Listing 1 - 4 of 4 |
Sort by
|
Choose an application
Het handboek Het ondernemingsplan en de balanced scorecard bevat geen nieuwe management-theorie, maar is een toepassing van bestaande theorieën. Het boek is met het model van de waardeketen van Porter als raamwerk, geweven met twee rode draden. De eerste rode draad is de cyclus van beleid maken. Deze biedt de structuur die nodig is voor het opstellen van een ondernemingsplan. Daarbinnen worden hulpmiddelen aangereikt om praktisch en doelmatig zo'n plan op te stellen. De tweede rode draad is de balanced scorecard en de daarop aansluitende succesfactoren en prestatie-indicatoren. De auteur behandelt aan de hand van overzichtelijke stappenplannen de verschillende aspecten die komen kijken bij het maken van het ondernemingsplan en de bijbehorende strategische balanced scorecard. Bij elke stap wordt aangegeven wat de essentie is voor het proces, welke informatie en welke activiteiten noodzakelijk zijn.
strategisch beleid --- ondernemen --- bedrijfsbeleid --- Business policy --- ondernemingsplan --- #SBIB:022.IOS --- Indicateurs Indicatoren --- Plan d'organisation Organisatieontwerp --- 657.34 --- Prestatiemeting --- BSC (= balanced scorecard) --- Ondernemingsplan --- BSC (= balanced scorecard). --- Ondernemingsplan. --- #SBIB:35H201 --- #SBIB:35H202 --- #SBIB:316.334.2A552 --- Balanced scorecard Balanced scorecard --- Performance Prestatie --- Feedback Feedback --- Communication Communicatie --- Evaluation Evaluatie --- Stratégies (management) Strategieën (management) --- 658.012 --- Strategisch management --- balanced scorecard --- communicatie --- onderneming --- prestatiemeting --- strategisch management --- Overheidsmanagement: technieken --- Overheidsmanagement: prestatiemanagement --- Partijen en strategieën in de onderneming: scientific management, tijds- een bewegingsstudies, beoordelingstechnieken, Taylorisme, kwaliteitsmanagement --- (zie ook: bsc)
Choose an application
1. Behoefte aan een gestructureerde aanpak van kwantitatieve beleidsondersteuning ? - 2. Performance management-raamwerk - 3. Strategie - 4. Planning en budgettering - 5. Performance monitoring met behulp van de balanced scorecard - 6. Dashboards - 7. Geografische Informatie Systemen : beter GIS-sen dan missen - 8. Online analytical processing - 9. Rapportering - 10. Het vertalen van bedrijfsvraagstukken naar gegevensverwerking - 11. Data warehousing - 12. Extractie, transformatie, loading - 13. Performance management in de organisatie - 14. Naar een beter zicht op de toekomst, door een beter begrip van het heden op basis van inzichten uit het verleden
Performance management. --- Prestatiemanagement. --- Prestatiemeting. --- Strategisch management. --- business intelligence (informatica) --- budgettering --- Information systems --- strategisch beleid --- management --- Business policy --- datawarehousing --- prestatiemetingsystemen --- Performance management --- #SBIB:35H202 --- 098 Bedrijfskunde --- strategic intelligence --- financial intelligence --- business intelligence --- analytical intelligence --- geografisch informaGIS --- online analytical processing --- Pithead --- benchmarking --- dashboard --- balanced scorecard --- data warehouse --- extractie-transformatie-loading (ETL) --- business intelligence competency center (BICC) --- corporate intelligence office --- office of strategy management --- Performance Prestatie --- Stratégies (management) Strategieën (management) --- Mesure Maat --- Balanced scorecard Balanced scorecard --- Overheidsmanagement: prestatiemanagement --- Management --- Prestatiemetingen --- Strategisch management --- Strategievorming --- Scorecard --- Datawarehouse --- Datamining --- 658.011 --- 681.37 --- 366.4 --- prestatiemanagement --- strategisch management --- organisatieleer --- Management strategie beleid cultuur gedrag --- Bedrijfsbeleid --- Informatiesystemen --- bedrijfsleiding, management --- Prestatiemeting --- Kostenbeheersing
Choose an application
Public finance --- Belgium --- Finances publiques Overheidsfinanciën --- Management public Overheidsmanagement --- Fiscalité Belastingwezen --- Budget Begroting --- Sécurité sociale Sociale zekerheid --- Privatisation Privatisering --- Evaluation de l'action administrative Evaluatie van de administratieve actie --- Balanced scorecard Balanced scorecard --- Overheidsuitgaven 336.5 --- Financiering 658.147 --- Economie 330 --- 430.1 Openbare Financien --- openbare financien --- AA / International- internationaal --- 336.00 --- 336.1/.5 <493> --- 351.72 <493> --- BPB0809 --- 346.1 --- overheidsfinanciën --- fiscaliteit --- sociale zekerheid --- overheidsmanagement --- finances publiques --- Organisatie van de overheidsfinanciën. Overheidsuitgaven en -inkomsten: algemeenheden --- Openbare financien. Overheidsfinancien. Overheidseconomie. Openbare geldmiddelen. Staatsfinancieen--België --- Begrotingsrecht. Openbare financien. Openbare geldmiddelen. Financiele wetgeving--z.o.{336.12}--België --- openbare financiën --- 351.72 <493> Begrotingsrecht. Openbare financien. Openbare geldmiddelen. Financiele wetgeving--z.o.{336.12}--België --- 336.1/.5 <493> Openbare financien. Overheidsfinancien. Overheidseconomie. Openbare geldmiddelen. Staatsfinancieen--België
Choose an application
In dit boek analyseren de auteurs hoe met behulp van het BSC-concept de missie, de doelstellingen en de strategie van de onderneming vertaald kunnen worden in prestatiemaatstaven. Ze reiken ideeën en ervaringen aan om in de praktijk een betere invulling aan de BSC te kunnen geven. Er wordt vooral aandacht geschonken aan nieuwe vormen van prestatiemeting op financieel vlak en op het vlak van integrale bedrijfsprocessen.Verder komt het meten van klanten- en personeelstevredenheid en het lerend en innovatief vermogen van de onderneming expliciet aan bod. Er wordt ook aandacht besteed aan het meten van de milieuprestaties van een onderneming. Het boek is ook doorweven met voorbeelden van indicatoren en implementaties van de BSC in diverse organisaties (industrie, dienstensector en non-profit).
Arbeids- en organisatiepsychologie --- management. --- BSC (balanced scorecard) --- bedrijfsorganisatie --- Business policy --- prestatiemetingsystemen --- 65.01 --- management --- balanced scorecard --- innovatiemanagement --- prestatiemeting --- strategisch management --- value management --- 65.01 Methods and methodology. Theory and practice of organization --- Methods and methodology. Theory and practice of organization --- (zie ook: bsc) --- #SBIB:316.334.2A552 --- #SBIB:35H202 --- #SBIB:001.HIVA --- #A9906A --- Orientation du personnel Personeelsorientatie --- Balanced scorecard Balanced scorecard --- Client Klant --- Mesure Maat --- Organisation en apprentissage Lerende organisatie --- Contrôle Controle --- Appréciation des prestations du personnel Prestatiebeoordeling --- Valeurs (personnel) Waarden (personeel) --- Management (cas concrets) Concreet management --- Comportement psychologique du personnel Psychologisch gedrag van het personeel --- 658.012.123 --- AA / International- internationaal --- 650 --- Kwaliteitszorg --- Managers --- e070345.jpg --- Partijen en strategieën in de onderneming: scientific management, tijds- een bewegingsstudies, beoordelingstechnieken, Taylorisme, kwaliteitsmanagement --- Overheidsmanagement: prestatiemanagement --- Systeemanalyse binnen het bedrijf --- Theorieën en grondbeginselen. Management --- Scorecard --- Managementtechnieken --- Prestatiemetingen --- Prestatie-indicatoren --- Kritieke succesfactoren --- Value based management --- Klantentevredenheid --- Arbeidsvreugde --- Management. --- Prestatiemeting --- Prestatie-indicator --- Kritieke succesfactor
Listing 1 - 4 of 4 |
Sort by
|