Listing 1 - 10 of 154 << page
of 16
>>
Sort by

Book
Leerdoelen formuleren : tekstboek
Authors: ---
ISBN: 900213407X 9002134061 Year: 1976 Publisher: Antwerpen Standaard Wetenschappelijke Uitgeverij

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Ontwikkelingsmaterialen : basisonderwijs, peuterspeelzalen/kinderdagverblijven : NICL-beschrijvingen
Authors: --- --- ---
ISBN: 903291264X 9789032912642 Year: 1996 Publisher: Enschede : SLO, specialisten in leerplanontwikkeling,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Didactiek van geschiedenis
Author:
ISBN: 906890180X Year: 1988 Publisher: Leiden

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Tussen visie en praktijk : thema's en readings over bijzondere pedagogisch-didactische problemen ten behoeve van de lerarenopleiding
Authors: ---
ISBN: 9033403730 Year: 1982 Publisher: Leuven Acco

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Realistisch rekenonderwijs : voorbereiding en uitvoering van de reken- en wiskundelessen.
Authors: ---
ISBN: 9065082808 Year: 1995 Publisher: Hoevelaken : Christelijk pedagogisch studiecentrum,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Effectieve didactiek
Author:
ISBN: 9789001877118 9789001877125 9001877125 9001877117 Year: 2016 Publisher: Groningen/Houten Noordhoff Uitgevers

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Elke leerkracht wil zoveel mogelijke positieve invloed hebben op de leerprestaties van zijn leerlingen. Dankzij grootschalig onderzoek naar effectieve factoren en strategieën, beschikt het onderwijs over steeds meer gereedschappen om ervoor te zorgen dat er écht geleerd wordt. Onderzoekers als John Hattie, Robert Marzano en diverse breinwetenschappers hebben die gereedschappen in kaart gebracht. Hun indrukwekkende onderzoeksresultaten zijn echter vaak abstract geformuleerd, zorgen voor verschillende beelden en invullingen en roepen allerlei vragen op: wat kan de leerkracht doen om de verwachtingen van de leerling zichtbaar te maken? Hoe ziet dat eruit in de lespraktijk van alledag? Op welke manier kan de leerkracht de mindmap inzetten? En is het noodzakelijk dat alle leerlingen deze vorm van schematiseren onder de knie krijgen? Waarom is differentiëren zo belangrijk en hoe doet de leerkracht dat zonder de grip op het leerproces te verliezen? Effectieve didactiek geeft antwoord op deze en andere vragen door samenhang aan te brengen in de uitkomsten van grootschalig onderzoek en onderzoeksuitkomsten te vertalen naar de lespraktijk. Daarbij benadert dit boek het lesgeven vanuit de fasen van het leerproces en maakt het inzichtelijk hoe deze fasen verlopen. Effectieve didactiek stelt de leerkracht in staat de fasen of beheersingsniveaus als uitgangspunt te gebruiken voor het didactisch handelen. Met behulp van dit wetenschappelijk bewezen uitgangspunt kunnen scholen en leerkrachten antwoorden vinden op vraagstukken op het gebied van motivatie, differentiatie, reflectie, lagere en hogere orde-denken, toetsen, het uitbannen van de zesjescultuur, de relatie tussen theorie en praktijk, het beklijven van kennis en het verstandig omgaan met ICT-middelen. Effectieve didactiek is geschreven voor studenten aan de pabo en lerarenopleidingen.


Book
Een geschiedenis van het lezen
Authors: ---
ISBN: 902631566X Year: 1999 Publisher: Amsterdam Ambo

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Gemeenschappelijk Europees referentiekader voor moderne vreemde talen : leren, onderwijzen, beoordelen.
Authors: ---
ISBN: 9789070593124 Year: 2008 Publisher: Den Haag Nederlandse taalunie


Book
Geschiedenis en vooroordeel
Authors: ---
ISBN: 9027529019 Year: 1979 Publisher: Zeist NIB

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Leren en onderwijzen : inleiding tot de algemene didactiek
Authors: ---
ISBN: 9033422867 9789033422867 Year: 1996 Publisher: Leuven Acco

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Listing 1 - 10 of 154 << page
of 16
>>
Sort by