Listing 1 - 10 of 60 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Sociology of organization --- Economic sociology --- Changement organisationnel. --- Gestion d'entreprise. --- Organisation en apprentissage Lerende organisatie --- Stratégies (management) Strategieën (management) --- Changement Verandering --- Organisation Organisatie --- Organizational sociology --- Organizational sociology.
Choose an application
#A9812A --- Langues Talen --- Stratégies (management) Strategieën (management) --- Management (cas concrets) Concreet management --- Management Management --- Sens Zin --- Communication Communicatie --- Conversation Gesprek --- Management. --- Beleidsvorming.
Choose an application
Bestuurders en managers van non-profitorganisaties staan voor een complexe opgave. Het speelveld van de organisatie en de daarbij horende spelregels zijn continu aan verandering onder-hevig. Gebruikers, burgers, overheid, financiers en toezichthouders stellen steeds hogere eisen aan de dienstverlening. De financi?le ruimte groeit niet in dezelfde mate mee. De eisen zijn bovendien vaak tegenstrijdig. De wensen van de overheid botsen nogal eens met die van de professionele medewerker. Het is aan de bestuurder/manager tegenstrijdige eisen, waarden en verwachtingen op elkaar af te stemmen en de organisatie klaar te stomen voor de toekomst. De bestuurder/manager kan zich daarbij niet baseren op wat in het verleden is goed gegaan. Het beeld van gisteren of vandaag biedt onvoldoende houvast voor de onzekere toekomst van morgen. Stilstaan leidt al gauw tot achteruitgang. Strategisch management is een doorgaande activiteit met een brede tijdshorizon. Het raakt de ontwikkelingsgang van de organisatie in haar omgeving. Dit boek laat zien dat bij strategisch management voor non-profitorganisaties altijd drie dimensies centraal staan: inhoudelijke koersbepaling, procesregie en metabesturing. Zonder inhoudelijke koers vaart niemand wel. Maar ook regie op het proces is nodig om de communicatie en verwachtingen in goede banen te leiden. Steeds moeten we ons daarbij de vraag stellen: kunnen we zo verder of moeten we de koers verleggen en bijsturen? De praktische uitwerking van deze drie dimensies in dit boek biedt de bestuurder/manager de bouwstenen voor het ontwikkelen van een eigen aanpak voor strategisch management. Ook is het boek geschikt voor beleidsmedewerkers en gevorderde studenten in het hoger onderwijs en studenten van postdoctorale managementopleidingen. De auteurs hebben vanuit verschillende functies, zoals bestuurder/manager, wetenschapper, adviseur en politicus, expertise opgebouwd over strategisch management van non-profitorganisaties
Business management --- management --- non-profitsector --- strategisch beleid --- Organization theory --- Non-profitsector --- Management --- Strategisch management --- Management public Overheidsmanagement --- Stratégies (management) Strategieën (management) --- 658.01 --- Organisatieleer --- Kostenbeheersing
Choose an application
Choose an application
Organization theory --- arbeid --- Bedrijfsorganisatie --- Organisation des entreprises --- Santé Gezondheid --- Secrétariat Secretariaat --- Productivité Productiviteit --- Stratégies (management) Strategieën (management) --- Leadership Leadership --- 65.012.4 --- Management. Directorate. Technique and methods of management --- 65.012.4 Management. Directorate. Technique and methods of management
Choose an application
Corporate planning --- Entreprises --- Planification --- Business planning --- Plan (management) Plannen (management) --- Secrétariat Secretariaat --- Stratégies (management) Strategieën (management) --- Contrôle Controle --- USA USA --- Business enterprises --- Business plans --- Corporate strategy --- Corporations --- Strategy, Corporate --- Planning --- Strategic planning --- Business planning.
Choose an application
659.4 --- Publication Publicatie --- Stratégies (management) Strategieën (management) --- Communication écrite Schriftelijke communicatie --- Modes de communication Communicatiewijzen --- Entreprises Ondernemingen --- Information (gestion) Informatie (management) --- Public relations (PR) --- 659.4 Public relations (PR)
Listing 1 - 10 of 60 | << page >> |
Sort by
|