Listing 1 - 4 of 4 |
Sort by
|
Choose an application
Handreiking aan zowel zwarte als blanke mensen om onbewust racisme bespreekbaar te maken. 'Ik ben geen racist, want…' Robin DiAngelo heeft als diversiteitstrainer ieder excuus weleens gehoord. Ze schreef dit boek om te laten dat racisme niet alleen voorkomt bij kwaadwillende mensen. Ook de goedwillende witte mens houdt onbedoeld een racistisch systeem in stand.Witte gevoeligheid helpt witte mensen zichzelf en elkaar een spiegel voor te houden en biedt handvatten voor hoe het beter kan. Hét boek voor iedereen die geen onderdeel van het probleem maar van de oplossing wil zijn.
racisme --- 325 --- Sociology of minorities --- diversiteit --- Social problems --- discriminatie --- Europe --- Canada --- United States --- 668.7 Racisme --- wiite suprematie --- woke --- 652 Sociologie --- United States of America
Choose an application
La celebre battuta di Gide che apre questo volume si propone di indagare il complesso rapporto fra etica, estetica e rappresentazione, ma riformulando l’aforisma in forma interrogativa: “Con i buoni sentimenti si fanno brutti libri?”. È proprio così? È ancora così? Ma è, in fin dei conti, davvero sempre stato così? Cercare di rispondere a questa domanda vuol dire riflettere non solo sul valore estetico delle opere, ma anche sulla liceità o sulla pericolosità delle rappresentazioni; significa chiedersi se la cosa di cui si parla conta e qual è il significato etico del come è condotta la rappresentazione, è organizzata la forma; significa anche riflettere su alcune complesse problematiche che sempre più spesso sono al centro dei dibattiti contemporanei: la relazione fra autorialità e opera, fra scrittura e mercato, il canone, la visibilità, il ruolo pedagogico della letteratura, la funzione delle istituzioni, della censura fino ai dibattiti sulla cancel culture, sul politicamente corretto, sulla cultura woke, sull’appropriazione culturale, su un certo moralismo di ritorno, sul ruolo ideologicamente orientato del culturalismo, le relazioni fra la voce letteraria di una soggettività subalterna e i criteri di attribuzione del valore estetico.
Literature (General) --- relation entre l'éthique --- l'esthétique et la représentation --- relation entre la paternité et le travail --- relation entre l'écriture et le marché --- rôle pédagogique de la littérature --- fonction des institutions --- censure --- culture de l'annulation --- culture de l'éveil --- rôle idéologiquement orienté du culturalisme --- subjectivité subalterne --- rapporto fra etica --- estetica e rappresentazione --- relazione fra autorialità e opera --- relazione fra scrittura e mercato --- ruolo pedagogico della letteratura --- funzione delle istituzioni --- censura --- cancel culture --- cultura woke --- ruolo ideologicamente orientato del culturalismo --- soggettività subalterna --- relationship between ethics --- aesthetics and representation --- relationship between authorship and work --- relationship between writing and market --- pedagogical role of literature --- function of institutions --- censorship --- woke culture --- ideologically oriented role of culturalism --- subaltern subjectivity
Choose an application
Dé blauwdruk voor een inclusieve, veilige en toegankelijke taal voor iedereenEen nieuwe tijd vraagt om een nieuwe taal. Maar wie weet eigenlijk nog wat je wel en niet tegen wie kunt zeggen? In Je mag ook niets meer zeggen maakt Mounir Samuel met humor duidelijk op welke manieren een taal kan uitsluiten en wat we daaraan kunnen doen. Hij zet je aan het denken en schuwt geen taboe of ongemak. Dit is een boek voor iedereen die streeft naar een inclusieve, veilige en toegankelijke omgeving, op het werk, in de klas, het theater, de dokterspraktijk of thuis. Het is geen checklist of verbodenwoordenlijst, maar een heldere gids die ons leert hoe we waardegericht met elkaar kunnen omgaan. Dit is dé blauwdruk voor een Nederlandse taal van en voor iedereen.bron: https://www.standaardboekhandel.be/
Taalgebruik --- Inclusieve samenleving --- Interculturele communicatie --- Inclusie --- Mass communications --- Lexicology. Semantics --- Pragmatics --- Dutch language --- Sociology of minorities --- woordenschat --- inclusief beleid --- diversiteit --- Sociologie --- Uitsluiting --- Nederlands --- Humor --- Diversiteit. --- Sociale integratie. --- Taalnormen. --- 062 Cultuurfilosofie --- woke --- 668.7 Racisme --- gender --- Genderidentiteit --- Communication Communicatie --- Langage Taalgebruik --- Message Boodschap --- Expression (communication) Uitdrukking (communicatie) --- Sociology of culture --- Historical linguistics --- maatschappijkritiek --- Race --- Disability --- Gender --- Sex --- Queer --- Racism --- Romantic and sexual orientation --- Social class --- Sociology --- Language use --- Book --- Culture --- Diversity policy
Choose an application
Wie wat woke? geeft duiding en analyse bij hoe we vandaag naar (on)rechtvaardigheid kijken. Waar komt de wokecultuur eigenlijk vandaan? Wat is de waarde van deze beweging? Zuivert zij de geesten of gooit ze al cancelend en klagend het kind met het badwater weg?https://www.standaardboekhandel.be/p/wie-wat-woke-9789464014440
Activisme --- Rechtvaardigheid --- Cultuursociologie --- Maatschappijkritiek --- Postmodernisme --- Sociology of culture --- Diversiteit --- #KVHA:Sociologie --- #KVHA:Cultuurkritiek --- dekolonisatie --- cultuursociologie --- multiculturele samenleving --- interculturele communicatie --- Woke --- Colonisation. Decolonisation --- BPB9999 --- BPB2203 --- sociologie --- maatschappijleer --- Gemeinschaftskunde --- občianska náuka --- samfundslære --- edukazzjoni ċivika --- educação cívica --- educazione civica --- állampolgári nevelés --- instruction civique --- ühiskonnaõpetus --- wychowanie obywatelskie --- civics --- учение за общността --- saoránaíocht --- pilsoniskā audzināšana --- nauk o građanskim pravima --- настава о грађанским правима --- pilietiškumo ugdymas --- αγωγή του πολίτη --- educación cívica --- kansalaistaito --- qytetari --- educație civică --- samhällskunskap --- občanská výchova --- državljanska vzgoja --- основи на граѓанското право --- politická výchova --- kodanikuõpetus --- educación política --- éducation politique --- politické vzdělávání --- politisk undervisning --- educazione stradale --- Bürgerkunde --- κυκλοφοριακή αγωγή --- educazione politica --- educação política e civil --- политичко образование --- trafikundervisning --- verkeersonderwijs --- formazione civica --- færdselslære --- politické vzdelávanie --- instrucción cívica --- éducation routière --- educação rodoviária --- samhällslära --- политичка едукација --- Straßenverkehrskunde --- liikennekasvatus --- istruzione civica --- educación vial --- politiskā izglītība --- formación cívica --- állampolgári ismeretek oktatása --- liikluskasvatus --- οδική αγωγή --- občanská nauka --- sociología --- socjologia --- sosiologia --- sociologi --- κοινωνιολογία --- sotsioloogia --- soċjoloġija --- социологија --- социология --- sociologija --- szociológia --- sociológia --- socioloģija --- socheolaíocht --- sociology --- sociologia --- sociologji --- Soziologie --- gender studies --- Entwicklungssoziologie --- sociobiologie --- sociológia politického života --- racial discrimination --- sex discrimination --- colonization --- Wokisme --- Pragmatics --- Sociale ethiek. --- Sociale ethiek --- Vrijheid van meningsuiting --- Sociale rechtvaardigheid
Listing 1 - 4 of 4 |
Sort by
|