Listing 1 - 2 of 2 |
Sort by
|
Choose an application
hoe pakken scholen het aan en hoe kunnen ouders het leerproces van hun kinderen op school ondersteunen en begeleiden.
Leren leren --- Leren --- Zelfstandig werken --- Studiemethoden --- #PBIB:+105.50 --- C6 --- PMS (Vrije PMS-Centra) (x) --- Vlaamse confederatie van ouders en ouderverenigingen --- onderwijs --- #KVHB:Studiemethode --- leren leren --- studiebegeleiding --- studiemethode --- 450.8 --- studiemethoden --- Basisonderwijs --- Leerlingenbegeleiding (Centra voor Leerlingenbegeleiding, CLB, schoolmaatschappelijk werk) --- Relatie ouder - school --- Zelfstandig leren --- Studeren --- Studievaardigheden --- pedagogiek --- Onderwijs : Leerlingenbegeleiding : Hulp bij leren --- Opvoeding, onderwijs, wetenschap --- methodiek van het studeren, huiswerk, maken van scripties, snellezen --- Methodiek van het studeren --- (zie ook: Studiemethoden) --- 464 --- leerproblemen --- leren --- motivatie --- ouders --- scholen --- zelfstandig leren --- Kinderen met leerproblemen --- Study methods --- opvoeding --- Zelfstandig werk (onderwijs) --- Studiemethode --- Zelfstandig leren.
Choose an application
Dit pakket is bestemd voor de 4 eerste leerjaren van het secundair onderwijs. De klas ontdekt via zelfstandig groepswerk de relatieve waarden van kaarten en onderzoekt de beweegredenen om iets in kaart te brengen. Aardrijkskunde is de invalshoek, maar de eindtermen uit de vakken Nederlands, natuurwetenschappen, wiskunde, technologische opvoeding, artistieke opvoeding en geschiedenis zitten in het pakket verwerkt. In de introductieles maakt de klas kennis met geografische denkbeelden en kaartprojecties. In de 5 roterende activiteiten creëren de leerlingen een schaalmodel van een fictieve stad, maken plattegronden voor de school, brengen het lichaam van een groepslid in kaart, beschrijven de toekomst van Vlaanderen en stellen een gezondheidskaart voor een ziek dorp op. In de syntheseles ontwerpt de klas een mentale kaart, die een dynamiek op en rond de school teweegbrengt. Het pakket omvat 7 lestijden. De introductie en de synthese verlopen klassikaal. Volgens een rotatiesysteem schuiven de 5 activiteiten daartussen naar alle groepjes door. Op het einde van elke activiteit presenteren de groepjes hun product aan de klas.
Didactics of secundary education --- Didactics of the technical, artistic and vocational education --- Didactics of social education --- aardrijkskunde --- intercultureel onderwijs --- kaarten --- leerboeken --- lesactiviteiten --- secundair onderwijs --- vakoverschrijdende vorming --- 484.6 --- didactiek --- vakoverschrijdend werken --- 476.1 --- 485.6 --- Brugge --- DNA --- Europa --- Gent --- Handboek/cursus --- Mercator --- Oostende --- Vlaanderen --- cholera --- epidemie --- gebit --- geschiedenis --- handboek --- handschriften --- kaartlezen --- legende --- moorden --- plattegrond --- robotfoto --- schaal --- stem --- toneel --- wereldbol --- 478.7 --- Didactiek --- Intercultureel onderwijs --- Wereldoriëntatie --- didactiek secundair onderwijs - intercultureel onderwijs --- Wereldoriëntatie; algemeen --- Geschiedenis - Maatschappijleer --- Schoolbooks - Didactic material --- Coöperatief leren in multiculturele groepen --- Vakoverschrijdend werken --- Secundair onderwijs --- Aardrijkskunde --- Cartografie --- Kaarten --- Zelfstandig werken --- Groepswerk --- 1e leerjaar secundair onderwijs --- 2e leerjaar secundair onderwijs --- 3e leerjaar secundair onderwijs --- 4e leerjaar secundair onderwijs --- Kaart (geografie) --- Zelfstandig werk (onderwijs) --- Didactics of social education. --- Didactics of secundary education. --- Didactics of the technical, artistic and vocational education.
Listing 1 - 2 of 2 |
Sort by
|