Listing 1 - 10 of 14 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Didactics of languages --- taalgebruik --- talenonderwijs --- linguïstiek
Choose an application
French language --- Didactics of French --- Frans : taalonderwijs --- #KVHA:Taalonderwijs, Frans --- interculturele communicatie --- talenonderwijs --- Frans --- Mass communications
Choose an application
Choose an application
talenonderwijs --- Didactics of languages --- 800 --- 371.3:81'3 --- didactiek --- taalonderwijs --- zelfstandig leren --- zelfstudie --- 456.1 --- Taalonderwijs --- Zelfsturend leren --- 051771.jpg --- Vreemde-talenonderwijs --- Taalwetenschap. Taalkunde. Linguistiek --- Lerarenopleiding --- (vak)didactiek talen --- (vak)didactiek talen. --- 800 Taalwetenschap. Taalkunde. Linguistiek
Choose an application
Didactics of languages --- Literature --- Languages, Modern --- Langues vivantes --- Study and teaching --- Periodicals. --- Etude et enseignement --- Périodiques --- JEX9 --- Arts and Humanities --- Education & Careers --- Language & Linguistics --- talenonderwijs
Choose an application
Dit cahier schetst de contouren van intercultureel vreemdetalenonderwijs. Achtereenvolgens wordt ingegaan op doelstellingen, leerinhouden en onderwijsprincipes. Verder wordt toelichting gegeven bij het beroepsprofiel van 'de leerkracht intercultureel vreemdetalenonderwijs. Elk van die uitgangspunten en principes wordt geconcretiseerd aan de hand van lesmateriaal voor Engels, Frans of Duits. Daarnaast wordt ook aandacht besteed aan interculturele projecten, en aan de evaluatie van interculturele communicatieve competentie. Het laatste hoofdstuk gaat in op de criteria waaraan interculture leermiddelen zouden moeten voldoen.
intercultureel onderwijs --- interculturele communicatie --- talenonderwijs --- Didactics of languages --- Intercultureel onderwijs --- Vreemdetalenonderwijs ; didactiek --- #SBIB:37H0 --- Academic collection --- #KVHA:Taalonderwijs --- secundair onderwijs --- vreemdetalenonderwijs --- 456.2 --- didactiek --- 484.6 --- 485.210 --- 485.220 --- Didactiek --- Duits --- Engels --- Frans --- Leren leren --- Taalonderwijs --- 485.2 --- Cultuur --- Cultuuropvoeding --- Onderwijs --- Vreemde talen --- 454.6 --- 485.21 ) Franse taal - s.o --- vreemde-talenonderwijs --- vreemdetalenonderwijs (ler) --- Vreemdetalenonderwijs --- Pedagogie --- didactiek algemeen - taal en letterkunde overige talen --- Duits - vakdidactiek --- Engels - vakdidactiek --- Taal en letterkunde; overige talen --- "(zie ook: wiskunde (didactiek; s.o.))" --- (zie ook: teleonderwijs) --- #BSCH: vak: PAV
Choose an application
Linguistics --- English language --- Anglais (Langue) --- Textbooks for foreign speakers --- Periodicals --- Manuels pour allophones --- Périodiques --- Second language acquisition --- Written communication --- Second language acquisition. --- Study and teaching --- Foreign speakers --- Foreign speakers. --- Study and teaching. --- Arts and Humanities --- General and Others --- Language & Linguistics --- tweede taal --- talenonderwijs
Choose an application
Als gezinshelper, aan huis of in een dagcentrum, als verpleger of verpleegster in een ziekenhuis of aan huis, in een bejaardentehuis, als ambulancier... moet je wel es mensen helpen die Frans spreken. Wat moet je begrijpen? Wat zeg je en hoe zeg je het? (Bron: inleiding)
taalgebruik --- talenonderwijs --- verpleegkunde --- mondelinge communicatie --- Frans --- Didactics of French --- communicatie --- idiomen --- #BSCH: vak: Frans --- 361.10 --- Communicatie --- Frans-Nederlands --- Woordenschat --- so --- fran485.2 --- Franse taal ; secundair onderwijs ; leermiddelen --- Frans: handboek beroepsonderwijs --- Franse taal: hulpverlening --- Franse taal: mondelinge communicatie --- Schoolbooks - Didactic material --- Didactiek van het Frans --- Beroepssecundair onderwijs --- Technisch secundair onderwijs --- Personenzorg --- 3e graad secundair onderwijs --- 5e leerjaar secundair onderwijs --- 6e leerjaar secundair onderwijs
Choose an application
Dit tijdschrift richt zich tot alle leraren levende talen. U vindt er tips, materiaalbesprekingen, info over literatuur,...
Philology, Modern --- Literature, Modern --- Language and languages --- Taalonderwijs. --- Literature, Modern. --- Philology, Modern. --- Study and teaching --- Study and teaching. --- #KVHA:Tijdschriften; Algemene taalkunde --- onderwijs --- T --- vreemdetalenonderwijs --- Levende talen --- Taalonderwijs --- Tijdschriften --- 456.1/2 --- 801.2 --- Nederlandse taal ; didactiek --- Taal en letterkunde --- Tijdschriften en seriewerken --- Periodicals --- Vreemdetalenonderwijs --- didactiek --- tijdschriften. --- Didactics of languages --- talenonderwijs --- Arts and Humanities --- Language & Linguistics --- Primary education --- Secondary education --- Didactiek --- Tijdschriften. --- Philology, Modern - Periodicals --- Literature, Modern - Periodicals --- Language and languages - Study and teaching - Periodicals
Choose an application
Docenten die vakonderwijs verzorgen, hebben tegelijkertijd te maken met de taalontwikkeling van de leerlingen. Op school worden leerlingen geconfronteerd met het speciale taalgebruik (vaktaal) en de denkwijzen van de verschillende vakken. Als zich in een groep grote verschillen in taalvaardigheid voordoen, worden leerresultaten beter als docenten bewust die vaktaal opbouwen. Handboek taalgericht vakonderwijs beschrijft concreet hoe docenten aandacht kunnen besteden aan de rol van taal in het vak of beroepsgerichte programma's om zo leerlingen optimale begeleiding te kunnen geven. Belangrijk hierbij is om te focussen op de talige kant van het vakonderwijs en vervolgens het onderwijs contextrijk aan te bieden met taalsteun en vol interactie. De auteurs geven in dit handboek tal van didactische suggesties, geordend rond de kernbegrippen context, taalsteun en interactie. Tevens worden ervaringen met taalgericht vakonderwijs systematisch beschreven, typische kenmerken van schools taalgebruik besproken, en zijn er verwijzingen naar recent materiaal voor docent en leerling opgenomen. Ook gaan de auteurs in op het opbouwen van een taalbeleid in school. Handboek taalgericht vakonderwijs wil leraren in opleiding ondersteunen, maar is tevens een praktisch hulpmiddel voor iedereen die zich in het voortgezet onderwijs richt op het versterken van vakonderwijs via een taalgerichte didactiek. Inhoudsopgave : 1. Inleiding 2. Kenmerken en onderbouwing 3. De start: het fundament 4. Verwerking en verdieping 5. De afronding: feedback, beoordeling en reflectie 6. Invoering van taalgericht onderwijs
Didactiek. --- Taalbeleid --- Zaakvakken en taalvaardigheid. --- Onderwijs. --- talenonderwijs --- Didactics of languages --- HO (hoger onderwijs) --- 371.321 --- 475.2 --- Onderwijs --- Taalgericht vakonderwijs --- Taalonderwijs --- taalbeleid --- taalonderwijs --- taalopvoeding --- 485.1 --- taalbeleid: lerarenopleiding --- taaldidactiek --- 485.15 --- Basisonderwijs --- Nederlands --- Nederlands; ba.o. --- 100740.jpg --- Nederlandse taal ; secundair onderwijs ; didactiek --- het werk van de onderwijzer. het geven van lessen --- Taalonderwijs; Nederlandse taal --- Nederlands; ba.o --- Vakoverschrijdend werken --- Leerstrategieën --- Didactiek --- Wereldoriëntatie --- Nederland --- Secundair onderwijs --- Leerstrategie --- Vietnam --- Zuid-Afrika --- Dialect --- Etymologie --- Fonetiek --- Idioom --- Kust --- Zinsleer --- Linguïstiek --- Vlaams --- Vlaanderen --- Emigratie --- Literatuur
Listing 1 - 10 of 14 | << page >> |
Sort by
|