Listing 1 - 10 of 142 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
#PBIB:+107.22 --- Pesten --- Onderwijs : Opvoeding : Gedragsproblemen : Pesten
Choose an application
gedragsstoornissen --- lager onderwijs --- Personality development --- Primary education --- Pedagogiek en onderwijskunde --- psychologische pedagogiek --- gedragsproblemen --- Gedragsproblemen ; basisonderwijs --- 474.22 --- Probleemgedrag ; leerlingen --- socio-educatieve problemen --- orthopedagogiek --- basisonderwijs --- 465 --- basisonderwijs (ler) --- gedragsproblemen (ler) --- kinderen met socio-educatieve belemmeringen --- psychologische pedagogiek. --- Psychologische pedagogiek.
Choose an application
moeilijk opvoedbare jongeren --- gedragstherapie --- ouder-kind relatie --- 467 ) Kinderen met gedragsproblemen --- 376 --- 615.84 --- 159.92
Choose an application
Moeilijk gedrag van jongeren en kinderen is soms zo appellerend dat je het niet aan je kunt laten voorbijgaan. Toch is het helemaal niet evident om met kwetsbare kinderen relaties aan te gaan. Moeilijk gedrag vertoont zich immers niet zomaar.Dit boek gaat in op het concept van de interne relatie en leert ons hoe we in relatie kunnen afstemmen met kwetsbare mensen, zodat ze de balans in zichzelf kunnen terugvinden.Doorheen dit boek speelt de link tussen theorie en praktijk een belangrijke rol. Vanuit een praktische insteek en aan de hand van heldere cases stellen de auteurs een model op voor hulpverleners, opvoeders, begeleiders en leerkrachten. Zo biedt het een nieuwe manier om efficiënt te leren omgaan met kinderen en jongeren die via hun gedrag laten zien dat ze het moeilijk hebben.(bron: http://www.lannoo.be)
#PBIB:+107.21 --- 467 --- Gedragsproblemen(Kinderen met gedragsproblemen, Gedragsstoornissen) --- 323 --- Probleemgedrag --- kwetsbare jongeren --- jeugdzorg --- Conflicten --- Onderwijs : Opvoeding : Gedragsproblemen : Algemeen --- Kinderen met psychosociale en emotionele problemen --- Sociale problemen van en zorg voor jeugdigen --- 362.7 --- Jongeren ; hulpverlening. --- Age group sociology --- gedragsstoornissen --- Orthopedagogics --- cliënt-hulpverlener relatie --- orthopedagogiek --- jeugd --- maatschappelijke kwetsbaarheid --- PXL-Social Work 2018 --- gedragsproblemen --- kinderen --- jongeren --- hulpverlening --- Jeugdzorg --- Kwetsbare jongeren --- 364.04 --- Gedragsproblemen --- Crisishulpverlening --- Hulpverlening --- Kinderen --- Jeugd --- Conflicthantering --- Gedragsprobleem --- Kind --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- probleemgedrag --- Jongere
Choose an application
Gedragsstoornissen --- Orthopedagogiek --- Orthopedagogiek. --- Kinderen. --- Gedrags- en emotionele stoornissen. --- moeilijk opvoedbare jongeren --- probleemjongeren --- Vlaanderen --- Academic collection --- #KVHB:Orthopedagogie --- #KVHB:Gedragsstoornis --- #KVHB:Emotionele stoornissen --- Emotioneel gestoorde kinderen --- Kinderen met gedragsproblemen --- emotionele problemen --- gedragsproblemen --- leermoeilijkheden --- 376 --- 362.7 --- 493.8
Choose an application
InhoudsopgaveDEEL 1: Algemene aspectenHoofdstuk 1: Overzicht van de huidige stand van zakenHoofdstuk 2: Verduidelijking van begrippenHoofdstuk 3: PerspectievenHoofdstuk 4: Multidimensioneel model van persoonlijkheidsontwikkeling en emotionele ontwikkeling - betekenis voor de diagnostiekDEEL 2: Praktische benaderingHoofdstuk 5: Diagnostisch onderzoekHoofdstuk 6 DiagnostiekHoofdstuk 7: BehandelingDEEL 3: Psychische stoornissen in verband met disfunctioneren van bepaalde gebieden van het centraal zenuwstelselHoofdstuk 8: Functiestoornissen als basis voor psychische stoornissen en gedragsproblemenHoofdstuk 9: RegularisatiestoornissenHoofdstuk 10: Epilepsie en psychische stoornissen bij mensen met een verstandelijke handicapHoofdstuk 11: Psychische stoornissen en gedragsproblemen bij mensen met pervasieve en andere ontwikkelingsstoornissenDEEL 4: Psychische stoornissen en gedragsproblemen op verschillende ontwikkelingsniveausHoofdstuk 12: Psychische stoornissen en gedragsproblemen bij kinderen En volwassenen met een zeer ernstige verstandelijke handicapHoofdstuk 13: Psychische stoornissen en gedragsproblemen bij kinderen en volwassenen met een ernstige verstandelijke handicapHoofdstuk 14: Psychische stoornissen en gedragsproblemen bij personen met een matige verstandelijke handicapHoofdstuk 15: Psychische stoornissen en gedragsproblemen bij kinderen en volwassenen met een lichte verstandelijke handicapDEEL 5: Specifieke stoornissen en syndromenHoofdstuk 16: Agressief gedrag en impulscontrolestoornis bij mensen met een verstandelijke handicapHoofdstuk 17: Psychotische toestanden bij mensen met een verstandelijke handicapHoofdstuk 18: Stemmingsstoornissen bij mensen met een verstandelijke handicapHoofdstuk 19: Angststoornissen en obsessief-compulsieve stoornis bij mensen met een verstandelijke handicapHoofdstuk 20: Aandachttekort stoornis met hyperactiviteit bij mensen met een verstandelijke handicapHoofdstuk 21: Persoonlijkheidsstoornissen bij mensen met een verstandelijke handicapHoofdstuk 22: Genetische syndromen en psychische stoornissenHoofdstuk 23: Psychiatrische stoornissen en gedragsproblemen bij oudere mensen met een verstandelijke handicapDEEL 6: Geestelijke gezondheid bij mensen met een verstandelijke handicapHoofdstuk 24: Zorg voor geestelijke gezondheid bij mensen met een verstandelijke handicap
Mentaal gehandicapten --- Orthopedagogiek --- Gedragsstoornissen. --- Psychische stoornissen. --- Gedrags- en emotionele stoornissen. --- psychopathologie --- gedragsstoornissen --- Psychiatry --- personen met een mentale beperking --- Psychiatric nursing --- Social policy and particular groups --- psychiatrie --- gedragsproblemen --- mensen met een mentale beperking --- Psychische stoornissen --- Gedragsproblemen --- 616.89
Choose an application
Alimentation --- Comportement --- Gedragswetenschap --- Voeding --- voedselovergevoeligheid --- allergie --- gedragsproblemen --- 613.2 --- Allergie en voeding --- Gedragsleer : voeding --- Voedselallergieën --- Voedselallergie en gedrag
Choose an application
In onze scholen lopen veel meer kinderen met een traumatische ervaring rond dan we dachten, in elke klas gemiddeld één. Een ongeluk, vechtscheiding, het verlies van een ouder, emotionele of fysieke verwaarlozing of mishandeling: als kinderen een ingrijpende gebeurtenis meemaken, kan dat tot trauma leiden. Met kennis van zaken en grote empathie schetst de auteur het gedrag van kinderen die aan mishandeling blootstaan en hoe gemakkelijk je als leraar hun gedrag verkeerd kunt interpreteren. Dit praktische boek gaat in op dat gedrag en hoe je daar als leraar het best mee kunt omgaan. De auteur doet een oproep aan iedere leraar vooral niet weg te kijken, omdat je de enige veilige persoon in het leven van een kind kunt zijn. Vanuit die rol kun je mogelijk bijdragen aan verwerking en herstel.De traumasensitieve school biedt diepgaande kennis over de achtergrond van trauma en de gevolgen ervan op de ontwikkeling van het kinderbrein. De vele voorbeelden, handelingsadviezen en tips maken het een buitengewoon praktisch boek dat leraren, begeleiders, zorgcoördinatoren en leidinggevenden kunnen gebruiken om de school en de klas traumasensitief te maken. Daarbij is het onmisbaar voor studenten. Informatieve bijlagen zijn met een code in het boek van de website te downloaden.(Bron: www.lannoo.be)
scholen --- trauma's --- gedragsproblemen --- Trauma's ; kinderen --- Gedragsstoornissen ; onderwijs --- 467 --- Gedragsproblemen(Kinderen met gedragsproblemen, Gedragsstoornissen) --- Trauma's --- #PBIB:+105.91 --- Kinderen met psychosociale problemen --- Kinderen met gedrags- en gevoelsproblemen --- Kinderen met psychosociale en emotionele problemen --- Onderwijs : Leerlingenbegeleiding : Geestelijke gezondheid van leerlingen : Algemeen --- Trauma's ; kinderen - Gedragsstoornissen ; onderwijs. --- gedragsstoornissen --- traumatologie --- schoolmoeheid --- kindermishandeling --- Lerarenopleiding. Lerarenberoep --- schoolomgeving --- Teacher education. Teacher's profession --- Trauma --- Kinderen --- Onderwijs --- Gedragsproblemen --- Zorgverbreding --- Psychotrauma --- Kind --- Gedragsprobleem --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- kinderen --- Didactics --- Primary education --- Secondary education
Choose an application
'Wanneer is het gedrag van een jongere te beschouwen als een probleem?' Met deze vraag begint prof. dr. J.D. van der Ploeg zijn Ortho-klassieker Gedragsproblemen, waarvan nu een nieuwe editie verschijnt. Ouders, leerkrachten en andere opvoeders bepalen allen vanuit de voor hen geldende normen wanneer er sprake is van probleemgedrag. In die zin is probleemgedrag een subjectief en normatief begrip. Waar de een zich ernstig zorgen maakt over het agressieve gedrag van de jeugdige, zal de ander spreken van een gezonde opstandigheid. Bescheidenheid kan ook worden ervaren als sterk teruggetrokken gedrag. De auteur onderscheidt vier typen kinderen met gedragsproblemen: het sociaal angstige kind, het depressieve kind, het hyperactieve kind en het agressieve kind. Het meervoudig risicomodel staat daarbij centraal. Vanuit dit model wordt begrijpelijk gemaakt hoe gedragsproblemen ontstaan en welke factoren daarbij een rol spelen. Behalve een definiëring van het begrip probleemgedrag komen in dit verband ook omgeving en persoonlijkheidsaspecten aan de orde. Gedragsproblemen is het eerste boek in het Nederlands dat op grondige wijze, zowel wetenschappelijk als praktijkgericht, dit onderwerp behandelt. Voor deze nieuwe, uitgebreide en volledig herziene editie is intensief gewerkt aan het up-to-date maken van de tekst. De laatste wetenschappelijke ontwikkelingen zijn in ogenschouw genomen, met als resultaat dat deze editie aansluit bij de huidige stand van zaken in de verschillende disciplines. Inhoudsopgave Deel 1 PROBLEEMGEDRAG 1 Wat is probleemgedrag? 2 Eerste typeringen uit de psychiatrie 3 Classificaties van probleemgedrag 4 Modellen en interventies Deel 2 DE OMGEVING 5 Het gezin 6 De school 7 Vrije tijd 8 Traumatische gebeurtenissen 9 Sociale steun Deel 3 PERSOONLIJKHEIDSFACTOREN : DE VIER Z-CONCEPTEN 10 Zelfbeeld 11 Zelfbeschikking 12 Zelfhandhaving 13 Zelfcontrole Deel 4 CONCREET PROBLEEMGEDRAG 14 Het agressieve kind 15 Het hyperactieve kind 16 Het sociaal angstige kind 17 Het depressieve kind 18 Het meervoudig risico-model in de praktijk
Gedragsstoornissen --- Kinderen. --- Orthopedagogie --- #KVHB:Orthopedagogie --- #KVHB:Gedragsstoornis --- kinderen --- gedragsproblemen --- probleemgedrag --- zelfbeeld --- Gedragsstoornissen (gedragsproblemen) --- Zelfbeeld (zelfontplooiing, zelfvertrouwen, zelfwaardering) --- Agressie (geweld, woede) --- Personen met ADHD (ADHD, hyperkinetische kinderen, MBD, minimal brain dysfunction) --- Angst --- Depressie bij kinderen/jongeren --- Probleemgedrag --- 376.4 --- ADHD --- Agressie --- Classificatie --- Depressies --- Gezin --- Omgevingsfactoren --- Psychiatrie --- Sociale voorzieningen --- Zelfbeeld --- Gedragsproblemen --- Kinderen --- Angsten --- Depressie --- Hyperkinetische kinderen --- Gedragsprobleem --- Kind --- Hyperkinesie --- ouder --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie
Choose an application
Vanuit een gemeenschappelijke bezorgdheid hebben de Koning Boudewijnstichting en de Vlaamse Onderwijsraad (Vlor) een ondersteuningsproject opgestart voor scholen uit het buitengewoon onderwijs die veel jongeren opvangen met gedrags- en emotionele problemen. Het project kreeg de werktitel "Borg de Zorg": het wilde de zorg voor deze jongeren in kaart brengen, maar daarnaast ook waar-borgen dat er in de scholen een doordachte visie wordt uitgewerkt om die zorg te verankeren en om voor deze jongeren een goede toekomst te waar-borgen. Het reflectieboek "Leer-kracht Veer-kracht" bundelt de resultaten van dit project. De makers hopen ermee de leer-kracht van de schoolteams te helpen vergroten, om zo een beter orthopedagogisch antwoord te bieden op de complexe hulpvraag van jongeren met gedrags- en emotionele problemen. Tegelijk willen ze de schoolteams en de individuele leerkracht meer veer-kracht geven om deze jongeren te blijven begeleiden. "Leer-kracht Veer-kracht" brengt het verhaal van het zoeken naar een gepaste begeleiding van deze jongeren, met het schoolteam én met externe instanties. Het brengt de theorieën en praktijkoefeningen van experts samen met de verhalen, voorbeelden en instrumenten van scholen. De vele reflectievragen in het boek kunnen schoolteams helpen om in hun school bestaande structuren, afspraken en plannen te evalueren en eventueel bij te stellen.
Behavior disorders in children --- Teachers --- gedragsproblemen --- 663 Jeugd --- zorgverbreding --- klasmanagement --- 454.22 --- 467 --- Begeleiding(Coaching) --- Buitengewoon secundair onderwijs --- Gedragsproblemen --- Gedragsproblemen(Kinderen met gedragsproblemen, Gedragsstoornissen) --- Jeugd --- Jeugd(Jongeren) --- Leerlingbegeleiding --- Preventie --- Schoolcultuur --- Secundair onderwijs --- 465 --- Agressie --- Belonen --- Diagnostiek --- Gedragsstoornissen (gedragsproblemen) --- Gedragstherapie --- Jeugdhulpverlening --- Jongeren --- Klasmanagement --- Klassenmanagement --- Leerkracht --- Leerlingenbegeleiding (Centra voor Leerlingenbegeleiding, CLB, schoolmaatschappelijk werk) --- Onderwijs --- Relatie ouder - school --- Straffen --- Team --- Teamvorming --- Waarden --- Onderwijsstijlen --- Kinderen met psychosociale en emotionele problemen --- Kinderen met socio-educatieve belemmeringen --- Contains audio-visual material --- Gedragsstoornissen --- Buitengewoon secundair onderwijs. --- Pupil counseling. Pupil guidance --- Secondary education --- Orthopedagogics --- BuSO (buitengewoon secundair onderwijs) --- emotionele problemen --- leerlingenbegeleiding --- gedragsstoornissen --- probleemgericht werken
Listing 1 - 10 of 142 | << page >> |
Sort by
|