Listing 1 - 10 of 26 << page
of 3
>>
Sort by

Book
Geschiedenisdidactiek : handboek voor de vakdocent
Authors: --- ---
ISBN: 9789046903025 Year: 2013 Publisher: Bussum Coutinho

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Geschiedenisdidactiek is een handboek waarin de lespraktijk centraal staat. Het is bestemd voor geschiedenisdocenten in opleiding: studenten van hbo- en universitaire opleidingen. Maar ook professionals in de onderwijspraktijk kunnen dit boek goed gebruiken. Bij het boek is een website beschikbaar. Studenten vinden hier de illustratie uit een boek in kleur, audio- en videomateriaal en oefeningen; voor docenten zijn er lesvoorbeelden in PowerPoint. Deze herziene editie is geheel geactualiseerd. Er zijn recente onderzoeken verwerkt over historisch denken in het geschiedenisonderwijs en over denken over tijd. Daarnaast wordt aandacht besteed aan het werken met teksten (onder andere voor zwakke lezers), activerende didactiek en toetsing. In deze editie wordt nu expliciet rekening gehouden met zowel Nederlandse als Vlaamse gebruikers. Dit handboek voor de geschiedenisdocent (voor zowel basis- als voortgezet onderwijs) wil dat leerlingen geschiedenis zinvol leren vinden. Daartoe gaat deze didactiek in op de essenties van historisch denken en redeneren en hoe dat voor leerlingen betekenisvol kan worden. Geschiedenis moet verder leerbaar zijn. Geen onvoorstelbare hoeveelheid willekeurige gegevens, maar er moet structuur in zitten. Daarbij kan de leefwereld van de leerlingen niet altijd centraal staan, omdat ze nu juist andere leefwerelden moeten ontdekken. Naast deze fundamenten uit deel I gaat het in deel II om de vakdidactische hulpmiddelen die een geschiedenisdocent ten dienste staan: teksten en audiovisuele media. In deel III komen de lesopbouw en het lesplan aan de orde, de doelstellingen, de werkvormen en de evaluaties. Deze nieuwe editie is geheel herzien en geactualiseerd met nieuwe voorbeelden. Voorzien van illustraties in zwart-wit, eindnoten, een literatuuroverzicht en register. De auteurs hebben allen ervaring opgedaan als docent geschiedenis in het voortgezet onderwijs.

Cultural awareness
Authors: ---
ISBN: 0194371948 9780194371940 Year: 1993 Publisher: Oxford [etc.] : Oxford University Press,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Cultureel bewustzijn wordt in dit boek gebruikt in de betekenis van gevoeligheid voor de invloed van cultureel bepaald gedrag op taalgebruik en communicatie. Dit boek wil het wederzijdse begrip tussen leerlingen uit verschillende culturen bevorderen door hen bewust te maken van hun eigen cultureel bepaalde gedrag, door hen bewust te maken van het cultureel bepaalde gedrag van anderen, en door hen te leren hun eigen culturele visie te verwoorden. Het boek bevat meer dan 70 activiteiten die de leraar in de klas kan gebruiken om deze doelstellingen te realiseren. De activiteiten zijn in de eerste plaats bedoeld voor toepassing in lessen (Engels-) tweede taal.


Book
L'évaluation en langues : nouveaux enjeux et perspectives
Authors: ---
ISBN: 9782278064007 2278064002 Year: 2011 Publisher: Paris : Didier,


Book
Woordenschat aanleren in een vreemde taal : hoe doe je dat?
Author:
ISBN: 9789463441865 9463441867 Year: 2017 Publisher: Leuven Acco

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Woordenschat aanleren in een vreemde taal biedt leraren en docenten vreemde talen een theoretische achtergrond bij het proces van woordenschatverwerving en een praktijkgerichte benadering in de (taal)lessen. In dit boek maken ze kennis met recente onderzoeksinzichten over hoe je woordenschat kunt aanleren en toetsen. Aan de hand van concrete voorbeelden laat de auteur zien hoe je die inzichten in de lespraktijk kunt omzetten. Dit boek behandelt onder meer:• het verloop van het woordleerproces• technieken om tijdens leesactiviteiten de leerwinst op het vlak van woordenschat te verhogen• technieken om het lexicale profiel van teksten in kaart te brengen• het belang van frasen en collocaties• valkuilen bij oefeningen op collocaties• de woordenschateisen voor lees- en luisteractiviteiten• tests om de woordenschatomvang van leerlingen en studenten te meten• methodes om audiovisueel materiaal optimaal in te zettenVoor iedereen die vreemde talen doceert, is dit een nuttig naslagwerk.


Book
Research in teaching and learning about the Holocaust : a dialogue beyond borders
Authors: --- --- ---
ISBN: 9783863313265 3863313267 Year: 2017 Publisher: Berlin : Metropol,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

How is the Holocaust taught in schools ? How do students make sense of this challenging subject ? How are people affected by visits to Holocaust memorial sites ? Empirical research on teaching and learning about the Holocaust that tackles these and other questions has grown rapidly over the past fifteen years, a period marked by the professionalization and expansion of the field. In 2013, the International Holocaust Remembrance Alliance (IHRA) decided to carry out a study to establish a picture of this emerging field of research. A multilingual expert team mandated to collect and review research in fifteen languages identified nearly 400 studies resulting in more than 600 publications. Three years of work resulted in this book, which carries the field beyond anecdotal reflections and moral arguments. This systematic review includes research conducted in most IHRA Member Countries as well as several non-member countries. The multilingual focus of the project enables cross-cultural analyses and the transfer of knowledge between various regions and countries. The book's two parts present the research by language and by selected themes. This innovative transnational, translingual study reflects IHRA's core mission : to shape and advance teaching and learning about the Holocaust worldwide.


Multi
The psychology of musical development
Authors: ---
ISBN: 9781107052963 9781107686397 9781107281868 1107052963 1107686393 1108514731 1108505791 1107281865 Year: 2017 Publisher: Cambridge : Cambridge University Press,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

The Psychology of Musical Development provides an up-to-date and comprehensive account of the latest theory, empirical research and applications in the study of musical development, an important and emerging field of music psychology. After considering how people now engage with music in the digital world, and reviewing current advances in developmental and music psychology, Hargreaves and Lamont compare ten major theoretical approaches in this field - including cognitive stage models and neuroscientific, ecological and social cognitive approaches - and assess how successfully each of these deals with five critical theoretical issues. Individual chapters deal next with cognition, perception and learning; social development; environmental influences on ability, achievement and motivation; identity, personality and lifestyle; affect and emotion; and well-being and health. With an emphasis on practical applications throughout, this book will be essential reading for students and scholars of music psychology, developmental psychology, music education and music therapy.


Book
Teaching chunks of language : from noticing to remembering Teaching
Authors: ---
ISBN: 9783852720562 Year: 2008 Publisher: Cambridge : Cambridge University Press,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Teaching Chunks of Language is a motivating new resource book based on the fundamental assumptions of the so-called lexical (or 'chunk teaching') approach. Language as used by native speakers consists substantially of memorized multi-word chunks (e.g. by the way). For learners of a foreign language, knowledge of chunks is strongly associated with important aspects of proficiency such as oral fluency and naturalness of expression. The challenging question for foreign learners therefore is this: How can many chunks be committed to active, long-term memory? Teaching Chunks of Language suggests a communicative approach to the teaching of chunks of language. Most of the activities presented are decidedly communicative and involve a lot of speaking and listening as well as intensive reading and some writing.


Book
The child as musician : a handbook of musical development
Author:
ISBN: 9780198817154 9780198744443 Year: 2017 Publisher: Oxford ; New York : Oxford University Press,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

The new edition of The Child as Musician: A Handbook of Musical Development celebrates celebrates the richness and diversity of the many different ways in which children can engage in and interact with music. It presents theory - both cutting edge and classic - in an accessible way for readers by surveying research concerned with the development and acquisition of musical skills. The focus is on musical development from conception to late adolescences, although the bulk of the coverage concentrates on the period when children are able to begin formal music instruction (from around age 3) until the final year of formal schooling (around age 18). There are many conceptions of how musical development might take place, just as there are for other disciplines and areas of human potential. Consequently, the publication highlights the diversity in current literature dealing with how we think about and conceptualise children's musical development. Each of the authors has searched for a better and more effective way to explain in their own words and according to their own perspective, the remarkable ways in which children engage with music. In the field of educational psychology there are a number of publications that survey the issues surrounding child and adolescent development. Some of the more innovative present research and theories, and their educational implications, in a style that stresses the fundamental interplay among the biological, environmental, social and cultural influences at each stage of a child's development. Until now, no similar overview has existed for child and adolescent development in the field of music. The Child as Musician addresses this imbalance, and is essential for those in the fields of child development, music education, and music cognition.

Literature in the language classroom : a resource book of ideas and activities
Authors: ---
ISBN: 9780521312240 0521312248 0521309964 9780521309967 Year: 1987 Publisher: Cambridge : Cambridge University Press,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

This book offers a range of practical and imaginative approaches and techniques for integrating literature and language teaching. Part A addresses the idea of teaching literature and questions about what to teach and how to teach it. Part B outlines a variety of student-centered activities for use with literary works, and Part C demonstrates different techniques for working with complete texts. All activities have been used successfully and are presented with the conviction that literature has a valid place in general language learning.

Listing 1 - 10 of 26 << page
of 3
>>
Sort by