Narrow your search

Library

KU Leuven (5)

Vlerick Business School (5)

UGent (4)

ULB (4)

ULiège (3)

FARO (2)

LUCA School of Arts (2)

Odisee (2)

Thomas More Kempen (2)

Thomas More Mechelen (2)

More...

Resource type

book (5)


Language

English (5)


Year
From To Submit

2023 (1)

2013 (1)

2004 (1)

1995 (1)

1969 (1)

Listing 1 - 5 of 5
Sort by

Book
What is Québécois literature?
Author:
ISBN: 9781781381090 9781781385760 9781846319730 1781385769 1781381097 1846319730 Year: 2013 Publisher: Liverpool Liverpool University Press

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

The question 'What is Québécois literature?' may seem innocent and answerable, yet Rosemary Chapman's compelling study shows that to answer it is to chart the cultural history of French Canada, to put francophone writing in Canada in postcolonial context and to ask whether literary history, with its focus on the nation, is in fact obsolete.This remarkable book will be compulsory reading for scholars well-versed in francophone postcolonial studies and will also act as an ideal introduction for Anglophone scholars of Canadian literature.

My sister's keeper
Author:
ISBN: 0802022081 1442656263 1442632984 Year: 1969 Publisher: Toronto, [Ontario] ; Buffalo, [New York] : University of Toronto Press,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In a tight, dramatic, two-character, two-act play Ted Allan, one of Canada's best-known playwrights, challenges us to think again about love and guilt, about madness and normalcy.


Book
Future Horizons : Canadian Digital Humanities

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Au fil des vingt et quelques chapitres que compte cet ouvrage, les auteurs explorent le passé, le présent et l'avenir de la recherche, de l'enseignement et de l'expérimentation en sciences humaines numériques au Canada. Ce recueil, qui rassemble les travaux de chercheuses et de chercheurs établis et émergents, présente des initiatives contemporaines dans le domaine des sciences humaines numériques. Celles-ci sont conjuguées à un réexamen de l'héritage légué par ce domaine jusqu'à ce jour et à des discussions sur son potentiel. Future Horizons jette aussi un regard historique sur des projets numériques d'envergure, quoique largement méconnus, qui ont été réalisés au Canada. Future Horizons fait plonger le lecteur dans des projets qui mettent à contribution une vaste gamme d'approches - des jeux numériques aux laboratoires ouverts, des archives sonores à la poésie numérique, des arts visuels à l'analyse textuelle numérique - et qui puisent dans des matériaux canadiens tant historiques que contemporains. Dans leurs essais, les auteurs font voir comment une telle diversité d'approches remet en cause la connaissance en permettant aux chercheurs de poser de nouvelles questions.Ce recueil remet en question l'idée selon laquelle il n'existerait qu'une seule définition des sciences humaines numériques ou une seule identité collective nationale. En observant les interactions du numérique avec la race, l'autochtonie, le genre et la sexualité - sans oublier l'histoire, la poésie et le concept de nation -, Future Horizons propose une vue élargie du travail à l'intersection des sciences humaines numériques et des sciences humaines traditionnelles dans le Canada d'aujourd'hui. Ce livre est publié en anglais.Formats disponibles : couverture souple, PDF accessible et ePub accessible.

Home-Work : Postcolonialism, Pedagogy, and Canadian Literature
Authors: ---
ISBN: 0776605771 9780776605777 0776627139 9786613667304 0776616099 1280690364 Year: 2004 Volume: 28 Publisher: Les Presses de l’Université d’Ottawa | University of Ottawa Press

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Canadian literature, and specifically the teaching of Canadian literature, has emerged from a colonial duty to a nationalist enterprise and into the current territory of postcolonialism. From practical discussions related to specific texts, to more theoretical discussions about pedagogical practice regarding issues of nationalism and identity, constitutes a major investigation and reassessment of the influence of postcolonial theory on Canadian literary pedagogy from some of the top scholars in the field.

Listing 1 - 5 of 5
Sort by