Listing 1 - 10 of 14 << page
of 2
>>
Sort by

Book
Une approche communicative de l'enseignement des langues
Author:
Year: 1991 Publisher: Paris Hatier/Didier

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Formation initiale en français langue étrangère : actualité et perspectives
Author:
ISBN: 9782090371130 Year: 2007 Publisher: Paris Clé international

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Opening the door to language learning: bringing language learning to the wider community : Practical ideas for setting up and supporting open, resource-based and autonomous language learning in a non-formal learning context.
Authors: --- --- ---
ISBN: 1904190715 Year: 2005 Publisher: Antwerpen De beurs

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Opening the door to language learning: talenonderwijs toegankelijker maken : Praktische richtlijnen voor de organisatie en de ondersteuning van zelfgestuurd taalleren in een informele context.
Authors: --- --- ---
ISBN: 1904190731 Year: 2005 Publisher: Antwerpen De beurs


Periodical
Foreign language annals
Author:
ISSN: 0015718X Publisher: New York

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Intercultureel vreemdetalenonderwijs
Author:
ISBN: 9030168633 9789030168638 Year: 1999 Volume: 5 Publisher: Deurne Wolters Plantyn

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Dit cahier schetst de contouren van intercultureel vreemdetalenonderwijs. Achtereenvolgens wordt ingegaan op doelstellingen, leerinhouden en onderwijsprincipes. Verder wordt toelichting gegeven bij het beroepsprofiel van 'de leerkracht intercultureel vreemdetalenonderwijs. Elk van die uitgangspunten en principes wordt geconcretiseerd aan de hand van lesmateriaal voor Engels, Frans of Duits. Daarnaast wordt ook aandacht besteed aan interculturele projecten, en aan de evaluatie van interculturele communicatieve competentie. Het laatste hoofdstuk gaat in op de criteria waaraan interculture leermiddelen zouden moeten voldoen.


Book
Confiance, on est là! : handleiding : aider et communiquer
Authors: ---
ISBN: 9028918663 9028918671 9789028918672 9789028918665 Year: 1993 Publisher: Kapellen De Nederlandsche Boekhandel

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Als gezinshelper, aan huis of in een dagcentrum, als verpleger of verpleegster in een ziekenhuis of aan huis, in een bejaardentehuis, als ambulancier... moet je wel es mensen helpen die Frans spreken. Wat moet je begrijpen? Wat zeg je en hoe zeg je het? (Bron: inleiding)


Periodical
Levende talen magazine
Author:
ISSN: 15662705 25888811 Year: 2000 Publisher: Amsterdam Vereniging van Leraren in Levende Talen


Book
Handboek taalgericht vakonderwijs.
Authors: ---
ISBN: 9789046901366 904690136X Year: 2009 Publisher: Bussum : Coutinho,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Docenten die vakonderwijs verzorgen, hebben tegelijkertijd te maken met de taalontwikkeling van de leerlingen. Op school worden leerlingen geconfronteerd met het speciale taalgebruik (vaktaal) en de denkwijzen van de verschillende vakken. Als zich in een groep grote verschillen in taalvaardigheid voordoen, worden leerresultaten beter als docenten bewust die vaktaal opbouwen. Handboek taalgericht vakonderwijs beschrijft concreet hoe docenten aandacht kunnen besteden aan de rol van taal in het vak of beroepsgerichte programma's om zo leerlingen optimale begeleiding te kunnen geven. Belangrijk hierbij is om te focussen op de talige kant van het vakonderwijs en vervolgens het onderwijs contextrijk aan te bieden met taalsteun en vol interactie. De auteurs geven in dit handboek tal van didactische suggesties, geordend rond de kernbegrippen context, taalsteun en interactie. Tevens worden ervaringen met taalgericht vakonderwijs systematisch beschreven, typische kenmerken van schools taalgebruik besproken, en zijn er verwijzingen naar recent materiaal voor docent en leerling opgenomen. Ook gaan de auteurs in op het opbouwen van een taalbeleid in school. Handboek taalgericht vakonderwijs wil leraren in opleiding ondersteunen, maar is tevens een praktisch hulpmiddel voor iedereen die zich in het voortgezet onderwijs richt op het versterken van vakonderwijs via een taalgerichte didactiek. Inhoudsopgave : 1. Inleiding 2. Kenmerken en onderbouwing 3. De start: het fundament 4. Verwerking en verdieping 5. De afronding: feedback, beoordeling en reflectie 6. Invoering van taalgericht onderwijs

Listing 1 - 10 of 14 << page
of 2
>>
Sort by