Listing 1 - 10 of 11 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Educational sciences --- didactiek --- onderwijsbegeleiding --- 450.4 --- onderwijskunde --- onderwijs --- onderwijskunde, onderwijsonderzoek --- Lerarenopleiding --- Pedagogiek en onderwijskunde --- algemeen --- didactische theorieën --- algemeen. --- didactische theorieën. --- Algemeen. --- Didactische theorieën.
Choose an application
Teaching --- Education. --- #GSDBP --- #C9302 --- 450.4 --- onderwijskunde --- onderwijs --- 430.1 --- naslagwerken --- Documentatiemap --- Gordon-methode --- Onderwijskunde: lexicon --- pedagogiek --- 37 --- 371.3 --- Activities, Educational --- Educational Activities --- Workshops --- Literacy Programs --- Training Programs --- Activity, Educational --- Educational Activity --- Literacy Program --- Program, Literacy --- Program, Training --- Programs, Literacy --- Programs, Training --- Training Program --- Workshop --- Students --- onderwijskunde, onderwijsonderzoek --- Opvoeding en onderwijs --(algemeen) --- education --- 37 Opvoeding en onderwijs --(algemeen) --- Education --- 37 Education
Choose an application
450.4 --- basisonderwijs --- lerarenopleidingen --- onderwijsonderzoek --- onderwijsvernieuwing --- Lerarenopleiding --- Onderwijsonderzoek --- Onderwijsvernieuwing --- Samenwerking --- 450.7 --- 471.3 --- Basisonderwijs --- Praktijkonderzoek --- Onderwijskunde --- opleiding --- Leraren ; basisonderwijs ; opleidingen ; Vlaanderen --- Onderwijsresearch --- 711 Basiseducatie --- onderwijskunde, onderwijsonderzoek --- Opleiding en bijscholing --- De kleuterleidster --- Pedagogiek en onderwijskunde --- onderwijsbeleid. --- Teacher education. Teacher's profession --- lerarenopleiding --- research --- Flanders --- Lager onderwijs --- Vlaanderen --- Samenwerking opleiding - werkveld --- Onderzoek Ahs --- Relatie onderwijs - werkveld --- Onderzoek Arteveldehogeschool --- Emigratie
Choose an application
Waaruit bestaat het DNA van een leergemeenschap?Hoe moet je in team discussiëren en cocreëren?Op welke manier veranker je schoolontwikkeling bottom-up?Teamwerk wint steeds meer aan populariteit in het onderwijs. Door samen te werken hoeven leraren en begeleiders uitdagingen zoals het aanscherpen van expertise, de groeiende diversiteit onder leerlingen, de grote werkdruk en de veranderende regels van de overheid niet langer alleen aan te pakken. Helaas blijken in praktijk niet alle manieren van samenwerken even effectief.Team school helpt om samenwerking binnen de schoolmuren en over scholen heen op een succesvolle en gedragen manier te organiseren. Aan de basis daarvan staat de creatie van leergemeenschappen om tot sterkere professionalisering van leraren en kwaliteitsvolle schoolontwikkeling te komen. Dit boek legt uit wat belangrijke randvoorwaarden zijn voor leergemeenschappen en welke verschillende fasen bij de ontwikkeling en inbedding ervan in de school moeten worden doorlopen. Het is er voor elke leraar, directeur, vak- en schoolbegeleider en onderwijsondersteuner die impact wil hebben tot in de klas.Bron: https://www.lannoocampus.be/nl/team-school
450.4 --- cocreatie --- schoolontwikkeling --- leergemeenschappen --- onderwijskunde, onderwijsonderzoek --- Teaching --- onderwijsmanagement --- onderwijs --- onderwijsbeleid --- School management --- lerarenberoep --- Onderwijsvernieuwing. --- Teamwork. --- Schoolontwikkeling --- Leergemeenschappen --- Onderwijsorganisatie --- Schoolteams --- Teamwerk --- Samenwerken --- Onderwijs --- schoolorganisatie --- co-teaching (ler) --- Basisonderwijs --- Secundair onderwijs --- Buitengewoon onderwijs --- Co-teaching --- PXL-Central Office 2020 --- onderwijskunde --- onderwijsonderzoek --- kwaliteitsbevordering --- teamwerk --- Teamwork --- Onderwijsleerprocessen --- Onderwijsvernieuwing --- Onderwijsmanagement --- Onderwijsvisie --- 371.39 --- Professionele leergemeenschap --- Samenwerking --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- Schoolteam
Choose an application
leren --- evaluatie (onderwijs) --- Teaching --- onderwijsmethoden --- didactiek --- assessments (onderwijs) --- 371.01 --- 450.4 --- onderwijs --- onderwijskunde --- Constructivisme --- Curricula --- Didactisch principe --- Evaluatie --- Geschiedenis van opvoeding en onderwijs(Historische pedagogie) --- Leerpsychologie --- Leerstrategieën (Studiewijzers) --- Leraren (Kleuterleid(st)ers, Leerkrachten, Onderwijzers) --- Leren --- Metacognitie --- Motivatie (Studiemotivatie) --- Onderwijsfilosofie (Onderwijsvisie) --- Onderwijskunde --- Onderwijsleerprocessen --- Onderwijsstrategieën --- constructivisme --- didactische principes --- evaluatie --- leerpsychologie --- 371.3 --- Behaviorisme --- Curriculumontwikkeling --- Onderwijs; algemeen --- Onderwijskundig ontwerpen --- Onderwijskunde:theorie --(algemeen) --- onderwijskunde, onderwijsonderzoek --- (zie ook: Pedagogiek) --- 371.01 Onderwijskunde:theorie --(algemeen) --- departement Algemeen 09 --- 370.02
Choose an application
De inhoudelijke en structurele uitwerking van dit handboek illustreert een visie op leren en instructie. De lezer maakt kennis met onderwijskundige concepten, principes, theorieën, modellen en methodes en leert deze kenniselementen ook actief toepassen. Het gaat immers niet alleen om het snel verwerken van onderwijskundige basiskennis. De toepassing staat centraal. Dit boek overstijgt de traditionele formele instructiecontexten (kleuterschool, lagere school, secundaire school) en besteedt aandacht aan bedrijfsopleidingen, professionele opleidingen en informele leercontexten zoals musea en tentoonstellingen.
Teaching --- Educational psychology --- Teaching. --- Educational psychology. --- Onderwijskunde. --- leren --- evaluatie (onderwijs) --- onderwijsmethoden --- didactiek --- assessments (onderwijs) --- Education --- Philosophy --- Study and teaching --- Handbooks, manuals, etc. --- onderwijskunde --- PXL-Central Office 2016 --- motivatie --- onderwijsleerprocessen --- leerpsychologie --- 371.01 --- 450.4 --- Constructivisme --- Curricula --- Didactisch principe --- Evaluatie --- Geschiedenis van opvoeding en onderwijs(Historische pedagogie) --- Leerpsychologie --- Leerstrategieën (Studiewijzers) --- Leraren (Kleuterleid(st)ers, Leerkrachten, Onderwijzers) --- Leren --- Metacognitie --- Onderwijsfilosofie (Onderwijsvisie) --- Onderwijskunde --- Onderwijsleerprocessen --- Onderwijsstrategieën --- Motivatie (Studiemotivatie) --- constructivisme --- evaluatie --- didactische principes --- Didactiek --- Onderwijs; algemeen --- 110357.jpg --- onderwijs --- 371.01 Onderwijskunde:theorie --(algemeen) --- Onderwijskunde:theorie --(algemeen) --- (zie ook: Pedagogiek) --- onderwijskunde, onderwijsonderzoek --- 37 --- vakdidactiek --- pedagogie --- Instructie --- Denken --- Leerplanontwikkeling --- Differentiatie --- Motivatie --- Rekenen --- Wiskunde --- Basisonderwijs --- Lerarenopleiding --- Behaviorisme --- Cognitivisme --- Taal --- Kleuter --- Geschiedenis --- Spraaktechnologie --- Therapie
Choose an application
Onderwijs is als het weer: iedereen praat erover, iedereen denkt er veel over te weten. We hebben er allemaal een mening over omdat we allemaal betrokken zijn. dit werk gaat de hardnekkige clichés over leren, technologie in de klas, neurologie en onderwijsbeleid te lijf. Zo sneuvelen in dit boek onder andere leerstijlen, blijken jongens niet beter in wiskunde en blijken baby's niet slimmer te worden van klassieke muziek.Op ludieke wijze roeien de auteurs de grootste mythes op het gebied van onderwijs en leren uit en alle indianenverhalen over onderwijs en leren worden weerlegd op basis van recent onderzoek
Onderwijs --- Psychologie --- Neurologie --- Pedagogiek --- Leren --- Technologie --- Onderwijskunde --- Leerstijl --- Leerproces --- Beleid --- Educational psychology --- Teaching --- onderwijsrendement --- gender --- onderwijsonderzoek --- Educational sciences --- 371 --- #SBIB:316.334.1O400 --- #PBIB:+110.10 --- 720 Onderwijs --- leerstijlen --- onderwijsbeleid --- onderwijskunde --- AA / International- internationaal --- 170 --- 45 --- 415.4 --- Jongens --- Leerpsychologie --- Meisjes --- 450.4 --- Onderwijsbeleid --- Onderwijsleerprocessen --- Onderwijsonderzoek --- Onderwijstechnologie --- 371 Onderwijs. Schoolwezen --- Onderwijs. Schoolwezen --- Leer- en onderwijsgedrag: algemeen --- Onderwijs : Didactiek : Algemeen --- Moraal en ethiek (algemeenheden) --- Opvoeding, opvoedkunde --- Hogere geestelijke functies --- 720 Onderwijs. --- Jongens. --- Leerpsychologie. --- Meisjes. --- Onderwijsbeleid. --- Onderwijsleerprocessen. --- Onderwijsonderzoek. --- Onderwijstechnologie. --- leerstijlen. --- onderwijsbeleid. --- onderwijskunde. --- Onderwijs : Didactiek : Algemeen. --- Leer- en onderwijsgedrag: algemeen. --- Onderwijs. Schoolwezen. --- Hogere geestelijke functies. --- Onderwijskunde. --- onderwijsleerprocessen --- onderwijstechnologie --- onderwijskunde, onderwijsonderzoek
Choose an application
#KVHB:Didactiek. --- #KVHB:Onderwijspsychologie. --- 37.01 --- 37.012 --- 450.4 --- 454 ) Didactiek - algemeen --- Advance organizer --- Andrews & Goodson --- Associatieleer --- Ausubel, D.P --- Behaviorisme --- Bloom --- Brown --- Camiroi --- Cognitivisme --- Contructivisme --- Curriculumtheorie --- De Block --- Didactiek --- Didactische werkvormen --- Directe instructie --- Educatief ontwerpen --- Evaluatie --- Evaluaties --- Flavell --- Gagné, Robert --- Geprogrammeerde instructie --- IDI-model --- Instructie --- Kratwohl --- Leerdoelen --- Leerproces --- Leren --- Merrill, David --- Metacognitie --- Nadler --- Objectivisme --- Onderwijs --- Onderwijskunde --- Ontwerpwetenschap --- Pedagogie --- Probleemgestuurd onderwijs --- Rogers, Carl R --- Romiszowski --- Skinner --- Taxonomieën --- Tyler-rationale --- Zelfevaluatie --- curriculumtheorie --- didactische werkvormen --- evaluatie --- instructie --- matacognitie --- onderwijs. --- onderwijskunde --- onderwijskunde. --- onderwijskundig ontwerpen --- taxonomieën --- Onderzoeksmethoden bij opvoeding en onderwijs. --- Onderwijskunde. --- Onderwijskunde, onderwijsonderzoek. --- (zie ook: interactief leren). --- (zie ook: teleonderwijs).
Choose an application
Dit boek is door uitgever en auteurs bedoeld als 'opvolger' van het bekende standaardwerk Beknopte Didaxologie. De ontwikkeling van de wetenschappelijke inzichten zoals die zich sinds Beknopte Didaxologie heeft voltrokken, betreft zowel de kant van het onderwijzen als de kant van het leren. Wat het onderwijzen betreft, zijn er toenemende twijfels over de waarde van allerlei prescriptieve didactische modellen die in het verleden centraal stonden. Met name het onderzoek naar cognities van ervaren docenten heeft voeding gegeven aan deze twijfels en heeft de aandacht gevestigd op andere typen kennis die het handelen kunnen sturen. Wat het leren betreft, wordt er een toenemend belang gehecht aan het kennis-constructieproces dat zich voltrekt wanneer de leerling zelf actief met de leerstof bezig is, evenals aan de manieren waarop leerlingen hun eigen leerproces kunnen beïnvloeden.
Lerarenopleiding --- Onderwijskunde. --- Onderwijsvernieuwing. --- Pedagogie. --- Algemeen. --- evaluatie (onderwijs) --- education --- IKZ (integrale kwaliteitszorg) --- waarneming --- onderwijs --- kwaliteitscontrole --- Didactic strategies --- perception --- psychology --- didactiek --- psychologie --- 371.01 --- #GROL:SEMI-371.01 --- #GSDBP --- #PBIB:2000.2 --- #PBIB:2001.1 --- #PEDA *1 --- #PEDA *1.3 --- Academic collection --- #KVHB:Didactiek --- 000.1 --- 371.31 --- onderwijskunde --- 450.4 --- 37 --- Computerondersteund onderwijs --- Curriculum --- Didactisch proces (leerproces) --- Didactische werkvormen --- Eindtermen --- Evaluatie (Beoordeling) --- Evaluatie --- IKZ-onderwijs --- Inspectie --- Integrale kwaliteitszorg --- Klas --- Kwaliteitsbewaking (audit) --- Kwaliteitszorg --- Leerkracht --- Leerlingen --- Leermiddelen --- Leerplanontwikkeling (curriculumontwikkeling) --- Leerplanontwikkeling --- Leerproces --- Leerprocessen --- Leraren --- Media --- Media-onderwijs --- Onderwijsbeleid --- Onderwijskunde --- Onderwijsmedia --- Onderwijsstructuur (onderwijspolitiek, onderwijsorganisatie) --- Opleiding --- Relatie onderwijs - maatschappij --- School --- 454 ) Didactiek - algemeen --- didactische evaluatie --- didactische werkvormen --- klas --- kwaliteitsbeleid --- leerlingkenmerken --- leerprocessen --- leraren --- onderwijsbeleid --- onderwijskunde (ler) --- school --- 37.01 --- Didactiek --- Kwaliteit --- Onderwijsorganisatie --- Werkvormen --- 454 --- Didactische evaluatie --- Klasmanagement --- Leerlingkenmerken --- 371.3 --- 691 --- 371.01 Onderwijskunde:theorie --(algemeen) --- Onderwijskunde:theorie --(algemeen) --- Algemene werken --- onderwijskunde, onderwijsonderzoek --- (zie ook: ICT) --- (zie ook: Schoolrapporten) --- (zie ook: Onderwijsinspectie) --- (zie ook: Leerplannen) --- (zie ook: Pedagogiek) --- Pedagogie en didactiek --- Onderwijs --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport
Choose an application
Dit is vrijwel volledig opnieuw geschreven editie van de eerste uitgave uit 1995. In deze editie zijn bovendien enkele deelterreinen van de onderwijswetenschappen opgenomen die in de eerste ontbraken, zoals onderwijssociologische thematieken, onderwijsbeleid van de overheid en ICT in het onderwijs. Daarnaast zijn deelterreinen anders gegroepeerd; zo zijn bijvoorbeeld didactische werkvormen en curriculumproblematiek geïntegreerd in een hoofdstuk over leeromgevingen.
Education --- Lerarenopleiding --- Algemeen. --- onderwijs --- Didactic strategies --- Teaching --- Didactics --- Academic collection --- #GROL:SEMI-371.01 --- #GSDBP --- #PBIB:2000.2 --- #PBIB:2001.1 --- #PBIB:2003.4 --- #PBIB:2004.1 --- #PBIB:gift 2003 --- #PBIB:gift 2004 --- #PEDA *1 --- #PEDA *1.3 --- 371.01 --- 454 ) Didactiek - algemeen --- assessment --- computers --- differentiatie --- docenten --- evaluatie --- ICT --- leerlingen --- leeromgevingen --- leerprocessen --- leraren --- onderwijskunde --- school --- 450.4 --- Assessment --- Competentie --- Computer --- Curriculum --- Didactische werkvormen --- Evaluatie --- IKZ-onderwijs --- Klas --- Leerkracht --- Leerling --- Leeromgeving --- Leerproces --- Leerstijlen --- Leerstrategieën --- Leren --- Media --- Media-onderwijs --- Onderwijsbeleid --- Onderwijskunde --- School --- onderwijsvernieuwing --- 371 --- Didactische evaluatie --- Klasmanagement --- Kwaliteitszorg --- Leerlingkenmerken --- Leerprocessen --- Leraren --- Lerarenopleiding : CVO --- didactiek --- leerpsychologie --- onderwijsorganisatie --- onderwijspolitiek --- onderwijssociologie --- 454 --- Didactiek --- Didactiek (Vakdidactiek) --- ICT informatie- en communicatietechnologie --- Integrale kwaliteitszorg --- Leraren (Kleuterleid(st)ers, Leerkrachten, Onderwijzers) --- Onderwijs en maatschappij --- Onderwijssociologie --- Professionele ontwikkeling --- 371.01 Onderwijskunde:theorie --(algemeen) --- Onderwijskunde:theorie --(algemeen) --- (zie ook: fysica (computer)) --- (zie ook: motivatie (leerling)) --- (zie ook: interactief leren) --- 371.3 --- 67 --- 159.95 --- 371.1 --- Didactiek; algemeen --- onderwijskunde, onderwijsonderzoek --- onderwijsbeleid --- overheid --- ICT in het onderwijs --- didactische werkvormen --- Leerplannen --- Maatschappij --- 370 --- Leraar --- Didactische werkvorm --- Leerplan --- Nederland --- Kust --- Directie
Listing 1 - 10 of 11 | << page >> |
Sort by
|