Listing 1 - 10 of 50 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Historische en vergelijkende pedagogiek. --- 453.3 ) Daltononderwijs --- montessori-onderwijs --- Brochure
Choose an application
Doelstelling: In deze scriptie worden Spaanse versies van Vlaamse toeristische brochures onderzocht. Ze worden een voor een vergeleken met het strategisch marketingplan van Toerisme Vlaanderen om onder meer na te gaan of de inhoud van de brochures wordt aangepast aan de huidige tendensen. Er wordt ook getoetst of de Spaanse versies voldoen aan de regels van het genre. Middelen of methode: Eerst wordt er een algemeen beeld geschetst van het buitenlands toerisme in Vlaanderen met de nadruk op de Spaanse toeristen. Daarbij aansluitend wordt het strategisch marketingplan van Toerisme Vlaanderen toegelicht en op basis van dat plan wordt de inhoud van de Spaanse versies getoetst. Daarna volgt nog een studie van het 'genre' folder met speciale aandacht voor de het gebruik van vreemde talen. Resultaten: Uit het onderzoek blijkt dat het gebruik van vreemde talen beperkt is en afhankelijk is van de context. Daarnaast is ook gebleken dat de Spaanse versies voldoen aan de theoretische normen van het genre en dat 'Flandes - La buena vida' de enige folder is die volledig is aangepast aan het Spaanse publiek.
Genretheorie. --- Meertaligheid. --- Spaans. --- Studie van tekstsoorten. --- Toerisme Vlaanderen. --- Toeristische brochure.
Choose an application
697.97 --- Behaaglijkheid --- Binnenklimaat --- Klimaatinstallaties --- Brochure --- thermisch comfort --- thermische reglementering --- klimatisering (klimaatregeling) --- binnenklimaat --- (zie ook: binnenmilieu)
Choose an application
Orthopedagogiek --- alcoholisme en drugsverslaving. --- 677 Drugs --- Alcoholisme (foetaal alcoholsyndroom) --- Drugpreventie --- Brochure
Choose an application
Connaisance de l'ardoise (brochure) --- Geologie --- Leisteen --- Vertaling met terminografisch onderzoek. --- Wetenschappelijke tekst --- Vertalingen. --- Glossaria. --- Vertalen.
Choose an application
Boek. --- Brochure. --- Gezin. --- Leefvormen. --- Socialistisch feminisme. --- Sociologie van het gezin. Sociologie van de seksualiteit. --- Vrouwenonderdrukking.
Choose an application
Postcards. --- Europe --- Europe. --- History of Europe --- anno 1900-1999 --- Leporello's --- Brochures --- Postkaarten --- Reisgidsen --- Fotografie --- Grafische vormgeving --- Leporello --- Brochure --- Postkaart --- Reisgids
Choose an application
Communicatie --- Schrijven --- Persberichten --- Brochures --- Zakelijke communicatie --- Mediarelaties --- Spreken in het openbaar --- Grafische vormgeving --- Communicatieplannen --- 695 Communicatie --- #KVHA:Taalwetenschap; Nederlands --- #KVHA:Communicatie; Nederlands --- Persbericht --- Brochure --- Mediarelatie --- Communicatieplan --- Tekst
Choose an application
handleiding --- leraren --- vrede --- onderwijs --- 478.1 --- Basisonderwijs --- Brochure --- Geweldloze opvoeding --- Vredesopvoeding --- Conflicten --- Pesten --- vredesopvoeding --- pesten --- geweld --- geweldloosheid --- Mondiale vorming en vredesopvoeding
Choose an application
Doelstelling: Dit onderzoek heeft als doel de websites en brochures te bestuderen die West-Vlaamse musea gebruiken om meertalige informatie aan de bezoekers te verschaffen. De bedoeling is te bepalen of deze musea via deze middelen een goed beeld van zichzelf geven en de informatie die de bezoekers wensen op een gepaste manier en in meerdere talen aanbieden. Dankzij de resultaten van het onderzoek zullen aanbevelingen geformuleerd worden die zullen dienen om de musea te helpen hun communicatietechnieken aan het hedendaagse leven aan te passen of die te verbeteren. Middelen of methode: De methode die voor dit onderzoek aangewend werd, is een vergelijkende inhoudsanalyse van zowel de websites als de brochures. Daarbij zullen deze middelen getoetst worden aan de bevindingen uit eerder onderzoek en uit eigen observaties om te bepalen of het gewenste type informatie in meerdere talen op de websites of in de brochures te vinden is. Resultaten: De resultaten tonen aan dat de West-Vlaamse musea de beschikbare middelen niet altijd op een goede manier gebruiken. Meer dan de helft van de musea hebben geen eigen website en zij die er wel een hebben zetten die niet altijd doeltreffend in om aan de noden van de bezoekers te voldoen. Sommige van die websites bieden bijvoorbeeld niet alle informatie aan in de talen van de bezoekers. Bepaalde types informatie die de meeste bezoekers wel wensen te zien, zijn ook soms niet of slechts gedeeltelijk op de websites beschikbaar. Bij brochures doen de musea het al beter. De informatie wordt wel in verschillende talen aangeboden, hoewel niet alle informatie die de bezoekers willen altijd beschikbaar is. Er bestaan ook verschillen in het informatieaanbod van de musea. Zo is het te merken dat musea uit de kuststreek meer talen op hun websites en in hun brochures gebruiken dan de musea uit de andere regio's dat doen. De musea uit de kuststreek bieden de bezoekers ook vaker de informatie die zij wensen aan. Wat talen betreft, wordt het Nederlands het meest gebruikt terwijl Duits het minst gebruikt wordt. Op de websites staan Frans en Engels op gelijke voet. Bij de brochures is Frans wel de belangrijkste taal. Nederlands, Frans en Duits behalen hoge cijfers omdat het om officiële talen gaat. Het Engels scoort waarschijnlijk hoog omdat het een lingua franca is. Hoewel sommige cijfers er goed uitzien, is het toch zo dat de informatievoorziening bij West-Vlaamse musea beter moet. Zo dient er in de eerste instantie iets gedaan te worden aan het hoge aantal musea die geen eigen website hebben.
Communication multilingue. --- Mehrsprachige Kommunikation. --- Mehrsprachiges Informationsmaterial. --- Moyens touristiques de communication. --- Multilingual communication. --- Museum brochure. --- Museum communication. --- Museum websites. --- Studie in de meertalige communicatie. --- Tourist organisations. --- étude des musées.
Listing 1 - 10 of 50 | << page >> |
Sort by
|