Narrow your search

Library

ULiège (24)

KU Leuven (7)

VUB (7)

ULB (6)

UCLouvain (5)

UGent (4)

Arteveldehogeschool (2)

KBR (2)

LUCA School of Arts (2)

Thomas More Mechelen (2)

More...

Resource type

book (23)

periodical (1)


Language

English (16)

French (7)

Undetermined (1)


Year
From To Submit

2024 (2)

2023 (3)

2022 (2)

2021 (1)

2020 (1)

More...
Listing 1 - 10 of 24 << page
of 3
>>
Sort by
Réussir malgré sa dyslexie : du côté de l'espoir
Author:
ISBN: 2747501485 Year: 2000 Publisher: Paris : Harmattan,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords

Dyslexia --- Dyslexics --- Dyslexie --- Dyslexiques


Book
Les dyslexies du développement
Author:
ISBN: 9782294775697 2294775694 9782294776069 Year: 2023 Publisher: Issy-les-Moulineaux, France : Elsevier Masson,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

La dyslexie est un trouble spécifique des apprentissages qui apparaît lors de l'enfance. Elle se caractérise par la difficulté à rendre la lecture fluide et aisée. Cette difficulté est liée à une impossibilité à rendre automatique la reconnaissance visuelle de mots. Les dyslexies de l'enfant touchent environ 5 % d'une classe d'âge. Actuellement les dyslexies sont dépistées essentiellement dans le cadre scolaire par les médecins scolaires et les psychologues scolaires mais lorsque la dyslexie est associée à d'autres difficultés les neuropédiatres hospitaliers et les centres diagnostiques des troubles des apprentissages prennent également en charge l'évaluation afin de mieux orienter la prise en charge le plus souvent par les orthophonistes parfois également par des psychologues (neuropsychologues ou psychologues cliniciens). Cet ouvrage écrit par une équipe pluridisciplinaire confronte plusieurs points de vue et apporte une synthèse des derniers travaux menés sur les causes des dyslexies et les moyens de les prendre en charge : description et analyse des mécanismes d'apprentissage de la lecture ; développement des différentes hypothèses quant à l'origine des troubles de l'apprentissage de la lecture ; présentation détaillée des outils et méthodes d'évaluation ;exposé des différentes approches de traitement.


Book
Succeeding and adult dyslexia : personal perspectives, practical ideas, and theoretical directions
Authors: ---
ISBN: 1108953697 1108957234 110895703X Year: 2024 Publisher: Cambridge, United Kingdom ; New York, NY : Cambridge University Press,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

There is a need to demonstrate the potential that dyslexic adults have to achieve success despite the difficulties often associated with dyslexia. A focus on adults with dyslexia is pertinent given that individual life experiences have the potential to make dyslexia in adulthood more variable in manifestation than in childhood. This book offers a comprehensive discussion of the relationship between dyslexia and success based on current understanding derived from theory and practice, including the challenges of dyslexia in work-related contexts and a range of potential solutions. It presents a framework to conceptualise adult dyslexia and these individual difficulties and provides a basis for success. Personal stories of adult dyslexics who have faced work-related challenges are included alongside a set of strategy-based solutions for dealing with and responding to such challenges. This is an essential resource for dyslexic adults themselves, plus coaches, HR departments, and managers in organisations and training institutions.


Book
Succeeding and adult dyslexia
Authors: ---
ISBN: 9781108953696 9781108844819 9781108948883 Year: 2024 Publisher: Cambridge, United Kingdom ; New York, NY Cambridge University Press

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

"Based on current theory and practice, this book discusses the relationship between adult dyslexia and success. Personal stories from dyslexia adults provide a basis on which the reader can relate to challenges and solutions, and a range of strategies are presented to enable people with dyslexia to become successful"--


Book
Cognitive and emotional study strategies for students with dyslexia in higher education
Author:
ISBN: 9781009219044 9781009219068 9781009219051 Year: 2023 Publisher: Cambridge, United Kingdom : New York, NY Cambridge University Press

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Adultes dyslexiques : des explications... Des solutions...
Author:
ISBN: 9782353450602 Year: 2012 Publisher: Paris : Tom Pousse,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
The science of dyslexia : hearing before the Committee on Science, Space, and Technology, House of Representatives, One Hundred Thirteenth Congress, second session, September 18, 2014.
Author:
Year: 2015 Publisher: Washington : U.S. Government Publishing Office,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords

Dyslexia --- Dyslexia --- Dyslexics --- Research --- Treatment. --- Education


Book
Fluency and Reading Comprehension in Typical Readers and Dyslexics Readers
Authors: ---
Year: 2018 Publisher: Frontiers Media SA

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Reading involves decoding and comprehension components and, to become efficient, it requires a large number of cognitive and linguistic processes. Among those, the phonological awareness, the alphabetic principle, the decoding, the fluency, the lexical development and the text comprehension development. The reading comprehension is strongly related with the development of vocabulary, oral language, linguistic skills, memory skills and ability to make inferences, and the world experiences of each individual. These processes become important only when the professional needs to deal with students presenting difficulties in learning how to read. The difficulty using the knowledge of conversion rules between grapheme and phoneme to the word reading construction characterizes the dyslexia, which is a specific learning disorder with a neurological source. These difficulties presented by students with dyslexia interfere in their learning process impairing the learning development. Knowing and following the reading development and its processes, as well as obtaining the punctuation of fluency abilities and students comprehension allow us to understand what happens when the student presents difficulties to read. This could help in the identification of learning disabilities and in the development of intervention programs.


Book
Rééducation de la dyslexie : les confusions visuelles
Author:
ISBN: 9782353271443 2353271448 Year: 2012 Publisher: Marseille : Solal,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Les dyslexies
Author:
ISBN: 9782294752797 2294752791 Year: 2018 Publisher: Issy-les-Moulineaux : Elsevier Masson,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Quatrième de couverture : "La dyslexie est un trouble spécifique des apprentissages qui apparaît lors de l'enfance. Elle se caractérise par la difficulté à rendre la lecture fluide et aisée. Cette difficulté est liée à une impossibilité à rendre automatique la reconnaissance visuelle de mots. Les dyslexies de l'enfant touchent environ 5% d'une classe d'âge. Actuellement les dyslexies sont dépistées essentiellement dans le cadre scolaire par les médecins scolaires et les psychologues scolaires mais lorsque la dyslexie est associée à d'autres difficultés les neuropédiatres hospitaliers et les centres diagnostiques des troubles des apprentissages prennent également en charge l'évaluation afin de mieux orienter la prise en charge le plus souvent par les orthophonistes parfois également par des psychologues (neuropsychologues ou psychologues cliniciens). Cet ouvrage écrit par une équipe pluridisciplinaire confronte plusieurs points de vue et apporte une synthèse des derniers travaux menés sur les causes des dyslexies et les moyens de les prendre en charge : - description et analyse des mécanismes d'apprentissage de la lecture ; - expliquer les différentes hypothèses quant à l'origine des troubles de l'apprentissage de la lecture ; - présentation détaillée des outils et méthodes d'évaluation ; - exposé des différentes approches de traitement."

Listing 1 - 10 of 24 << page
of 3
>>
Sort by