Narrow your search

Library

Hogeschool Gent (4)

Odisee (4)

UCLL (4)

UGent (4)

AP (3)

Arteveldehogeschool (3)

Hogeschool West-Vlaanderen (3)

KBR (3)

Thomas More Kempen (3)

Thomas More Mechelen (3)

More...

Resource type

book (4)


Language

Dutch (4)


Year
From To Submit

2004 (1)

2002 (1)

2001 (1)

Listing 1 - 4 of 4
Sort by

Book
Van ruimtelijk inzicht naar ruimtemeetkunde
Authors: --- ---
ISBN: 9030171855 Year: 2001 Publisher: Deurne Wolters Plantyn

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Schaduwbeelden construeren, een kubus verzagen, kortste verbindingen zooeken tussen twee rechten en het volume berekenen van de doorsnede van een piramide en een tetraëder. De vier probleemcontexten die in dit Cahier voorgesteld worden, kunnen als krachtige leeromgevingen fungeren in de tweede en derde graad van het secundair onderwijs. Het zijn voorbeelden voor de implementatie van een ontwikkelingsgerichte aanpak van ruimtemeetkunde, die verankerd is in een goed ruimtelijk inzicht.


Book
Mijn kind is onhandig : omgaan met visuomotorische problemen
Author:
ISBN: 9020957252 Year: 2004 Publisher: Tielt Lannoo

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Waarom maken sommige kinderen niets dan hanenpoten of hebben ze problemen met puzzelen en tekenen? En waarom kunnen ze nooit eens netjes eten met mes en vork? Gedrag dat vroeger 'onhandig' werd genoemd, wijst vaak op een dieper liggende en ernstigere oorzaak: het zijn in vele gevallen deze kinderen die ook kampen met leerproblemen. In Mijn kind is onhandig gaat Wendy Peerlings in op de vraag hoe ouders en begeleiders kinderen kunnen helpen dit soort van visuomotorische problemen te lijf te gaan. Met een uitgebreid praktisch deel vol spelletjes, oefenmateriaal, tips en werkbladen, dat ouders helpt de vaardigheden van hun kinderen beter te ontwikkelen.


Book
Werkboek voor de begeleiding van kinderen met visuele perceptiestoornissen (CVI)
Authors: --- --- ---
ISBN: 9033451425 Year: 2002 Publisher: Leuven Acco


Book
Actief leren : handboek voor begeleiders en leerkrachten van jonge kinderen
Authors: ---
ISBN: 9028044779 9789028044777 Publisher: Amsterdam Meulenhoff Educatief

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Beschrijving van de educatieve methode voor peuters en kleuters, gebaseerd op de Amerikaanse methode High/Scope.

Keywords

peuterspeelzalen --- Didactics of Kindergarten --- kleuteronderwijs --- kleuterdidactiek --- Social policy and particular groups --- leren leren --- actief leren --- kaleidoscoop --- 471.4 --- kleuteronderwijs (ler) --- didactiek --- Getalbegrip --- Hoekenwerk --- Kleuteronderwijs --- Ontluikende geletterdheid --- Ruimte --- Speelleren --- Tijdsbegrip --- didactiek kleuteronderwijs --- Leren --- Leerpsychologie --- Onderwijsstrategieën --- Didactische werkvormen --- Didactische principes --- Leeromgevingen --- Klasinrichting --- Spelen --- Taalopvoeding --- Wiskunde --- Wereldoriëntatie --- Bewegingsopvoeding --- Muzikale opvoeding --- Sociaal-emotionele opvoeding --- Sociale opvoeding --- Basisonderwijs --- 471.4 ) Kleuteronderwijs - methodiek en didactiek --- bewegen --- buitenspelen --- classificatie --- creatieve representatie --- dagschema's --- High/Scope methode --- hoekeninrichting --- hoeveelheden --- Kaleidoscoop methode --- kleuters --- linguïstiek --- muziek --- ontluikende geletterdheid --- peuters --- ruimtebegrip --- seriatie --- sleutelervaringen --- sociale relaties --- speelleren --- speelwerken --- tijdsbegrip --- Kleuteronderwijs ; didactiek --- ontwikkelingsgericht onderwijs --- ontwikkelingseducatie --- didactische processen --- lichamelijke opvoeding --- socio-emotionele ontwikkeling --- Onderwijsstrategie --- Didactische werkvorm --- Didactisch principe --- Leeromgeving --- Spel --- Basisonderwijs. --- Didactics of Kindergarten. --- Inrichting. --- Interactie. --- Kleuters. --- Leerpsychologie. --- Ruimtelijk inzicht. --- Schoolgebouwen. --- Tijdsbesef.

Listing 1 - 4 of 4
Sort by