Listing 1 - 10 of 18 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
458.2 --- Klasinrichting --- Klaslokalen --- Zorgverbreding (Zorgbreedte) --- Inrichting van scholen --- Pedagogiek en onderwijskunde --- didactische principes --- didactische principes. --- Didactische principes.
Choose an application
Om een leerling met spellingproblemen effectief te kunnen helpen, is het allereerst noodzakelijk dat de leerkracht op de hoogte is van de meest voorkomende oorzaken van spellingmoeilijkheden en in staat is deze bij zwakke spellers te onderkennen.Dit boek is daarbij behulpzaam. Het geeft aan hoe de leerprocessen in de aanvangsfase en tijdens het gevorderde en geautomatiseerde spellen verlopen en waar zich bij een kind haperingen kunnen voordoen ten aanzien van de nodige voorkennis en vaardigheden. De auteurs bieden veel praktische adviezen voor concrete hulp. Een enkele keer wordt verwezen naar bestaande remediërende spellingprogramma's. De richtlijnen in dit boek passen binnen een procedure voor planmatig handelen, ze hebben vooral betrekking op het analyseren van problemen en het diagnostiseren en behandelen op individueel niveau. Het boek is echter vooral bedoeld voor de (remediërende) spelling-lespraktijk: spellingproblemen voorkomen of in een zo vroeg mogelijk stadium verhelpen
464 --- 475.24 --- 475.26 --- Kinderen --- Leerproblemen --- Orthodidactiek --- Orthopedagogiek --- Spelling --- Spellingproblemen --- Zorgverbreding (Zorgbreedte) --- Kinderen met leerproblemen --- Schrijven --- Lezen --- leermoeilijkheden: spelling --- Spellingsmoeilijkheden --- Spellingsmoeilijkheden. --- Historische en vergelijkende pedagogiek. --- #KVHB:Spellingproblemen
Choose an application
Encadrement des élèves --- Leerlingbegeleiding --- Périodiques --- Tijdschriften --- 720 Onderwijs --- onderwijs --- zorgverbreding --- LO --- 471 --- 474.23 --- Buitengewoon onderwijs --- Kleuteronderwijs --- Lager onderwijs --- Onderwijs --- Secundair onderwijs --- Tijdschriften SAW --- Zorgverbreding --- 454.23 --- Basisonderwijs --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- Zorgverbreding (Zorgbreedte) --- Leerlingenzorg --- Didactische principes --- Periodicals --- leerlingenbegeleiding --- Pupil counseling. Pupil guidance --- GON (geïntegreerd onderwijs) --- Tijdschriften. --- inclusief onderwijs --- tijdschriften lerarenopleiding --- Leerlingenbegeleiding --- tijdschriften lerarenopleiding onderwijs --- Onderwijs & Pedagogie --- Onderwijs & Pedagogie
Choose an application
Kinderen verschillen, en zeker bij het vergroten van de zorg-voor-kinderen (zorgverbreding) is het belangrijk dat een leraar bewust afstemt op de eigenheid van elke leerling. Omgaan met verschillen is een uitdagende opdracht, maar zeker geen simpele taak. Naast een flinke dosis doorzettingsvermogen vraagt het van een leraar reflectie op het eigen denken en handelen. Dit boek kan daaraan een belangrijke bijdrag leveren. Niet alleen verschillen tussen kinderen staan erin centraal, ook verschillen tussen de leraren onderling. Iedere leraar geeft een eigen cultuur vorm en heeft een eigen beeld van zijn rol in het leerproces. Dit kan soms tot conflicten leiden, maar zeker ook tot onderlingen verrijking en versterking als team. Ook richten de auteurs zich op verschillen tussen ouders en leraren. Die leiden soms ronduit tot een kloof. De door de auteurs bedachte KLOOF-analyse kan niet alleen duidelijk maken waarom, maar ook helpen die kloof te overbruggen. Tenslotte wordt het geheel samengevat vanuit de invalshoek van de school als lerende organisatie: de dynamiek van het werken met verschillende kinderen binnen een veranderende samenleving en in een team met verschillende leraren vraagt van een schoolorganisatie een voortgaand proces van verandering en afstemming.
adaptief onderwijs --- differentiërend onderwijs --- differentiatie --- didactiek --- basisonderwijs --- 474.23 --- 454.23 --- 464 --- Adaptief onderwijs --- Basisonderwijs --- Begeleiding --- Capaciteiten --- Communicatie --- Differentiatie --- Gedrag --- Instructie --- Kinderen --- Leerproblemen --- Leerstijlen --- Ouders --- Relatie ouder - school --- Zorgverbreding (Zorgbreedte) --- Zorgverbreding --- 450.46 --- Onderwijs en jeugdzorg --- Onderwijsvernieuwing ; basisonderwijs --- Onderwijsvisie --- lagere school: differentiatie --- didactiek basisonderwijs - didactische principes, differentiatie, leerlingbegeleiding, motivatie, totaliteitsonderwijs --- Didactische principes --- Kinderen met leerproblemen --- Onderwijsvernieuwing --- Onderwijsvernieuwing. --- Zorgverbreding. --- Orthopedagogics
Choose an application
Dit boek brengt de ervaringen en inzichten in kaart van zeventien jaar begeleiding van het onderwijsvoorrangs- en gelijkeonderwijskansenbeleid en inventariseert de strategieën waar de begeleider, de school, de leraar en vooral de leerling baat bij hebben.
gelijkekansenbeleid --- onderwijsorganisatie --- Sociology of education --- 720 Onderwijs --- gelijke onderwijskanen (GOK) --- #KVHB:Gelijke kansen --- #KVHB:Onderwijs --- #KVHB:Onderwijsbegeleiding --- GOK --- democratisering --- diversiteit --- 450.42 --- Gelijke onderwijskansen --- Gelijkekansenbeleid --- Begeleiding (Coaching) --- Diversiteit --- Gelijke kansenbeleid --- Gelijke onderwijskansen (GOK) --- Leerlingparticipatie --- Ouderparticipatie --- Remediëring --- Zorgverbreding (Zorgbreedte) --- 450.42 ) Onderwijssociologie --- gelijke onderwijskansen --- integratie --- 450.2 --- Gelijkekansenonderwijs --- Onderwijssociologie --- Leerlingbegeleiding --- Sociology of education. --- gelijkekansenbeleid. --- onderwijsorganisatie.
Choose an application
Beschrijving van een actueel onderwijsconcept, waarbij integraal jeugdbeleid, lokaal onderwijsbeleid en sociaal beleid worden geïntegreerd.
#SBIB:316.334.1O320 --- #SBIB:316.334.1O340 --- 453.9 --- 471.2 --- Brede school --- 184 Kinderrechten en onderwijs --- Montessorionderwijs --- Schoolbeleid --- Schoolomgeving --- Schoolorganisatie --- Sociale vaardigheden --- Vensterscholen --- Zorgverbreding (Zorgbreedte) --- Doelen en functies van onderwijstypes, schoolsystemen: algemeen --- Onderwijs en sociale verandering, onderwijs en samenleving --- Overige onderwijsstelsels --- Politiek, wetgeving en organisatie --- brede school --- jeugdbeleid --- Teaching --- onderwijssociologie --- Sociology of education --- Netherlands --- Brede school. --- Nederland.
Choose an application
Teacher education. Teacher's profession --- opvoeders --- gedragsstoornissen --- opvoedingsproblemen --- Educational psychology --- Personality development --- pedagogiek --- gedragsproblemen --- psychosociale problemen --- orthopedagogiek --- 467 --- 464 --- 465 --- Gedragsproblemen --- Kinderen --- Leerproblemen --- Orthodidactiek --- Orthopedagogiek --- Zorgverbreding (Zorgbreedte) --- 467 ) Kinderen met gedragsproblemen --- 376.42 --- Behandelingen --- Gedragsstoornissen --- Observatietechnieken --- Preventie --- Scholen --- kinderen met psychosociale en emotionele problemen --- Kinderen met leerproblemen --- Kinderen met socio-educatieve belemmeringen --- Kinderen met psychosociale en emotionele problemen --- Pedagogiek en onderwijskunde --- kinderen --- psychologische pedagogiek --- kinderen. --- psychologische pedagogiek. --- Kinderen. --- Psychologische pedagogiek.
Choose an application
Het onderwijs zoals het nu is georganiseerd, richt zich in hoge mate op het "gemiddelde" kind. Het Stappenplan Zorgverbreding past binnen het streven naar zorgverbreding, het vergroten van de zorg voor alle kinderen, met name de "kwetsbare" kinderen : kinderen met leermoeilijkheden, kinderen uit kansarme gezinnen, maar ook hoogbegaafde kinderen, ... Het stappenplan geeft op een systematische manier een aantal stappen aan die een school kan nemen ten aanzien van kinderen die om een of andere reden extra zorg nodig hebben.
Assistance sociale --- Enseignement --- Maatschappelijk werk --- Methodologie --- Méthodologie --- Onderwijs --- leerlinggedrag --- hulpverleningsproces --- CLB --- #KVHB:Zorgverbreding --- #KVHB:Onderwijspsychologie --- #SBIB:316.334.1O340 --- #SBIB:316.334.1O213 --- zorgverbreding --- orthopedagogiek --- handelingsplannen --- leerplannen --- 464 --- 474.23 --- Buitengewoon onderwijs --- CLB (Centra voor leerlingbegeleiding) --- Handelingsplannen --- Zorgverbreding (Zorgbreedte) --- leermoeilijkheden --- 371.21 --- 361.2 --- Onderwijs en sociale verandering, onderwijs en samenleving --- Onderwijsbeleid: regionaal --- kinderen met leerproblemen --- Didactische principes --- (zie ook: Geïntegreerd onderwijs) --- Zorgverbreding --- 474.23 ) Didactische principes --- 454.23 --- Leerlingvolgsystemen --- Zorgverbreding. --- Orthopedagogics --- Didactic strategies --- Primary education --- Basisonderwijs. --- Inclusief onderwijs. --- Speciaal onderwijs. --- Studentenbegeleiding.
Choose an application
Groeiboek is een hulpmiddel bij de uitbouw van een zorgbeleid in de school. Het is in de eerste plaats ontwikkeld voor de kleuterleidster en voor de kleuters die extra zorg nodig hebben. Via het stappenplan extra zorg, kunnen het kleuterteam, de zorgbegeleiders en de directie planmatig werken. Het omvat drie belangrijke stappen : signaleren, analyseren en handelen. Het gebruik van een kinddossier maakt de continuïteit van de aanpak mogelijk door de hele kleuterschool heen. Groeiboek bestaat uit vier delen : basisboek, signaleren, analyse en handelen en continuïteit van de leerzorg. Analyse en handelen is het omvangrijkste deel van Groeiboek. Het bestaat uit een aantal aparte boeken. Situering en werkwijze beschrijft de manier waarop de analyse van de specifieke zorgvraag van een kleuter gebeurt, het handelen van de kleuterleidster en het handelingsplan. De volgende (nog te verschijnen) domeinboeken beschrijven de inhouden van de analyse en het handelen voor resp. de positieve ingesteldheid, de ontwikkelingsdomeinen (motoriek, zintuigen, sociaal-emotioneel-morele ontwikkeling, zelfsturing, denken, taal), de lichamelijke factoren en de omgevingsfactoren school en thuis.
#KVHB:Kleuteronderwijs --- #KVHB:Kleuters --- #KVHB:Kleutervolgsysteem --- #KVHB:Kleuterzorgsysteem --- #KVHB:Test; schoolse geschiktheid en bekwaamheid --- #KVHB:Test; ontwikkelingsdoelen --- #KVHB:Test; zorgbeleid --- #KVHB:Testotheek TP --- leerlingvolgsysteem --- kleuters --- zorgverbreding --- leerlingvolgsystemen --- kleuteronderwijs --- ervaringsgericht onderwijs --- didactiek --- Handboek/cursus --- Kleutervolgsystemen --- Ontwikkeling van kinderen --- ontwikkelingsbegeleiding --- signalering --- zelfsturing --- zorgbeleid --- Leerlingvolgsystemen(Kindvolgsystemen, Kleutervolgsystemen) --- 471.4 Kleuteronderwijs - methodiek en didactiek --- Didactiek (Vakdidactiek) --- Zorgverbreding --- Zelfsturing --- Kleuters ; onderwijs --- 082819.jpg --- Volgsystemen: kleuterschool --- 471.4 --- Zorgverbreding (Zorgbreedte) --- Kleuteronderwijs --- Zelfsturend leren --- Kleuters --- leerlingenvolgsysteem --- kleuterscholen --- ontwikkelingsonderzoek --- PXL-Education 2020 --- Kleuter
Choose an application
Een rijk aanbod van acties om bij te dragen tot meer welbevinden en betrokkenheid. Inspelen op de taal, de cultuur en de thuissituatie vereist een bijzondere inzet maar schept ook nieuwe kansen. Gestoffeerd met concrete observaties, gespreksgegevens en inititatieven van leerkrachten. Een frisse visie en heldere principes die werkelijk houvast bieden.
Migration. Refugees --- Didactics of Kindergarten --- interculturaliteit --- kansarmoede --- allochtone jongeren --- literatuuronderwijs --- stemrecht --- kleuters --- jeugdliteratuur --- #gsdbP --- Academic collection --- #KVHB:Ervaringsgericht leren --- #KVHB:Kleuteronderwijs --- #KVHB:Onderwijspsychologie --- ervaringsgericht kleuteronderwijs --- kansarme kleuters --- kleuteronderwijs --- migrantenkleuters --- zorgverbreding --- 471.4 --- allochtonen --- didactiek --- ervaringsgericht onderwijs --- onderwijsvernieuwing --- Ervaringsgericht kleuteronderwijs(EGKO) --- Intercultureel onderwijs --- Kansarmen --- Migranten --- Allochtone leerlingen (Anderstalige leerlingen) --- Ervaringsgericht kleuteronderwijs --- Ervaringsgericht onderwijs --- Hoekenwerk --- Kansarme kinderen --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- Zorgverbreding (Zorgbreedte) --- 471.49 ) * RELATIONELE OPVOEDING - K.O --- Allochtone leerlingen --- Democratisering van het onderwijs --- Didactiek ; kleuteronderwijs --- Handboek/cursus --- Migranten ; onderwijs --- 471.5 --- Zorgverbreding --- 042476.jpg --- Ervaringsgericht werken: kleuters --- Kleuters: migranten --- didactiek kleuteronderwijs --- Didactiek; algemeen --- Kleuteronderwijs --- Migranten. --- Didactiek. --- Ervaringsleren. --- Kleuteronderwijs. --- Kleuters. --- Onderbouw (onderwijs). --- allochtone kleuters. --- ervaringsleren. --- intercultureel onderwijs. --- onderbouw ( groep 1 en 2 basisonderwijs ). --- zorgverbreding.
Listing 1 - 10 of 18 | << page >> |
Sort by
|