Listing 1 - 10 of 26 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Dit proefschrift is geen juridisch traktaat. De focus van het werk is in essentie interdisciplinair. Het Onderzoek start vanuit een verkenning van de onderwijskundige invulling van het begrip professionaliteit en een analyse van het relevante juridische kader. Het is een onderwijskundig doctoraat met als doelstelling aanbevelingen te ontwikkelen voor optimale onder wijsregelgeving en schoolmanagement. Het perspectief van de eindgebruiker van de aanbevelingen die in deze studie worden ontwikkeld staat centraal: overheden, bestuursorganen, directies, schoolbeleidsorganen, inspectie, pedagogische begeleidingsdiensten, decretale mentoren, evaluatoren en leraren... Omwille van dit perspectief wordt enkel juridisch jargon gehanteerd waar dit nodig is voor een correcte en accurate duiding van begrippen met een specifieke juridische betekenis. De verklaring wordt telkens gegeven in de tekst.
Leraren --- Onderwijsrecht. --- Pedagogiek en onderwijskunde --- Professionalisering. --- Onderwijsbeleid. --- Teacher education. Teacher's profession --- professionaliteit --- lerarenberoep --- Objectives of teaching --- Educational systems. Teaching systems --- onderwijswetgeving --- Sociology of education --- School management --- beroepsprofielen --- onderwijs --- schoolmanagement --- 450.2 --- leraren --- onderwijsrecht --- recht --- 450.7 --- Beroepsprofielen --- Leraren (Kleuterleid(st)ers, Leerkrachten, Onderwijzers) --- Professionalisering --- Professionele ontwikkeling --- Schoolmanagement --- Beroepsprofielen ; onderwijs --- Schoolmanagement ; begeleiding leerkrachten --- Onderwijskwaliteit --- 101731.jpg --- Onderwijsrecht ; België --- onderwijs - politiek, wetgeving en organisatie --- Opleiding en bijscholing --- Theses --- Onderwijsrecht --- Leraar --- Directie
Choose an application
Dit rapport bespreekt het werkterrein van de opleider laaggeschoolde volwassenen, de activiteiten, de vereiste kennis en vaardigheden, de werkomstandigheden, ... en legt de link met het opleidingsprofiel.
opleiders --- laaggeschoolden --- beroepsprofielen --- volwasseneneducatie --- Sociology of occupations --- sociale vaardigheden --- Adult education. Lifelong learning --- Social welfare methods --- Belgium --- volwassenenonderwijs --- sociaal-cultureel werkers, opleiding --- scholingsgraad --- Academic collection --- #A9911A --- 375 --- 374 --- 371.1 --- Opleidingen --- Laagopgeleiden --- Opleiding --- Laagopgeleide --- Arbeidsmarkt --- België.
Choose an application
98
Public relations personnel --- Business communication --- Communication dans l'entreprise --- Communicatie --- Public relations --- Professionaliteit --- Beroepsprofielen --- Professionele houding --- Beroepsprofiel --- Public relations personnel - France --- Business communication - France --- Communication en gestion Public relations personnel --- Communication dans les organisations --- Entreprises --- France --- Relations publiques
Choose an application
Een onderzoek bij 1.700 leerkrachten naar wat zij belangrijk vinden in hun vak. Dit wordt vergeleken met het onderwijsbeleid.
Primary education --- Teaching --- Kindergarten --- Netherlands --- #PBIB:1999.4 --- #PBIB:gift 1999 --- lerarenberoep: lagere school --- Theses --- Leraren --- Leraren lager onderwijs --- Beroepsprofielen --- Lager onderwijs --- Leraar --- Leraar lager onderwijs --- Beroepsprofiel --- Directie --- Teachers --- Book
Choose an application
BMLIK
armoede --- sociale uitsluiting --- Social policy --- Social problems --- Social welfare methods --- Academic collection --- #A0403A --- 666 Armoede --- armoedebestrijding --- welzijnswerkers --- 339.13 --- 361.05 --- Armoedebeleid --- Sociale uitsluiting --- Ervaringsdeskundigen --- Beroepsprofielen --- E-books --- Ervaringsdeskundige --- Beroepsprofiel
Choose an application
Wat is een goede les? En wat doet een effectieve leraar?In De zes rollen van de leraar beschrijft Martie Slooter wat leraren in het voortgezet onderwijs kunnen doen om leerlingen daadwerkelijk te laten leren. Ze beschrijft effectief lerarengedrag aan de hand van zes rollen:- de gastheer;- de presentator;- de didacticus;- de pedagoog; - de afsluiter;- de coach.Dit boek is gebaseerd op de meest actuele, wetenschappelijke inzichten over hoe leerlingen tot leren komen. Slooter gaat niet alleen in op de basiskennis, -vaardigheden en overtuigingen die beginnende leraren bezitten. Ze beschrijft met de nieuwe, overzichtelijke leerlijn van de leraar ook helder hoe leraren zich ontwikkelen en wat ervaren leraren kennen en kunnen.Uitgebreid staat Slooter stil bij de zesde rol: de leraar als coach. Als leraren in staat zijn samen met leerlingen te reflecteren op hun leerproces, komt het ultieme doel in zicht: de zelfregulatie van leerlingen, waarbij ze het eigen leren sturen.De zes rollen van de leraar is een volledig boek, dat behalve de leerlijn van de leraar ook concrete gedragsindicatoren en reflectietools bevat. Dit maakt het onmisbaar voor iedere leraar - zowel studerend, beginnend als ervaren.(Bron: www.uitgeverijpica.nl)
Lerarenopleidingen. --- Onderwijskunde. --- Pedagogie. --- lesgeven --- onderwijskunde --- leraarschap --- Onderwijskunde --- Pedagogie --- Lerarenopleidingen --- #PBIB:+110.61 --- Onderwijs : Didactiek : Secundair onderwijs : Algemeen --- Lesgeven --- Leraren ; opleiding --- Leraren --- Secundair onderwijs --- Leraren secundair onderwijs --- Beroepsprofielen --- Didactiek --- Leraar --- Leraar secundair onderwijs --- Beroepsprofiel --- Directie --- Didactics --- Leraren ; vaardigheden. --- Intervisie.
Choose an application
In dit boek komt u meer te weten over de beroepsgroep van de leraars. Van werktijden over verloning tot tevredenheid. Er wordt onder meer nagegaan welke de sociale achtergrond is van leraars, waarom ze voor het lerarenberoep kozen, hoe ze praktijk en gezin verzoenen en welke hun culturele en interesses en praktijken zijn. Op basis van zestien onderzoeken en verschillende focusgroepsgesprekken vergelijkt het boek leraars op deze en nog andere punten met andere werkende Vlamingen. Op een zeer toegangelijke wijze krijgt de lezer de analyses en de samenvattingen van de verschillende onderzoeken Leraars krijgen een bijzonder zware opdracht toebedeeld. Zij moeten jongeren niet alleen voorbereiden op een veeleisende arbeidsmarkt, maar zij moeten ook aan burgerschaps- en persoonsvorming doen, aandacht hebben voor de waarden en de attitudes van hun leerlingen, een juist evenwicht vinden tussen kennis en vaardigheden. Het aantrekken en behouden van goede en gemotiveerde leraars wordt daarom een prioritaire opdracht. De vooruitzichten zijn niet rooskleurig: de inschrijvingscijfers aan de lerarenopleidingen dalen en jonge leraars stromen vaak snel weer uit het beroep. Er dreigt een tekort aan leraars. Uit het beschikbare Vlaamse onderzoek blijkt dat een loopbaan in het onderwijs door vele jonge mensen onaantrekkelijk wordt geacht. Ook heel wat leraars kampen met gevoelens van frustratie en onmacht. Dat onderzoek, hoe boeiend ook, heeft echter één groot tekort. Het heeft enkel betrekking op leraars en laat daarom niet toe na te gaan of leraars hun beroepssituatie anders beleven dan mensen in andere beroepen. In dit boek worden leraars vergeleken met andere beroepsgroepen. Dat gebeurt op basis van zowel enquêtemateriaal als focusgroepgesprekken met leraars en ex-leraars. In Leraars wordt nagegaan welke de sociale achtergrond is van de leraars, hoe hun studies verliepen, waarom ze voor het lerarenberoep kozen, met welke verwachtingen ze aan hun taak zijn begonnen, hoe tevreden ze zijn in beroep en leven, hoeveel uur ze werken, hoe ze beroep en gezin verzoenen, hoe hun loopbanen verlopen, wat ze daarvan vinden, hoeveel ze verdienen, welke houdingen en opvattingen ze hebben, in welke mate ze deelnemen aan het verenigingsleven, welke hun culturele interesses en praktijken zijn. Op al die punten worden de leraars vergeleken met mensen in andere beroepen. (Bron: www.lannoo.be)
Pedagogiek en onderwijskunde --- lerarenvervolmaking en research. --- Teacher education. Teacher's profession --- lerarenberoep --- 371.13 --- 750 Onderwijspersoneel --- beroepsprofielen --- leraren --- 481.7 # De leraar en zijn opleiding --- Beroepsprofielen --- Leraren --- 471.3 --- 472.7 --- Beroepsbeeld --- 481.7 --- beroepsprofiel (gez) --- beroepsprofiel --- leraren (ler) --- lerarenopleiding (ler) --- 094617.jpg --- 371.13 Opleiding van onderwijzend personeel. Lerarenvakopleiding --- Opleiding van onderwijzend personeel. Lerarenvakopleiding --- De kleuterleidster --- De onderwijzer en zijn opleiding --- departement Lerarenopleiding 09 --- Lerarenopleiding --- Beroepen --- Beroepsopleidingen --- Beroepskeuze --- Lerarentekort --- Loopbaan --- Loon --- Maatschappij --- Leraar --- Beroep --- Beroepsopleiding --- Beroepsprofiel --- Waardering --- Tevredenheid --- Directie --- Verpleegkunde --- Teacher education. Teacher's profession. --- lerarenberoep. --- Lerarenvervolmaking en research.
Choose an application
Maatschappelijk werk --- Sociale agogiek --- Vlaanderen. --- Welzijnswerk en maatschappelijke dienstverlening. --- Sociology of social care --- methoden van het sociaal werk --- opleidingsprofiel --- sociaal-cultureel werk --- beroepsprofielen --- #SBIB:014.GIFT --- #SBIB:316.8H30 --- Professies en methoden in het welzijnswerk: sociaal werk, vrijwilligerswerk, hulpverleningsmethoden … --- Maatschappelijk welzijn --- Opleidingen --- Beroepen --- Aarde --- Aardbevingen --- Klimatologie --- Bodemgebruik --- Water --- Duurzame ontwikkeling --- Milieu --- Ozon --- Bevolkingsvraagstuk --- Maatschappelijk assistenten --- Beroepsprofielen --- Basiscompetenties --- Historiek --- duurzame ontwikkeling --- klimaatverandering --- waterbeleid --- Opleiding --- Beroep --- Waardering --- Arbeidsmarkt --- Verpleegkunde --- Aarde (planeet) --- Aardbeving --- Flora en fauna --- Grafische sector --- Fauna --- Flora --- Maatschappelijk assistent --- Beroepsprofiel --- Basisgeletterdheid --- Global change --- Milieu en democratie
Choose an application
De nieuwe journalisten Bestaan ze? De onmisbare journalistieke vaardigheden in kaart gebracht. De werkomgeving van journalisten is het voorbije decennium grondig veranderd. Wat zijn de specifieke vaardigheden van print-, radio-, televisie- en onlinejournalisten? Op basis van praktijkervaringen stelden de auteurs een crossmediale competentiematrix op, een handig instrument om na te gaan of een journalist over de juiste vaardigheden beschikt. Een aanrader voor nieuwsmakers, docenten en studenten. Bron : http://www.boekenbank.be
Journalistiek. --- crossmedia --- journalistieke technieken --- Journalism --- competenties --- Academic collection --- #SBIB:309H302 --- #SBIB:309H1010 --- #KVHA:Media --- #KVHA:Journalistiek --- #KVHA:Journalistieke competentie --- De communicator: opleiding, statuut, deontologie, zelfbeeld, sociale positie,.. --- Organisatorische aspecten van de media: algemene werken (incl. journalistiek) --- Journalistiek --- Nieuws --- Nieuwsgaring --- Beroepsprofielen --- Praktijk --- Competenties --- De communicator: opleiding, statuut, deontologie, zelfbeeld, sociale positie,. --- De communicator: opleiding, statuut, deontologie, zelfbeeld, sociale positie, --- Beroepsprofiel --- Competentie --- Reizen --- Ziekte --- Vliegen (werkwoord)
Choose an application
Er is de laatste tijd veel te doen omtrent 'de functie' van de leerkracht. De problematiek heeft ook de politieke actualiteit gehaald. Maar de belangrijkste vraag luidt : wat is vandaag en morgen 'de functie' van de leerkracht? Zeven auteurs - een onderwijzeres, een leraar ASO, een schooldirecteur SO, twee onderwijskundigen, een filosoof en een pedagoog - hebben, onafhankelijk van elkaar, fundamenteel over deze vraag nagedacht. Hun visie geeft de lezer en het beleid heel wat stof tot nadenken.
Lerarenopleiding --- Algemeen. --- Sociology of occupations --- Teacher education. Teacher's profession --- leraren --- lerarenberoep --- #SBIB:316.334.1O287 --- #A0009A --- 750 Onderwijspersoneel --- 481.7 --- Beroepsprofielen --- Klasgebeuren --- Leraren --- Overheid --- 024948.jpg --- Lerarenberoep --- Lerarenopleiding : CVO --- Leraren : beroepsloopbaan --- Leraren : lesgeven --- 371.213 --- Onderwijs: personeel: relatie leraar-community --- De leraar en zijn opleiding
Listing 1 - 10 of 26 | << page >> |
Sort by
|