Narrow your search

Library

UNamur (108)

KU Leuven (82)

UCLouvain (71)

UGent (67)

UAntwerpen (62)

ULB (44)

VUB (37)

Odisee (34)

ULiège (34)

KBR (20)

More...

Resource type

book (104)

periodical (5)

digital (1)


Language

English (72)

French (25)

German (8)

Undetermined (2)

Dutch (1)


Year
From To Submit

2022 (1)

2019 (2)

2018 (2)

2015 (1)

2014 (1)

More...
Listing 1 - 10 of 108 << page
of 11
>>
Sort by
Adieu grammaire!
Author:
ISBN: 9782130521426 2130521428 Year: 2001 Publisher: Paris: PUF,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

An introductory reader to the writings of Jim Cummins
Authors: ---
ISBN: 185359475X 9781853594755 Year: 2001 Publisher: Clevedon: Multilingual matters,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Linguistic landscapes and educational spaces
Authors: --- ---
ISBN: 9781788923859 1788923855 9781788923866 1788923863 Year: 2022 Publisher: Bristol: Multilingual matters,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

"The educational turn in linguistic and semiotic landscapes studies is advanced through this volume's broad and detailed analyses. Empirical examinations of interconnections among language, signs, space and practices combine with action research on mobilising linguistic landscapes as pedagogical resources to address scholars and practitioners alike"--


Book
Fremdsprachliche Kompetenzprofile : Entwicklung und Abgleichung von GeR-Deskriptoren für Fremdsprachenlernen mit einer beruflichen Anwendungsorientierung
Author:
ISBN: 3823366440 9783823366447 Year: 2011 Publisher: Tübingen: Narr,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Rapport pédagogique et communication

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Beyond bilingualism : multilingualism and multilingual education
Authors: ---
ISBN: 1853594210 1853594202 9781853594205 9781853594212 Year: 1998 Volume: 110 Publisher: Clevedon: Multilingual matters,


Book
Negotiating elite talk : language, race, class, and identity among African American high-schoolers
Author:
ISBN: 9781905763214 1905763212 9781315760216 9781317641483 9781317641490 9781138160750 Year: 2010 Volume: 9 Publisher: Manchester St. Jerome Publishing

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Les faces cachées de la langue scolaire : transmission de la culture écrite et inégalités sociales
Author:
ISSN: 19603495 ISBN: 9782843032974 2843032970 Year: 2019 Publisher: Paris: La dispute,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Le développement historique de la culture écrite a favorisé l’émergence d’une posture lettrée d’analyse réflexive des textes. Pour assurer aujourd’hui leur réussite scolaire, les élèves doivent parvenir à adopter à leur tour cette même posture métalangagière à l’égard des énoncés qu’ils ont à déchiffrer ou à rédiger. S’inscrivant dans la lignée des travaux de Jack Goody et de Bernard Lahire, la recherche d’Anne-Sophie Romainville interroge le développement des compétences métalangagières, et particulièrement métadiscursives, chez des élèves de l’enseignement secondaire engagés dans différents types de parcours scolaires. L’ampleur et la rigueur de la collecte des données réalisée permet à l’auteure de montrer combien la formation des compétences métalangagières est l’objet de soins attentifs dans les établissements et les classes où se concentrent les « héritiers », alors qu’elle apparaît négligée dans les autres, où l’on permet aux élèves, au nom d’un enseignement « adapté », d’échapper à ses contraintes. Au plus intime des pratiques enseignantes, la démocratisation scolaire apparaît ainsi suspendue à la rupture avec la norme du donner moins à ceux qui ont moins, au profit d’une pédagogie de l’exigence intellectuelle pour tous.


Book
Les disciplines dans l'enseignement bilingue : apprentissage intégré des savoirs disciplinaires et linguistiques
Author:
ISSN: 1610143X ISBN: 9783631637357 3631637357 Year: 2013 Volume: 18 Publisher: Francfort (Allemagne) : P. Lang,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Cet ouvrage décrit et analyse l'apprentissage bilingue intégré dans diverses disciplines. Il aborde la dynamique entre travail disciplinaire et linguistique, ainsi que leurs enjeux dans une perspective interactionniste et bi-plurilingue.


Book
The multilingual subject : what foreign language learners say about their experience and why it matters
Author:
ISBN: 0194424782 9780194424783 Year: 2009 Publisher: Oxford ; New York : Oxford University Press,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

"This book explores the subjective aspects of language learning. It analyzes data gathered from published testimonies and language memoirs of former language learners, spoken and written data from American college language learners, and online data from language learners in electronic chatrooms and text messaging exchanges. In her analysis of these data, Kramsch highlights the subjective aspects of the language-learning experience. Topics investigated include links with memory, emotion, and the imagination, as well as the relationship between symbolic form and the development of a multilingual subjectivity. The author encourages readers to consider foreign language learning from new, diverse, and unique perspectives."--Back cover.

Listing 1 - 10 of 108 << page
of 11
>>
Sort by