Listing 1 - 10 of 26 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Geschiedenisdidactiek is een handboek waarin de lespraktijk centraal staat. Het is bestemd voor geschiedenisdocenten in opleiding: studenten van hbo- en universitaire opleidingen. Maar ook professionals in de onderwijspraktijk kunnen dit boek goed gebruiken. Bij het boek is een website beschikbaar. Studenten vinden hier de illustratie uit een boek in kleur, audio- en videomateriaal en oefeningen; voor docenten zijn er lesvoorbeelden in PowerPoint. Deze herziene editie is geheel geactualiseerd. Er zijn recente onderzoeken verwerkt over historisch denken in het geschiedenisonderwijs en over denken over tijd. Daarnaast wordt aandacht besteed aan het werken met teksten (onder andere voor zwakke lezers), activerende didactiek en toetsing. In deze editie wordt nu expliciet rekening gehouden met zowel Nederlandse als Vlaamse gebruikers. Dit handboek voor de geschiedenisdocent (voor zowel basis- als voortgezet onderwijs) wil dat leerlingen geschiedenis zinvol leren vinden. Daartoe gaat deze didactiek in op de essenties van historisch denken en redeneren en hoe dat voor leerlingen betekenisvol kan worden. Geschiedenis moet verder leerbaar zijn. Geen onvoorstelbare hoeveelheid willekeurige gegevens, maar er moet structuur in zitten. Daarbij kan de leefwereld van de leerlingen niet altijd centraal staan, omdat ze nu juist andere leefwerelden moeten ontdekken. Naast deze fundamenten uit deel I gaat het in deel II om de vakdidactische hulpmiddelen die een geschiedenisdocent ten dienste staan: teksten en audiovisuele media. In deel III komen de lesopbouw en het lesplan aan de orde, de doelstellingen, de werkvormen en de evaluaties. Deze nieuwe editie is geheel herzien en geactualiseerd met nieuwe voorbeelden. Voorzien van illustraties in zwart-wit, eindnoten, een literatuuroverzicht en register. De auteurs hebben allen ervaring opgedaan als docent geschiedenis in het voortgezet onderwijs.
Didactics of history --- geschiedenis --- didactiek --- Geschiedenis ; secundair onderwijs ; didactiek --- 456.6 --- Didactiek --- Geschiedenis : didactiek --- 930 --- Geschiedenis --- didactiek algemeen - geschiedenis, maatschappijleer --- Secundair onderwijs --- Hoger onderwijs --- Geneeskunde --- Techniek (wetenschap) --- Atlas --- Museum
Choose an application
Cultureel bewustzijn wordt in dit boek gebruikt in de betekenis van gevoeligheid voor de invloed van cultureel bepaald gedrag op taalgebruik en communicatie. Dit boek wil het wederzijdse begrip tussen leerlingen uit verschillende culturen bevorderen door hen bewust te maken van hun eigen cultureel bepaalde gedrag, door hen bewust te maken van het cultureel bepaalde gedrag van anderen, en door hen te leren hun eigen culturele visie te verwoorden. Het boek bevat meer dan 70 activiteiten die de leraar in de klas kan gebruiken om deze doelstellingen te realiseren. De activiteiten zijn in de eerste plaats bedoeld voor toepassing in lessen (Engels-) tweede taal.
Engelse taal ; secundair onderwijs ; didactiek --- #KVHA:Taalonderwijs; Engels --- cultuur --- Engels --- didactiek --- 456.2 --- enge 485.5 --- didactiek algemeen - taal en letterkunde overige talen --- 831.2 --- Cognitive psychology --- Sociolinguistics --- Cultural studies --- Multicultural education --- English language
Choose an application
Langues --- Étude et enseignement --- Évaluation --- 456.2 --- Frans --- vreemdetalenonderwijs --- evaluatie --- didactiek --- didactiek algemeen - taal en letterkunde overige talen --- 800.7 --- Taalonderwijs. Taalverwerving --- Schoolbooks - Didactic material --- 800.7 Taalonderwijs. Taalverwerving --- talenonderwijs --- Didactic evaluation --- evaluatie (onderwijs) --- Didactics of languages --- Évaluation. --- Étude et enseignement --- Évaluation. --- Psycholinguistics --- psycholinguïstiek --- Évaluation
Choose an application
Woordenschat aanleren in een vreemde taal biedt leraren en docenten vreemde talen een theoretische achtergrond bij het proces van woordenschatverwerving en een praktijkgerichte benadering in de (taal)lessen. In dit boek maken ze kennis met recente onderzoeksinzichten over hoe je woordenschat kunt aanleren en toetsen. Aan de hand van concrete voorbeelden laat de auteur zien hoe je die inzichten in de lespraktijk kunt omzetten. Dit boek behandelt onder meer:• het verloop van het woordleerproces• technieken om tijdens leesactiviteiten de leerwinst op het vlak van woordenschat te verhogen• technieken om het lexicale profiel van teksten in kaart te brengen• het belang van frasen en collocaties• valkuilen bij oefeningen op collocaties• de woordenschateisen voor lees- en luisteractiviteiten• tests om de woordenschatomvang van leerlingen en studenten te meten• methodes om audiovisueel materiaal optimaal in te zettenVoor iedereen die vreemde talen doceert, is dit een nuttig naslagwerk.
Dutch language --- Study and teaching --- Vreemdetalenonderwijs --- Woordenschat --- Didactiek. --- Vreemdetalenonderwijs ; didactiek --- Taalonderwijs ; didactiek --- vreemdetalenonderwijs --- woordenschat --- taalonderwijs --- #KVHA:Taalkunde --- #KVHA:Taalonderwijs --- #KVHA:Woordenschatonderwijs --- Frans --- 456.2 --- didactiek --- Vreemdetalenonderwijs: didactiek --- NT2 --- didactiek algemeen - taal en letterkunde overige talen --- Didactics --- tweede-taalverwerving --- talenonderwijs --- Didactiek --- Vreemde talen --- Ondertiteling --- Onderwijs --- Didactics of languages --- Vreemde taal --- Nederlands --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport
Choose an application
How is the Holocaust taught in schools ? How do students make sense of this challenging subject ? How are people affected by visits to Holocaust memorial sites ? Empirical research on teaching and learning about the Holocaust that tackles these and other questions has grown rapidly over the past fifteen years, a period marked by the professionalization and expansion of the field. In 2013, the International Holocaust Remembrance Alliance (IHRA) decided to carry out a study to establish a picture of this emerging field of research. A multilingual expert team mandated to collect and review research in fifteen languages identified nearly 400 studies resulting in more than 600 publications. Three years of work resulted in this book, which carries the field beyond anecdotal reflections and moral arguments. This systematic review includes research conducted in most IHRA Member Countries as well as several non-member countries. The multilingual focus of the project enables cross-cultural analyses and the transfer of knowledge between various regions and countries. The book's two parts present the research by language and by selected themes. This innovative transnational, translingual study reflects IHRA's core mission : to shape and advance teaching and learning about the Holocaust worldwide.
Tweede Wereldoorlog --- Didactics of social education --- holocaust --- anno 1940-1949 --- Shoah --- Étude et enseignement --- Jodenvervolging ; Derde Rijk --- Geschiedenis ; didactiek --- 456.6 --- didactiek --- geschiedenis --- jodenvervolging --- didactiek algemeen - geschiedenis, maatschappijleer --- Étude et enseignement. --- Holocaust, Jewish (1939-1945) --- Study skills. --- Empirische Forschung. --- Geschichtsbewusstsein. --- Judenvernichtung. --- Lehren. --- Lernen. --- Unterricht. --- Unterrichtsforschung. --- Study and teaching. --- 1939-1945.
Choose an application
The Psychology of Musical Development provides an up-to-date and comprehensive account of the latest theory, empirical research and applications in the study of musical development, an important and emerging field of music psychology. After considering how people now engage with music in the digital world, and reviewing current advances in developmental and music psychology, Hargreaves and Lamont compare ten major theoretical approaches in this field - including cognitive stage models and neuroscientific, ecological and social cognitive approaches - and assess how successfully each of these deals with five critical theoretical issues. Individual chapters deal next with cognition, perception and learning; social development; environmental influences on ability, achievement and motivation; identity, personality and lifestyle; affect and emotion; and well-being and health. With an emphasis on practical applications throughout, this book will be essential reading for students and scholars of music psychology, developmental psychology, music education and music therapy.
Music --- Developmental psychology --- Musical ability --- Musique --- Psychologie du développement --- Aptitude musicale --- Psychological aspects --- Aspect psychologique --- Psychology --- 611 --- Ability, Musical --- Competence, Musical --- Musical competence --- Musical talent --- Ability --- Development (Psychology) --- Developmental psychobiology --- Life cycle, Human --- Naslagwerken - Algemeen onderzoek --- Psychologie du développement. --- Aptitude musicale. --- Aspect psychologique. --- Naslagwerken muziekpedagogiek en didactiek - algemeen onderzoek --- muziekpsychologie --- esthetica --- muziek --- ontwikkelingspsychologie --- Developmental psychology. --- Musical ability. --- Psychological aspects. --- Music psychology
Choose an application
Teaching Chunks of Language is a motivating new resource book based on the fundamental assumptions of the so-called lexical (or 'chunk teaching') approach. Language as used by native speakers consists substantially of memorized multi-word chunks (e.g. by the way). For learners of a foreign language, knowledge of chunks is strongly associated with important aspects of proficiency such as oral fluency and naturalness of expression. The challenging question for foreign learners therefore is this: How can many chunks be committed to active, long-term memory? Teaching Chunks of Language suggests a communicative approach to the teaching of chunks of language. Most of the activities presented are decidedly communicative and involve a lot of speaking and listening as well as intensive reading and some writing.
456.2 --- Engels --- didactiek --- Didactiek --- didactiek algemeen - taal en letterkunde overige talen --- Taal en letterkunde; overige talen --- Mémoire à court terme --- Français (langue) --- Anglais (langue) --- Grammaire comparée --- Étude et enseignement --- Allophones --- Vocabulaire --- Mémoire à court terme. --- Allophones. --- Étude et enseignement -- Allophones. --- Français langue étrangère.
Choose an application
437192-1
Newspapers in education. --- English language --- Usage. --- Éducation --- education --- Teaching methods --- Newspapers --- dagbladpers --- Engels --- taalgebruik --- Pragmatics --- education. --- Didactiek --- Dagbladen --- Newspapers in education --- 456.2 --- dagbladen --- didactiek --- didactische werkvormen --- Journalism and education --- Mass media in education --- Teaching --- Visual education --- Usage --- didactiek algemeen - taal en letterkunde overige talen --- Aids and devices --- Grammar --- E110129.jpg --- Engelse taal ; secundair onderwijs ; didactiek --- Dagblad --- English language Usage --- English language - Usage. --- Linguistique
Choose an application
The new edition of The Child as Musician: A Handbook of Musical Development celebrates celebrates the richness and diversity of the many different ways in which children can engage in and interact with music. It presents theory - both cutting edge and classic - in an accessible way for readers by surveying research concerned with the development and acquisition of musical skills. The focus is on musical development from conception to late adolescences, although the bulk of the coverage concentrates on the period when children are able to begin formal music instruction (from around age 3) until the final year of formal schooling (around age 18). There are many conceptions of how musical development might take place, just as there are for other disciplines and areas of human potential. Consequently, the publication highlights the diversity in current literature dealing with how we think about and conceptualise children's musical development. Each of the authors has searched for a better and more effective way to explain in their own words and according to their own perspective, the remarkable ways in which children engage with music. In the field of educational psychology there are a number of publications that survey the issues surrounding child and adolescent development. Some of the more innovative present research and theories, and their educational implications, in a style that stresses the fundamental interplay among the biological, environmental, social and cultural influences at each stage of a child's development. Until now, no similar overview has existed for child and adolescent development in the field of music. The Child as Musician addresses this imbalance, and is essential for those in the fields of child development, music education, and music cognition.
Musique --- Enfants musiciens --- Child musicians --- Music --- Etude et enseignement --- Instruction and study --- Child development. --- Music and children --- Cognition in children. --- Brain --- Psychological aspects. --- Instruction and study. --- Growth. --- Étude et enseignement. --- Enfants musiciens. --- 611 --- Naslagwerken muziekpedagogiek en didactiek - algemeen onderzoek --- Child development --- Muziekpedagogie --- Muziekontwikkeling --- Kinderen --- Jongeren --- Étude et enseignement --- Étude et enseignement
Choose an application
This book offers a range of practical and imaginative approaches and techniques for integrating literature and language teaching. Part A addresses the idea of teaching literature and questions about what to teach and how to teach it. Part B outlines a variety of student-centered activities for use with literary works, and Part C demonstrates different techniques for working with complete texts. All activities have been used successfully and are presented with the conviction that literature has a valid place in general language learning.
456.2 --- Engels --- literatuur --- vreemdetalenonderwijs --- didactiek algemeen - taal en letterkunde overige talen --- Philology - Study and teaching --- Philology --- Philologie --- Study and teaching --- Etude et enseignement --- Letterkunde --- 831.2 --- Didactics of languages --- LITTERATURE --- LANGUES VIVANTES --- ETUDE ET ENSEIGNEMENT --- Study and teaching. --- Langues --- Étude et enseignement --- ÉTUDE ET ENSEIGNEMENT
Listing 1 - 10 of 26 | << page >> |
Sort by
|