Listing 1 - 10 of 10 |
Sort by
|
Choose an application
Na een overzicht van de verschillende ontwikkelingsfasen van het kind in de eerste zeven levensjaren geeft Freya Jaffke een helder beeld van hoe er in de kleuterklassen van de Vrije School door en met de kinderen gewerkt en gespeeld wordt. (Bron: covertekst)
Cognitive psychology --- kleuteronderwijs --- Kindergarten --- Personality development --- 453.5 --- Steineronderwijs / Steinerscholen (Vrije scholen) --- Ontwikkeling van kinderen --- Kleuteronderwijs --- Handenarbeid --- 453.5 ) Antroposofisch onderwijs --- Steinerschool --- Vrije School --- kleuters --- kleuterschool: didactiek --- Antroposofisch onderwijs --- Kleuters --- Steiner, Rudolf --- Steinerscholen --- Methodescholen --- Kleuter --- Steineronderwijs --- Methodeschool
Choose an application
Didactics of sports and games --- Didactics of Kindergarten --- Basisonderwijs --- Enfants --- Enseignement primaire --- Kinderen --- Opvoedkunde --- Pédagogie --- Périodiques --- Tijdschriften --- LO --- onderwijs --- kleuteronderwijs --- Periodicals --- 453 --- Alternatieve scholen --- Freinetonderwijs --- Kleuteronderwijs --- Montessori-onderwijs --- Steineronderwijs --- Onderwijsstelsels
Choose an application
453 --- schoolsystemen (ler) --- Daltononderwijs --- Freinetonderwijs --- Jenaplan --- Montessorionderwijs --- Steineronderwijs --- schoolsystemen --- lager onderwijs --- Freinet, C. --- Montessori, M. --- 371.1 --- Pedagogiek en onderwijskunde --- didactiek naar onderwijsniveau en leerlingkenmerken --- didactiek naar onderwijsniveau en leerlingkenmerken. --- Didactiek naar onderwijsniveau en leerlingkenmerken. --- Freinet, C --- Montessori, M
Choose an application
Een prachtig en inspirerend verzorgde leergang schilderen voor leerlingen van 4 tot 18 jaar, ontwikkeld vanuit de vrijeschoolpedagogie. Na een theoretische verkenning (onder andere didactiek, schildertechniek en -materiaal, kleurgebruik) volgen oefeningen voor de docent, waarna in blokken (groep 1 tot en met 8, middenbouw 1 en 2 en bovenbouw 3 tot en met 6) lesvoorbeelden worden gegeven waarbij gewerkt wordt vanuit het verhaal en de beleving (bijvoorbeeld kleuren beleven en kleurstemmingen benoemen). Uit de inspirerende teksten die goed te volgen zijn, spreekt de passie van de auteurs. Deze combinatie van tekst met de prachtige kleurenfoto's van schildervoorbeelden van kinderen kunnen niet anders dan de brede doelgroep (ouders, leerkrachten basis- en voortgezet onderwijs maar ook beroepsonderwijs en kunsteducatie) motiveren. © NBD Biblion Schilderen op school is een allesomvattend boek over een doorlopende leerlijn in het schilderen met kinderen vanaf vier jaar. Een boek voor zowel leraren als ouders, waarin ook oudere leerlingen en studenten achtergronden, praktische aanwijzingen, duidelijke oefeningen en een schat aan voorbeelden vinden. ¿Kleuren bewegen het hart van de mens. Zij raken ons. Door het schilderen kunnen we ons innerlijk in beweging en fl exibel houden.¿ ¿Een schilderende klas gonst. Ik verheug me altijd in de levenslust die uit kinderschilderingen spreekt.¿ ¿Schilderen met waterverf op vochtig papier is een werkwijze die kleurbeleving makkelijk dichtbij brengt. Niet alleen voor kinderen, voor iedereen!¿ Schilderen op school is geschreven voor opvoeders en leraren basisonderwijs, voortgezet onderwijs, beroepsonderwijs en kunsteducatie.
Schilderen ; basisonderwijs. --- schilderen --- beeldende expressie --- muzische vorming --- Didactics of the arts --- lager onderwijs --- SO (secundair onderwijs) --- Schilderen --- Tekenen --- Plastische opvoeding --- Antroposofisch onderwijs --- 095117.jpg --- Kunstzinnige vorming ; basisonderwijs ; didactiek --- Steineronderwijs
Choose an application
De tekeningen van kinderen tot ongeveer zeven jaar boeiden Hanns Strauss, schilder en leraar aan de eerste Vrije School te Stuttgart, door hun levendige, dynamische signatuur. De duizenden door hem verzamelde tekeningen heeft hij fenomenologisch gerangschikt; zij vormen de grondslag voor dit - door zijn dochter - geschreven boek. Het kind noteert gedurende de fasen van zijn ontwikkeling in die eerste zeven jaar, wat zich in hem afspeelt. Het werk dat aldus ontstaat, vormt de grafische en picturale neerslag daarvan, die men kan beschouwen als zijn 'woordenschat'. (Bron: covertekst)
kindertekeningen --- beeldtaal --- kinderpsychologie --- Developmental psychology --- beeldende expressie --- Steiner, Rudolf --- Kindertekeningen --- Psychologie --- Antroposofie --- Tekenen --- Beeldopvoeding --- Kleuteronderwijs --- Lager onderwijs --- Antroposofisch onderwijs --- Methodescholen --- Steinerscholen --- 416.3 --- 032210.jpg --- Kindertekening --- Beeldeducatie --- Steineronderwijs --- Methodeschool
Choose an application
De overheid hecht een groot belang aan de autonomie van de plaatselijke school. Maken scholen wel gebruik van deze uniekekans om zelf te bepalen 'wat we met ons onderwijs willen?' Leveren ze ook het bewijs over een degelijk concept te beschikken? Kunnen scholen ook verantwoorden waarom bepaalde zelfgekozen vernieuwingen prioritair zijn? Worden deze vernieuwingen tot een goed einde gebracht? Tien deskundigen komen aan bod in dit boek : vier auteurs beschrijven het vernieuwingswerk van hun school, vier spreken vanuit het zogenaamde middenkader (begeleiding, koepel en inspectie). De visie van een beleidsverantwoordelijke mag ook hier niet ontbreken. En ten slotte wordt een kritisch-wetenschappelijke visie ontwikkeld op het geheel van de innoverende krachten binnen een school.
onderwijsvernieuwing --- School management --- Educational innovations --- Belgium --- #A0104A --- 741 Schoolorganisatie --- 450.44 --- schoolwerkplanontwikkeling (ler) --- Onderwijsvernieuwing ; vlaanderen --- 030668.jpg --- 184 Kinderrechten en onderwijs --- Onderwijsvernieuwing --- Doorlichting --- Kwaliteitszorg: lagere school --- Onderwijs: inspectie --- Onderwijsbeleid --- Pedagogische begeleiding --- Scholengemeenschappen --- Schooldoorlichting --- Steinerpedagogiek --- VVKBaO --- Kwaliteitszorg --- Lager onderwijs --- Antroposofisch onderwijs --- Methodescholen --- Steinerscholen --- Steineronderwijs --- Methodeschool --- Nederland --- Kust
Choose an application
Het gesprek;communicatie en expressie en het wat verguisde grammatica-onderwijs. drie facetten van het moedertaalonderwijs, beknopt en naar de praktijk toe beschreven door drie auteurs. Drie vertegenwoordigers van evenzoveel vernieuwingsrichtingen: het Jenaplan, het Montessori-onderwijs en de Vrije school. Drie keer eigen, herkenbaar, prikkelend tot dialoog.
Linguistique --- Methodologie --- Montessori, M. --- Méthodologie --- Opvoedkunde --- Pédagogie --- Taalkunde --- Taalonderwijs --- Vernieuwingsscholen --- 453 --- Jenaplan --- Montessorionderwijs --- Steineronderwijs --- moedertaal: didactiek lagere school --- Taalopvoeding --- Basisonderwijs --- Onderwijsvernieuwing --- Jenaplanonderwijs --- Vrije Schoolonderwijs --- Dutch language --- Language arts (Elementary) --- Flemish language --- Netherlandic language --- Germanic languages --- Language arts --- Study and teaching (Elementary) --- Study and teaching
Choose an application
Anthroposophy --- Education --- Antroposofisch onderwijs --- 453.5 --- Steineronderwijs --- D110680.jpg --- Children --- Education, Primitive --- Education of children --- Human resource development --- Instruction --- Pedagogy --- Schooling --- Students --- Youth --- Civilization --- Learning and scholarship --- Mental discipline --- Schools --- Teaching --- Training --- Human science --- Astrosophy --- Theosophy --- Waldorf method of education --- Steiner, Rudolf, --- Educational sciences --- onderwijs --- vrij onderwijs --- pedagogiek --- Steiner, Rudolf --- Anthroposophy. --- Education.
Choose an application
Anthroposophy --- Biography. --- pedagogiek --- Steiner, Rudolf --- 1 STEINER, RUDOLF --- 1 STEINER, RUDOLF Filosofie. Psychologie--STEINER, RUDOLF --- Filosofie. Psychologie--STEINER, RUDOLF --- Human science --- Astrosophy --- Theosophy --- Waldorf method of education --- Biography --- 111972.jpg --- Biografieën --- Antroposofisch onderwijs --- Filosofie --- Antroposofie --- Methodescholen --- Biografie --- Steineronderwijs --- Methodeschool --- Oudheid --- Boekdrukkunst --- Film (cinematografie) --- Literatuur --- China --- Romeinse Rijk --- Hellenisme --- Griekenland --- Hellas --- Noorwegen --- Film --- Muziek --- Schilderkunst --- Tekenkunst --- Kafka, Franz --- Vlaanderen --- Vlaams --- Emigratie --- Vrouw
Choose an application
1. De pedagogische opdracht van het onderwijs - 2. Leerlingen leren kennen -3. Hoe kinderen leren - 4. Onderwijs gaat ergens over: leerinhouden - 5. Het creëren van leeromgevingen - 6. Het volgen en evalueren van leerprocessen en leerresultaten - 7. Het pedagogisch klimaat - 8. Zorg voor het kind - 9. Schoolorganisatie en teamwork - 10. Onderwijs- en schoolontwikkeling - 11. Het Nederlandse onderwijsstelsel
474 --- Beginsituatie --- Didactiek (Vakdidactiek) --- Evaluatie --- Kleuteronderwijs --- Lager onderwijs --- Leerinhoud --- Leeromgeving --- Leerprocessen --- Leren leren --- Lesvoorbereidingen --- Methodiek --- Nederland --- Onderwijs --- Onderwijsvernieuwing --- Relatie ouders-school (Ouderparticipatie) --- Schoolklimaat --- Schoolorganisatie --- Teamcommunicatie --- Zorgverbreding --- 472.2 --- Basisonderwijs --- Daltononderwijs --- Didactiek --- Ervaringsgericht onderwijs --- Freinetonderwijs --- Jenaplanonderwijs --- Leerinhouden --- Leerlingen --- Leerresultaten --- Leren --- Methodescholen --- Montessorionderwijs --- Onderwijsontwikkeling --- Pedagogisch klimaat --- Schoolontwikkeling --- Steineronderwijs / Steinerscholen (Vrije scholen) --- Teamwerk --- Zorgbeleid --- Zorgverbreding (Zorgbreedte) --- Didactiek basisonderwijs; algemeen --- Politiek, wetgeving en organisatie --- Sociology of minorities --- Teacher education. Teacher's profession --- Didactics --- Primary education --- lerarenberoep --- didactiek --- onderwijspraktijk --- lager onderwijs
Listing 1 - 10 of 10 |
Sort by
|