Listing 1 - 4 of 4 |
Sort by
|
Choose an application
Schaduwbeelden construeren, een kubus verzagen, kortste verbindingen zooeken tussen twee rechten en het volume berekenen van de doorsnede van een piramide en een tetraëder. De vier probleemcontexten die in dit Cahier voorgesteld worden, kunnen als krachtige leeromgevingen fungeren in de tweede en derde graad van het secundair onderwijs. Het zijn voorbeelden voor de implementatie van een ontwikkelingsgerichte aanpak van ruimtemeetkunde, die verankerd is in een goed ruimtelijk inzicht.
Academic collection --- 485.30 --- 510.30 --- Didactiek --- Meetkunde --- Ruimtefiguren --- Ruimtelijk inzicht --- Wiskunde --- 485.3 --- Ruimtemeetkunde --- Handboek/cursus --- s.o.: didactiek : wiskunde (ler) --- Ruimtelijke meetkunde --- Wiskunde ; secundair onderwijs --- 485.35 --- ruimtelijk inzicht --- ruimtemeetkunde --- meetkunde: didactiek secundair onderwijs --- wiskunde: didactiek onderwijs --- #BSCH: vak: wiskunde (algebra, meetkunde) --- Wiskunde - vakdidactiek --- Secundair onderwijs --- Wiskunde. --- Didactiek. --- Informatica. --- Java (programmeertaal). --- Objectoriëntatie. --- Programmeren. --- Didactics of mathematics --- Didactics of primary education --- Didactics of secundary education --- didactiek
Choose an application
Waarom maken sommige kinderen niets dan hanenpoten of hebben ze problemen met puzzelen en tekenen? En waarom kunnen ze nooit eens netjes eten met mes en vork? Gedrag dat vroeger 'onhandig' werd genoemd, wijst vaak op een dieper liggende en ernstigere oorzaak: het zijn in vele gevallen deze kinderen die ook kampen met leerproblemen. In Mijn kind is onhandig gaat Wendy Peerlings in op de vraag hoe ouders en begeleiders kinderen kunnen helpen dit soort van visuomotorische problemen te lijf te gaan. Met een uitgebreid praktisch deel vol spelletjes, oefenmateriaal, tips en werkbladen, dat ouders helpt de vaardigheden van hun kinderen beter te ontwikkelen.
Motoriek --- Onderwijs en opvoeding. --- Kinderen. --- Orthopedagogics --- vaardigheidsonderwijs --- kinderen met een beperking --- motoriek --- ontwikkelingsstoornissen --- 464 --- Fijne motoriek --- Leerproblemen --- Leerproblemen (Kinderen met leerproblemen, Leerstoornissen) --- Motorische stoornissen --- Ontwikkelingsproblemen --- Ruimtelijk inzicht --- Visuele problemen --- Visuomotoriek --- Voorstellingsvermogen --- 376 --- Hulpverlening --- Leerstoornissen ; kinderen --- Leerstoornissen --- Motoriek ; kinderen --- Oefeningen --- Onhandigheid --- Ontwikkelingsstoornissen --- Zien --- Kinderen met leerproblemen --- Visuele waarneming en motoriek --- Kinderen --- Kind --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie
Choose an application
. 1. Het kijkgedrag van kinderen met CVI. 2. Kinderen met CVI in de kleuterschool. 3. Begeleiding van kinderen met CVI in de school Ideeën voor veranderingen, aanpassingen en interventies
Visuele perceptiestoornissen --- Kinderen. --- Ophthalmology --- visuele communicatie --- Affective and dynamic functions --- #KVHB:Orthopedagogie --- #KVHB:Visuele perceptiestoornissen --- 464 --- CVI --- kleuteronderwijs --- leerproblemen --- orthopedagogiek --- Inclusief onderwijs --- Kleuteronderwijs --- Leerproblemen (Kinderen met leerproblemen, Leerstoornissen) --- Ruimtelijk inzicht --- Visuele perceptie --- Visuomotoriek --- Voorstellingsvermogen --- 376.22 --- Begeleiding --- Diagnostiek --- Hulpverlening --- Kleuters --- Personen met een visuele handicap --- Ruimtelijk-visuele problemen --- Structuren --- 030289.jpg --- Bijzonder onderwijs: visueel gehandicapten: kleuters --- kinderen met leerproblemen --- Kinderen met leerproblemen --- Kinderen --- Cerebrale visuele inperkingen --- Orthodidactiek --- Taalvaardigheid --- Leerlingbegeleiding --- Zorgverbreding --- Ervaringsgericht kleuteronderwijs --- Leerproblemen --- Orthopedagogiek --- Kind --- Cerebrale visuele inperking --- Visuele disfunctie --- Kleuter --- Ervaringsgericht onderwijs --- Leerprobleem --- Lager onderwijs --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie
Choose an application
Beschrijving van de educatieve methode voor peuters en kleuters, gebaseerd op de Amerikaanse methode High/Scope.
peuterspeelzalen --- Didactics of Kindergarten --- kleuteronderwijs --- kleuterdidactiek --- Social policy and particular groups --- leren leren --- actief leren --- kaleidoscoop --- 471.4 --- kleuteronderwijs (ler) --- didactiek --- Getalbegrip --- Hoekenwerk --- Kleuteronderwijs --- Ontluikende geletterdheid --- Ruimte --- Speelleren --- Tijdsbegrip --- didactiek kleuteronderwijs --- Leren --- Leerpsychologie --- Onderwijsstrategieën --- Didactische werkvormen --- Didactische principes --- Leeromgevingen --- Klasinrichting --- Spelen --- Taalopvoeding --- Wiskunde --- Wereldoriëntatie --- Bewegingsopvoeding --- Muzikale opvoeding --- Sociaal-emotionele opvoeding --- Sociale opvoeding --- Basisonderwijs --- 471.4 ) Kleuteronderwijs - methodiek en didactiek --- bewegen --- buitenspelen --- classificatie --- creatieve representatie --- dagschema's --- High/Scope methode --- hoekeninrichting --- hoeveelheden --- Kaleidoscoop methode --- kleuters --- linguïstiek --- muziek --- ontluikende geletterdheid --- peuters --- ruimtebegrip --- seriatie --- sleutelervaringen --- sociale relaties --- speelleren --- speelwerken --- tijdsbegrip --- Kleuteronderwijs ; didactiek --- ontwikkelingsgericht onderwijs --- ontwikkelingseducatie --- didactische processen --- lichamelijke opvoeding --- socio-emotionele ontwikkeling --- Onderwijsstrategie --- Didactische werkvorm --- Didactisch principe --- Leeromgeving --- Spel --- Basisonderwijs. --- Didactics of Kindergarten. --- Inrichting. --- Interactie. --- Kleuters. --- Leerpsychologie. --- Ruimtelijk inzicht. --- Schoolgebouwen. --- Tijdsbesef.
Listing 1 - 4 of 4 |
Sort by
|