Listing 1 - 10 of 10 |
Sort by
|
Choose an application
Onderwijs --- Kwaliteitszorg --- Schoolmanagement --- Leerinhouden --- Leraren --- Kwaliteitszorg. --- Leerstof. --- Onderwijs. --- kwaliteitsmanagement. --- onderwijs. --- Leerinhoud --- Leraar --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Directie --- Sport
Choose an application
Lerarenopleiding --- algemeen. --- Secondary education --- HO (hoger onderwijs) --- volwasseneneducatie --- onderwijsstijlen --- Adult education. Lifelong learning --- Didactic strategies --- lesgeven --- didactiek --- 454.23 --- Didactiek --- Doceerstijl --- Doceren --- Evaluatie --- Groepsmanagment --- Leerstof concretiseren --- Lesgeven --- Ordehandhaving --- Presentatie --- Uitstraling --- Vakkennis --- Zelfreflectie --- 489.4 --- Onderwijskunde --- Didactische principes --- Onderwijs --- Volwasseneneducatie --- Leerprocessen --- Methodiek --- Leerproces --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport
Choose an application
83-905-3
Studeren. --- Studievaardigheden. --- Study methods --- didactiek --- studeren --- Studiemethodiek --- #SBIB:033.IO --- #SBIB:316.334.1O410 --- leermethoden --- 450.8 --- Hoger onderwijs --- Onderwijs --- Opvoeding --- Studeren --- Studieplanning --- leren --- methodiek --- Leren leren --- Leren --- 450.8 ) Methodiek van het studeren --- organisatie --- studie- en beroepsoriëntering --- studiemethoden --- studieoriëntatie --- 37.048 --- Leerstof --- Organisatie --- Studievaardigheden --- Vaardigheden --- studiemethode --- Leergedrag: cognitief gedrag, studieresultaten: algemeen --- Methodiek van het studeren --- (zie ook: Studiemethoden)
Choose an application
450.8 --- leren leren (ler) --- 37.048 --- Hoger onderwijs --- Leerstof --- Schematiseren --- Studeren --- Studievaardigheden --- studiemethode --- hoger onderwijs --- Studeren. --- hoger onderwijs. --- Hoger onderwijs. --- studeimethoden --- Study methods --- leren leren --- didactiek --- studiemethoden --- 371.322.6 --- 003.63 --- leermethoden --- 371.322.6 Leren studeren --- Leren studeren --- 003.63 Diagrammen. Cartogrammen. Schema's. Grafieken--(zie ook {311.218}) --- Diagrammen. Cartogrammen. Schema's. Grafieken--(zie ook {311.218})
Choose an application
De tweede editie van Didactiek en beweging (2001) is zowel inhoudelijk als structureel sterk aangepast en herschreven in functie van de snel veranderende invulling van het vakconcept LO. De geïntegreerde aanpak van de bewegingsgbonden doelen rond motorische competenties en de fitte levensstijl, en de persoonsgebonden doelen met het zelfbeeld en de sociale vaardigheden stellen de leraar LO van vandaag voor pittige uitdagingen. Zijn handelingsbekwaamheden worden vooral op het vlak van het toepassen van gedifferentieerde werkvormen voor de persoonsgebonden doelen vraagt inspiratie en collegiaal overleg. (Bron: covertekst)
Bewegingsopvoeding. --- Didactiek. --- Didactics of sports and games --- bewegingsopvoeding --- 372.879.6 --- Academic collection --- 456.78 --- 477.8 --- Bewegingsonderwijs --- Bewegingsopvoeding --- Didactiek --- 796 --- Evaluaties --- Feedback --- Leerstof --- Leraren --- Lichamelijke opvoeding --- Management --- Observatietechnieken --- Onderwijs --- Planning --- Bewegingsopvoeding; algemeen --- 062355.jpg --- Bewegingsopvoeding ; didactiek --- 372.879.6 Lichamelijke opvoeding. Didactiek van de lichamelijke opvoeding --(niet-universitair onderwijs) --- Lichamelijke opvoeding. Didactiek van de lichamelijke opvoeding --(niet-universitair onderwijs) --- SO (secundair onderwijs)
Choose an application
Education physique --- Lichamelijke opvoeding --- Methodologie --- Méthodologie --- 372.879.6 --- #GSDBP --- #SMV:België --- 477.8 --- België --- Vlaanderen --- basisonderwijs --- bewegingsopvoeding --- didactiek --- secundair onderwijs --- 616.01 --- Bewegingsopvoeding --- 796.04 --- Bewegingsonderwijs --- Didactiek --- Evaluaties --- Leerstof --- Leraren --- Werkvormen --- Lichamelijke Opvoeding : Didactiek --- Lichamelijke opvoeding. Didactiek van de lichamelijke opvoeding --(niet-universitair onderwijs) --- didactiek basisonderwijs - bewegingsopvoeding --- 372.879.6 Lichamelijke opvoeding. Didactiek van de lichamelijke opvoeding --(niet-universitair onderwijs) --- #BSCH: vak: lichamelijke opvoeding --- Schoolbooks - Didactic material
Choose an application
Dit compleet en zeer handig naslagwerk richt zich tot al wie in zijn studiepakket een belangrijk aandeel wiskunde heeft. Het biedt een overzichtelijke synthese van de leerstof van het secundair onderwijs waarvan het ook de logische opbouw respecteert en is geheel gericht op de wiskundige praktijk : het oplossen van oefeningen. De bijlagen en het uitvoerige register vervolledigen het geheel en maken er een onmisbaar document van.
Wiskunde --- Algebra --- Analyse --- Vlakke figuren --- Ruimtefiguren --- 51 <07> --- #BSCH: vak: wiskunde (algebra, meetkunde) --- #KUPV:EC --- wiskunde --- 510.3 --- geschiedenis --- wetenschappen --- wiskundigen --- 51(075.3) --- 510 --- Leerstof wiskunde --- Meetkunde --- algebra --- analyse --- meetkunde --- ruimtemeetkunde --- secundair onderwijs --- vlakke meetkunde --- 51 --- 510 )* WISKUNDE --- 510.6 --- getallenleer --- verzamelingen --- wiskunde (ler) --- Wiskunde ; secundair onderwijs --- wiskunde: vademecum --- 51 <07> Mathematics--Cursussen. Instructies. Onderwijs --- Mathematics--Cursussen. Instructies. Onderwijs --- wiskunde - inleidingen --- Didactics of mathematics --- Didactics of secundary education --- analyse (wiskunde) --- geometrie --- Secundair onderwijs. --- Analyse (wiskunde) --- Ruimtemeetkunde --- Vlakke meetkunde --- Vlakke figuur
Choose an application
Vanuit een duidelijk referentiekader wordt de didactische kennis opgebouwd en kan de (toekomstige) lesgever zijn praktijkkennis toetsen aan nieuwe inzichten en benaderingen. Het didactisch model stelt het leren van de leerling centraal en beschrijft een zestal basisconcepten. Deze basiscompetenties van de leraar vormen de structuur van het boek, met name planning, instructie, management, evaluatie, interpersoonlijke vaardigheden en reflectie. Dit boek is een handleiding voor studenten en leraren Lichamelijke Opvoeding die de traditionele instructiemethoden willen ruilen voor nieuwe onderwijsconcepten en die het vakconcept Lichamelijke Opvoeding integraal willen toepassen.
Physiotherapy. Alternative treatments --- Didactics of sports and games --- lichamelijke opvoeding --- 372.879.6 --- Academic collection --- #KVHB:Bewegingsopvoeding --- #KVHB:Didactiek --- bewegingsopvoeding --- didactiek --- 477.8 --- 486.880 --- 616.01 --- Didactiek --- Lichamelijke opvoeding --- Onderwijs --- 456.78 --- 616.6 --- Bewegingsopvoeding --- . --- 796 --- Bewegingsopvoeding ; didactiek --- Evaluaties --- Feedback --- Leerstof --- Leraren --- Lichamelijke opvoeding ; didactiek --- Management --- Observatietechnieken --- Planning --- Lichamelijke opvoeding; onderwijs --- 030734.jpg --- Lichamelijke opvoeding: didactiek --- 372.879.6 Lichamelijke opvoeding. Didactiek van de lichamelijke opvoeding --(niet-universitair onderwijs) --- Lichamelijke opvoeding. Didactiek van de lichamelijke opvoeding --(niet-universitair onderwijs) --- Lichamelijke opvoeding - vakdidactiek --- Soorten gymnastiek - Gymnastiekoefeningen --- Didactics of secundary education
Choose an application
Teaching --- onderwijs --- pedagogiek --- Didactics of higher education --- Enseignement supérieur et universitaire --- Hoger en universitair onderwijs --- Methodologie --- Méthodologie --- Learning, Psychology of --- TEACHING --- Education --- Education. --- Teaching. --- 37.02 --- 371.12 --- 371.13 --- #WWIS:AGGR --- Connaissances générales Algemene kennis --- Méthodes de travail Werkwijzen --- Graphique Grafiek --- Didactique Didactiek --- Enseignement Onderwijs --- 450.8 ) Leermethoden --- 482 --- leerinhoud --- leermethoden --- leerplanontwikkeling (curriculumontwikkeling) --- 371.3 --- Leerstof : presentatie --- leerstof --- studiemethode --- Learning --- Psychology of learning --- Educational psychology --- Comprehension --- Learning ability --- Academic Training --- Educational Personnel --- Educational Technics --- Educational Techniques --- Pedagogy --- Personnel, Educational --- Teaching Methods --- Technics, Educational --- Techniques, Educational --- Training Activities --- Training Technics --- Training Techniques --- Training of Trainers --- Activities, Training --- Educational Technic --- Educational Technique --- Method, Teaching --- Methods, Teaching --- Pedagogies --- Teaching Method --- Technic, Educational --- Technic, Training --- Technics, Training --- Technique, Educational --- Technique, Training --- Techniques, Training --- Trainers Training --- Training Activity --- Training Technic --- Training Technique --- Training, Academic --- Activities, Educational --- Educational Activities --- Workshops --- Literacy Programs --- Training Programs --- Activity, Educational --- Educational Activity --- Literacy Program --- Program, Literacy --- Program, Training --- Programs, Literacy --- Programs, Training --- Training Program --- Workshop --- Students --- Didactische en methodische grondbeginselen. --- Onderwijzend personeel --(algemeen) --- Opleiding van onderwijzend personeel. Lerarenvakopleiding --- Psychological aspects --- education --- Hoger onderwijs --- College teaching. --- Learning, Psychology of. --- Hoger onderwijs. --- nihil --- 371.13 Opleiding van onderwijzend personeel. Lerarenvakopleiding --- 371.12 Onderwijzend personeel --(algemeen) --- 37.02 Didactische en methodische grondbeginselen. --- enseignement --- Didactische en methodische grondbeginselen --- College teaching --- University teaching --- Activity, Training
Choose an application
Heel veel scholen, leerkrachten, CLB-medewerkers, ouders, leerlingen? hebben vragen over hoe je in de praktijk best omgaat met allerlei vragen die een religie als islam oproept. Wat is voor moslims halal (toegestaan) en wat niet, en waarom? En hoever moet je gaan om daaraan tegemoet te komen op school? Wat met de vraag naar gescheiden zwemmen, hoofddoeken, halal eten, islamitische feestdagen? In hoeverre hou je rekening met de islam in de inhoud van de leerstof? Wat zijn mogelijke tekenen van radicalisering en hoe ga je daarmee om?Khalid Benhaddou, imam en deradicaliseringsexpert, legt uit wat de religieuze en culturele achtergrond en waarde is van wat (sommige) moslims vragen of hoe ze zich gedragen. Emilie Le Roi werkt als 'aanspreekpunt deradicalisering en polarisering' voor het departement Onderwijs en Vorming en bekijkt wat de regelgeving zegt. Samen komen ze tot een weloverwogen en bruikbaar advies.(https://borgerhoff-lamberigts.be/boeken/halal-of-niet)
Intercultureel onderwijs. --- Sociology of religion --- Islam --- multiculturele samenleving --- didactiek --- Sociology of education --- Flanders --- intercultureel onderwijs --- onderwijs --- 454.6 --- islam --- 37.014 --- 2 --- PXL-Central Office 2018 --- onderwijs en maatschappij --- onderwijs en allochtonen --- Islambeleving --- Islam ; Vlaanderen --- Intercultureel onderwijs --- #SBIB:316.334.1O340 --- #SBIB:316.331H421 --- #SBIB:316.331H344 --- Onderwijs en sociale verandering, onderwijs en samenleving --- Morfologie van de godsdiensten: Islam --- Godsdienst en onderwijs --- Onderwijs --- Voeding --- Sport --- Hoofddoek --- Feestdagen --- Radicalisering --- Wetgeving --- Ramadan --- Ouderparticipatie --- 371 <493-17> --- 297.15 --- 297 <493> --- 371.014.2 --- 371.014.2 Onderwijs. Schoolonderwijs --(maatschappelijke betekenis) --- Onderwijs. Schoolonderwijs --(maatschappelijke betekenis) --- 297 <493> Islamisme. Mahométisme--België --- 297 <493> Islam. Mohammedanisme--België --- Islamisme. Mahométisme--België --- Islam. Mohammedanisme--België --- 297.15 Islam: ethiek; religieuze wetten --- Islam: ethiek; religieuze wetten --- 371 <493-17> Onderwijs. Schoolwezen--Vlaanderen. Vlaams Gewest. Nederlandstalige Gemeenschap in België --- Onderwijs. Schoolwezen--Vlaanderen. Vlaams Gewest. Nederlandstalige Gemeenschap in België --- 370 --- Feestdag --- Maatschappij --- Politiek --- Seksualiteit --- Theater --- Wetenschap --- Architectuur --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Film --- Godsdienst --- Cultuur --- Technologie --- Media --- Kleuter --- Drank --- Gezondheid --- Kind --- Geschiedenis --- Voorlichting --- identiteit, wereldburgerschap en diversiteit --- islamregels --- de vier wetscholen --- bezwaar tegen het volgen van de lessen wegens de inhoud van de leerstof --- activiteiten buiten de schoolmuren --- het vak levensbeschouwing en interlevensbeschouwelijke competenties --- de Ramadan --- afwezigheden op school omwille van overlijden van een familieilid, religieuze feestdagen en het gebed --- conflicten op school met leerlingen en of ouders --- radicalisering --- leerlingenbegeleiding --- medische consulten --- genitale verminking --- gedwongen (kind)huwelijken --- de hoofddoek --- ouderbetrokkenheid --- ouderparticipatie --- Ouderbetrokkenheid --- Leerlingbegeleiding --- Polarisering --- Diversiteit --- Godsdienstfanatisme
Listing 1 - 10 of 10 |
Sort by
|