Listing 1 - 10 of 24 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Film noir --- 791.44 --- 791.43 --- CDL --- 791.44 Filmproductie. Filmindustrie --- Filmproductie. Filmindustrie --- History and criticism. --- History and criticism
Choose an application
Motion picture industry --- Cinéma --- Industrie --- 791.44 --- Filmproductie. Filmindustrie --- Motion pictures --- Motion picture theaters --- Production and direction --- Distribution. --- Management --- 791.44 Filmproductie. Filmindustrie --- Management. --- Cinéma
Choose an application
La 4eme de couverture indique : "Nombre de films s'attachent à représenter la famille, la vie de famille, les conflits familiaux, soit que la question familiale constitue l'intrigue centrale, soit qu'à travers une autre intrigue, puissent être recueillis des éléments relatifs à la famille des personnages. Par un processus de visionnage sans a priori et grâce à une analyse multi critères (juridique, historique, esthétique, littéraire, philosophique, sociologique...), une équipe pluridisciplinaire et internationale a articulé des éléments du droit de la famille et des films d'époques et de genres différents. Ainsi, d'un même thème juridique présent dans plusieurs oeuvres cinématographiques, des regards complémentaires ont été posés sur la famille, considérée par le doyen Carbonnier comme l'un des trois piliers de la société, à côté du contrat et de la propriété. Diverses thématiques, parmi lesquelles celles du mariage, du divorce, des familles en crise, de la filiation, de la figure du père, de l'absence de famille ou encore des communautés comme familles de substitution, ont été explorées. Dans tous ces films, des éléments juridiques apparaissent en filigrane, même si, tout comme en droit, la famille toujours évoquée n'est jamais clairement définie. Les contributions, associées aux images, permettent d'illustrer cette diversité et de relativiser l'ampleur d'une hypothétique crise de la famille, l'histoire, le droit et le cinéma nous en révélant sa mutation institutionnelle permanente"
Famille --- Sociologie juridique --- Droit --- Au cinéma --- 316.774.16:791.44 --- 791.44(09) --- 347.6 <09> --- Filmproductie. Filmindustrie--Geschiedenis van ... --- Familierecht: geschiedenis --- 347.6 <09> Familierecht: geschiedenis --- 791.44(09) Filmproductie. Filmindustrie--Geschiedenis van ... --- Sociologie juridique. --- Au cinéma. --- Filmproductie. Filmindustrie--Geschiedenis van .. --- Filmproductie. Filmindustrie--Geschiedenis van . --- Au cinéma. --- Filmproductie. Filmindustrie--Geschiedenis van --- Domestic relations --- Law in motion pictures --- Droit au cinéma --- Droit et cinéma --- In motion pictures.
Choose an application
Après avoir analysé le statut des festivals de cinéma sous une approche typologique, l'auteur envisage le festival dans son environnement politique et culturel, de manière à mettre en évidence l'économie festivalière ainsi que les politiques ministérielles qui s'y rapportent.
filmindustrie --- audiovisuele industrie --- filmproducties --- audiovisuele producties --- Film festivals --- Festivals de cinéma --- Festivals de cinéma --- Film --- multimedia --- Mass communications --- France
Choose an application
Acclaimed for their breakthrough approach, Bordwell, Staiger and Thompson analyze the basic conditions of American film-making as a historical institution and consider to what extent Hollywood film production constitutes a systematic enterprise, in both its style and its business operations. Despite differences of director, genre or studio, most Hollywood films operate within a set of shared assumptions about how a film should look and sound. Such assumptions are neither natural nor inevitable; but because classical-style films have been the type most widely seen, they have come to be accepted as the 'norm' of film-making and viewing. The authors show how these classical conventions were formulated and standardized, and how they responded to the arrival of sound, colour, widescreen ratios and stereophonic sound. They argue that each new technological development has served a function within an existing narrational system. The authors also examine how the Hollywood cinema standardized the film-making process itself. They describe how, over the course of its history, Hollywood developed distinct modes of production in a constant search for maximum efficiency, predictability and novelty. Set apart by its combination of theoretical analysis and empirical evidence, this book is the standard work on the classical Hollywood cinema style of film-making from the silent era to the 1960s.
791.44 --- 798.17 --- Filmstudio's --- Hollywood --- filmindustrie --- filmtechnieken --- 791.44 Filmproductie. Filmindustrie --- Filmproductie. Filmindustrie --- film- en videokunst, bioscoopbedrijf - distributie --- #KVHA:Film; Verenigde Staten --- #KVHA:Filmgeschiedenis; Verenigde Staten --- #KVHA:American Studies --- Film --- anno 1930-1939 --- anno 1940-1949 --- anno 1950-1959 --- anno 1920-1929 --- United States --- Motion pictures --- Cinéma --- History --- Histoire --- Hollywood (Los Angeles, Calif.) --- United States of America --- CINEMA --- COMPAGNIES DE PRODUCTION ET STUDIOS --- HOLLYWOOD --- ETATS-UNIS --- HISTOIRE --- 1917-1960
Choose an application
This short handbook collects essays on all aspects of the motion picture industry by leading authorities in political economy, economics, accounting, finance, and marketing. In addition to offering the reader a perspective on what is known and what has been accomplished, it includes both new findings on a variety of topics and directions for additional research. Topics include estimation of theatrical and ancillary demand, profitability studies, the resolution of evident paradoxes in studio executive behavior, the interaction of the industry and government, the impacts of the most recent changes in accounting standards, and the role and importance of participation contracts. New results include findings on the true nature of the seasonality of theatrical demand, the predictive power of surveys based upon trailers, the impact of the Academy Awards, the effectiveness of prior history measures to gauge cast members and directors, and the substitutability of movies across different genres.
Industrial economics --- film --- filmindustrie --- Film --- marketing --- Motion picture industry --- Film industry (Motion pictures) --- Moving-picture industry --- Cultural industries --- Economic aspects --- Business, Economy and Management --- Economics
Choose an application
The Films of Roberto Rossellini traces the career of one of the most influential Italian filmmakers through close analysis of the seven films that mark important turning points in his evolution: The Man with a Cross (1943), Open City (1945), Paisan (1946), The Machine to Kill Bad People (1948-52), Voyage in Italy (1953), General della Rovere (1959) and The Rise to Power of Louis XIV (1966). Beginning with Rossellini's work within the fascist cinema, it discusses his invention of neorealism, a new cinematic style that resulted in several classics during the immediate postwar period. Almost immediately, however, Rossellini's continually evolving style moved beyond mere social realism to reveal other aspects of the camera's gaze, as is apparent in the films he made with Ingrid Bergman during the 1950s; though unpopular, these works had a tremendous impact on the French New Wave critics and directors. Rossellini's late career marks a return to his nonrealist period, now critically reexamined, in such works as the commercially successful General della Rovere, and his eventual turn to the creation of didactic films for television.
Rossellini, Roberto, --- Criticism and interpretation --- Critique et interpétation --- 791.44 --- 791.44.071.1 --- #SBIB:309H1323 --- 791.44.071.1 Filmregisseurs. Cineasten. Filmproducers --- Filmregisseurs. Cineasten. Filmproducers --- 791.44 Filmproductie. Filmindustrie --- Filmproductie. Filmindustrie --- Films met een amusementsfunctie en/of esthetische functie: auteurs --- Critique et interpétation --- Criticism and interpretation. --- Rossellini, Roberto
Choose an application
This comprehensive book illuminates the most fertile and exciting period in American film, a time when the studio system was at its peak and movies played a critical role in elevating the spirits of the public. Richard B. Jewell offers a highly readable yet deeply informed account of the economics, technology, censorship, style, genres, stars and history of Hollywood during its "classical" era. A major introductory textbook covering what is arguably the most fertile and exciting period in film, 1929-1945 Analyzes many of the seminal films from the period, from The Wizard of Oz to Grand Hotel to Gone with the Wind, considering the impact they had then and still have today Tackles the shaping forces of the period: the business practices of the industry, technological developments, censorship restraints, narrative strategies, evolution of genres, and the stars and the star system Explores the major social, political, economic, and cultural events that helped to shape contemporary commercial cinema, as well as other leisure activities that influenced Hollywood production, including radio, vaudeville, theatre and fiction Written in a jargon-free, lively style, and features a number of illustrations throughout the text
filmindustrie --- Film --- filmgeschiedenis --- anno 1930-1939 --- anno 1940-1949 --- anno 1920-1929 --- Los Angeles --- Motion pictures --- Motion picture industry --- History --- History. --- Los Angeles [California] --- Cinéma --- Industrie cinématographique --- États-Unis --- Histoire --- 1929-1945 --- Cinéma --- Industrie cinématographique --- États-Unis
Choose an application
Music --- 840 --- 791.44 --- Motion picture music --- -Motion picture music --- -#SBIB:309H1325 --- 78 --- Background music for motion pictures --- Film music --- Motion pictures --- Movie music --- Moving-picture music --- Dramatic music --- Muziekgeschiedenis: essays (histor. onderwerpen, literaire analyses) --- Filmproductie. Filmindustrie --- Bio-bibliography --- History and criticism --- Films met een amusementsfunctie en/of esthetische functie: filmmuziek --- Muziek --- 78 Muziek --- 791.44 Filmproductie. Filmindustrie --- #SBIB:309H1325 --- 78.77.9 --- Film scores --- MUSIQUE DE FILM --- MUSIQUE AU CINEMA --- HISTOIRE ET CRITIQUE
Choose an application
Entre 1946 et 1967, la rubrique hebdomadaire de courriers des lecteurs du magazine Cinémonde est le lieu d'expression d'un lectorat jeune, populaire et majoritairement féminin qui utilise le cinéma pour discuter de ses goûts et de ses aspirations. Le cinéma en France après la Libération devient le loisir favori de la jeunesse populaire, et les magazines spécialisés, comme Cinémonde, le plus diffusé d'entre eux, proposent un courrier des lecteurs et lectrices qui, au-delà de sa fonction de fidélisation, construit au cours des années 1950 une communauté de fans cimentée par le goût des acteurs et actrices et l'amour des films comme leçons de vie. Cet ouvrage propose une exploration sur 20 ans de la rubrique hebdomadaire de Cinémonde, intitulée " Potinons ", son évolution au cours de ces deux décennies, sa composition sociologique et genrée, le parcours de quelques " potineuses " et " potineurs ", une analyse des préférences cinéphiliques des courriéristes, très majoritairement féminines, et la réception de quelques films français et hollywoodiens des années 1950 qui ont fait date pour ce public jeune et populaire, et enfin la rencontre avec la Nouvelle Vague au tournant des années 1960.Cette rubrique se révèle en particulier une source sans équivalent pour documenter des formes de cinéphilie féminine et leurs spécificités par rapport à la cinéphilie dominante, quasi exclusivement masculine à l'époque.
Cinéma français --- Presse spécialisée --- Histoire. --- Cinémonde (périodique) --- Cinéma --- Cinéma et femmes --- Féminisme et cinéma --- Cinéphiles --- Presse et cinéma --- Publics --- Cinémonde (périodique). --- Motion pictures and women --- Feminism and motion pictures --- Motion picture audiences --- Journalism and motion pictures --- Motion pictures --- History --- Attitudes. --- Periodicals --- 050 <44> --- 791.44 <44> --- 050 <44> Tijdschriften. Periodieken. Serials--(werken over)--Frankrijk --- Tijdschriften. Periodieken. Serials--(werken over)--Frankrijk --- 791.44 <44> Filmproductie. Filmindustrie--Frankrijk --- Filmproductie. Filmindustrie--Frankrijk
Listing 1 - 10 of 24 | << page >> |
Sort by
|