Listing 1 - 10 of 23 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
Vivre en démocratie is de Franstalige uitgave van Living in Democracy. De publicatie is bedoeld voor leerkrachten van de eerste graad secundair onderwijs die willen werken rond democratisch burgerschap en mensenrechten en kan dienen ter inspiratie voor ontwikkelaars van leermiddelen en curricula. De handleiding bevat negen hoofdstukken met elk ongeveer vier lessen rond de belangrijkste concepten van EDC/HRE: identiteit, stereotiepen en vooroordelen; gelijkheid; diversiteit en pluralisme; omgaan met conflicten; rechten, vrijheden en verantwoordelijkheidszin; participatie; media-educatie; wetten en regels. De lesplannen bevatten stapsgewijze instructies, werkbladen voor de leerling en achtergrondinformatie voor de leerkracht waardoor dit boek ook geschikt is voor beginnende leraren of leraren in opleiding. De volledige handleiding biedt lesmateriaal voor een heel schooljaar, maar elk hoofdstuk kan afzonderlijk en flexibel gebruikt worden.
Choose an application
Didactics of social education --- Cities and towns. --- Villes --- Géographie urbaine
Choose an application
Didactics of social education --- Social sciences --- Study and teaching.
Choose an application
Choose an application
Didactics of social education --- 351.82*7 --- Consumentenrecht --- 351.82*7 Consumentenrecht --- Surplus (économie politique) --- Consommateurs --- Protection --- Droit. --- Attitude (psychologie)
Choose an application
TABOOS AND ISSUES is the latest in the series of photocopiable Teachers' Resource Books. It covers many serious issues which are usually, and quite reasonably, considered unsuitable for inclusion in general coursebooks. It provides the opportunity for adults to discuss controversial issues.
Schoolbooks - Didactic material --- Engels --- Didactiek --- Mondelinge taalvaardigheid --- Schriftelijke taalvaardigheid --- Photocopiable --- Didactics of social education --- Didactics of secundary education --- Anglais (langue) --- Etude et enseignement
Choose an application
Choose an application
Toin DuijxOnderzoek naar hoe jeugdboeken gebruikt kunnen worden om over diversiteit en inclusiviteit na te denken - ook in de wereld buiten het boek. De meeste Nederlandse kinder- en jeugdboeken stellen de beleving en ervaring van witte personages centraal. Bij het streven naar diversiteit en inclusiviteit moet echter ook de lezer meegenomen worden, aangezien zij geen passieve ontvangers zijn. Literatuur kan gebruikt worden om reflectie op ethische en sociale kwesties uit te lokken. Na een theoretisch hoofdstuk, bespreken de auteurs in hoeverre sprake is van een witte normativiteit in het Nederlandse jeugdliteraire veld. Vervolgens staat een leeswijzer centraal naar ?culturele geletterdheid?, met als doel aan de hand van voorbeelden (?De duik? van Sjoerd Kuyper) het inzichtelijk maken en kritisch bevragen van (impliciete) culturele denkbeelden in jeugdboeken. Uitermate actueel onderwerp op een indrukwekkende, gedegen wijze uitgewerkt. Deel 32 uit de 'Publicatiereeks Stichting Lezen', deel 31 was 'Lezen doe je samen : hoe kan leeshonger gestimuleerd worden?'* (2019). Docenten van pabo?s of lerarenopleidingen kunnen met studenten met de leeswijzer aan de slag, maar verder ook voor o.a. jeugdbibliothecarissen en andere leesbevorderaars bijzonder interessant.© NBD Biblion
Diversiteit --- Jeugdliteratuur --- Wereldbeeld --- Culturele identiteit --- Culturele vorming --- Young adultliteratuur --- Inclusie --- Maatwerk --- Vlaanderen --- Vlaams --- Emigratie --- Sociology of culture --- Didactics of social education --- Didactics of Dutch --- lezen
Choose an application
Assessing media education is a formidable task because both assessment and media education are complex and controversial concepts. Assessment, which can take place at the individual student, class, sequence, program, department or unit, and university levels, is questioned in terms of reliability, validity, relevance, and cost. Media education, which has been challenged at a number of schools, finds faculty and administrators in the midst of soul-searching about how to clearly articulate its missions and purposes to a broader audience. Departments are under increasing national, state, and institutional pressure to get assessment procedures carried out quickly, but there is an obvious danger in rushing to implement assessment strategies before establishing what is essential in media education. In communication education in general, the "what" of assessment is often discussed in terms of skills, attitudes, affect, values, and knowledge. People assess students to determine what they know, think, feel, value, and can do. Here it is suggested that one of the places to start defining what students should learn from their media education is by identifying outcomes. Outcomes can be assessed in a variety of ways, but first they need to be developed and clearly articulated.
Mass media --- Lerarenopleiding --- Study and teaching (Higher) --- Evaluation. --- algemeen. --- Journalism & Communications --- Communication & Mass Media --- Evaluation --- Didactic evaluation --- Didactics of social education --- Algemeen. --- Mass communication --- Media, Mass --- Media, The --- Communication
Listing 1 - 10 of 23 | << page >> |
Sort by
|