Listing 1 - 10 of 17 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
"The beeldenstorm, or the Iconoclastic Fury, that raged throughout the Low Countries in 1566 is a key concept in the history of the Netherlands. This 'popular uprising', which was partially grafted on Protestant ideas and characterized by its iconclasm, has traditionally and unquestioningly been considered a turning point in the history of the Low Countries. It is all the more striking, therefore, that this uprising has never received the attention it deserves in art history and that with very few exceptions there has been little to no interest in the development of painting just after the beeldenstorm and before the advent of the great Baroque masters. Featuring previously unpublished materials, Antwerp Art after Iconoclasm investigates how the esteemed painters of the period - including Adriaen Thomasz Key (1544-1599), Maarten de Vos (1532-1603), Frans Pourbus the Elder (1545-1581), and Michiel Coxcie (1499-1592) - sought a new visual idiom. This study explains why this period of Netherlandish history should be considered an important turning point in the broader context of art history."--Back cover.
History of Antwerp --- Art --- anno 1500-1599 --- History of civilization --- Painting, Flemish --- Counter-Reformation in art. --- Peinture flamande --- Contre-Réforme dans l'art --- Peinture --- Iconoclasme --- Contre-Réforme dans l'art --- Counter-Reformation in art --- Painting, Netherlandish --- Netherlandish painting --- Flemish painting --- beeldenstorm --- geschiedenis --- cultuurgeschiedenis --- religieuze geschiedenis --- christelijke iconografie --- 1566 - 1585 --- 16de eeuw --- Antwerpen --- Zuidelijke Nederlanden --- Painting, Netherlandish. --- Contre-Réforme dans l'art. --- Painting, Flemish. --- 1500-1599. --- Belgium
Choose an application
Rubens, Peter Paul --- Counter-Reformation in art --- Contre-Réforme dans l'art --- Rubens, Peter Paul, --- Counter-Reformation in art. --- Rubens, Peter Paul Sir --- Contre-Réforme dans l'art --- Rubens, --- Rubens, P. P. --- Rubens, Pierre-Paul, --- Rubens, Pieter Paul, --- Rubens, Pieter-Pauwel, --- Rubens, Pietro Paolo, --- רובנס, פטר פאול, --- Rubens, Pieter Paul --- Rubens --- Rubens, Pierre-Paul --- Rubens, Pieter-Pauwel --- Rubens, Pietro Paolo
Choose an application
iconography --- worship --- Iconography --- History of civilization --- Bilderfrage --- anno 1500-1599 --- Spain --- Christian special devotions --- Christian art and symbolism --- Counter-Reformation in art --- Art et symbolisme chrétiens --- Contre-Réforme dans l'art --- Counter-Reformation in art. --- Art et symbolisme chrétiens --- Contre-Réforme dans l'art --- Christian art and symbolism - Spain - Modern period, 1500 --- -Counter-Reformation in art. --- Christelijke kunst --- Spaanse school
Choose an application
Cranach, Lucas I --- Counter-Reformation in art --- Painting, German --- Painting, Renaissance --- Contre-Réforme dans l'art --- Peinture allemande --- Peinture de la Renaissance --- Cranach, Lucas, --- Criticism and interpretation. --- Contre-Réforme dans l'art --- Müller, Lucas, --- Sunder, Lucas, --- Kranach, Lukas, --- Kranakh, Luka, --- Maler, Lucas, --- Cranach, Lucas --- Cranach, Lucas de Oude --- Müller, Lucas --- Sunder, Lucas --- Kranach, Lukas --- Kranakh, Luka --- Maler, Lucas
Choose an application
Christian religion --- Iconography --- Campi, Antonio --- Campi, Giulio --- Campi, Vincenzo --- anno 1500-1599 --- Lombardy --- Christian art and symbolism --- Counter-Reformation in art --- Art et symbolisme chrétiens --- Contre-Réforme dans l'art --- Campi, Giulio, --- Campi, Antonio, --- Campi, Vincenzo, --- Criticism and interpretation --- Critique et interprétation --- Art et symbolisme chrétiens --- Contre-Réforme dans l'art --- Criticism and interpretation. --- Critique et interprétation --- Campi (famille)
Choose an application
Dans le contexte de la Réforme catholique des XVIe et XVIIe siècles, le réaménagement des sanctuaires des églises devient l'un des programmes artistiques et religieux majeurs de l'époque moderne. L'édification de maîtres-autels monumentaux, associant peintures et sculptures dans une structure architecturale surmontant la table de l'autel et le tabernacle, vient manifester de façon spectaculaire la validité des principales croyances de l'Église menacées par « l'hérésie » protestante : présence réelle de la divinité dans le Saint Sacrement, culte des images, intercession des saints, validité des reliques, nécessaire médiation du clergé, etc. À travers l'étude du cas de Paris, où s'édifient durant la première moitié du XVIIe siècle plus d'une soixantaine de retables monumentaux, ce livre se propose d'aborder et de croiser certaines des déterminations fondamentales d'un tel objet : le maître-autel en tant que lieu de réalisation et de communication de la présence divine, en tant qu'objet « théorique » que se disputent discours religieux des clercs et discours professionnel des architectes, en tant qu'objet de perception et de dévotion pour les fidèles, en tant que « système d'images » producteur de discours et d'interprétations, en tant qu'objet d'investissements sociaux, et enfin en tant qu'objet matériel.
Altars --- Altarpieces, French --- Counter-Reformation in art. --- Church buildings --- Christian art and symbolism --- Autels --- Retables français --- Contre-Réforme dans l'art --- Eglises --- Art et symbolisme chrétiens --- History --- Histoire --- Retables français --- Contre-Réforme dans l'art --- Art et symbolisme chrétiens --- Retables --- France --- Paris (france) --- 17e siècle
Choose an application
French literature --- Verstegan, Richard --- anno 1500-1599 --- Contra-reformatie in de kunst --- Contra-reformatie in de literatuur --- Contre-réforme dans l'art --- Contre-réforme dans la littérature --- Counter-Reformation in art --- Counter-Reformation in literature --- Christian martyrs --- Persecution --- Protestantism --- Reformation --- Martyrs chrétiens --- Réforme (Christianisme) --- History --- Controversial literature --- Catholic authors --- Protestantisme --- -Oeuvres de controverse --- Auteurs catholiques --- #A9705H --- Martyrs chrétiens --- Réforme (Christianisme) --- Catholics --- Crimes against --- 16th century --- Sources --- Eglises reformees --- Histoire --- Heresies et heretiques
Choose an application
altarpieces --- Rome, Santa Maria in Vallicella --- visions [life events] --- Rome, Santa Croce in Gerusalemme --- Mantua, Chiesa della SS. Trinità --- Rubens, Peter Paul --- Counter-Reformation in art. --- Christian saints in art. --- Contre-Réforme dans l'art --- Saints chrétiens dans l'art --- Rubens, Peter Paul, --- Criticism and interpretation. --- Critique et interprétation --- Art --- Contre-Réforme dans l'art --- Saints chrétiens dans l'art --- Critique et interprétation --- Art. Histoire. (Collection) --- Kunst. Geschiedenis. (Reeks) --- Christelijke kunst
Choose an application
History of Italy --- Christian church history --- anno 1600-1699 --- anno 1500-1599 --- Rome --- Contra-reformatie in de kunst --- Contre-réforme dans l'art --- Counter-Reformation in art --- Visitors, Foreign --- Counter-Reformation --- Visiteurs étrangers --- Contre-Reforme --- Rome (Italy) --- Rome (Italie) --- Rome dans l'art --- Rome dans la littérature --- Description and travel --- In art --- In literature --- Descriptions et voyages --- Rome (Italie) dans l'art --- Rome (Italie) dans la littérature --- History --- Visiteurs étrangers --- Rome dans la littérature --- Description --- 1421-1869 --- Visiteurs étrangers - Italie - Rome --- Rome (Italie) - Descriptions et voyages --- Rome (Italy) - History - 1420-1798 --- ROME (ITALIE) --- HISTOIRE --- CONTRE-REFORME --- ART DE LA RENAISSANCE
Listing 1 - 10 of 17 | << page >> |
Sort by
|