoek --- Overheidsinstelling --- Toerisme --- Cultureel centrum --- Ontwikkeling --- Leerlijn --- Emigratie --- Culturele veld --- Onderzoek (wetenschap)
Choose an application
Methoden en technieken voor onderzoek is een uitgebreide handleiding voor het opzetten, uitvoeren en uitwerken van kwalitatief en kwantitatief onderzoek. De student wordt stap voor stap door het onderzoeksproces geleid. Vele uitgewerkte voorbeelden en praktijkcases brengen het uitvoeren van onderzoek tot leven. Elk hoofdstuk wordt afgesloten met vragen waarmee de student zijn kennis van de stof kan testen. Deze vijfde editie bevat nieuwe cases en voorbeelden, biedt meer informatie over op internet gebaseerde onderzoeks-technieken en consultancyprojecten. Daarnaast is het boek nu praktischer geworden, met een duidelijke indeling in 4 stappen en beknopter met 12 in plaats van 14 hoofdstukken. (Bron: www.pearsoneducation.nl)
Science --- wetenschappelijk onderzoek --- Methodology of economics --- studiemethoden --- Study methods --- Methods in social research (general) --- !LEER- EN HANDBOEKEN -- 370.40 --- ONDERZOEKSMETHODEN -- 370.40 --- !LEER- EN HANDBOEKEN -- 371.1 --- ONDERZOEKSMETHODEN -- 371.1 --- ONDERZOEKSMETHODEN -- 343.9 --- 303 --- 001.891 --- 65.01 --- 001 --- 301.08 --- 330.1 --- 37.041 --- OF 2 2018-2019 --- VP 2018-2019 --- SP 2017-2018 --- academisch rapporteren --- maatschappijwetenschappen, methoden --- communicatie --- dataverwerking --- steekproeftechnieken --- Bedrijfskundig onderzoek --- 65.01 Methods and methodology. Theory and practice of organization --- Methods and methodology. Theory and practice of organization --- 001.891 Wetenschappelijk onderzoek. Research. Onderzoekmethoden --- Wetenschappelijk onderzoek. Research. Onderzoekmethoden --- 303 Methoden bij sociaalwetenschappelijk onderzoek --- Methoden bij sociaalwetenschappelijk onderzoek --- Wetenschap --- Sociologische onderzoeksmethoden (algemeen) --- Methodologie van de economie --- Studiemethodiek --- OO Onderzoeksmethoden 2 (*) --- OO Managementproject 2 (*) --- OO Onderzoeksmethoden (S) (*) --- SP 2018-2019 --- OF 1 2019-2020 --- OF 2 2019-2020 --- VP 2019-2020 --- SP 2019-2020 --- OO Onderzoeksmethoden 1 (*) --- OO Managementproject 1 (*) --- Methodologie --- Onderzoeksstrategieën --- Presentaties --- Onderzoek --- Systematisch verpleegkundig handelen --- OF 1 2020-2021 --- OF 2 2020-2021 --- OO Managementproject 1b (*) --- OF 3 2020-2021 --- OO Bedrijfsproject (*) --- VP MA in de HW 2020-2021 --- SP 2020-2021 --- OF 2 2021-2022 --- OF 2 2021-2022 2$x OO Managementproject 2 (*) --- Wetenschappelijk onderzoek --- OF 3 2021-2022 --- VP MA in de HW 2021-2022 --- SP 2021-2022 --- OF 2 2022-2023 --- OF 3 2022-2023 --- VP MA in de HW 2022-2023 --- SP 2022-2023 --- OF 2 2023-2024 --- OF 3 2023-2024 --- VP MA 2023-2024 --- SP 2023-2024
Choose an application
Dit is een handleiding voor het opzetten en uitvoeren van onderzoek. De lezer wordt stap voor stap door het onderzoeksproces geleid, en de talloze uitgewerkte voorbeelden en praktijkcases brengen het uitvoeren van een onderzoek tot leven. Elk hoofdstuk wordt afgesloten met vragen waarmee de student de kennis van de behandelde stof kan testen. (Bron: covertekst)
Bedrijfskunde. --- Economie. --- Wetenschappelijk onderzoek. --- Science --- wetenschappelijk onderzoek --- Methodology of economics --- studiemethoden --- Study methods --- Methods in social research (general) --- Statistical science --- !LEER- EN HANDBOEKEN -- 370.40 --- ONDERZOEKSMETHODEN -- 370.40 --- !LEER- EN HANDBOEKEN -- 371.1 --- ONDERZOEKSMETHODEN -- 371.1 --- ONDERZOEKSMETHODEN -- 343.9 --- 001.891 --- Bedrijfskundig onderzoek --- E110258.jpg --- 001.891 Wetenschappelijk onderzoek. Research. Onderzoekmethoden --- Wetenschappelijk onderzoek. Research. Onderzoekmethoden --- 330.101 --- 303 --- 167 --- #SBIB:303H10 --- #SBIB:303H12 --- #KVHA:Onderzoek --- #KVHA:Onderzoeksmethoden --- #KVHB:Methodologie --- #KVHB:Wetenschappelijk onderzoek --- 360.5 --- bedrijfseconomie --- bedrijfsleven --- deskresearch --- management --- onderzoeksmethoden --- onderzoekstechnieken --- 001.81 --- gegevensverzameling --- interviews --- literatuuronderzoek --- mondelinge communicatie --- onderzoeksethiek --- onderzoeksprojecten --- presentaties --- projectmanagement --- rapporteren --- verslagen --- Enquêtes --- Onderzoek --- Presenteren --- Rapporteren --- Steekproeven --- academisch rapporteren --- bedrijfsonderzoek --- communicatie, mondeling --- communicatie, schriftelijk --- dataverwerking --- enquêtetechnieken --- informatie, zoekmethode --- kwantitatieve methoden --- maatschappijwetenschappen, methoden --- marketing research --- marketingonderzoek --- steekproeftechnieken --- Hoger onderwijs : wetenschappelijk onderzoek --- Wetenschappelijk onderzoek --- 167 Wetenschappelijk onderzoek: methodologie; onderzoeksmethoden --- Wetenschappelijk onderzoek: methodologie; onderzoeksmethoden --- 303 Methoden bij sociaalwetenschappelijk onderzoek --- Methoden bij sociaalwetenschappelijk onderzoek --- 330.101 Economische analyse. Economische methodologie. Economische onderzoeksmethoden--(theoretische economie) --- Economische analyse. Economische methodologie. Economische onderzoeksmethoden--(theoretische economie) --- Methoden en technieken: algemene handboeken en reeksen --- Methoden en technieken: sociale wetenschappen --- bedrijfseconomie - algemene begrippen en methoden --- techniek van de wetenschappelijke arbeid --- Marketing --- Onderzoeksmethoden --- Research (onderzoek) --- Financiewezen --- Onderzoeksmethode --- Ontwikkeling --- Leerlijn --- Onderzoek (wetenschap)
Choose an application
het Sociologisch Onderzoeksinstituut KUL
Politiek: opiniepeilingen. --- Internal politics --- Sociology of culture --- Social change --- opinieonderzoek --- verzuiling --- Flanders --- Verzuiling ; Vlaanderen --- Opiniepeilingen ; Vlaanderen ; politiek --- Stemgedrag ; Vlaanderen --- Flanders (Belgium) --- Public opinion --- Opiniepeilingen --- Pluralisme --- 32.019.52 <493-17> --- 316.334.3 <493-17> --- 321.7 --- 323 <493-17> --- Academic collection --- #SBIB:303H34 --- #SBIB:323H521 --- #SBIB:316.7C122 --- 316.3 --- 316.4 --- 316.7 --- $?$94/07 --- 311.213 --- 311.213.3 --- 301 --- 316.4 <493=393> --- 353.9 <493> --- #A9311A --- Valeurs (société) Waarden (maatschappij) --- Elections Verkiezingen --- Société Maatschappij --- Religions Godsdiensten --- Politique Politiek --- #KVHB:Waarden --- #KVHB:Ontzuiling --- #KVHB:Racisme --- #KVHB:Politiek; Vlaanderen --- VL / Flanders - Vlaams Gewest - Région Flamande --- 338.43 --- 203 --- maatschappijwetenschappen, methoden --- overheidsbestuur --- politiek, binnenland --- racisme --- sociologie, cultuur --- steekproeftechnieken --- verkiezing --- opiniepeilingen --- sociaal onderzoek --- cultuursociologie --- verkiezingen --- publieke opinie --- Opinieonderzoek. Opiniepeiling. Politieke opvattingen--Vlaanderen. Vlaams Gewest. Nederlandstalige Gemeenschap in België --- Politieke sociologie--Vlaanderen. Vlaams Gewest. Nederlandstalige Gemeenschap in België --- Democratie. Plurale samenleving. Pluralisme. Democratische pluraliteit--(moderne democratie politieke stelsels) --- Binnenlandse politiek--Vlaanderen. Vlaams Gewest. Nederlandstalige Gemeenschap in België --- Kwalitatieve methoden: grondige gevallenstudie, casework, social work --- Belgische politieke participatie en socialisatie --- Cultuursociologie: overtuigingen, waarden en houdingen --- enquête --- sociologie --- Regionaal beleid. Industriële ontwikkeling en omschakeling van bepaalde regio's. Nieuwe industrieën --- Sociografie. Algemene beschrijving van de gemeenschappen (Sociologie) --- 301.08 --- 325 --- 008 --- 32 --- 301.17 --- 323 <493-17> Binnenlandse politiek--Vlaanderen. Vlaams Gewest. Nederlandstalige Gemeenschap in België --- 321.7 Democratie. Plurale samenleving. Pluralisme. Democratische pluraliteit--(moderne democratie politieke stelsels) --- 316.334.3 <493-17> Politieke sociologie--Vlaanderen. Vlaams Gewest. Nederlandstalige Gemeenschap in België --- 32.019.52 <493-17> Opinieonderzoek. Opiniepeiling. Politieke opvattingen--Vlaanderen. Vlaams Gewest. Nederlandstalige Gemeenschap in België --- Opiniepeiling --- School --- Buurt
Listing 1 - 10 of 10 |
Sort by
|