Listing 1 - 10 of 108 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
Education, Bilingual --- Bilingualism --- Language and education
Choose an application
"The educational turn in linguistic and semiotic landscapes studies is advanced through this volume's broad and detailed analyses. Empirical examinations of interconnections among language, signs, space and practices combine with action research on mobilising linguistic landscapes as pedagogical resources to address scholars and practitioners alike"--
Choose an application
Choose an application
College students --- Communication in education --- Education, Higher --- Language and education
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Le développement historique de la culture écrite a favorisé l’émergence d’une posture lettrée d’analyse réflexive des textes. Pour assurer aujourd’hui leur réussite scolaire, les élèves doivent parvenir à adopter à leur tour cette même posture métalangagière à l’égard des énoncés qu’ils ont à déchiffrer ou à rédiger. S’inscrivant dans la lignée des travaux de Jack Goody et de Bernard Lahire, la recherche d’Anne-Sophie Romainville interroge le développement des compétences métalangagières, et particulièrement métadiscursives, chez des élèves de l’enseignement secondaire engagés dans différents types de parcours scolaires. L’ampleur et la rigueur de la collecte des données réalisée permet à l’auteure de montrer combien la formation des compétences métalangagières est l’objet de soins attentifs dans les établissements et les classes où se concentrent les « héritiers », alors qu’elle apparaît négligée dans les autres, où l’on permet aux élèves, au nom d’un enseignement « adapté », d’échapper à ses contraintes. Au plus intime des pratiques enseignantes, la démocratisation scolaire apparaît ainsi suspendue à la rupture avec la norme du donner moins à ceux qui ont moins, au profit d’une pédagogie de l’exigence intellectuelle pour tous.
Language and education --- Metalanguage --- Sociolinguistics --- Penmanship --- Education --- Educational sociology --- Social aspects --- Language and education - France --- Education - Social aspects - France --- Educational sociology - France
Choose an application
Cet ouvrage décrit et analyse l'apprentissage bilingue intégré dans diverses disciplines. Il aborde la dynamique entre travail disciplinaire et linguistique, ainsi que leurs enjeux dans une perspective interactionniste et bi-plurilingue.
Education, Bilingual --- Language and education --- Education bilingue --- Langage et éducation --- Langage et éducation
Choose an application
"This book explores the subjective aspects of language learning. It analyzes data gathered from published testimonies and language memoirs of former language learners, spoken and written data from American college language learners, and online data from language learners in electronic chatrooms and text messaging exchanges. In her analysis of these data, Kramsch highlights the subjective aspects of the language-learning experience. Topics investigated include links with memory, emotion, and the imagination, as well as the relationship between symbolic form and the development of a multilingual subjectivity. The author encourages readers to consider foreign language learning from new, diverse, and unique perspectives."--Back cover.
Language and education. --- Multilingual persons --- Multilingualism --- Psycholinguistics. --- Tweedetaalverwerving --- Tweedetaalverwerving. --- Psychology. --- Psychological aspects. --- ervaringen.
Listing 1 - 10 of 108 | << page >> |
Sort by
|