Narrow your search
Listing 1 - 10 of 76 << page
of 8
>>
Sort by

Book
Educação, ética, interculturalidade e saberes decoloniais
Author:
Year: 2022 Publisher: São Paulo, Brazil : Editora Oficina Universitária,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Le conflit universitaire : sa signification, sa portée
Year: 1891 Publisher: Bruxelles : E. Guyot,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
La discipline au collège : une analyse sociologique de la note de vie scolaire
Author:
ISBN: 2130807062 Year: 2013 Publisher: Paris : Presses Universitaires de France,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

L'instauration de la note de vie scolaire au collège à la rentrée 2006 a été une tentative pour lutter contre les problèmes de discipline, mais aussi pour valoriser des compétences sociales définies dans les piliers 6 et 7 du socle commun. Cet ouvrage analyse les conditions d'efficacité et de réception de la note de vie scolaire dans plusieurs collèges français par une approche ethnographique et des entretiens menés auprès de 82 professionnels et de 63 collégiens de troisième. Ce dispositif est inédit : il représente un effort pour mettre à plat l'une des caractéristiques de la forme scolaire, à savoir l'intrication étroite entre les savoirs et les comportements sociaux, avec une recherche de travail collaboratif à l'échelle d'un établissement. Plusieurs professionnels doivent ainsi s'y concerter pour une évaluation commune (enseignants, CPE, principaux) alors que leurs missions diffèrent, dans un contexte de politique d'éducation où les établissements doivent faire preuve d'autonomie tout en obéissant aux injonctions nationales. Les collégiens, de leur côté, sont soumis à la pression de la réussite qui influence positivement leur perception de la note de vie scolaire.


Book
Avertissement aux écoliers et lycéens
Author:
ISBN: 2910233936 9782910233938 Year: 1995 Volume: 69 Publisher: Mille et une nuits,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
A la rencontre d'adolescent.e.s dans des environnements incertains : Écoutes croisées
Author:
ISBN: 2336852322 Year: 2018 Publisher: Paris : Editions L'Harmattan,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
L'accueil en âge scolaire dans l'Union européenne

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
La civilisation de l'école : l'école au passé, l'école au futur, approche systémique de l'organisation scolaire.
Author:
ISBN: 2804005186 9782804005184 Year: 1990 Volume: vol *3 Publisher: Bruxelles : Labor,


Book
School and delinquency in a contextual perspective
Authors: ---
ISSN: 11012331 ISBN: 913812906X 9789138129067 Year: 1993 Volume: 1993:2 Publisher: Stockholm: National Council for crime prevention,


Book
About gender identity justice in schools and communities
Author:
ISBN: 9780807761250 0807761257 9780807761663 0807761664 Year: 2019 Publisher: New York, NY : Teachers College Press,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

"What is gender identity justice, why does it matter, and what are the implications for not doing this work in today’s schools? This premiere book in the new Teachers College Press series School : Questions carefully walks readers through both theory and practice to equip them with the skills needed to bring gender identity justice into classrooms, schools, and ultimately society. The text looks into the root causes and ways to change the conditions that have created gender identity injustice. It opens up spaces where evolving, indeterminate gender identities will be understood and recognized as asset-based, rich sources for learning literacy and literacy learning. As educators take up the strategies mapped out across this text, they will learn how to foster school environments that aid all students in becoming agents for social change. This text is the first of its kind to address gender identity in teacher education with pathways to take up the work in communities and beyond." --


Book
Compassionate Leadership for School Belonging
Author:
ISBN: 1787359565 1787359573 Year: 2022 Publisher: London : UCL Press,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Listing 1 - 10 of 76 << page
of 8
>>
Sort by