Listing 1 - 2 of 2 |
Sort by
|
Choose an application
Donald Oenslager's working career spanned fifty years of the New York stage and during those years his influence extended across the country in the work of the many distinguished stage designers who had been his students at the Yale School of Drama. His autobiographical introduction to this book is, therefore, both a history of and a commentary on the theatre in New York from 1920 to the 1970s, and it admits us to the reflections of one of the most versatile artists who worked at the center of that development. This is a designer's book, and Donald Oenslager chose his subjects with a designer's eye. Over thirty-five productions are discussed in the light of the problems of interpretation and realization that they posed to the set designer. More than ninety illustrations illuminate Oenslager's mastery of the principles of design and his ability to exploit the technical possibilities of his theatre.
Stage design. Scenography --- Oenslager, D. --- Set designers --- Theater --- Theaters --- Biography --- History --- Stage-setting and scenery --- Oenslager, Donald, --- History. --- Biography. --- Stage designers --- Designers --- Opera-houses --- Playhouses (Theaters) --- Theatres --- Arts facilities --- Auditoriums --- Centers for the performing arts --- Music-halls --- Scenographers --- Set designers - United States - Biography --- Theater - New York (State) - New York - History --- Theaters - Stage-setting and scenery - United States --- Oenslager, Donald, - 1902-1975 --- Theatre studies
Choose an application
Giovanni Niccolò Servandoni (1695-1766) begon zijn internationale carrière als schilder van klassieke ruïnes. Later ontwierp hij enkele van de mooiste monumenten van de 18de eeuw. Zijn knapste werken zijn echter voor altijd verdwenen omdat ze tijdelijk waren. Servandoni was een toparchitect die werkte voor de rijkste families van Europa. In België verbouwde hij de kastelen van de belangrijkste adellijke families tot modieuze residenties. Ook hertog Charles d'Ursel wist in hem 1761 naar Hingene te lokken. Hij ontwierp de opvallende voorgevel en drukte ook zijn stempel op het interieur en het park. Zijn eigen woning bouwde de architect op het plein voor zijn beroemdste werk: de kerk van Sainte Sulpice in Parijs. Met tijdelijke architectuur, vuurwerk en fonteinen creëerde hij verbluffende shows, een Tomorrowland avant-la-lettre. Zijn bekendste spektakel organiseerde Servandoni in 1749 in London. Naar aanleiding van de Vrede van Aken weerklonk daar voor het eerst de Music for the Royal Fireworks van Georg Friedrich Händel. Maak kennis met het veelzijdige werk van deze grote architect, schilder en decorateur in één van zijn mooiste realisaties! Exhibition: Kasteel d'Ursel, Hingene, Belgium (15.05.-15.08.2016).
Painting --- Architecture --- architecture [discipline] --- easel paintings [paintings by form] --- castles [fortifications] --- Servandoni, Jean Nicolas --- Architects --- Interior decorators --- Set designers --- Painting, French --- Servandoni, Giovanni Niccolò --- Stage designers --- Designers --- Theaters --- Decorators, Interior --- Interior designers --- Professional employees --- Stage-setting and scenery --- Servandoni, Jean-Nicolas, --- Exhibitions --- Neoclassicism (Art) --- Servandoni, Giovanni Niccolò, --- Neoclassicism (Art). --- 72.07 --- Architecten. Stedenbouwkundigen A - Z --- Servandony, Jean-Nicolas, --- Servandon, Jean-Nicolas, --- Servando, Jean-Nicolas, --- Servandoni, Jean Jérome, --- Servandoni, Giovanni Niccolò, --- Servandoni, Johann, --- Servandoni, Giovanni Niccolò 1695-1766 (°Firenze, Italië) --- Architectuur ; België ; 18de eeuw --- 728.82 --- Architecturale decors ; voor feestelijkheden --- Neoclassicisme --- Woningbouw ; kastelen --- Belgium --- Antwerp (Belgium) --- 18th century --- History --- Servandoni, Jean-Nicolas --- Scenographers
Listing 1 - 2 of 2 |
Sort by
|