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Prime ministers --- France --- Executive power
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When engaging with other countries, the U.S. government has a number of different policy instruments at its disposal, including foreign aid, international trade, and the use of military force. But what determines which policies are chosen? Does the United States rely too much on the use of military power and coercion in its foreign policies? Sailing the Water's Edge focuses on how domestic U.S. politics--in particular the interactions between the president, Congress, interest groups, bureaucratic institutions, and the public--have influenced foreign policy choices since World War II and shows why presidents have more control over some policy instruments than others. Presidential power matters and it varies systematically across policy instruments. Helen Milner and Dustin Tingley consider how Congress and interest groups have substantial material interests in and ideological divisions around certain issues and that these factors constrain presidents from applying specific tools. As a result, presidents select instruments that they have more control over, such as use of the military. This militarization of U.S. foreign policy raises concerns about the nature of American engagement, substitution among policy tools, and the future of U.S. foreign policy. Milner and Tingley explore whether American foreign policy will remain guided by a grand strategy of liberal internationalism, what affects American foreign policy successes and failures, and the role of U.S. intelligence collection in shaping foreign policy. The authors support their arguments with rigorous theorizing, quantitative analysis, and focused case studies, such as U.S. foreign policy in Sub-Saharan Africa across two presidential administrations. Sailing the Water's Edge examines the importance of domestic political coalitions and institutions on the formation of American foreign policy.
Executive power --- Presidents --- Decision making. --- United States --- Foreign relations --- Military policy --- Decision making --- 1945-1989 --- 1989 --- -United States --- -Executive power --- -Executive power - United States --- Presidents - United States - Decision making --- United States - Foreign relations - Decision making --- United States - Military policy - Decision making --- United States - Foreign relations - 1945-1989 --- United States - Foreign relations - 1989 --- Executive power - United States
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"Jamais mot n’aura si mal désigné une chose : si le terme « législateur » suggère l’image d’une assemblée lancée dans des délibérations houleuses, si le mot « juge » fait également naître tout un imaginaire d’où se détache l’homme qui rend une sentence, l’expression « pouvoir exécutif » peine à caractériser ces présidents, Premiers ministres et autres chanceliers que l’opinion commune rattache davantage à l’image de chefs qu’à celle de simples exécutants. C’est à la compréhension et à la résolution de ce paradoxe qu’est consacré cet ouvrage, qui entend éprouver le mythe de la séparation des pouvoirs en le confrontant aux multiples activités exercées de nos jours par nos « exécutifs ». Une telle représentation plonge ses racines dans l’analyse des fonctions juridiques de l’État, telle qu’elle a été développée à partir du XVIIe siècle, mais qui est restée peu exploitée. Il en est résulté une vulgate philosophico-juridique établissant trois fonctions – législative, juridictionnelle, administrative – qui ne cadrent guère avec la diversité des activités de l’État. La fonction « administrative » ou « exécutive », singulièrement, a été conçue d’un point de vue organique comme une catégorie résiduelle embrassant l’ensemble des actes juridiques et matériels de cet organe que l’on ne saurait nommer « exécutif » qu’avec la prudence des guillemets. Pour dépasser ce paradoxe, cet ouvrage se propose d’offrir une méthode réaliste permettant de construire une typologie complète des fonctions, distinguant les nombreuses manières d’édicter un acte juridique ou de commettre un acte matériel, afin d’identifier, par ce qu’il fait, ce qu’est un exécutif. Or, l’application de cette méthode conduit à une aporie, car l’exécutif exerce ou participe peu ou prou à l’intégralité des activités de l’État, si bien que la fonction ne semble pas un outil pertinent pour saisir son essence : s’il fait tout, c’est qu’il est d’abord le pouvoir « exécutoire » de l’État, une puissance toujours sur pied, une force toujours en action, qui sert d’instrument au procès d’individuation et de concrétisation des règles générales aux cas particuliers. Mais la force ne saurait expliquer, à elle seule, sa participation à l’ensemble des fonctions étatiques. S’il est censé tout faire, c’est que l’exécutif est encore regardé comme une puissance décisionnelle montrant le chemin, fixant des caps, orientant les comportements. Réputé suggérer la fin la meilleure et les moyens les plus adaptés pour y parvenir, plébiscité par les citoyens à l’occasion des élections, l’exécutif n’est donc pas seulement un pouvoir, il est aussi, au sens où l’entendaient les Romains, une autorité. Par-delà l’Ancien Régime, l’exécutif est cette survivance finaliste de l’autorité politique dans un monde fonctionnel où la possibilité même de l’auctoritas est désormais compromise."
Séparation des pouvoirs. --- Relations pouvoir exécutif-pouvoir législatif. --- Droit constitutionnel. --- Souveraineté. --- Separation of powers --- Executive power --- Legislative power --- Constitutional law. --- Sovereignty. --- Separation of powers - France. --- Executive power - France. --- Legislative power - France.
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Government --- Public law. Constitutional law --- Executive power --- France --- United States --- Politics and government. --- 342.51 --- -Executive power --- -France --- -Emergency powers --- Power, Executive --- Presidents --- Political science --- Implied powers (Constitutional law) --- Separation of powers --- Uitvoerende macht --- Politics and government --- Powers --- History, Political --- -Uitvoerende macht --- 342.51 Uitvoerende macht --- -342.51 Uitvoerende macht --- Emergency powers --- Droit constitutionnel --- Executive power - France. --- Executive power - United States. --- France - Politics and government. --- United States - Politics and government.
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Power (Social sciences) --- Empowerment (Social sciences) --- Political power --- Exchange theory (Sociology) --- Political science --- Social sciences --- Sociology --- Consensus (Social sciences) --- Executive power
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Kekkonen, Urho --- Presidents --- Biography --- Pictorial works --- -Presidents --- -Presidency --- Heads of state --- Executive power --- -Pictorial works --- -Biography --- Presidency --- Kekkonen, Urho, --- Pictorial works. --- Presidents - Finland - Biography --- Presidents - Finland - Pictorial works --- Kekkonen, Urho - Pictorial works
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Belgique ; histoire --- België ; geschiedenis --- Monarchy --- History --- Saxe-Coburg-Gotha, House of --- Belgium --- Kings and rulers --- Biography --- Kingdom (Monarchy) --- Executive power --- Political science --- Royalists --- Saxe-Coburg-Gotha, House of. --- History. --- Monarchy - Belgium - History --- Belgium - Kings and rulers - Biography --- Belgium - History
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Belgique --- België --- Monarchie (Belgique) --- Monarchie (België) --- Monarchy --- Monarchie --- Belgium --- Kings and rulers --- Rois et souverains --- 342.511 <493> --- BPB0903 --- Staatshoofd. Koning. President--België --- 342.511 <493> Staatshoofd. Koning. President--België --- Kingdom (Monarchy) --- Executive power --- Political science --- Royalists --- Monarchy - Belgium
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