Narrow your search

Library

AP (2)

Odisee (2)

Thomas More Kempen (2)

Thomas More Mechelen (2)

UCLL (2)

UGent (2)

Arteveldehogeschool (1)

DocAtlas (1)

Hogeschool Gent (1)

KADOC (1)

More...

Resource type

book (2)


Language

Dutch (2)


Year
From To Submit

2004 (1)

1998 (1)

Listing 1 - 2 of 2
Sort by

Book
Wat brengen we in kaart? : vakoverschrijdend CLIM-thema voor het secundair onderwijs.
Authors: ---
ISBN: 9045507412 9789045507415 Year: 2004 Publisher: Antwerpen De Boeck

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Dit pakket is bestemd voor de 4 eerste leerjaren van het secundair onderwijs. De klas ontdekt via zelfstandig groepswerk de relatieve waarden van kaarten en onderzoekt de beweegredenen om iets in kaart te brengen. Aardrijkskunde is de invalshoek, maar de eindtermen uit de vakken Nederlands, natuurwetenschappen, wiskunde, technologische opvoeding, artistieke opvoeding en geschiedenis zitten in het pakket verwerkt. In de introductieles maakt de klas kennis met geografische denkbeelden en kaartprojecties. In de 5 roterende activiteiten creëren de leerlingen een schaalmodel van een fictieve stad, maken plattegronden voor de school, brengen het lichaam van een groepslid in kaart, beschrijven de toekomst van Vlaanderen en stellen een gezondheidskaart voor een ziek dorp op. In de syntheseles ontwerpt de klas een mentale kaart, die een dynamiek op en rond de school teweegbrengt. Het pakket omvat 7 lestijden. De introductie en de synthese verlopen klassikaal. Volgens een rotatiesysteem schuiven de 5 activiteiten daartussen naar alle groepjes door. Op het einde van elke activiteit presenteren de groepjes hun product aan de klas.

Listing 1 - 2 of 2
Sort by