Listing 1 - 10 of 23 << page
of 3
>>
Sort by

Book
La civilisation de l'automobile
Author:
ISBN: 2218040832 9782218040832 Year: 1977 Volume: 504 Publisher: Paris Hatier

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Vivre en démocratie : Modules d'enseignement de l'éducation à la citoyenneté démocratique et aux droits de l'homme pour le collège (secondaire I)
Authors: ---
ISBN: 9789287167668 9789287169020 9789287171283 9789287172433 9789287173430 Year: 2010 Publisher: Strasbourg Coseil de l'Europe

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Vivre en démocratie is de Franstalige uitgave van Living in Democracy. De publicatie is bedoeld voor leerkrachten van de eerste graad secundair onderwijs die willen werken rond democratisch burgerschap en mensenrechten en kan dienen ter inspiratie voor ontwikkelaars van leermiddelen en curricula. De handleiding bevat negen hoofdstukken met elk ongeveer vier lessen rond de belangrijkste concepten van EDC/HRE: identiteit, stereotiepen en vooroordelen; gelijkheid; diversiteit en pluralisme; omgaan met conflicten; rechten, vrijheden en verantwoordelijkheidszin; participatie; media-educatie; wetten en regels. De lesplannen bevatten stapsgewijze instructies, werkbladen voor de leerling en achtergrondinformatie voor de leerkracht waardoor dit boek ook geschikt is voor beginnende leraren of leraren in opleiding. De volledige handleiding biedt lesmateriaal voor een heel schooljaar, maar elk hoofdstuk kan afzonderlijk en flexibel gebruikt worden.


Book
La ville
Authors: --- ---
ISBN: 2218046695 Year: 1979 Volume: 552 Publisher: Paris : Librairie A. Hatier,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
UNESCO handbook for the teaching of social studies
Author:
ISBN: 9231018906 0709917201 Year: 1981 Publisher: London

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Handbook of environmental education
Author:
ISBN: 0471755354 Year: 1976 Publisher: London Wiley

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Le pouvoir des consommateurs
Authors: ---
ISBN: 221805910X 9782218059100 Year: 1982 Volume: 540 Publisher: Paris Hatier

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Taboos and Issues : photocopiable lessons on controversial topics
Authors: ---
ISBN: 1899396411 9781899396412 Year: 2002 Publisher: London Heinle

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

TABOOS AND ISSUES is the latest in the series of photocopiable Teachers' Resource Books. It covers many serious issues which are usually, and quite reasonably, considered unsuitable for inclusion in general coursebooks. It provides the opportunity for adults to discuss controversial issues.

Learning the media : an introduction to media teaching
Authors: --- ---
ISBN: 0333305221 0333305213 9780333305225 Year: 1993 Publisher: Basingstoke Macmillan

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Jeugdliteratuur door de lens van etnisch-culturele diversiteit
Authors: ---
ISBN: 9789463012867 Year: 2019 Publisher: Stichting Lezen

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Toin DuijxOnderzoek naar hoe jeugdboeken gebruikt kunnen worden om over diversiteit en inclusiviteit na te denken - ook in de wereld buiten het boek. De meeste Nederlandse kinder- en jeugdboeken stellen de beleving en ervaring van witte personages centraal. Bij het streven naar diversiteit en inclusiviteit moet echter ook de lezer meegenomen worden, aangezien zij geen passieve ontvangers zijn. Literatuur kan gebruikt worden om reflectie op ethische en sociale kwesties uit te lokken. Na een theoretisch hoofdstuk, bespreken de auteurs in hoeverre sprake is van een witte normativiteit in het Nederlandse jeugdliteraire veld. Vervolgens staat een leeswijzer centraal naar ?culturele geletterdheid?, met als doel aan de hand van voorbeelden (?De duik? van Sjoerd Kuyper) het inzichtelijk maken en kritisch bevragen van (impliciete) culturele denkbeelden in jeugdboeken. Uitermate actueel onderwerp op een indrukwekkende, gedegen wijze uitgewerkt. Deel 32 uit de 'Publicatiereeks Stichting Lezen', deel 31 was 'Lezen doe je samen : hoe kan leeshonger gestimuleerd worden?'* (2019). Docenten van pabo?s of lerarenopleidingen kunnen met studenten met de leeswijzer aan de slag, maar verder ook voor o.a. jeugdbibliothecarissen en andere leesbevorderaars bijzonder interessant.© NBD Biblion

Media education assessment handbook
Author:
ISBN: 0805821856 1000105989 1003064167 9781003064169 9781000105988 9781000149197 1000149196 9781000127867 1000127869 1138980722 9781138980723 9780805821857 Year: 2010 Publisher: New York, NY : Routledge,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Assessing media education is a formidable task because both assessment and media education are complex and controversial concepts. Assessment, which can take place at the individual student, class, sequence, program, department or unit, and university levels, is questioned in terms of reliability, validity, relevance, and cost. Media education, which has been challenged at a number of schools, finds faculty and administrators in the midst of soul-searching about how to clearly articulate its missions and purposes to a broader audience. Departments are under increasing national, state, and institutional pressure to get assessment procedures carried out quickly, but there is an obvious danger in rushing to implement assessment strategies before establishing what is essential in media education. In communication education in general, the "what" of assessment is often discussed in terms of skills, attitudes, affect, values, and knowledge. People assess students to determine what they know, think, feel, value, and can do. Here it is suggested that one of the places to start defining what students should learn from their media education is by identifying outcomes. Outcomes can be assessed in a variety of ways, but first they need to be developed and clearly articulated.

Listing 1 - 10 of 23 << page
of 3
>>
Sort by