Listing 1 - 10 of 10 |
Sort by
|
Choose an application
Reading --- Methods --- Learning --- methods --- Apprentissage Leerproces --- Art de lire Leesvaardigheid --- Méthodes Methoden --- Learning - methods
Choose an application
This critical volume, provides an in-depth analysis of second language reading's multiple dimensions. The paperback edition describes the complexity of reading and explains how reading differs in a first and second language. The book is broad in scope, covering all major aspects of the reading process and synthesizing all current reading research. The author provides a cross-linguistic orientation, explaining how first and second languages can mutually facilitate one another. This important volume offers strategies for enhancing literary acquisition, second-language learning and bilingual processing, and will serve as a valuable guide for graduate students, professors, researchers and foreign language teachers.
Language and languages --- Reading --- Study and teaching. --- Reading. --- Language arts --- Elocution --- Language and languages Study and teaching --- Study and teaching --- Language and education --- Language schools --- Language and languages - Study and teaching. --- #KVHA:Leesvaardigheid; tweede taal --- #KVHA:Leesvaardigheid; vreemde talen
Choose an application
Pragmatics --- Frans --- Français (langue) --- Manuels scolaires --- Schoolboeken --- Discourse analysis --- #KVHA:Leesvaardigheid; Frans --- E120081.jpg --- Tekstanalyse --- LECTURE --- METHODE
Choose an application
Lezen, schrijven en spreken: we gaan er spontaan van uit dat dit vaardigheden zijn die je ‘vanzelf’ onder de knie krijgt of die je van jongs af leert op school. Als student in het hoger onderwijs zul je evenwel merken dat die (taal)vaardigheden niet altijd zo vanzelfsprekend zijn. Het is immers niet evident om vuistdikke cursussen te lezen en te verwerken, om een wetenschappelijke schrijfopdracht te maken of om een vlotte mondelinge presentatie te houden. Aan de Vrije Universiteit Brussel worden sinds enige jaren intensieve taaltrainingen georganiseerd. Studenten uit uiteenlopende opleidingen kunnen deze vaardigheden inoefenen en verder ontwikkelen. Op vraag van vele studenten werden dergelijke trainingen steeds meer uitgebreid en geïntensifieerd. De oefeningen, tips en uitleg die daarin aan bod komen, werden verzameld en verwerkt in dit boek Academische Taalvaardigheden 2. Lezen, schrijven, spreken. Het werk biedt praktische tips en oefeningen voor alle studenten die van plan zijn een opleiding in het hoger onderwijs aan te vatten of die al een opleiding volgen. Het oefenboek bevat onder andere verschillende leesstrategieën om beter om te gaan met moeilijke teksten zodat je er zo veel mogelijk informatie kan uithalen. Er wordt ingegaan op tekstopbouw en -structuur. Je krijgt tips om relevant materiaal te verzamelen, om een onderzoekshypothese te formuleren, om een wetenschappelijke argumentatie op te bouwen, consequent te refereren en ideeën zo goed mogelijk te formuleren. Je krijgt ook tips en suggesties die je kunnen helpen bij het geven van een mondelinge presentatie of bij het afleggen van een mondeling examen. Dit boek vormt een tweeluik met Academische Taalvaardigheden 1. Een oefenboek. (VUBPRESS, 2010). Waar in het eerste boek de nadruk lag op elementgerichte oefeningen zoals woordenschat en woordvolgorde, komen hier vooral geïntegreerde oefeningen aan bod: tekstanalyse, schrijfoefeningen en spreekvaardigheden. Academische taalvaardigheden 2 is een toegankelijk en welkom praktijkinstrument voor studenten, leerkrachten, docenten, taalcoaches, taalcoördinatoren en alle anderen die betrokken zijn bij taalontwikkelend of taalondersteunend onderwijs en voor al diegenen die hun taalvaardigheden willen bijschaven of perfectioneren.
Academische leesvaardigheid.
---
Academische schrijfvaardigheid.
---
Academische taalvaardigheden.
---
Academische teksten
---
Communicatieve vaardigheden.
---
Nederlands.
---
Sociaal-wetenschappelijk onderzoek.
---
Nederlandse taal.
---
Academische spreekvaardigheid.
---
316.772
---
Nederlands
---
communicatie
---
hoger onderwijs
---
leesvaardigheden
---
oefeningen
---
taalgebruik
---
taalvaardigheden
---
* 844.6
---
wetenschappelijke taal
---
808.1
---
844.6
---
taalvaardigheid
---
Communicatie
---
Hoger onderwijs
---
Nederlands 844.6
---
Nederlands, communicatie
---
Taalvaardigheid
---
81
---
Taal
---
Taalgebruik
---
Hoger onderwijs; Vlaanderen
---
316.772 Communicatievormen--
Choose an application
Composition (Language arts). --- Linguistics. --- Literacy. --- Reading. --- Historische en vergelijkende pedagogiek. --- Composition (Arts du language) --- #SBIB:309H518 --- Verbale communicatie: sociologie, antropologie, sociolinguistiek --- Composition (Language arts) --- Linguistics --- Literacy --- Reading --- Linguistic science --- Science of language --- Language and languages --- Language arts --- Elocution --- Illiteracy --- Education --- General education --- Composition (Rhetoric) --- Writing (Composition) --- Written composition --- Study and teaching --- Leesvaardigheid. --- Schrijfvaardigheid. --- Spreekvaardigheid. --- Linguistique --- Alphabétisation --- Lecture
Choose an application
Lecture --- Lezen --- Methodologie --- Méthodologie --- Compréhension de la lecture --- Lecture (Enseignement secondaire) --- Reading comprehension. --- Aspect cognitif. --- Lecture (enseignement primaire) --- #KVHA:Leesvaardigheid; Frans --- Comprehension. --- Reading (Elementary) --- Reading comprehension --- Lecture (Enseignement primaire) --- Compréhension de la lecture --- Study and teaching (Elementary) --- Etude et enseignement (Primaire) --- Lecture - Comprehension. --- PEDAGOGIE --- LECTURE --- APPRENTISSAGE DE LA LECTURE --- APPRENTISSAGE
Choose an application
001.81 --- Méthodes de travail Werkwijzen --- Art de lire Leesvaardigheid --- Parascolaire Opleiding buiten schoolverband --- Commentaire Commentaar --- Apprentissage Leerproces --- 001.81 Techniek van de intellectuele arbeid --- Techniek van de intellectuele arbeid --- Notes --- Travail intellectuel --- --Communication écrite --- --Compte-rendu --- --Synthèse --- 6002 --- Study methods --- Pédagogie --- --Méthode --- --Study methods --- --001.81
Choose an application
Bandes dessinées --- Lecture --- Lezen --- Manuels scolaires --- Methodologie --- Méthodologie --- Schoolboeken --- Strips --- Personnages de bandes dessinées, dessins animés, etc. --- Bandes dessinées en éducation --- Histoire et critique --- #KVHA:Stripverhalen; Frans --- #KVHA:Leesvaardigheid; Frans --- Communication graphique Grafische communicatie --- Communication visuelle Visuele communicatie --- Littérature Literatuur --- Histoire Geschiedenis --- Méthodes Methoden --- Sociology of literature --- Graphic arts --- beeldverhalen --- comics [documents] --- Comic books, strips, etc. --- Bandes dessinées --- History and criticism --- Bandes dessinées en éducation. --- Histoire et critique.
Choose an application
Je gaat naar het hoger onderwijs, maar je wordt overdonderd door het aanbod en de gehanteerde terminologie? Je wil graag meer informatie en tips over het plannen en organiseren van je studies tijdens het studiejaar en/of tijdens de examenperiode? Je maakt je zorgen over je studiemethode en je slaagkansen? Je wil je schrijfvaardigheden verbeteren? Je vindt het moeilijk om je aan te passen aan je nieuwe leefomstandigheden en aan je nieuwe omgeving? De examens schrikken je enorm af en bezorgen je veel stress? Je wil graag meer informatie over de voorbereiding voor de examens? Je hebt lees- of leerproblemen en wil weten wat hieraan gedaan kan worden? Of: je zit in je laatste bachelorjaar en weet niet goed hoe een bachelorproef te schrijven? Op al deze vragen en nog vele andere wil dit boek een antwoord bieden
Hoger onderwijs. --- Studeren. --- Studievaardigheden. --- studievaardigheden --- HO (hoger onderwijs) --- studiemethoden --- higher education --- Study methods --- Higher education --- Students --- Belgium --- Study and teaching --- Studiemethodiek --- Hoger onderwijs. Universitair onderwijs --- hoger onderwijs --- 378 --- 450.8 --- 489.5 --- Examens --- Faalangst --- Hoger onderwijs --- Leerproblemen --- Leerproblemen (Kinderen met leerproblemen, Leerstoornissen) --- Leesproblemen --- Leesproblemen (Kinderen met leesproblemen, Leesstoornissen)) --- Leesvaardigheid --- Leren leren --- Mind mapping --- Presenteren --- Schrijfvaardigheid --- Studiebegeleiding --- Studiekeuze --- Studiemethode --- Studiemethodes (Studievaardigheden) --- Studievaardigheden --- 489.52 --- Leerprocessen --- Methodiekvan het studeren --- Studiemethoden --- Zelfstandig werken --- 378 Hoger onderwijs. Universitair onderwijs --(algemeen) --- Hoger onderwijs. Universitair onderwijs --(algemeen) --- Methodiek van het studeren --- Studie en studieresultaten --- Studeren --- Scripties --- Scriptie
Choose an application
De apostel Thomas geloofde niet dat Jezus uit de dood was opgestaan. Hij eiste bewijzen. Christus nam het hem kwalijk: Zalig zijn zij die niet zien en toch geloven. Maar Thomas had een punt. Buitengewone beweringen vragen om buitengewone bewijzen. Niemand is immuun voor pseudowetenschap, bijgeloof en irrationeel denken. We leggen makkelijk valse verbanden, maken verkeerde statistische inschattingen, zijn kwetsbaar voor drogredenen en vertrouwen te veel op onze waarneming en ons geheugen. Ook intelligente mensen ontsnappen hier niet aan. Zij zijn bovendien meer bedreven in het verdedigen en rationaliseren van aantoonbaar foute overtuigingen.In De ongelovige Thomas heeft een punt bespreken de auteurs historische en actuele denkbeelden die hun wortels vinden in drogredenen, foutieve intuïties en cognitieve valkuilen. Naast klassieke pseudowetenschappen, zoals parapsychologie, homeopathie, creationisme en psychoanalyse, passeren andere bizarre opvattingen de revue, zoals het geloof in het monster van Loch Ness, complottheorieën, telepathie, de lijkwade van Turijn, klopgeesten en mirakels. Braeckman en Boudry verduidelijken de verschillen tussen wetenschap en pseudowetenschap, tussen kritisch en onkritisch denken, en tussen zin en onzin.Iedereen die de kwaliteit van zijn denken wil bevorderen, heeft baat bij dit boek.
Kritisch denken --- Bijgeloof. --- Decroos, Johan. --- Niet-confessionele zedenleer --- Parapsychologie. --- Pseudowetenschappen. --- Secundair onderwijs. --- 130 --- denken --- pseudowetenschappen* --- Logica en kennisleer --- 133 --- 133 Occulte wetenschappen. Geheime leer. Occultisme --- Occulte wetenschappen. Geheime leer. Occultisme --- BPB1111 --- 361.531 --- #GGSB: Filosofie --- systeemdenken --- Logic --- pseudo-wetenschappen --- kritisch denken --- argumenteren --- wetenschappelijk denken --- Philosophy of science --- Philosophy --- Critical thinking --- Thought and thinking --- PXL-Central Office 2017 --- wetenschapsfilosofie --- 133 The paranormal. The occult. Psi phenomena --- The paranormal. The occult. Psi phenomena --- Kritisches Denken. --- Logic. --- Philosophy of science. --- argumenteren. --- kritisch denken. --- pseudo-wetenschappen. --- wetenschappelijk denken. --- Filosofie --- desinformatie --- cognitieve vaardigheden --- gestão do tempo --- immaniġġjar tal-ħin --- ajaplaneerimine --- spreekvaardigheid --- slušne spretnosti --- skills development --- skaitymo įgūdžiai --- läsförmåga --- įgūdžių ugdymas --- Hören --- Zeitmanagement --- развитие на умения --- zručnosti v čítaní --- abilità di lettura --- tidshantering --- δεξιότητες ανάγνωσης --- luistervaardigheid --- ontwikkeling van vaardigheden --- capacidades de escucha --- čitanje --- gestionarea timpului --- listening skills --- puhetaito --- slušanje --- gestion du temps --- organizacija vremena --- tidsforvaltning --- sviluppo delle abilità --- ανάπτυξη δεξιοτήτων --- gestione del tempo --- bralne spretnosti --- poslechové dovednosti --- tidsstyring --- govor --- rozwój umiejętności --- Sprechen --- talförmåga --- govorne spretnosti --- умения за говорене --- time-management --- lukutaito --- gestión del tiempo --- умения за слушане --- διαχείριση χρόνου --- capacidade para ouvir --- capacité à s’exprimer --- zarządzanie czasem --- čtenářské dovednosti --- leesvaardigheid --- prasmju attīstīšana --- rozvoj dovedností --- olvasott szöveg értése --- δεξιότητες ομιλίας --- beszédkészség --- δεξιότητες ακρόασης --- készségfejlesztés --- prasme klausīties --- lasītprasme --- taitojen kehittäminen --- rozvoj zručností --- lugemisoskus --- umiejętność słuchania --- tidsplanlægning --- časový manažment --- oskuste arendamine --- capacidades de expresión oral --- dezvoltarea competențelor --- väljendusoskus --- abilități de ascultare --- competências comunicativas --- organizace času --- abilități de vorbire --- umiejętność czytania --- ħiliet tas-smigħ --- desenvolvimento de competências --- abilità di produzione orale --- språklig förmåga --- razvoj spretnosti --- desarrollo de capacidades --- læsefærdigheder --- ħiliet tat-taħdit --- kuuntelutaidot --- abilități de citire --- zručnosti v počúvaní --- Lesen --- capacité à écouter --- zručnosti v rozprávaní --- kuulamisoskused --- competências de leitura --- ħiliet tal-qari --- laika plānošana --- żvilupp tal-ħiliet --- færdighedsudvikling --- hallott szöveg értése --- ajanhallinta --- razvoj vještina --- talefærdigheder --- compétences en lecture --- reading skills --- умения за четене --- upravljanje časa --- abilità di ascolto --- klausymo įgūdžiai --- kalbėjimo įgūdžiai --- lyttefærdigheder --- développement des compétences --- speaking skills --- intellektuell förmåga --- laiko valdymas --- runātprasme --- capacidades lectoras --- időgazdálkodás --- Entwicklung von Fähigkeiten --- vyjadřovací dovednosti --- kognitiivsed oskused --- kognityviniai įgūdžiai --- compétences cognitives --- когнитивни умения --- cognitive skills --- aptitudini cognitive --- kognitīvās prasmes --- kognitivní dovednosti --- competências cognitivas --- kognitivne vještine --- abilità cognitive --- kognitívne zručnosti --- kognitive færdigheder --- kognitive Fähigkeiten --- kognitivne spretnosti --- γνωστικές δεξιότητες --- umiejętności poznawcze --- kognitiiviset taidot --- ħiliet konjittivi --- capacidades cognitivas --- kognitiva färdigheter --- kognitív készségek --- погрешна информација --- viltus ziņa --- falske nyheder --- maldināšana --- αναληθές δημοσίευμα --- bulo --- fausses informations --- lažne vijesti --- nepnieuws --- fejknyheter --- noticias falsas --- ψευδείς ειδήσεις --- fałszywa informacja --- bufala --- mal-information --- știri false --- falošné správy --- aħbarijiet foloz --- notizie false --- potegavščina --- fake news --- неточна информација --- álhír --- embuste --- qerq --- falešná informace --- nieprawdziwe informacje --- nepravdivá informace --- невярна информация --- falska nyheter --- Falschmeldung --- pettus --- gezielte Falschmeldungen --- libauudised --- fakenieuws --- melagingos naujienos --- canular --- bluff --- hamis információ --- измислица --- menzogna --- boato --- falešné zprávy --- misinformation --- лажна информација --- melagingi pranešimai --- valeuutiset --- hoax --- lažna vijest --- фалшиви новини --- Hoax --- lažne novice --- notícia falsa --- dezinformacja --- disinformaatio --- παραπληροφόρηση --- dezinformáció --- desinformação --- dezinformare --- desinformatsioon --- dezinformācija --- désinformation --- diżinformazzjoni --- дезинформација --- bréagaisnéis --- дезинформация --- keqinformim --- dezinformácia --- dezinformacija --- desinformación --- Desinformation --- disinformation --- disinformazione --- dezinformace --- desinformation --- félretájékoztatás --- škodlivá informácia --- informare rău-voitoare --- informazzjoni ħażina --- informare greșită --- irreführende Information --- misinformaatio --- väärinfo --- zlonamerne informacije --- hamis tájékoztatás --- má informação --- väärä tieto --- mífhaisnéis --- informacja szkodliwa --- neúmyselne nepravdivá informácia --- virheellinen tieto --- bevidst misinformation --- misinformatie --- pogrešna informacija --- miżinformazzjoni --- informação errada --- nepareiza informācija --- εσφαλμένη πληροφόρηση --- maldinoša informācija --- nesprávná informace --- falsk information --- klaidinga informacija --- pakenkti skirta informacija --- información falsa --- informacja wprowadzająca w błąd --- mésinformation --- drochfhaisnéis --- Fehlinformation --- zavádějící informace --- napačne informacije --- malinformazione --- lažna informacija --- Falschinformation --- κακόβουλη πληροφόρηση --- Schadinformation --- información errónea --- cattiva informazione --- #gsdbF --- geloof --- bijgeloof --- lichtgelovigheid --- het menselijk brein --- samenzweringstheorieën --- hoaxen --- cryptiden --- het geheugen --- zelfbedrog --- cognitive dissonantie --- religie --- het bovennatuurlijke --- wetenschap --- pseudowetenschap --- complotisme --- complottheorieën
Listing 1 - 10 of 10 |
Sort by
|